ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία: |
Δήλωση του Ντίνου Παντελίδη, εκπροσώπου των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων Π.Ε. στο ΔΣ της ΔΟΕ. Τηλ. 6974750410, paremvasisdinos@gmail.com www.paremvasis.gr 20-9-2010
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής με έγγραφά του (30/8/2010 α.π. Φ41.1 9352 και 6/9/2010 Φ 41.1) και θέμα «Ίδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης» απαιτεί) όταν οι μαθητές με διάγνωση δεν είναι τρεις να «…αναστέλλεται η λειτουργία του Τμήματος Ένταξης με την σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλων Ειδικής Αγωγής και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πηγαίνουν σε όμορο Σχολείο που λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.» Επιβάλλει προς εφαρμογή μια πρωτότυπη «διασταλτική ερμηνεία» του Ν. 3699/2008 η οποία από ότι φαίνεται εντάσσεται σε γενικότερο σχέδιο της κυβέρνησης και αποσκοπεί στην πλήρη αποδόμηση της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η λειτουργία των τμημάτων ένταξης (και κυρίως η αναστολή λειτουργίας τους) εναποθέτονται στη σύμφωνη γνώμη του συμβούλου ειδικής αγωγής για να παρακάμψει έτσι τα ΚΕΔΔΥ και να ακολουθηθούν συνοπτικές διαδικασίες. Ίσως κι επειδή ο Περιφερειακός Διευθυντής πιστεύει ότι οι σχολικοί σύμβουλοι είναι ευκολότερα διαχειρήσιμοι απ’ ότι τα πολυπρόσωπα ΚΕΔΔΥ. Οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως αριθμοί, και αγνοούνται: · Ο μικρός αριθμός των ΚΕΔΔΥ και τα προβλήματα λειτουργίας τους λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που έχουν στην ευθύνη τους, της γραφειοκρατικής δομής και του μειωμένου αριθμού όλων των ειδικοτήτων που απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου τους. Αυτά τα προβλήματα αναγκάζουν τους γονείς των παιδιών να περιμένουν περισσότερο από ένα χρόνο για την ικανοποίηση του αιτήματός τους (π.χ. τους 1000 μαθητές που έκαναν αίτηση αξιολόγησης στο ΚΕΔΔΥ Γ. Αθήνας). · Πολλοί γονείς αρνούνται ή αδυνατούν να απευθυνθούν στα ΚΕΔΔΥ για αξιολόγηση παρότι έχουν δεχτεί τα παιδιά τους να υποστηρίζονται στο τμήμα ένταξης, δικαίωμα που παρέχεται και από το ν. 3699 άρθρο 6, παρ. γ/αα ..Στα ΤΕ μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ… . · Η αξιολόγηση που πρέπει να γίνεται στα πρωτάκια Δεκέμβρη με Γενάρη από τον εκπαιδευτικό Ε.Α. για να διαμορφωθεί το πρόγραμμα υποστήριξης και να κινηθούν οι διαδικασίες ένταξης των παιδιών στο Τ.Ε. για όσα παιδιά κρίνεται αυτό απαραίτητο. · Η μετακίνηση των παιδιών σε όμορο σχολείο σημαίνει μετεγγραφή του παιδιού ή πιο σωστά την υποχρεωτική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θέμα που καταστρέφει κάθε προηγούμενη φροντίδα ένταξης που έχει πραγματοποιηθεί για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την προσπάθεια από την αρχή στο καινούριο περιβάλλον. · Η επιδείνωση των όρων παροχής υποστήριξης του τμήματος ένταξης στο νέο σχολείο που θα εγγραφούν οι μαθητές με την αύξηση του αριθμού των μαθητών.
Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΓΝΩΡΙΖΕΙ τι προβλέπει ο νόμος 3699/2008: «Άρθρο 4 :Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς Τα ΚΕΔΔΥ έχουν τις εξής αρμοδιότητες: ζ) Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης, την προσθήκη τομέων στα Επαγγελματικά Γυμνάσια, στα Επαγγελματικά Λύκεια και στην Επαγγελματική Σχολή και τμημάτων ειδικοτήτων, τη στελέχωσή τους και την αύξηση ή μείωση των θέσεων.»
Παρόλα αυτά «αναθέτει» στο σύμβουλο ειδικής αγωγής την αναστολή της λειτουργίας των τμήματων ένταξης, όχι από άγνοια νόμου, αλλά ως βήμα για την κατάργησή τους. Προετοιμάζει την ήδη φημολογούμενη κυκλοφορία ενός νέου νόμου για την ειδική εκπαίδευση και μας δίνει τα πρώτα στοιχεία των πυρηνικών χαρακτηριστικών που θα έχει και θα υπηρετεί. Η πρακτική αυτή: · Σχετίζεται με την κυρίαρχη αντίληψη που υποστηρίζει ότι η κατάργηση των ειδικών δομών εκπαίδευσης υπηρετεί την ένταξη, · Σχετίζεται με την επιλογή να εξασφαλίσουν προσωπικό για τα σχολεία χωρίς διορισμούς, · Σχετίζεται με τη δημιουργία των προϋποθέσεων για την απορρόφηση του ΕΣΠΑ με τις 550 παράλληλες στηρίξεις (διότι αυτό θα ζητήσουν οι γονείς που δεν θα πάνε το παιδί τους σε άλλο σχολείο, γι’ αυτό άλλωστε και η προσπάθεια να γίνουν όλα μέχρι πριν την 20η Οκτώβρη που είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για παράλληλες στηρίξεις) και την τριετή πληρωμή εκπαιδευτικών μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος του ΕΣΠΑ. · Σχετίζεται ΚΑΙ με την πολιτική υποχρέωση που έχουν αναλάβει να ιδιωτικοποιήσουν την ειδική εκπαίδευση, οδηγώντας το γονιό να πληρώσει ακόμα περισσότερα γι’ αυτό που η πολιτεία ΟΦΕΙΛΕΙ να παρέχει στο παιδί με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. · Σχετίζεται τέλος και με το κεντρικότερο σχεδιασμό τους να περάσουν τμήματα της εκπαίδευσης στους Δήμους μέσω του Καλλικράτη, όπου και εντάσσουν την πολιτική που πρέπει να αναπτύξουν οι δήμοι για την «εξυπηρέτηση» των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (μαθητές με αναπηρία). Η εγκύκλιος αποτελεί συνέχεια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, των συμπτύξεων συγχωνεύσεων σχολείων, της κατάργησης οργανικών θέσεων στο δημόσιο σχολείο. Μια πολιτική που υπηρετεί και θέλει να υλοποιήσει το Μνημόνιο. Η εγκύκλιος αυτή αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι το σύνθημα του Υπουργείου δεν είναι "πρώτα ο μαθητής" αλλά πρώτα το Μνημόνιο και το ΔΝΤ. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών πετιούνται στον Καιάδα των περικοπών και της εξοικονόμησης πόρων και ανθρώπινου δυναμικού. Απέναντι σε αυτή τη μεθοδευμένη πρακτική που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο την ήδη υποβαθμισμένη ειδική εκπαίδευση,
Αγωνιζόμαστε για: · Ειδική εκπαίδευση με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, δημόσια και δωρεάν, κατάργηση της ιδιωτικής Ειδικής εκπαίδευσης κάθε μορφής, καθώς και των νόμων που την προωθούν. Δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του ΥΠΕΠΘ. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
|
|