ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία: |
Δελτίο τύπου του συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος Παναττική Συνάντηση για τα 800 ολοήμερα σχολεία Κυριακή 12 Δεκέμβρη, 10 π.μ. στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, Μαρασλή 4, Κολωνάκι (στάση μετρό Ευαγγελισμός) Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Νοέμβρη, στα γραφεία της ΔΟΕ, σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής με θέμα τα 800 σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν με αποφάσεις τους οι σύλλογοι Α΄ Αθήνας, Αριστοτέλης, Παρθενώνας, Πειραιά «η Πρόοδος», Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», «Γληνός», «Περικλής», Άνω Λιοσίων – Ζεφειρίου – Φυλής, Καλλιθέας και ως παρατηρητές, συνάδελφοι από τους Συλλόγους «Κ. Σωτηρίου», Θουκυδίδης, «Δελμούζος», «Μακρυγιάννης», Ν. Σμύρνης, Γλυφάδας, Ηλιούπολης. Επίσης, παραβρέθηκαν, η Ένωση Γονέων Παπάγου, οι Σύλλογοι Γονέων 8ου Δημ. Σχ. Καματερού, 2ου Δημ. Σχ. Πετρούπολης, 1ου Δημ. Σχ. Παπάγου (παρατηρητής) και 24ου Δημ. Σχ. Ιλίου (παρατηρητής). Από την πλευρά των εκπροσώπων των γονιών εκφράστηκαν προβληματισμοί για την εντατικοποίηση των ρυθμών μάθησης και την αδυναμία προετοιμασίας – μελέτης των παιδιών για την επόμενη ημέρα. Παραβρέθηκαν και πήραν το λόγο, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ και του ΙΠΕΜ ΔΟΕ αλλά και της ΠΕΑΕ και του Συντονιστικού Ωρομισθίων – Αναπληρωτών που έθεσαν και το ζήτημα της εργασιακής ομηρίας των αναπληρωτών που εργάζονται με προγράμματα ΕΣΠΑ και επιπλέον, παραμένουν ακόμη απλήρωτοι. Στη συζήτηση διαπιστώθηκε η αντίθεση στο νέο μοντέλο σχολείου που εισάγεται και προτάθηκαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, ως συνέχεια της προηγούμενης σύσκεψης της 21ης Οκτώβρη. Αναλυτικά προτείνεται : Ø Η οργάνωση μιας μεγάλης, παναττικής συνάντησης για τα 800 ολοήμερα στις 12 Δεκέμβρη, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο. Απευθύνεται ανοιχτή πρόσκληση σε Συλλόγους Π.Ε., Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων, Συλλόγους Διδασκόντων, στην ΠΕΑΕ και το Συντονιστικό Ωρομισθίων – Αναπληρωτών, σε εκπαιδευτικούς και γονείς, να στηρίξουν με την ενεργό συμμετοχή τους, με εισηγήσεις και τοποθετήσεις την παναττική συνάντηση. Προτείνεται, ανάμεσα στα άλλα, να συζητηθεί η δυνατότητα οργάνωσης μιας κεντρικής κινητοποίησης για το ζήτημα. Προτείνεται να διερευνηθεί η δυνατότητα να υπάρξει και εισήγηση από πανεπιστημιακούς. Ø Η πλατιά κυκλοφορία αφίσας και κείμενου υπογραφών για τα 800 ολοήμερα. Ø Η ανάγκη οργάνωσης τοπικών συναντήσεων, επαφών, εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών για τα 800 ολοήμερα, από τους Συλλόγους Π.Ε. σε συνεργασία με τους φορείς των γονιών. Η ανάγκη, οι πρωτοβουλίες αυτές να επεκταθούν και στα υπόλοιπα σχολεία που κινδυνεύουν το επόμενο διάστημα να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα. Ø Η οργάνωση συνέντευξης τύπου για τα 800 ολοήμερα, την Πέμπτη 8 Δεκέμβρη, στις 12.30 μ.μ. στα γραφεία της ΔΟΕ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. – ΓΟΝΕΩΝ
ΠΑΝΑΤΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 800 «αναμορφωμένα» σχολεία Από τον κατακερματισμένο μαθητή και το σχολείο της εντατικοποίησης και της αγοράς …στον ευέλικτο και φθηνό εργαζόμενο ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΙ ΟΧΙ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΕΙ Σχολείο με σταθερή και μόνιμη εργασία και όχι εκπαιδευτικούς απλήρωτους ελαστικά εργαζόμενους Κυριακή 12 Δεκέμβρη, 10 π.μ. στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, Μαρασλή 4, Κολωνάκι (στάση μετρό Ευαγγελισμός) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε., τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων, τους Συλλογους Διδασκόντων, να διαμορφώσουν έγκαιρα εισηγήσεις ώστε να υπάρχουν και γραπτά κείμενα με θέσεις γύρω από τα 800 ολοήμερα και προτάσεις για το σχολείο που θέλουμε. Κείμενο υπογραφών για τα 800 σχολεία ΕΑΕΠ ΟΧΙ ΣΤΑ 800 ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο μοντέλο του νέου σχολείου που στρέφεται ενάντια στο δημόσιο σχολείο. · Ο κατακερματισμός της γνώσης, ο τεμαχισμός σε δεκάδες γνωστικά αντικείμενα δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται. Το σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», είναι ένα σχολείο απρόσωπο, ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Το χαοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, η εντατικοποίηση, η κινηματογραφική αλλαγή διδασκόντων και γνωστικών αντικειμένων, η αβάσταχτη κούραση από τα εξαντλητικά καθημερινά ωράρια, έχουν ολέθρια αποτελέσματα, ιδιαίτερα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών για να διδάξουν ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Το σχολείο έχει ανάγκη από όλες τις απαραίτητες ειδικότητες για να πλουτίζει με τη συνεργατική συμβολή τους τη διδακτική πράξη κι όχι για να γεμίζει το πρόγραμμα με νέα διδακτικά αντικείμενα. · Η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. · Τα φροντιστήρια των αγγλικών όχι μόνο δεν κλείνουν, όπως δηλώνει η Υπουργός Παιδείας, αλλά ξεκινούν διαφημιστική καμπάνια για τα «αγγλικά από την πρώιμη ηλικία». · Το σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», δίπλα στην κατακερματισμένη γνώση εισάγει και τον κατακερματισμένο, ελαστικά εργαζόμενο εκπαιδευτικό που σήμερα παίρνει τη μορφή του απλήρωτου αναπληρωτή μέσω ΕΣΠΑ, του μειωμένου ωραρίου και του ωρομίσθιου που υπογράφουν ατομικές συμβάσεις για 9 μήνες και στη συνέχεια απολύονται. Ταυτόχρονα ακολουθεί την απαράδεκτη τακτική των βίαια μεταφερόμενων και περιπλανώμενων εκπαιδευτικών της Β΄θμιας. · Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό, γίνεται πιο απρόσιτο και απορριπτικό για τα παιδιά από χαμηλά λαϊκά στρώματα. Αυτό το μοντέλο σχολείου, αντιστοιχεί στο πρότυπο του φθηνού, πειθαρχημένου και ευέλικτου εργατικού δυναμικού. Δεν υπερασπιζόμαστε το παλιό σχολείο. Τα όνειρά μας για την εκπαίδευση δε χωράνε στους γκρίζους τοίχους του παλιού σχολείου ούτε στις γκρίζες ιδέες του νέου. Προβάλλουμε την ανάγκη για ένα ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών και θα προστατεύει τα δικαιώματά τους στην ολόπλευρη γνώση και κριτική σκέψη. Για ένα σχολείο που θα αποτελείται από εκπαιδευτικούς με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και θα κατοχυρώνει τα πλήρη εργασιακά τους δικαιώματα.
|
Επιστροφή | ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ | Περιεχόμενα |