ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
Δήλωση της Ρέππα Ντίνας, εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό e-mail: paremvasisntina@gmail.com τηλ. επικοινωνίας: 6974750410 Δεν χρειάζεται να κλείσει ο ιος της γρίπης τα σχολεία Το κατάφερε μόνο του το ΥΠΕΠΘ
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε, τα ψέματα τελείωσαν Πάνω από 4.000 είναι τα κενά σε εκπαιδευτικούς της Π.Ε. σε ολόκληρη τη χώρα Ούτε με τις αλχημείες που κάνει δεν μπορεί το ΥΠΕΠΘ να κρύψει τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο αγιασμός έγινε και πάνω από 40.000 μαθητές δημοτικών σχολείων (μια και λείπουν πάνω από 2.000 δάσκαλοι) και 20.000 παιδιά νηπιαγωγείων (μια και λείπουν πάνω από 1.000 νηπιαγωγοί) δε γνώρισαν τη/ο δασκάλα/ο ή τη/ο νηπιαγωγό τους. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα νούμερα είναι εκκωφαντικά: Στο 2ο γραφ. Ανατολικής Αττικής από σύνολο 42 σχολείων υπάρχουν 75 κενά δασκάλων(!!!) και από 49 νηπιαγωγεία υπάρχουν 31 κενά νηπιαγωγών(!!!). Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το 3ο δημοτικό σχολείο Μαρκοπούλου που ενώ είναι 7θέσιο έκανε αγιασμό με την παρουσία ενός δασκάλου και του γυμναστή!!! Είναι σαφές ότι τη Δευτέρα τα πράγματα θα είναι ακόμα χειρότερα γιατί τα παιδιά θα πρέπει να μπουν στις τάξεις και χρειάζεται να υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός για να τους κάνει μάθημα. Γι’ αυτό οι σχολάρχες αυγατίζουν την πελατεία τους, ειδικά στην προσχολική αγωγή όπου χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου και τώρα χιλιάδες νήπια ανήκουν σε νηπιαγωγεία χωρίς νηπιαγωγό. Φυσικά, το ΥΠΕΠΘ έκανε ότι μπορούσε για να κρύψει και όχι για να καλύψει τα κενά. Στην πραγματικότητα αν τα ΠΥΣΠΕ σε πολλές περιπτώσεις, δεν παρανομούσαν στη διαδικασία τοποθετήσεων, σήμερα θα υπήρχαν εκατοντάδες νηπιαγωγεία που δε θα άνοιγαν καθόλου. Πολλά ΠΥΣΠΕ όμως, κατά παράβαση της νομοθεσίας έκρυψαν τα κενά και δεν έκαναν τοποθετήσεις με βάση τις δηλώσεις των αναπληρωτών αλλά παρανόμησαν για να καλύψουν την τραγικότητα της κατάστασης. Ταυτόχρονα, για να ξεκινήσουν όπως όπως τα σχολεία, παραβιάζεται η νομοθεσία για 25 μαθητές ανά τμήμα με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος αριθμός πληθωρικών τμημάτων (πάνω από 20 τμήματα στο νομό Χανίων, πολλά απ’ αυτά να φτάνουν τους 29 και 30 μαθητές). Το ΥΠΕΠΘ γνώριζε πολύ καλά την κατάσταση τουλάχιστον από τα μέσα του Αυγούστου γι’ αυτό άλλωστε και την περίοδο της εισαγωγικής επιμόρφωσης υπήρχαν εκατοντάδες καταγγελίες νεοδιόριστων και αναπληρωτών ότι δέχονταν «φιλικές» συμβουλές από τους επιμορφωτές (προϊσταμένους, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές) να κρατούν 28 και 30 παιδιά αν χρειαστεί. Ενώ με την εγκύκλιο για τη γρίπη καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάζουν τους μαθητές σε απόσταση ενός μέτρου τον έναν απ’ τον άλλο, την ίδια στιγμή δίνει προφορικές εντολές για πληθωρικά τμήματα και συμπτύξεις. Το ΥΠΕΠΘ δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ως δικαιολογία την ξαφνική προκήρυξη των εκλογών γιατί οι πρώτοι διορισμοί αναπληρωτών έγιναν πριν την προκήρυξη. Γιατί δε διόρισε τότε τον απαιτούμενο αριθμό αφού ήξερε πολύ καλά τα κενά; Απλά όπως κάθε χρόνο, με μπλε ή πράσινη κυβέρνηση, ο διοικητικός μηχανισμός παίζει μια χαρά το ρόλο του. Αποκρύβει τα συνολικά κενά κατά παραγγελία του ΥΠΕΠΘ, ασκεί πιέσεις στους εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν πληθωρικά τμήματα, παραβίαση των εργασιακών τους δικαιωμάτων με στόχο να κρύψει τις ελλείψεις. Τα μεγάλα λόγια ότι η εκπαίδευση είναι πρώτη προτεραιότητα των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ τα έχει φάει η εκπαίδευση με το κουτάλι, αλλά στην πραγματικότητα «φάτε μάτια… λόγια και κοιλιά περίδρομο». Ο οικονομικός στραγγαλισμός της εκπαίδευσης δεν έπαψε ποτέ, όποια κυβέρνηση κι αν ασκούσε εξουσία, να έχει ως πρώτο θύμα τους διορισμούς. Γι’ αυτό η εκπαίδευση είναι από τους χώρους όπου βασιλεύει η ελαστική εργασία. Φτηνό αλλά και απλήρωτο για μήνες προσωπικό, οι ωρομίσθιοι, είναι το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής. Οι εκπαιδευτικοί, όπως και τα προηγούμενα χρόνια δε θα αποδεχτούν αυτή την κατάσταση. Μαζί με τους γονείς και τους εργαζόμενους, σ’ ένα πραγματικό μέτωπο παιδείας-εργασίας θα αντιπαλέψουν συλλογικά την παραβίαση των δικαιωμάτων τους και των δικαιωμάτων των μαθητών τους για μια εκπαίδευση που δε θα υποτάσσει αλλά θα απελευθερώνει. |
|