ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (Α.Α.Κ.) συλλ.»Ο Αριστοτέλης» ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
ΝΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΟΥΜΕ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΑ ΚΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ
Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη. Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ. Άλλο δε σκέπτομαι: τον νούν μου τρώγει αυτή η τύχη˙ Διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον. Α όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω. Αλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον. Ανεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω. Συναδέλφισσα Μαρία, Ελένη, … Συνάδελφε Γιάννη, Πέτρο, … Άφησε για λίγο κάτω το μολύβι, από τη συμπλήρωση του μητρώου, του περάσματος της βαθμολογίας, της αίτησης τοποθέτησης, του υπολογισμού των χρόνων για πρόωρη συνταξιοδότηση, μπας και γλυτώσεις τα χειρότερα … Κοίταξε γύρω σου. Αυτή είναι η ζωή που προσδοκάς; Μια ζωή που τη λεηλατούν οι σύγχρονοι νόμιμοι μαφιόζοι των τραπεζών προσφέροντας υπηρεσίες δανεικών ονείρων που γρήγορα μετατρέπονται στους εφιάλτες των δόσεων; Που τη ροκανίζει η ακρίβεια όταν πολλαπλασιάζει με αριθμητική πρόοδο τους λογαριασμούς; Που την εμπαίζει η κυβέρνηση με αριθμητικές αλχημείες που πολλαπλασιάζουν τη διαίρεση για να δείξει πρόσθεση κι εσύ ζεις με τη μείωση στο μισθό; Με την ανασφάλεια να ματαιώνει τις προσδοκίες, σ’ ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται χωρίς σταθερές. Είμαστε τελικά η καύσιμη ύλη για τα κέρδη τους. Σε μας βασίζουν την καλοζωία τους. Αυτό είναι το σχολείο των προσδοκιών σου; Ένα σχολείο που λειτουργεί όλο και περισσότερο ως επιχείρηση με κακοπληρωμένους κι ανασφαλείς εργαζόμενους, απλήρωτους ωρομίσθιους, συλλέκτες μορίων αναπληρωτές; Ένα σχολείο που το καλούν να αναλογιστεί τις ευθύνες του, να ξεχάσει οράματα, αξίες, ιδανικά και να γίνει κερδοφόρο, ανταγωνιστικό, ευέλικτο, φτηνό, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς και του κέρδους; Ένα σχολείο που στηρίζεται στην οικονομική εγκατάλειψη ενώ ταυτόχρονα περισσεύουν επιμορφωτικές φλυαρίες και υπουργικά διαγγέλματα, περί καινοτομίας στην εκπαίδευση, με την ιδιωτικοποίηση να καραδοκεί ως μόνη διέξοδος; Ένα σχολείο της αποθέωσης της πληροφορίας, όπου η απομνημόνευση θριαμβεύει πάνω στην κριτική σκέψη, η επιστημονική μέθοδος λήμμα προς αναζήτηση, η εντατικοποίηση αλλοιώνει ανεπανόρθωτα το ίδιο το περιεχόμενο της μάθησης; Ένα σχολείο που στο όνομα της μάθησης και της γνώσης, πείθει όλο και περισσότερα παιδιά ότι δεν μπορούν, «δεν τα παίρνουν τα γράμματα» και τα ωθεί στην περιθωριοποίηση, με τις εκάστοτε κυβερνητικές «μεταρρυθμίσεις» ή στην ευέλικτη απασχόληση και την ανασφάλιστη εργασία; Ένα σχολείο που οι δάσκαλοι του το ανέχονται, οι μαθητές του το υπομένουν και η κοινωνία γαλουχείται με την απλόχερη βοήθεια των ΜΜΕ, να θεωρεί και τους δύο αυτούς, βασικούς υπαίτιους της κατάντιας του; Ένα σχολείο όπου ποτέ δεν πάρθηκε υπόψη η γνώμη σου γι’ αυτό αλλά σου ζητιέται να αναλάβεις τις ευθύνες της κακοδαιμονίας του και να αξιολογηθείς, φίλε μου, για τις παρεκτροπές του; Ένα σχολείο όπου η υποταγή και η κομματική ταυτότητα, γίνονται τα επικρατέστερα κριτήρια, όπως πρόσφατα έδειξε η κυβέρνηση, χωρίς ενδοιασμούς και προσχήματα, στις κρίσεις των διευθυντών; Ένα σχολείο που κατ’ επίφαση σε πληρώνει γιατί ενδιαφέρεται κατ’ επίφαση να διδάσκεις και κατ’ ουσία να κρατάς όρθιο το οικοδόμημά τους, όπως επιδιώκουν για κάθε δημόσιο υπάλληλο εξ’ άλλου; Ένα σχολείο, όπου η απόκτηση μονιμότητας θα αφορά όλο και λιγότερους, όσο η αναπλήρωση και η ωρομισθία θα παίζουν το ρόλο δούρειου ίππου για την κατάργησή της, κρατώντας σε ομηρία εκατοντάδες συναδέλφων μας; Ένα σχολείο, που σε θέλει μέσα στην τάξη, πάνω από τα 65 σου χρόνια, δέσμιο μιας σύνταξης πενιχρής, που η ΝΔ καρατόμησε με το νόμο Σιούφα που παρέδωσε στο ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ την υποβάθμισε με το νόμο Ρέππα που παρέδωσε στη ΝΔ και τώρα η ΝΔ προχώρησε στην κατεδάφισή της με το νόμο Πετραλιά; …Να δεις τι σου ‘χω για μετά Όσα συμβαίνουν σήμερα, στα λιμάνια και στον ΟΤΕ- και όσα επακολουθήσουν με το ξεπούλημα όλης της δημόσιας περιουσίας, η άγρια επίθεση στο εισόδημα, η γενίκευση της ελαστικής απασχόλησης, ο νέος γύρος της αντιασφαλιστικής επίθεσης με το ασφαλιστικό του Δημοσίου, η νέα φάση της αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευσης και οι συνθήκες αυταρχισμού και καταστολής των αγώνων, δημιουργούν την εικόνα μιας ενιαίας επίθεσης σε όλα τα μέτωπα που επιχειρεί να ισοπεδώσει το κοινωνικό τοπίο. Στα καθ΄ ημάς, στην εκπαίδευση, μόνο το σοκ που περιέγραψε ο Στυλιανίδης για τα πανεπιστήμια, μανατζάροντας τα ιδιωτικά ΑΕΙ, σε συνδυασμό με το Δίκτυο σχολικής καινοτομίας και το πόρισμα του ΕΣΥΠ για την αξιολόγηση της Γενικής Εκπαίδευσης αποκαλύπτει τις προθέσεις για επιχείρηση άμεσης προώθησης της ιδιωτικοποίησης, της εμπορευματοποίησης και της επιχειρηματικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Είναι φανερό πως η ατζέντα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης επιχειρείται να εξαντληθεί το επόμενο διάστημα. Συνάμα, η εικόνα εγκατάλειψης της δημόσιας εκπαίδευσης μονιμοποιείται επί σκοπώ: Το δημόσιο σχολείο της φτώχειας από τη μια θα χρησιμοποιείται για να χωνεύει τις νέες σχέσεις εργασίας (ωρομισθία –stage), από την άλλη για την προώθηση μοντέλων νεοφιλελεύθερης στρατηγικής (αποκέντρωση, ανταγωνισμός –κατηγοριοποίηση), ενώ συνεχώς θα βαθαίνει το ταξικό του πρόσημο. Ο σκοταδισμός και ο επιθεωρητισμός που επανέρχονται δριμύτεροι καθώς και το κύμα διοικητικού αυταρχισμού, απειλών, μισαλλοδοξίας, διώξεων και τρομοκράτησης που κυριαρχούν στα σχολεία, αποτελούν σημάδια ενός ιδεολογικού κοκτέιλ με νεοσυντηρητικές και νεοφιλελεύθερες δόσεις που παρουσιάζει η κυρίαρχη πολιτική και, ανεξάρτητα από τη δοσολογία, προωθεί δια πυρός και σιδήρου την αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση. Είναι φανερό πως και στην εκπαίδευση όπως και στην κοινωνία δε βρισκόμαστε σε φάση αναμονής, αλλά σε φάση που εξελίσσεται η κυβερνητική επίθεση, ενώ ακούγονται οι ιαχές από τα τρία κύματα του προσεχούς επεισοδίου: · Η προώθηση της αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση, με την επιμόρφωση-συμμόρφωση-αξιολόγηση στην πρώτη γραμμή · Η νομοθέτηση του ασφαλιστικού του Δημοσίου · Το μισθολόγιο των Δ.Υ. συνδεδεμένο με το ασφαλιστικό, την εισοδηματική λεηλασία και την «παραγωγικότητα» Ανεξαρτητα, αγωνιστικά, ανυπάκουα, απεργιακά, ανατρεπτικά γιατί είμαστε εργαζόμενοι Η κυβέρνηση της φτώχειας, της ανασφάλειας και της αποσάθρωσης των κοινωνικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων δε μπορεί να αισθάνεται ασφαλής ακόμα κι αν όλο το φάσμα του πολιτικού συστήματος και της συνδικαλιστικής του αντανάκλασης υποκλίνεται. Είναι φανερό ότι τόσο η αξιωματική αντιπολίτευση όσο και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ μόνο διευκόλυνση της κάνουν. Οι εργαζόμενοι όμως, υποκινούμενοι από τις δικές τους ανάγκες και την οργή που γεννά η βαρβαρότητα, μπορούν βρουν έναν πραγματικό αγωνιστικό βηματισμό, ένα δικό τους δημοψήφισμα των αγώνων, και να δημιουργήσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για μια πραγματική σύγκρουση, για ένα αποτελεσματικό και νικηφόρο αγώνα. Συναδέλφισσα Κατερίνα, Δήμητρα, … Συνάδελφε Νίκο, Παναγιώτη … Συναντηθήκαμε στη μεγάλη απεργία. Γνωριστήκαμε εκεί. Παλέψαμε για τα ίδια πράγματα. «Οι εκπαιδευτικοί γράφουν ιστορία, εμείς θα τη διδάξουμε σε όλα τα σχολεία» Τα αιτήματά μας δεν ικανοποιήθηκαν, εμείς όμως κερδισμένοι είμαστε. Κι αν ατσάλινοι δείχνουν, εμείς ξέρουμε καλά πως ότι δε λυγίζει, σπάει. Είμαστε εδώ, με τη μνήμη 6 βδομάδων όπου αλλιώτικα ζούσαμε, για να χρωματίσουμε αγωνιστικά κι ανατρεπτικά το κάδρο της ζωής μας, με την πείρα από τη μεγάλη απεργία, με τις κατακτήσεις μας αλλά και τα λάθη και τις αδυναμίες μας, να οργανώσουμε αγώνα νικηφόρο. Όσα συμβαίνουν σήμερα στην τριτοβάθμια, με τις φοιτητικές καταλήψεις να ηλεκτρίζουν ξανά το τοπίο στα Πανεπιστήμια, προϊονίζουν στιγμές ενός νέου γύρου ανάτασης του εκπαιδευτικού κινήματος. Αν θέλουμε να χτίσουμε τη ζωή και το σχολείο των αναγκών μας, αν θέλουμε να σαλπάρουμε στο ταξίδι των προσδοκιών μας για μια καλύτερη εκπαίδευση, κι όχι να εξαντλούμαστε σε ημιτελείς ατομικές προσπάθειες ή στην αναζήτηση μιας γωνιάς ν’ απαγκιάσουμε, σε τόπο ανοικτό όταν έχει ξεσπάσει καταιγίδα, οφείλουμε να αναζητήσουμε τον τρόπο. Προτείνουμε το επόμενο διάστημα να οργανώσουμε τα βήματα μας ενωτικά στη βάση, μέσα από Γ.Σ. αξιοποιώντας όλες τις μορφές πάλης που συλλογικά μπορούμε να αποφασίσουμε. Αφετηριακά αυτό που τονίζουμε είναι πως επειδή πραγματικά θέλουμε να νικήσουμε, ο αγώνας μας θα πρέπει να έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία:· Καμπάνια των συλλόγων προς τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς με γράμματα, αφίσες στις γειτονιές, πανό, συγκεντρώσεις γονέων για το σύνολο των ζητημάτων στην εκπαίδευση και στην εργασία. Να ξαναμιλήσουμε στους γονείς για το σχολείο που πνίγει, απορρίπτει, κατηγοριοποιεί, να εναντιωθούμε στο σχολείο επιχείρηση που πολτοποιεί εμάς, αυτούς και τα παιδιά τους, να μιλήσουμε για το οικονομικό ζήτημα στο όνομα της εργαζόμενης πλειοψηφίας, όπως αναδείχτηκε στην απεργία μας με το σύνθημα «1400 για όλο το λαό», να αναδείξουμε το ζήτημα του ασφαλιστικού με πανεργατική ματιά, να μιλήσουμε ενάντια στην αξιολόγηση. · Διαμόρφωση και διακίνηση της Χάρτας Δικαιωμάτων του Εκπαιδευτικού με την αρχή της σχολικής χρονιάς. · Από την 1η Σεπτέμβρη μεγάλη συντονισμένη καμπάνια των συλλόγων ενάντια στην υποχρηματοδότηση, τα κενά και την παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων. Άρνηση υπερωριών, υπεράριθμων τμημάτων, συμπτύξεις και λειτουργίας ολοημέρων με ελλείψεις προσωπικού. Μαχητική διεκδίκησή τους με μαζικές συγκεντρώσεις και καταλήψεις γραφείων εκπαίδευσης με συντονισμούς συλλόγων και επιτροπών αγώνα. · Την περίοδο των προσλήψεων των ωρομισθίων, μαζικές παρεμβάσεις στα ΠΥΣΠΕ για την άμεση πρόσληψη των διαφόρων ειδικοτήτων ως αναπληρωτές κι όχι ως ωρομίσθιοι, καταγγελία της σύμβασης κ.λπ., κινητοποίηση για να πάρουν τα χρήματά που τους χρωστούν αν δεν τα έχουν πάρει ακόμη. · Διαρκής αγωνιστική κινητικότητα γύρω από τα ζητήματα που εκτιμούμε ότι θα ανοίξει η κυβέρνηση την επόμενη χρονιά (ασφαλιστικό – μισθολόγιο), έτσι ώστε να ξαναστηθεί ένα απεργιακό – αγωνιστικό δίκτυο έτοιμο να σηκώσει το βάρος ενός μεγάλου αγώνα που απαιτείται για να ανατραπούν αυτά τα σχέδια. · Προετοιμασία μάχης για μισθολόγιο, καμπάνια για λιτότητα, ενημέρωση για τη δομή και τη σημασία του μισθολογίου. Τοπικές και κεντρικές δράσεις για λιτότητα – ακρίβεια-τραπεζική τοκογλυφία. · Πρωτοβουλία για τα ζητήματα που αφορούν το ασφαλιστικό του δημοσίου, αποφάσεις και δράση γύρω από αυτά. Αποφάσεις συλλόγων και συντονιστικό πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου τομέα για ασφαλιστικό – μισθολόγιο. Δράσεις γύρω από το ΜΤΠΥ σε ΑΔΕΔΥ, Ταμείο, κυβ. φορείς κλπ · Μετατροπή των σεμιναρίων για βιβλία, ερωτηματολόγια, Ευέλικτη Ζώνη, κλπ. σε ανοιχτό βήμα καταγγελίας και διατύπωση μιας διαφορετικής πρότασης από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.
* Συντονισμό των Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο. Στην κατεύθυνση της ανάπτυξης της δράσης από τα κάτω, εκλέγουν στις Γενικές Συνελεύσεις επιτροπές αγώνα και γύρω από αυτές, και με περιεχόμενο τις αποφάσεις των Γ.Σ., συγκροτούν το συντονιστικό των συλλόγων Π.Ε. και των ΕΛΜΕ. Ο Σεπτέμβρης πρέπει να βρει το σύλλογό μας σε αγωνιστική κινητικότητα με επιτροπή αγώνα και αποφάσεις, που θα τις απευθυνθεί οριζόντια στους συναδέλφους, τους γονείς, τους άλλους εργαζόμενους στην κατεύθυνση της συγκρότησης του πιο πλατιού αγωνιστικού μετώπου. * Ιδιαίτερος σχεδιασμός απαιτείται σχετικά με το φοιτητικό κίνημα μια και είναι φανερό ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει το νόμο πλαίσιο βρίσκει σοβαρές κινηματικές αντιστάσεις. Το φθινόπωρο απ’ ότι φαίνεται θα είναι θερμό και στο φοιτητικό χώρο και χρειάζεται από σήμερα να οικοδομούμε το κοινό αγωνιστικό μέτωπο. * Με τέτοια θέαση, με μέθοδο τον κεντρικό και τοπικό συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων και με ενοποιητικά στοιχεία τα ζητήματα της λιτότητας, του ασφαλιστικού και της δημόσιας εκπαίδευσης, επιδιώκουμε να συντονιστούμε σε διακλαδική και πανεργατική κατεύθυνση, επιχειρώντας να συγκροτηθεί το Μέτωπο Παιδείας – Εργασίας, για ένα μαζικό, διακλαδικό, παρατεταμένο απεργιακό αγώνα διαρκείας, που θα στηρίζεται στις ΓΣ, ανεξάρτητο από την ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ. Αγώνα που θα στοχεύει σε ρήξεις – συγκρούσεις και ανατροπές. Μόνο έτσι μπορούμε να πετύχουμε την ανατροπή αυτής της πολιτικής και την απόσπαση κατακτήσεων για τον κόσμο της Εργασίας. * Εξακολουθεί ασφαλώς να προέχει ο πανεκπαιδευτικός σχεδιασμός της δράσης μας και το στήσιμο του πανεκπαιδευτικού μετώπου. Η συγκυρία δείχνει την ανάγκη να το επιχειρήσουμε τώρα που ομολογείται από όλους τους εκπαιδευτικούς χώρους η ανάγκη για κοινούς απεργιακούς αγώνες διάρκειας. * Ενίσχυση του απεργιακού ταμείου του συλλόγου * Πρώτος γύρος Γ.Σ. μέσα στο πρώτο 20ήμερο του Σεπτέμβρη με στόχο την οργάνωση των δράσης, τη δημιουργία επιτροπών αγώνα, τη δημιουργία δικτύου ενημέρωσης σε κάθε σύλλογο. * Όλα τα παραπάνω χρειάζεται να οδηγούν σε μια πρώτη συγκέντρωση δυνάμεων που θα επιδιώκει μια εφ’ όλης της ύλης μεγάλη πανελλαδική κινητοποίηση στο τέλος του Σεπτέμβρη, ως κορύφωση της απάντησης στα οξυμμένα προβλήματα του Σεπτέμβρη, που θα δουλευτεί συστηματικά, θα συνοδεύεται από την απαραίτητη απεργιακή μορφή και θα δείχνει τις δυνατότητες και την απόφαση μας, για παρατεταμένο και νικηφόρο αγώνα. Προτείνουμε όλες οι μικρές και μεγάλες μάχες αυτής της περιόδου, η συσπείρωση της βάσης του κλάδου, ο συντονισμός με άλλους κλάδους να στοχεύουν στην εκδήλωση αποφασιστικού απεργιακού αγώνα διάρκειας με επαναλαμβανόμενες μορφές (3ήμερες, 5νθήμερες) το Νοέμβριο για τη νίκη των αιτημάτων μας. Αν εν τω μεταξύ έχει ξεδιπλωθεί νωρίτερα κυβερνητική πρωτοβουλία επίθεσης σε δικαιώματα με ασφαλιστικό δημοσίου, νέο μισθολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ. τότε προτείνουμε η εκδήλωση αποφασιστικού απεργιακού αγώνα διαρκείας με επαναλαμβανόμενες μορφές να είναι άμεση. ΟΤΙ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΥΟ ΠΑΛΑΜΕΣ ΠΟΥ ΖΗΤΙΑΝΕΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |