ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία: |
ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε. paremvasis.gr 21-2-2011 ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μετά την αναστολή λειτουργίας των διδασκαλείων και τη διεύρυνση και συνέχιση λειτουργίας των προγραμμάτων 400σίων ωρών επιμόρφωσης στην ειδική αγωγή, η κυβέρνηση, με γοργούς ρυθμούς, προσπαθεί να εφαρμόσει το θεσμό του μέντορα και ανοίγει την αξιολόγηση στο χώρο της ειδικής αγωγής επικεντρώνοντας στην παράλληλη στήριξη, ένα πεδίο που από τη φύση του είναι ρευστό και ευάλωτο ως δομή, και το οποίο φρόντισε επιμελώς να ρευστοποιήσει ακόμα περισσότερο εξαρτώντας τη λειτουργία του από το ΕΣΠΑ. Το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών που έχουν προσληφθεί είναι νέοι συνάδελφοι, χωρίς γνώσεις για την ειδική αγωγή –ούτε καν εμπειρία στη γενική- και χωρίς επιμόρφωση που το ίδιο το δημόσιο είναι υποχρεωμένο να τους παρέχει. Οι συνθήκες εργασίας τους δεν τους επιτρέπουν να παρέχουν ουσιαστικό παιδαγωγικό έργο, παρά την καλή τους διάθεση. Στο σύνολό τους είναι ελαστικά εργαζόμενοι, με μία κατάπτυστη σύμβαση που δεν εξασφαλίζει καμία εργασιακή σιγουριά, ενώ τα δεδουλευμένα δεν καταβάλλονται στην ώρα τους και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Σε αυτό το εργασιακό περιβάλλον, γίνεται προσπάθεια αύξησης του εργασιακού ωραρίου τους όταν, ενώ έχουν προσληφθεί για 24 ώρες, δουλεύουν 30ωρο (ανάλογα με τις ώρες που παρακολουθεί ο μαθητής) και 35ωρο, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου διαλείμματος. Η επιμόρφωσή τους γίνεται με εξωπανεπιστημιακές διαδικασίες express από το ΕΣΠΑ (όπου ακόμα και αυτές δεν ξεκίνησαν, μιας και γίνονται διαρκώς «αναπροσαρμογές» του τεχνικού δελτίου) , για να πιστοποιηθεί η ικανότητα τους να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες! Συχνά ένας εκπαιδευτικός στηρίζει δύο μαθητές, αποδεικνύοντας ότι η «περιοδική παράλληλη στήριξη» που υιοθέτησε το υπουργείο ακυρώνει στην πράξη ακόμα και τις δικές του «ενταξιακές διακηρύξεις». Μοναδικό κριτήριο αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι το χαμηλό κόστος, με αδιαφορία για τις μαθησιακές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών και τους όρους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί μπορούν να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, μετατοπίζοντας τις ευθύνες στην αυτοθυσία και την καλή διάθεση των εκπαιδευτικών. Οι οποίες διακηρύξεις ακυρώνονται στην πράξη όταν οι μαθητές αυτοί φοιτούν ήδη σε πολυπληθή τμήματα και με τη συγχώνευση σχολείων και τη σύμπτυξη των τμημάτων θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Η ειδική αγωγή έχει ανάγκη από γενναία χρηματοδότηση, όχι από συγχωνεύσεις, περικοπές και αξιολόγηση. Σε αυτό το τοπίο ξεδιπλώνεται μετά το 5ήμερο σεμινάριο του υπουργείου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, η προσπάθεια για αξιολόγηση στην ειδική εκπαίδευση. Με πρόφαση την εκπαιδευτική υποστήριξη των συναδέλφων της παράλληλης στήριξης στο έργο τους υφαίνεται ένα «δίκτυο δομών» που αποτελείται από τους συμβούλους της ειδικής εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα ΚΕΔΔΥ το οποίο θα αξιολογεί «τα πάντα όλα» στη σχολική μονάδα. Στην προ ΕΣΠΑ εποχή η υποστήριξη των συναδέλφων της παράλληλης αποτελούσε αντικείμενο των συμβούλων της ειδικής εκπαίδευσης και του ΚΕΔΔΥ στο σύνολό του ως θεσμού (και σωστά). Τώρα, στη μετά ΕΣΠΑ εποχή την υποστήριξη αυτή αναλαμβάνει το «δίκτυο δομών» τα μέλη του οποίου «επιλέγει» (με ποια κριτήρια αλήθεια;) το υπουργείο, «απελευθερώνοντας» τους εκπαιδευτικούς των ΚΕΔΔΥ από τα υπόλοιπα καθήκοντα τους κάποιες μέρες της εβδομάδας, βαφτίζοντας τους «μέντορες» και πριμοδοτώντας τους με επιπλέον επιμίσθιο για την υποστήριξη που από το νόμο είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν ως συνιστώσες ενός συνολικού θεσμού. Εξαρτά με αυτόν τον τρόπο την υποστήριξη των συναδέλφων από την αξιολόγηση που θα γίνεται, ορίζοντάς την ως προαπαιτούμενο μιας εξ αρχής. Αυτό που καλούνται να κάνουν μεταξύ άλλων οι «μέντορες» είναι να «κάνουν καταγραφή του προφίλ, των δυνατοτήτων και του σχολικού πλαισίου…. και να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης που θα τους δοθούν». Να σημειώσουμε εδώ τον ελάχιστο αριθμό των ΚΕΔΔΥ και τις αδυναμίες που υπάρχουν λόγω έλλειψης επιστημονικού προσωπικού να υποστηρίξουν τα παιδιά που απευθύνονται για διάγνωση. Αυτοί οι συνάδελφοι λοιπόν θα περικόψουν το έργο τους στο ΚΕΔΔΥ για να υλοποιήσουν την αξιολόγηση!
· Η εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της καλείται να απαντήσει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο σε αυτή την προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης στο χώρο του σχολείου, που με εκβιαστικό τρόπο «χρησιμοποιεί» τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και των νέων συναδέλφων της παράλληλης στήριξης ως «Δούρειο Ίππο» για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, αφού το στοιχείο αυτό αποτελεί και έναν από τους δείκτες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. · Οι σύλλογοι της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και οι ενώσεις γονέων, θα πρέπει να υπερασπίσουμε το δικαίωμα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχουν την εκπαίδευση που χρειάζονται, στις δομές που χρειάζονται χωρίς τα εκβιαστικά διλήμματα της αξιολόγησης, που επιχειρεί το υπουργείο να εφαρμόσει. · Κανένας συνάδελφος, -ισσα μέντορας. Οι σύμβουλοι ειδικής αγωγής και οι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τα ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να εξαντλήσουν τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα ως προς την υποστήριξη των συναδέλφων της παράλληλης στήριξης και να αποκρούσουν ταυτόχρονα με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο την πρόσδεσή τους στο μηχανισμό αξιολόγησης που το υπουργείο επιχειρεί να στήσει.
Στην προσπάθεια που γίνεται να πιστωθεί η ειδική εκπαίδευση ως ο πιο αδύναμος κρίκος της εκπαιδευτικής αλυσίδας, θα μετρηθούμε όλοι από τη στάση μας και τις επιλογές μας. |
Επιστροφή | ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ | Περιεχόμενα |