ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΤΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Κορωπί 23/2/09 Πρόεδρος Συλλόγου εκπ/κων Π.Ε. «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ» ΠΡΟΣ : ΔΟΕ Η Απάντηση της ΔΟΕ επιβεβαιώνει ότι, τυπικά, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ συμμετοχής της στο διάλογο. Συνάδελφοι, Με έκπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση σας στις 17/2/09 : «Απάντηση σε έγγραφα του Συλλόγου σας για δήθεν «αντικαταστατικές» αποφάσεις της ΔΟΕ». Επιχειρείτε να απαντήσετε στο ζήτημα που θέσαμε στην απόφαση του συλλόγου μας, για το κατά πόσο υπήρχε απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ για τη συμμετοχή της ΔΟΕ στο «διάλογο» του ΥΠΕΠΘ για την Παιδεία με βάση την οποία νομιμοποιούνταν ο πρόεδρος να προχωρήσει στις γνωστές ανακοινώσεις στα ΜΜΕ, για συμμετοχή της ΔΟΕ στο διάλογο, αμέσως μετά τη συνάντηση της ΔΟΕ με το νέο Υπ. Παιδείας κ. Σπηλιωτόπουλο. Η απάντηση σας επιβεβαιώνει ότι τέτοια απόφαση, ακόμα και σήμερα, δεν υπάρχει. Συγκεκριμένα: Η απόφαση που επικαλείστε αφορά τον καθορισμό εκπροσώπων της ΔΟΕ στο ΕΣΥΠ (7-5-08). Ανεξάρτητα από το αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με την απόφασή σας αυτή, είναι φανερό ότι ο καθορισμός εκπροσώπων στο ΕΣΥΠ δεν σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τους όρους και τη συγκυρία, είναι δεδομένη η συμμετοχή σε οποιοδήποτε διάλογο, όποτε και όπως συμβεί αυτός. Η συμμετοχή είναι πολιτική απόφαση, είτε πάγια –θετική ή αρνητική(αν κάποιος έχει σαφή εκ των προτέρων θέση γι αυτό), είτε πολιτική απόφαση, κάθε φορά, της στιγμής που αυτός διεξάγεται. Το ότι τα δύο αυτά ζητήματα – δηλαδή ο ορισμός εκπροσώπων στα όργανα και η συμμετοχή στο συγκεκριμένο διάλογο - δεν ταυτίζονται, δεν είναι δική μας ανακάλυψη, αλλά προκύπτει : 1. Από το γεγονός ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΟΕ στην κεντρική του ομιλία στο συλλαλητήριο στις 9/1/09, λίγες μόλις μέρες πριν την επίσημη έναρξη του «διαλόγου» δήλωνε προς τους χιλιάδες διαδηλωτές απ΄ όλη την εκπαίδευση ότι «δε θα συμμετέχουμε στον προσχηματικό διάλογο». Μήπως δεν ήξερε τότε την απόφαση (7-5-08) που μας αναφέρεται ή θέλετε να πιστέψουμε ότι κορόιδευε συνειδητά τους χιλιάδες διαδηλωτές ! Είναι φανερό ότι άλλαξε η πολιτική απόφαση του προεδρείου και της παράταξης από την οποία προέρχεται(μας είναι αδιάφορο για ποιους λόγους) και στη συνέχεια άλλαξε στάση. Ωστόσο παραμένει το γεγονός ότι αυτή την νέα πολιτική τους στάση στο ζήτημα του διαλόγου δεν αποτυπώθηκε και τυπικά σε απόφαση του ΔΣ. Δεν έχουμε σχολαστικισμό στις διαδικασίες και κατανοούμε ότι το μείζον είναι η πολιτική συμφωνία των δύο παρατάξεων (ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ ) στο ΔΣ της ΔΟΕ για αυτή την επιλογή του ΔΣ της ΔΟΕ. Αυτή είναι ολοφάνερο ότι υπάρχει και είναι ισχυρή. Ωστόσο είναι επίσης σοβαρή υποχρέωση πολιτικής σημασίας να δηλωθεί δημόσια αυτή η στροφή στη μέχρι τώρα πορεία της ΔΟΕ, σε ότι αφορά τις σχέσεις της με το ΥΠΕΠΘ και την κυβέρνηση και πρέπει ο κλάδος να ξέρει πότε και πως προκύπτουν οι όποιες επιλογές της ΔΟΕ. Επίσης έχετε υποχρέωση να πείτε στον κλάδο ποιο είναι το πολιτικό πλαίσιο και τα επιχειρήματα με βάση τα οποία η πλειοψηφία αυτή του ΔΣ της ΔΟΕ οδηγεί την ΔΟΕ στο διάλογο. Δεν δικαιούστε να παραβιάζετε κάθε τυπική διαδικασία και να αναγορεύεται το προεδρείο σε μια λειτουργία «ελέω θεού» χωρίς προηγούμενες αποφάσεις του ΔΣ και χωρίς να δίνει λόγο πουθενά για τις ενέργειές του όταν μάλιστα είναι τέτοιες που θα έχουν πολύ σοβαρές αρνητικές, κατά τη γνώμη μας, συνέπειες για τον κλάδο. 2. Από το ιστορικό της ΔΟΕ σε προηγούμενους διαλόγους. Μάλιστα, για τον ισχυρισμό που πρόβαλε ο πρόεδρος της ΔΟΕ στις δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον Υπ. Παιδείας (Δελτίο Τύπου – 4/2/09) «Μπράτης : Πρέπει να σας πω πως όταν και όποτε η Ομοσπονδία μας κλήθηκε να συμμετάσχει σε διάλογο πάντα ήταν παρούσα….», υπονοώντας ότι δε χρειάζεται απόφαση για κάτι τέτοιο, θα βοηθήσουμε τη μνήμη σας για να μην εκτίθεστε με τέτοιους,, τόσο προφανώς, ψεύτικους ισχυρισμούς. Σας παραπέμπουμε στην απόφαση στις 12/10/2007 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - Καμιά συμμετοχή στο διάλογο που νομιμοποιεί την αντιασφαλιστική επίθεση (Προς τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., ΚΟΙΝ: ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ) (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=677&lan=0). Σ΄ αυτή αναφέρεται: «Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., εκτιμά πως το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να έχει καμιά συμμετοχή στο διάλογο για το ασφαλιστικό σύστημα, διάλογο που αποτελεί το όχημα για την παραπέρα χειροτέρευση των ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.» Επίσης σας θυμίζουμε ότι : για τη συμμετοχή της ΔΟΕ στο διάλογο για την Παιδεία, που διεξήγαγε το 2005 η Υπ. Παιδείας Γιαννάκου δεν ήταν αρκετή η κοινοποίηση της σύνθεσης του ΕΣΥΠ (25-01-2005) Σύνθεση του ΕΣΥΠ, με την καταγραφή των εκπροσώπων της ΔΟΕ . Υπήρχαν σειρά αποφάσεων και ανακοινώσεων (ανεξάρτητα από τη συμφωνία του καθένα με αυτές)– οι οποίες κοινοποιήθηκαν σε όλους τους συλλόγους, πριν την συμμετοχή της ΔΟΕ στο διάλογο. Ενδεικτικά αναφέρουμε: 1. Σύσκεψη εκπαιδευτικών, κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων που συμμετέχουν στο ΕΣΥΠ (1-02-2005) (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=206&lan=0) 2. Προτεραιότητες της ΔΟΕ για διάλογο στο ΕΣΥΠ (4-2-05) (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=212&lan=0) 3. Ανακοίνωση προς τους συλλόγους για τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία ΑΣΓΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, ΟΛΜΕΟΣΕΠ-ΤΕΙ, ΠΟΣΔΕΠ (15-02-2005) (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=218&lan=0) Επίσης να σας θυμίσουμε ότι για την οριστική αποχώρηση της ΔΟΕ από τον τότε «διάλογο» του ΕΣΥΠ δεν ήταν αρκετή η δήλωση παραίτησης του προέδρου : (18-02-2005) Παραίτηση του Προέδρου της Δ.Ο.Ε. απο το συμβούλιο του ΕΣΥΠ (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=219&lan=0) Αλλά χρειάστηκε η απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ – με τη νέα πλειοψηφεία που διαμορφώθηκε ενάντια στη συμμετοχή της ΔΟΕ στον προσχηματικό διάλογο : (24-02-2005) Ανακοίνωση για την αποχώρηση της Δ.Ο.Ε. από τον προσχηματικό διάλογο (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=224&lan=0) Μάλιστα σας θυμίζουμε ότι η παραπάνω απόφαση είχε τις εξής εκτιμήσεις, που και το προεδρείο ψήφισε: 1. Ο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» αποτελεί μια ολοφάνερη προσχηματική διαδικασία,… 2. Ο διάλογος δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει πεδίο προώθησης των αιτημάτων και των στόχων του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά αντίθετα αποτελεί εργαλείο για τη ζύμωση, προώθηση και επιβολή μιας σειράς νεοφιλελεύθερων και αντιδραστικών αλλαγών-αναδιαρθρώσεων στο χώρο της εκπαίδευσης,… «Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις αλλά και τις ίδιες τις εξελίξεις από τη διαδικασία του διαλόγου, το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτιμά ότι η άποψη που κατατέθηκε εξαρχής, για μη συμμετοχή της Ομοσπονδίας στον προσχηματικό διάλογο, δικαιώνεται. Αποχωρούμε από το διάλογο, γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει να νομιμοποιεί με τη συμμετοχή του τις επιλογές και τις προειλημμένες αποφάσεις για μια τέτοιας κλίμακας και βάθους αντιεκπαιδευτική πολιτική . Αποχωρούμε, για να οργανωθεί από το εκπαιδευτικό κίνημα ο κοινωνικός αντίλογος μέσα από μια πλατιά καμπάνια ενημέρωσης και ένα μέτωπο αγώνα από κοινού με τους καθηγητές-φοιτητές-γονείς-μαθητές, απονομιμοποιώντας την πολιτική του Υπουργείου και αποκαλύπτοντας τους σχεδιασμούς του και τις πραγματικές επιδιώξεις του.» Με βάση όλα τα παραπάνω σας ξαναρωτάμε : Ø Θα πάρετε οριστική και αιτιολογημένη θέση στο ΔΣ της ΔΟΕ στο ζήτημα του διαλόγου ; Ø Θα μας απαντήσετε στα ζητήματα ουσίας και τους λόγους (για τα οποία αποφύγατε να τοποθετηθείτε στην απάντησή σας) που σας γνωστοποιήσαμε για τους οποίους ΔΕΝ πρέπει η ΔΟΕ να συμμετέχει σ’ αυτό τον προσχηματικό διάλογο ; (σας ξαναστέλνουμε την σχετική απόφασή μας για να ξαναδείτε όλα τις τα σημεία.) Ø Θα επανορθώσει το ΔΣ και το προεδρείο την απαράδεκτη για τον κλάδο στάση του στο ζήτημα του «διαλόγου»; Υστερόγραφο (για να μην έχετε απορίες) : η ενημέρωσή μας για όλα τα παραπάνω καθώς και την προηγούμενη απόφαση αποτελούν η ιστοσελίδα της ΔΟΕ και οι ενημερώσεις που μας στέλνετε (ή δεν μας στέλνετε) στο σύλλογο και όλους τους συλλόγους. Επισημαίνουμε ότι ακόμα και την απόφαση σας στις 7/5/08 – Υπόδειξη εκπροσώπων (στο ΕΣΥΠ) δεν κάνατε τον κόπο να την κοινοποιήσετε στους συλλόγους. Επίσης δεν μας στείλατε την απόφαση του ΔΣ για την συμμετοχή της ΔΟΕ στον «διάλογο» που είναι πλέον φανερό ότι δεν υπάρχει – ή μήπως κάνουμε λάθος ; Επισυνάπτουμε χαρακτηριστικές προηγούμενες αποφάσεις της ΔΟΕ Καθώς και την - από 13/2/09 απάντηση της ΔΟΕ στην απόφαση του συλλόγου και - από 6/2/09 απόφαση του συλλόγου για το διάλογο, στην οποία απαντάει το ΔΣ της ΔΟΕ ώστε να μπορεί ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του
Αθήνα 12/10/2007 Προς τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. ΚΟΙΝ: ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Καμιά συμμετοχή στο διάλογο που νομιμοποιεί την αντιασφαλιστική επίθεση http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=677&lan=0 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., εκτιμά πως το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να έχει καμιά συμμετοχή στο διάλογο για το ασφαλιστικό σύστημα, διάλογο που αποτελεί το όχημα για την παραπέρα χειροτέρευση των ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι θα δώσουν συντονισμένο αγώνα για την αποτροπή των αντιασφαλιστικών - αντεργατικών μέτρων που προετοιμάζονται από την Κυβέρνηση. Τυχόν κατάθεση αντιασφαλιστικών ρυθμίσεων θεωρούνται από τη ΔΟΕ αιτία πολέμου και σ' αυτήν την περίπτωση θα ξεκινήσει κινητοποιήσεις μαζί με όλο το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα για την υπεράσπιση και τη διεύρυνση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων. Καλούμε τα τριτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα (ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ) να μη συμμετέχουν σε καμιά μορφή διαλόγου, για να μην αξιοποιηθεί η συμμετοχή τους από την κυβέρνηση, ως συναίνεση των εργαζομένων στην αντιασφαλιστική καταιγίδα. Από τη Δ.Ο.Ε. (24-02-2005) Ανακοίνωση για την αποχώρηση της Δ.Ο.Ε. από τον προσχηματικό διάλογο (http://www.doe2.gr/rarticle.php?id=224&lan=0) Προς :Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για την αποχώρηση της Δ.Ο.Ε. από τον προσχηματικό διάλογο Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, εκτιμώντας όλα τα δεδομένα και τις εξελίξεις γύρω από το διάλογο για την Παιδεία, αλλά και τη συγκυρία που διαμορφώνεται από τις κυβερνητικές επιλογές στο χώρο της εκπαίδευσης, διαπιστώνει: 1. Ο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» αποτελεί μια ολοφάνερη προσχηματική διαδικασία, αφού σύμφωνα πλέον και με δημόσιες δηλώσεις και επίσημα έγγραφα, «οι αλλαγές-τομές στην εκπαίδευση είναι καθορισμένες από τις σημαντικές δεσμεύσεις της χώρας μας στη "Διαδικασία της Μπολόνια"» (που σημαίνει τον εναρμονισμό της εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της αγοράς και των επιχειρήσεων). Η Κυβέρνηση - ενόψει και της Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στο Μπέργκεν της Νορβηγίας στις 19/5/2005 - χρησιμοποιεί την προσχηματική αυτή διαδικασία για να εμφανίσει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική, ως αποτέλεσμα κοινωνικής συναίνεσης. 2. Ο διάλογος δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει πεδίο προώθησης των αιτημάτων και των στόχων του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά αντίθετα αποτελεί εργαλείο για τη ζύμωση, προώθηση και επιβολή μιας σειράς νεοφιλελεύθερων και αντιδραστικών αλλαγών-αναδιαρθρώσεων στο χώρο της εκπαίδευσης, που θα αλλάξουν πλήρως το περιεχόμενο, τους στόχους, το χαρακτήρα, το παιδαγωγικό πλαίσιο και τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Βασική φιλοσοφία των προετοιμαζόμενων αλλαγών είναι ότι η Παιδεία αποτελεί εμπόρευμα και όχι κοινωνικό αγαθό, που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, πιστοποιείται, αξιολογείται και αγοράζεται. 3. Για την κυβέρνηση, ως άμεσης προτεραιότητας αλλαγές-τομές, προτάσσονται: · Η αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. · Η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. · Η επέκταση των εξεταστικών φραγμών, ακόμα και στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. · Η προώθηση εκπαιδευτικών μοντέλων με στόχο την αποσύνδεση από το κράτος σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας ( αναδιάρθρωση του σχολείου ,χωρίς διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του ). · Η προώθηση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων και η πλήρης αποσύνδεση των πτυχίων από κάθε επαγγελματικό και εργασιακό δικαίωμα. 4. Η κυβέρνηση με τις μέχρι τώρα αποφάσεις της επιβεβαίωσε τη δήλωση της Υπουργού Παιδείας: «Όπως γνωρίζετε, έχουμε το κυβερνητικό πρόγραμμα ...αλλά μέσα απ' το διάλογο θέλουμε τη μεγαλύτερη συναίνεση για τα ζητήματα της Παιδείας». Kαι αυτό, γιατί πολλές (αρνητικές για την εκπαίδευση) αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί, προτού ξεκινήσει ο «διάλογος» και άλλες λαμβάνονται όσο αυτός διεξάγεται. Τέτοιες αποφάσεις, μεταξύ άλλων, είναι: · Το χαμηλό - για μια ακόμα χρονιά - ποσοστό των δαπανών για την Παιδεία (7,4 % του Γ. Κ. Προϋπολογισμού ή 3,58% του ΑΕΠ) και η εφαρμογή της ίδιας πολιτικής περικοπών, οικονομικής ασφυξίας και υποβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. · Η πολιτική της σκληρής λιτότητας και για την επόμενη χρονιά και ο συνεχιζόμενος εμπαιγμός των εκπαιδευτικών με την ανακοίνωση «αυξήσεων» στους μισθούς κατά 3,6 %, Ήδη, λόγω της αύξησης της παρακράτησης φόρου και της μη τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας, οι ονομαστικοί μισθοί των εκπαιδευτικών παρουσιάζουν μείωση από 4 έως και 45€ ! · Η πολιτική της μείωσης των μόνιμων διορισμών όπως αποτυπώνεται στα κονδύλια του προϋπολογισμού, με αντίστοιχη γιγάντωση του φαινομένου της ωρομισθίας και της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση. Μια πολιτική που ήδη ανιχνεύεται στις αυθαιρεσίες, τα κενά , τις συμπτύξεις τμημάτων, τις υποβαθμίσεις σχολείων, τις παραβιάσεις των ωραρίων, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. · Η πολιτική « εθνικής προασαρμογής » στις αποφάσεις της Μπολόνια, όπως κατατέθηκε σε μνημόνιο στη σύνοδο της Κοπεγχάγης, στο οποίο γινόταν επίκληση του «εθνικού διαλόγου», ενώ αυτός δεν είχε καν ξεκινήσει! Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις αλλά και τις ίδιες τις εξελίξεις από τη διαδικασία του διαλόγου, το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτιμά ότι η άποψη που κατατέθηκε εξαρχής, για μη συμμετοχή της Ομοσπονδίας στον προσχηματικό διάλογο, δικαιώνεται. Αποχωρούμε από το διάλογο, γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει να νομιμοποιεί με τη συμμετοχή του τις επιλογές και τις προειλημμένες αποφάσεις για μια τέτοιας κλίμακας και βάθους αντιεκπαιδευτική πολιτική . Αποχωρούμε, για να οργανωθεί από το εκπαιδευτικό κίνημα ο κοινωνικός αντίλογος μέσα από μια πλατιά καμπάνια ενημέρωσης και ένα μέτωπο αγώνα από κοινού με τους καθηγητές-φοιτητές-γονείς-μαθητές, απονομιμοποιώντας την πολιτική του Υπουργείου και αποκαλύπτοντας τους σχεδιασμούς του και τις πραγματικές επιδιώξεις του. Για να αξιοποιήσουμε την περίοδο προβάλλοντας μια εκπαιδευτική διακήρυξη με περιεχόμενο τα δικαιώματα και τις μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Για να διεκδικήσουμε επιθετικά τα κεντρικά-ώριμα αιτήματά μας, στον αντίποδα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση: · για καθολική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς και ταξικούς φραγμούς, για τη γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού ή στο 5% του ΑΕΠ. · για ενιαίο 12χρονο βασικό σχολείο για όλους , δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαία δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο. · για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, την απόρριψη της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης των σχολείων και της αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. · για τη σταθερή και μόνιμη εργασία, ως αποκλειστικό εργασιακό πλαίσιο στην εκπαίδευση και για όλες τις εκπαιδευτικές λειτουργίες, · για την οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας, για πραγματικές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς που θα καλύπτουν τις απώλειες των τελευταίων χρόνων, για ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, ενάντια στη σύνδεση μισθού - απόδοσης και τις περικοπές του κινήτρου απόδοσης. · για την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων, για σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ίση με τον τελευταίο μισθό, για πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη . Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στις Γενικές Συνελεύσεις που γίνονται σε όλους τους Συλλόγους αυτήν την περίοδο για να διαμορφωθούν οι στόχοι ενός αγώνα με περιεχόμενο τις πραγματικές μας ανάγκες και αιτήματα που να συγκρούονται με τους πυρήνες της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής . Για να διαμορφωθεί από τις Γενικές Σ υνελεύσεις ένα αγωνιστικό σχέδιο με προοπτική, διάρκεια και σταθερά βήματα που θα εξασφαλίζουν την κοινή δράση, τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων, τη λήψη των αποφάσεων με διαδικασίες βάσης, την κοινωνική αλληλεγγύη και συμπαράταξη, την κλιμάκωση του αγώνα. Καμιά ανοχή στην κυβερνητική πολιτική, ενιαίος πανεκπαιδευτικός αγώνας
ΑΠΟ ΤΗ Δ.Ο.Ε.
Θέμα: Απάντηση σε έγγραφα του Συλλόγου σας για δήθεν «αντικαταστατικές» αποφάσεις της Δ.Ο.Ε. Συνάδελφοι Σχετικά με τη συμμετοχή της Δ.Ο.Ε. στο διάλογο για την Παιδεία, σας ενημερώνουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε από τις 7/5/08 τον ορισμό εκπροσώπων του τόσο στην ολομέλεια, όσο και στα όργανα του ΕΣΥΠ. Η απόφαση για συμμετοχή της ΔΟΕ στα όργανα του ΕΣΥΠ και στο διάλογο ελήφθη όπως προβλέπεται από το άρθρο 16 παρ.3 του καταστατικού της Δ.Ο.Ε. Είναι, λοιπόν, απορίας άξιο από πού προέρχεται η ενημέρωσή σας και σε έγγραφα του Συλλόγου σας κάνετε αναφορά για δήθεν «αντικαταστατικές» αποφάσεις του Δ.Σ. της ΔΟΕ όταν, αφενός μεν και οι σχετικές αποφάσεις του Δ.Σ. υπάρχουν, αλλά και κανένα μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ δεν έχει θέσει τέτοιο θέμα, ούτε αμφισβήτησε την «καταστατικότητα» της απόφασης, ακόμη και στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (12-2-09) που ετέθη το θέμα των ανακοινώσεων των Συλλόγων σας, από το Προεδρείο. Για τη σωστή ενημέρωση των συναδέλφων της βάσης καλό είναι να επικοινωνείτε πρώτα με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και να ενημερώνεστε για τις αποφάσεις του. Σας αποστέλλουμε και το από 7/5/08 έγγραφο της Δ.Ο.Ε.
Αρ. Πρωτ: 946 Αθήνα 7/5/2008 Προς ΥΠΕΠΘ Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας Θέμα: Υπόδειξη Εκπροσώπων ΣΧΕΤ: Αρ. Πρωτ: 1509/17-04-08 Απαντώντας στο παραπάνω σχετικό έγγραφό σας, σας γνωρίζουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ορίζει εκπροσώπους του στο ΕΣΥΠ ως εξής: 1.Ολομέλεια Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) Μπράτης Δημήτρης, Πρόεδρος Δ.Ο.Ε., τακτικός Τσιάκος Βασίλειος, μέλος Δ.Σ. Δ.Ο.Ε., αναπληρωματικός 2. Ολομέλεια Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) Μαντάς Κομνηνός, Γ. Γραμματέας Δ.Ο.Ε., τακτικός Οικονόμου Τριαντάφυλλος, μέλος Δ.Σ. Δ.Ο.Ε., τακτικός Κουμανζέλης Παναγιώτης, αντιπρόεδρος Δ.Ο.Ε., αναπληρωματικός Ρηνάκη Αικατερίνη, μέλος Δ.Σ. Δ.Ο.Ε., αναπληρωματικός 3. Γραμματεία ΣΠΔΕ Κουμανζέλης Παναγιώτης, αντιπρόεδρος Δ.Ο.Ε., τακτικός Ρηνάκη Αικατερίνη, μέλος Δ.Σ. Δ.Ο.Ε., αναπληρωματικός
Απ 54 Κορωπί 6/2/09 ΠΡΟΣ: ΔΟΕ, σύλλογοι Π.Ε., ΟΛΜΕ,ΕΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ, Φοιτητικούς Συλλόγους, μαθητές, ΜΜΕ, Τα μέλη ΘΕΜΑ : 9 λόγοι για τους οποίους λέμε ΌΧΙ στον προσχηματικό διάλογο. Να ανακοινώσει τώρα τη ΜΗ συμμετοχή της η ΔΟΕ. Το ΔΣ του συλλόγου είναι κατηγορηματικά αντίθετο στη συμμετοχή του κλάδου στον προσχηματικό διάλογο - απάτη που επιχειρεί να στήσει η κυβέρνηση και το ΥΠΕΠΘ. Πάντα οι «εθνικοί διάλογοι» ξεκινούσαν από τους κυβερνώντες : - Όταν ήθελαν να πάρουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα και ήθελαν να προετοιμάσουν την κοινωνία με επίφαση δημοκρατικής καθολικής συζήτησης. - Όταν επιδίωκαν και επιδιώκουν να βγουν από τη δύσκολη θέση που τους έχει φέρει το εκπαιδευτικό κίνημα και να επιβάλουν σταμάτημα των αγώνων, υπευθυνότητα και ομαλότητα «αφού εισακούονται οι θέσεις μας»(;) και έτσι να πετύχουν την ενσωμάτωση του κινήματος και τον έλεγχο της κοινής γνώμης. - Όταν θέλουν να βάλουν τα όρια της θεματολογίας και της συζήτησης και να εξασφαλίσουν το άλλοθι για την επιβολή των νέων μέτρων που έχουν σχεδιάσει. Σε κανένα διάλογο που στήθηκε τα τελευταία 20 χρόνια, Κοντογιανόπουλου και Σουφλιά το 90-91 – πανεκπαιδευτική έκρηξη – Τεμπονέρας, Αρσένη και Ευθυμίου – απεργία του ’97, νόμος 2525, ΑΣΕΠ ’98, μαθητικές καταλήψεις ’99 – 2000 και Γιαννάκου – Στυλιανίδη – απεργία 2006, φοιτητικές καταλήψεις, δεν πάρθηκε υπ΄ όψη, ούτε στο ελάχιστο, οποιαδήποτε θέση του εκπαιδευτικού κινήματος και οι «διάλογοι» τους κατέληξαν σε προαποφασισμένα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Πάντα όποιες επιτυχίες είχε το εκπαιδευτικό κίνημα έγιναν κάτω από σκληρούς αγώνες και άσκηση πολιτικής πίεσης προς τους κυβερνώντες. Ιδιαίτερα ΤΩΡΑ, θεωρούμε απαράδεκτο και αδιανόητο να συμμετέχει ο κλάδος μας στο στημένο διάλογο της κυβέρνησης και του ΥΠΕΠΘ 1. Όταν όλο το εκπαιδευτικό κίνημα (καθηγητές, φοιτητές, μαθητές) αρνούνται να δώσουν το άλλοθι της συμμετοχής και μόνο η ΔΟΕ σπάει το πανεκπαιδευτικό μέτωπο. 2. Όταν το νεολαίστικο και εκπαιδευτικό κίνημα το Δεκέμβρη, έθεσε ακόμα και το αίτημα «να φύγει η κυβέρνηση» και κάτω από τη γενικευμένη δυσαρέσκεια της νεολαίας, των εργαζομένων και των αγροτών η κυβέρνηση υποχρεώθηκε σε ανασχηματισμό προκειμένου να πετύχει την «αναβάπτισή της» και την αλλαγή προσωπείου στην πολιτική της. Η συμμετοχή στο «διάλογο» της είναι στήριγμα στη «νομιμοποίηση της» να διαχειριστεί αυτά τα ζητήματα, να συνεχίσει με νέο πρόσωπο στην ίδια κατεύθυνση. 3. Όταν δεν υπάρχει διάλογος από «μηδενική βάση» όπως διατείνεται, αλλά ασφυκτικά πλαίσια και όρια καθώς ο ίδιος ο Σπηλιωτόπουλος δήλωσε ότι θα συνεχίσει το έργο της Γιαννάκου και του Στυλιανίδη στα πλαίσια των αποφάσεων της ΕΕ(Μπολόνια και Λισσαβόνα). Θα έχει ως, αδιαπραγμάτευτη και εκτός διαλόγου, βάση όλους τους αντιδραστικούς νόμους της σημερινής κυβέρνησης (νόμος πλαίσιο, αναγνώριση των ΚΕΣ-ιδιωτικών ΑΕΙ, νηπιαγωγεία, ελαστική εργασία, ειδική αγωγή κλπ) όσο και της προηγούμενης (αξιολόγηση, καθηκοντολόγιο, ωρομισθία κλπ) 4. Όταν είναι δεδομένος και εκτός συζήτησης ο προϋπολογισμός λιτότητας(που έχει ψηφίσει και ο κ. Σπηλιωτόπουλος, πριν ένα μήνα), τα 28 δις στις τράπεζες και το κεφάλαιο και η μείωση στο 2,82% για την Παιδεία αλλά και η λιτότητα στους μισθούς, η επίθεση στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα και την περίθαλψη κλπ. 5. Όταν τα αιτήματα της απεργίας του 2006 παραμένουν ανεκπλήρωτα και η κυβέρνηση, από τότε δεν προχώρησε έστω και στην ελάχιστη ικανοποίηση των αιτημάτων μας. 6. Όταν αρνείται να συζητήσει τη χρηματοδότηση της δημόσιας Παιδείας, το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και των νέων βιβλίων που βασανίζουν τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, την εντατικοποίηση και την αύξηση του όγκου της ύλης, που υφίστανται οι μαθητές, το σταμάτημα της διευρυνόμενης ελαστικής εργασίας (ωρομίσθιοι και αναπληρωτές) και την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, τα προβλήματα της σχολικής στέγης και του εξοπλισμού των σχολείων, τα μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, την μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, την καθιέρωση της 2χρονης δημόσιας υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και του ενιαίου 12χρονου σχολείου, μέχρι την άμεση ικανοποίηση των οικονομικών αιτημάτων των εκπαιδευτικών. Ακόμα και ΤΩΡΑ συνεχίζουν να υπάρχουν κενά στα σχολεία λόγω έλλειψης κονδυλίων έστω και για αναπληρωτές!!! 7. Όταν ο περίφημος διάλογος διεξάγεται μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια και όργανα όπως το ΕΣΥΠ, όπου η τοποθέτηση του εκπαιδευτικού κινήματος και του κλάδου θα είναι απλά μια τοποθέτηση ίσης αξίας με αυτή του ΣΕΒ, του ΕΒΕΑ (του γνωστού Μίχαλου), της εκκλησίας, των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και κολλεγίων, της ΓΣΕΕ κλπ. έτσι είναι εξασφαλισμένο και ποσοτικά το αποτέλεσμα του «διαλόγου». Στο ΕΣΥΠ οι αποφάσεις παίρνονται κατά πλειοψηφία. 8. Όταν επικεφαλής του «διαλόγου» είναι οι γνωστοί για τις θέσεις τους τόσο για την εκπαίδευση όσο και για το εκπαιδευτικό κίνημα κύριοι Βερέμης και Μπαμπινιώτης. 9. Όταν μετά τον ανασχηματισμό, όχι μόνο συνεχίζεται η επίδειξη αυταρχισμού και επιθετικότητας απέναντι στο κίνημα και σε όποιον αγωνίζεται αλλά έχει ενταθεί με τα ΜΑΤ της «μηδενικής ανοχής», τα χημικά, της προληπτικές συλλήψεις ακόμα και συλλήψεις δικηγόρων, τη χρήση του αντιτρομοκρατικού νόμου σε βάρος μαθητών στη Λάρισα ακόμα και με την ένταση της χρήσης των δικαστηρίων που έφτασε να βγάλει παράνομη απεργία που προκηρύχθηκε από την ΑΔΕΔΥ, με αποτέλεσμα να αμφισβητούνται ευθέως τα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες και αυτή η συνδικαλιστική δράση. Για ποιο λόγο το προεδρείο της ΔΟΕ αγνοεί όλα τα παραπάνω και στρέφεται ενάντια στην αγωνιστική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια ; Πως ανατρέπεται η δημόσια τοποθέτηση του προέδρου της ΔΟΕ στην ομιλία του στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 9 Γενάρη στα Προπύλαια, όταν δήλωνε στην ομιλία του ότι «δε θα έχουμε καμιά συμμετοχή στον προσχηματικό διάλογο της κυβέρνησης». Απαιτούμε να μας ενημερώσει η ΔΟΕ με βάση ποια απόφαση, ο πρόεδρος της ΔΟΕ ανακοίνωσε τη συμμετοχή της ΔΟΕ στο διάλογο, αν υπάρχει, πότε πάρθηκε αυτή και από ποιους και γιατί δε μας κοινοποιήθηκε, πριν τη συνάντηση με τον Υπ. Παιδείας. Αν δεν υπάρχει προηγούμενη απόφαση του ΔΣ, η ενέργεια αυτή αποτελεί πραξικόπημα του προέδρου και οφείλει αμέσως να επανορθώσει. Επισημαίνουμε ότι και στην απεργία στις 10 Δεκέμβρη, ενώ η απόφαση της ΔΟΕ έλεγε ότι συγκεντρωνόμαστε στο Μουσείο και κάνουμε πορεία στη Βουλή και πάλι πραξικοπηματικά, από το προεδρείο, είδαμε στις ειδήσεις το πανό της ΔΟΕ να βρίσκεται στην Κλαυθμώνος ακολουθώντας την απόφαση της ΓΣΕΕ να ακυρώσει την πορεία, ακολουθώντας χωρίς καμιά έστω τυπική απόφαση κομματικές και παραταξιακές αποφάσεις. Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε τη ΔΟΕ να ανακοινώσει αμέσως την ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ στον προσχηματικό διάλογο. Να καλέσει τον κλάδο σε έκτακτες ΓΣ για να πάρει αγωνιστικές αποφάσεις με βάση τις εξελίξεις. Να εξαγγείλει ένα αντίλογο με τους γονείς και την κοινωνία με γράμματα, εκδηλώσεις, εξορμήσεις στις γειτονιές, αφίσα και κάθε είδους παρεμβάσεις. Να πάρει πρωτοβουλίες για πανεκπαιδευτικό συντονισμό και ανάληψη αγωνιστικών πρωτοβουλιών. Να απαιτήσει από το νέο Υπουργό την σαφή τοποθέτησή του απέναντι στα αιτήματα του κλάδου και εφόσον οριστεί συνάντηση Σπηλιωτόπουλου ΔΟΕ, να καλέσει τον κλάδο σε συγκέντρωση με απεργιακή μορφή για να ενισχύσει τους εκπροσώπους του κλάδου στη διαπραγμάτευση – όπως κάναμε και στην απεργία του 2006. Σε κάθε περίπτωση, και ιδιαίτερα αν το ΔΣ της ΔΟΕ δεν ανταποκριθεί ΑΜΕΣΑ στην απαίτηση αυτή του κλάδου, καλούμε όλους τους συλλόγους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να πάρουν αποφάσεις στην παραπάνω κατεύθυνση και τα μέτρα και να συγκροτήσουμε και να εκφράσουμε το αγωνιστικό ρεύμα μέσα στον κλάδο που απαιτεί να διαφυλάξουμε την αγωνιστική του στάση και την υπόληψη του και να συνεχίσουμε ακόμα πιο αποφασιστικά τον αγώνα και την πανεκπαιδευτική δράση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική ενάντια σε όποιον την εκφράζει και τη στηρίζει. ΣΗΜΕΙΩΣΗ : η παραπάνω απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία στο ΔΣ. Για το ΔΣ Ο πρόεδρος ο γραμματέας Τουλγαρίδης Κώστας Πανταζής Παναγιώτης |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |