ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

ΟΛΟΙ στην έκτακτη  ΓΣ του συλλόγου τη ΔΕΥΤΕΡΑ 7/6, στις 6.30μμ στο 3ο ΔΣ Κορωπίου

 

Υπ. Παιδείας : Αποφασίζουμε και διατάσσουμε : 800 «νέα ολοήμερα σχολεία»

 

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε, με τελεσίγραφο στο τέλος Μάη, τη λειτουργία 800 «νέων σχολείων» για την επόμενη σχολική χρονιά. Το πρόγραμμα και οι όροι λειτουργίας του αλλάζουν συντριπτικά τη λειτουργία του σχολείου για μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς, όπως τη γνωρίζουμε μέχρι τώρα.

1.      Η αλλαγή αυτή γίνεται εντελώς αιφνιδιαστικά, χωρίς την παραμικρή συζήτηση με κανένα από τους παράγοντες που επηρεάζει άμεσα(εκπαιδευτικούς, γονείς), πολύ περισσότερο με το εκπαιδευτικό κίνημα. Αντίθετα μάλιστα, ενώ έχει εκφραστεί αρνητική διάθεση από πολλές σχολικές μονάδες (μόνο τα 60-70 πανελλαδικά, από τα 200 που προτάθηκαν, δέχτηκαν) για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ως πιλοτικά ολοήμερα και ενώ γνώριζαν μόνο ένα μικρό μέρος των σχεδίων του Υπουργείου.

Το υπουργείο τους αγνοεί όλους και επιχειρεί να επιβάλει καταναγκαστικά αυτές τις αλλαγές!!!

Το υπουργείο γράφει στα «παλαιότερα των υποδημάτων του» την απόφαση που το ίδιο ζήτησε για σχολεία που προτάθηκαν ως πιλοτικά και αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους.

2.      Επιδιώκει να περάσει το «νέο σχολείο» των περικοπών του Προγράμματος Σταθερότητας και της επιχειρηματικής λειτουργίας στολίζοντάς τη με την κορδελίτσα  αλλαγών «υπέρ της κοινωνίας»!

Στην εγκύκλιο αναφέρει ότι οι αλλαγές «δεν επιφέρουν δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό». Δηλαδή δε θα υπάρξει η παραμικρή επιπλέον χρηματοδότηση για τα σχολεία αυτά με δεδομένες τις μεγάλες περικοπές που έγιναν στη χρηματοδότηση σε όλα τα σχολεία.

Ποιος θα πληρώσει για τις επιπλέον επιβαρύνσεις που θα έχει ανάγκη το «νέο σχολείο» ; Γι   αυτό ήθελαν με την αυτοαξιολόγηση να έχει την ευθύνη ο συλ. διδασκόντων για τις πηγές χρηματοδότησης του σχολείου (χορηγούς κλπ) και ρωτούσαν αν ενίσχυσε οικονομικά ο σύλλογος γονέων ;

Δε θα υπάρξουν διορισμοί εκπαιδευτικών για τις επιπλέον ώρες. Θα καλυφθούν με συμπληρώσεις από τη δευτεροβάθμια και με υπερωρίες των εκπαιδευτικών του σχολείου ; έχει σχέση η ρύθμιση του νέου νόμου για την Παιδεία για τη 2η ειδικότητα των εκπαιδευτικών με ειδικά προσόντα ; είναι αλήθεια αυτά που λέχθηκαν, στην Αθήνα, σε σεμινάριο εκπαιδευτικών από σύμβουλο ότι την πληροφορική θα την κάνουν δάσκαλοι με πιστοποίηση υπολογιστών ; ακόμα και οι ωρομισθίους από το ΕΣΠΑ έχουν κάποια επιβάρυνση (25%) για το δημόσιο.

3.      Αυξάνει υποχρεωτικά για όλα τα παιδιά από Α΄ έως Στ τάξη, τις διδακτικές ώρες σε 7ωρο και για τις 5 μέρες της εβδομάδας!!

Κάνουν το σχολείο πιο εξοντωτικό για τα παιδιά με την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των ωρών. Αν το 7ωρο για 2 μέρες στην Ε΄ και την Στ΄ βγαίνει με το ζόρι, το καθημερινό 7ωρο για όλες τις τάξεις και κυρίως για τα παιδιά της Α΄και Β΄ δημοτικού είναι εγκληματικά αντιπαιδαγωγικό. Όσοι ζουν μέσα στα σχολεία ξέρουν ότι τα παιδιά ιδιαίτερα μετά την 4η διδακτική ώρα είναι κουρασμένα και έχουν δυσκολία συγκέντρωσης – ιδιαίτερα τα πιο μικρά. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο παρελθόν στον τύπο ανέφερε ότι η 5 ώρες πνευματική εργασία στο σχολείο είναι πιο κουραστική από ένα πλήρες 8ωρο εργασίας. Τα παιδιά μας θα είναι οι πιο εξαντλητικά εργαζόμενοι!!

Η αύξηση μάλιστα των ωρών γίνεται με προσθήκη γνωστικών αντικειμένων και όχι ευχάριστων δραστηριοτήτων, γεγονός που κάνει ακόμα πιο εξοντωτικό το έργο των μαθητών.

Συγκεκριμένα προστίθενται

Τάξεις

Γλώσσα

Μαθηματικά

Αγγλικά

Υπολογιστές

Μουσική

Γυμναστική

Θέατρο

Σύνολο

Α

1

1

2

2

1

2

1

10

Β

1

1

2

2

1

2

1

10

Γ

0

0

1

2

0

2

1

5

Δ

0

0

1

2

0

1

1

5

Ε

0

0

1

2

0

0

0

3

Στ

0

0

1

2

0

0

0

3

 

Α΄και Β΄τάξεις συνολικά 10 διδακτικές ώρες από τις οποίες οι 6 είναι αμιγώς γνωστικά αντικείμενα.

Γ΄ και Δ΄τάξη συνολικά   5 ώρες από τις οποίες οι 3  είναι αμιγώς γνωστικά αντικείμενα.

Ε και Στ τάξη 3 στις 3 ώρες είναι αμιγώς γνωστικά αντικείμενα.

 

      Η προσθήκη αμιγώς γνωστικών αντικειμένων εντατικοποιεί τα παιδιά και τα υπερφορτώνει με εξοντωτικό τρόπο. Αντί να ενσωματώνει τα αντικείμενα αυτά στο υπάρχον ωρολόγιο πρόγραμμα με αναπροσαρμογή του προγράμματος και αλλαγή ωρών της ΕΖ, ενσωμάτωση μέσα από τη διδασκαλία άλλων μαθημάτων π.χ. χρήση υπολογιστή και την προσφορά του σχολείου περισσότερης «κίνησης και χαράς» για τα παιδιά. Αντί να αξιοποιεί την ανακοίνωση για μείωση της ύλης ( μένει να δούμε συγκεκριμένα το πώς θα γίνει και αν είναι σωστή και ουσιαστική , με το αρνητικό δεδομένο ότι δεν καλύπτει όλα τα μαθήματα που πρέπει πχ. γλώσσα) σε μια τέτοια χαλάρωση της εντατικοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας τη συνοδεύει με ποσοτική αύξηση των ωρών και των αντικειμένων που διδάσκονται!!!

4.      Η εισαγωγή της ξένης γλώσσας από την Α΄ τάξη είναι αντιπαιδαγωγική και θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στα παιδιά. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις ειδικών και παιδαγωγών για την εισαγωγή της ξένης γλώσσας ακόμα και από την Γ΄ τάξη. Είναι σίγουρα αντιπαιδαγωγικό και θα φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα ακόμα και στην προσέγγιση της ελληνικής γλώσσας, η εισαγωγή της από την Α΄ τάξη, όταν το παιδί δεν έχει συνειδητοποιήσει τη δομή και τη λειτουργία της ελληνικής γλώσσας.

5.      «Η τσάντα θα μένει στο σχολείο». Το σύνθημα του υπουργείου μένει εντελώς στον αέρα καθώς είναι αδύνατο να γίνει η προετοιμασία για την άλλη μέρα στο σχολείο. Η εντατικοποίηση του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος με την προσθήκη των συγκεκριμένων αντικειμένων που αναφέραμε δεν μπορεί να παρέχει καμία διδακτική ώρα για τη μελέτη του παιδιού. Αντίθετα, το παιδί, πολύ πιο κουρασμένο- εξοντωμένο από το 7ωρο πηγαίνει είτε στο σπίτι αδιάβαστο είτε στις 2 διδακτικές ώρες του ολοήμερου μετά της 2.40μμ.  Σ΄ αυτές τι ώρες η παρουσία του δασκάλου μειώνεται κατά πολύ!! 

-          από 1 μέχρι 5 τμήματα θα έχουν ένα δάσκαλο και 5 ειδικότητες αντίστοιχα!! Και στα 6 τμήματα θα έχουν 2 δασκάλους. Σε πολλές περιπτώσεις δε θα υπάρχει ούτε μία διδακτική ώρα τη μέρα που θα αφιερώνεται για την προετοιμασία για την άλλη μέρα ενώ η μέχρι τώρα εμπειρία απόδειξε ότι η μία ώρα στα τμήματα των 25 μαθητών ΔΕ φτάνει.  Άρα μετά το Γολγοθά του 8ωρου ή 9ωρου του σχολείου θα ακολουθεί το πλήρες πρόγραμμα των μαθητών για την επόμενη μέρα.

-          Η λειτουργία του ολοήμερου παραπέμπεται η ευθύνη στο σύλλογο διδασκόντων να καθορίσει τις ειδικότητες – αντικείμενα και το είδος χωρίς τη ρητή δέσμευση για την κάλυψή τους με επιπλέον προσωπικό.

6.      Με τη λειτουργία των 800 σχολείων θα υπάρχουν σχολεία 2 ταχυτήτων με το παλιό και το νέο πρόγραμμα την ίδια στιγμή που το Υπουργείο ΔΕΝ λέει αν είναι πιλοτικό πρόγραμμα, πόση διάρκεια έχει, αν πρόκειται να επεκταθεί και στα άλλα σχολεία ή μετά την λήξη του ΕΣΠΑ θα καταργηθεί. Αν το πρόγραμμα είναι μόνιμο ποιος αποφάσισε και από πού προέκυψε ότι είναι αυτό προς όφελος των παιδιών κλπ.

7.      Το υπουργείο υποχρεώνει τους δ/ντες και συλλόγους διδασκόντων να μετατραπούν , στα πλαίσια της «ενημέρωσης» σε προπαγανδιστικό μηχανισμό του Υπουργείου με συγκεντρώσεις γονέων μέχρι της 14/6 για το τρόπο λειτουργίας και τους στόχους !! του «νέου σχολείου».

 

Η νέα αιφνιδιαστική κίνηση του υπουργείου όχι μόνο δεν πρέπει να αφήσουμε περάσει αλλά πρέπει να συμβάλουμε σε μια έκφραση οργής από γονείς και εκπαιδευτικούς ενάντια στο νέο μοντέλο σχολείου που φτιάχνουν, τέτοια που να οδηγήσει σε ένα ρεύμα άρνησης της εφαρμογής του.

Συγκεκριμένα :

Ø  Να πάρει ΤΩΡΑ, απόφαση ο σύλλογος και η ΔΟΕ, καταγγελίας της τακτικής και του νέου μοντέλου σχολείου και να καλέσει για τη μη εφαρμογή του. Να γίνουν ακόμα και έκτακτες ΓΣ ή ενημερωτικές συγκεντρώσεις για να υπάρξει άμεση ενημέρωση αποφάσεις για δράση του μεγαλύτερου δυνατού δυναμικού των συναδέλφων.

Ø  Να υπάρξουν αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων που να απορρίπτουν το νέο μοντέλο και να ζητούν και υπηρεσιακά (όπως κάναμε και με την ευέλικτη ζώνη) τη μη συμμετοχή του σχολείου σ΄ αυτό.

Ø  Να υπάρξει ενημέρωση από τους συλλόγους και τους διδάσκοντες των σχολείων στις συγκεντρώσεις – συνελεύσεις γονέων για την απόρριψη του νέου σχολείου και να καλούν τους γονείς να αποφασίσουν ότι ΔΕΝ αποδέχονται αυτό το σχολείο για τα παιδιά τους και να οργανωθεί από τώρα , αν είναι δυνατόν, ο τρόπος αντίδρασης ( αποχή, κατάληψη του σχολείου κλπ στην αρχή της σχ. χρονιάς) σε κοινή δράση με τους εκπαιδευτικούς.

Ø  Να οργανωθεί μια μαζική παράσταση όλων των συλλόγων της Αττικής στον περιφερειάρχη και μια κινητοποίηση μέχρι τις 20/6 στο Υπουργείο.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει.

Το «νέο σχολείο» των περικοπών και της αγοράς ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ  του συλλόγου «Κ. Σωτηρίου»


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα