ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ:
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
Την εποχή που πια μπορούμε, με την πρόοδο της τεχνολογίας, να εργαζόμαστε λιγότερο, που υπάρχουν τόσοι πόροι για να ζήσουμε όλοι αξιοπρεπώς (κατανεμημένοι βέβαια σήμερα έτσι ώστε άλλοι να θησαυρίζουν κι άλλοι να πεθαίνουν), ο κυρίαρχος νεοφιλελευθερισμός, θεοποιώντας το άγριο κυνήγι του κέρδους, έχει ανάγκη από την όλο και μεγαλύτερη αφαίμαξη των εργαζομένων.
Μια ζωή λοιπόν δουλειά; Όχι! Να παλέψουμε με αποφασιστικότητα για να μην υποβιβαστεί άλλο η ζωή η δική μας και των παιδιών μας αλλά και των νεότερων εργαζομένων. ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ! |
|
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
ή χειραγώγηση του εκπαιδευτικού;
Τρία περίπου χρόνια πριν, ο νόμος 2525/97 έφερε στο προσκήνιο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Από τότε μέχρι σήμερα η αξιολόγηση δεν εφαρμόστηκε. Και ξαφνικά, στις αρχές του 2001, κάνει την εμφάνισή του ένα νέο πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση, την οργάνωση της διοίκησης και την επιμόρφωση, το οποίο, παρά το ότι διατείνεται πως αντιμετωπίζει την αξιολόγηση σοβαρά, φαίνεται να παραγνωρίζει βασικές παραμέτρους της εκ-παιδευτικής διαδικασίας. Ας δούμε τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου, σε μια προσπάθεια να ανιχνεύσουμε τους βασικούς στόχους και τις επιδιώξεις του.
Υπεύθυνα όργανα για την αξιολόγηση θα είναι το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.) και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.).
Το Κ.Ε.Ε. θα διαμορφώνει τους δείκτες και τα κριτήρια αξιολόγησης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, περιφέρειας αλλά και εθνικό. Δεν αναφέρεται πουθενά ποιοι θα είναι αυτοί οι δείκτες και ποια τα κριτήρια αξιολόγησης, γεγονός που φανερώνει πως ακόμη δεν έχει γίνει καμιά ουσιαστική πρόβλεψη και διεργασία. Ένα πρώτο ενδεικτικό σημείο προχειρότητας. Το Κ.Ε.Ε. θα έχει επίσης επιτελικό ρόλο σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αφού θα συγκεντρώνει και θα επεξεργάζεται όλες τις εκθέσεις "αυτοαξιολόγησης" των σχολικών μονάδων. Αρχίζει λοιπόν ένα παιχνίδι σκληρού ανταγωνισμού ανάμεσα στις σχολικές μονάδες, που θυμίζει βρετανικά πρότυπα, ενώ παράλληλα η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου απειλεί να δημιουργήσει έναν ασφυκτικό κλοιό κρατικού ελέγχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στη συνέχεια, το Π.Ι. θα επεξεργάζεται τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από το Κ.Ε.Ε. με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Σημαντικό σημείο είναι η κατάργηση του Σώματος Μονίμων Αξιολογητών (Σ.Μ.Α.) καθώς και της Επιτροπής Αξιολόγησης Σχολικών Μονάδων (Ε.Α.Σ.Μ.). Αυτό το σημείο αξίζει την προσοχή μας, γιατί εκεί ακριβώς θα σταθεί η Δ.Ο.Ε. για να επικροτήσει το σχέδιο νόμου φωνάζοντας περιχαρής πως κα-ταργούνται οι Σ.Μ.Α. και έτσι "ουδέν πρόβλημα".
Ένας σημαντικός άξονας του νομοσχεδίου είναι οι περιφερειακοί διευθυντές, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν το Σ.Μ.Α., έχοντας όμως πιο λειτουργικό και επιτελικό ρόλο. Συγκεκριμένα, τον προσεχή Ιούνιο αναμένεται να επιλεγούν 13 περιφερειακοί διευθυντές, αρμόδιοι για τις 13 περιφέρειες της χώρας, των οποίων τα καθήκοντα θα είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του υπουργού Παιδείας, εκτός από κάποια που ο ίδιος θα επιλέξει.>
συνέχεια στη σελ. 3
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2001
Για να ενημερωθούμε, να διαμορφώσουμε άποψη,
να συζητήσουμε, να πάρουμε θέση |
"Πόθεν έσχες"
ή το άλλοθι της διαφάνειας
"Τα παίρνουν" οι δημόσιοι υπάλληλοι; Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ορισμένοι το κάνουν. Έχει κανείς όμως την αυταπάτη ότι με τον τρόπο που διάλεξε η κυβέρνηση να χειριστεί το θέμα θα εντοπίσει όσους παρανομούν; Μ' άλλα λόγια, όλοι αυτοί έχουν λόγο να φοβηθούν να κάνουν μια ψευδή δήλωση; Μην τρελαθούμε...
Ποιο το όφελος λοιπόν για το κράτος (πέρα από το μεγάλο έσοδο από τις υπεύθυνες δηλώσεις); Πρώτο, εκείνο δείχνει ότι κάνει καλά τη δουλειά του? δεύτερο, όλοι εμείς είμαστε συλλήβδην ύποπτοι, τουτέστιν ας ψαχνόμαστε μήπως είμαστε και λιγουλάκι ένοχοι? τρίτο, "όλα αλλάζουν για να μείνουν τελικά ίδια"...
Κάτι ακόμα. Η ΔΟΕ πήρε, κακήν κακώς και την ύστατη ώρα, μια σωστή απόφαση (με ψήφους 6-5) καλώντας τους εκπαιδευτικούς να μη συμπληρώσουν τη δήλωση.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου μας έχει μεγάλη ευθύνη, γιατί δεν κοινοποίησε την απόφαση στα σχολεία, ούτε καν τη γνωστοποίησε, έστω τηλεφωνικώς, σε μέλη του Δ.Σ., με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να αναγκαστούν, εκόντες άκοντες, να πειθαρχήσουν. Και να σκεφτεί κανείς ότι άλλοι σύλλογοι έστειλαν μέχρι και αναλυτικές οδηγίες στα μέλη τους. |
|