ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Τα ΠΥΣΠΕ είναι όργανα διοίκησης που διαθέτουν πλειοψηφία διορισμένων μελών και χαρακτηρίζονται από τον πλήρη κυβερνητικό και κομματικό έλεγχο, με εντολή να εφαρμόζουν και να υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική και τις επιλογές της. Διοικητικές πράξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις εξαρτώνται από το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας των ΠΥΣΠΕ. Όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν μέχρι τώρα τα ΠΥΣΠΕ ως όργανα διαχείρισης του μίζερου, φτωχού και γκρίζου σχολείου. Για το σκοπό αυτό, μεταξύ άλλων, συγκρότησαν και διατήρησαν πληθωρικά τμήματα ακόμα και με περισσότερους από 25 μαθητές, περιόρισαν στο ελάχιστο τις τάξεις υποδοχής, προσέλαβαν ωρομίσθιους για να καλύψουν πάγιες ανάγκες ακόμα και της πρωινής ζώνης, αποδέχτηκαν την άθλια κατάσταση της προσχολικής εκπαίδευσης και την μετατροπή της από δικαίωμα σε ζήτημα τύχης. Όλες οι κυβερνήσεις τα αξιοποίησαν για την εξαχρείωση συνειδήσεων, τα χρησιμοποίησαν και τα χρησιμοποιούν ως μηχανισμούς πελατειακών σχέσεων του κυβερνητικού–κρατικού-κομματικού συνδικαλισμού. Δεν είναι τυχαίες οι «εξυπηρετήσεις» στην επιλογή στελεχών, στις τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αναπληρωτών και στις αποσπάσεις που γίνονται ανταλλάξιμα γραμμάτια στις εκλογικές διαδικασίες. Τα ΠΥΣΠΕ αποτελούν τον προνομιακό χώρο για τη συγκρότηση πελατειακών σχέσεων, τη δημιουργία «αόρατων εκπαιδευτικών» που παίρνουν τα μόρια κάποιου απομακρυσμένου νησιού εργαζόμενοι σε κάποιες υπηρεσίες των μεγάλων αστικών κέντρων και τη συγκρότηση επαγγελματιών του συνδικαλισμού που στην πορεία ξεχνούν τη μυρωδιά της κιμωλίας και του μαρκαδόρου και την καθημερινή αγωνία της σχολικής τάξης. Η συνεχής εναλλαγή ρόλων ανάμεσα σε Αιρετούς και Προϊσταμένους που χαρακτήρισε την ιστορία των ΠΥΣΠΕ αποδεικνύει το πώς και το γιατί η διοίκηση και ο υποταγμένος συνδικαλισμός στάθηκαν από κοινού εχθρικοί απέναντι στα δικαιώματα, τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης. Πολύ συχνά οι σημερινοί αιρετοί μας εκπρόσωποι μετατρέπονται σε προϊστάμενούς μας, αντιμετωπίζοντας τα υπηρεσιακά συμβούλια ως μέσο για τη προώθηση της προσωπικής τους καριέρας, εις βάρος των πραγματικών αναγκών του δημόσιου σχολείου και του κλάδου. Φαινόμενα γνωστά που αποτυπώνονται και στο ΠΥΣΠΕ Ν. Κυκλάδων. Συνοπτικά τα ΠΥΣΠΕ επικυρώνουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων, διευκολύνουν τη διοικητική διαχείριση του κινήματος, την ενσωμάτωση, την υποταγή, το προσωπικό βόλεμα εις βάρος των συλλογικών αγώνων, την αναξιοπρέπεια και τον καριερισμό. Είναι στεγανοποιημένα όργανα, τα οποία δεν ελέγχονται από τον κόσμο της εκπαίδευσης, όργανα εχθρικά απέναντι στις ανάγκες του κλάδου και της κοινωνίας. Φτάνει να αναρωτηθούμε το εξής : ποια ήταν η προσφορά των αιρετών εκπροσώπων μας στο ΠΥΣΠΕ Ν. Κυκλάδων στην υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών τα 2 τελευταία χρόνια; Η απάντηση είναι καμιά. Αντίθετα όλες /οι γνωρίζουμε άπειρες περιπτώσεις ρουσφετολογικών τακτοποιήσεων, παραγοντισμού και ανθρώπων που αν και επικαλούνται την ιδιότητα του εκπαιδευτικού έχουν χρόνια να περάσουν από την πόρτα των σχολείων μας. Το ανεξάρτητο ριζοσπαστικό ρεύμα Η Αγωνιστική Κίνηση, που δραστηριοποιείται στο σύλλογο Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, βρίσκεται μαζί με κάθε συναδέλφισσα/ ο μέσα σε όλους τους μεγάλους και μικρούς αγώνες για την ανατροπή της σημερινής αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής. Είμαστε εμείς που δώσαμε τον απεργιακό αγώνα του 2006, που καταγγείλαμε κάθε μορφή αυταρχισμού, που συμβάλλαμε στην ανάδειξη του εκπαιδευτικού προβλήματος στο νομό μας, που δώσαμε τη μάχη του ασφαλιστικού και υπερασπιστήκαμε το δικαίωμα στην προσχολική εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιωμάτα των νηπιαγωγών. Αντιπαλεύουμε τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, την απαξίωση του δημόσιου σχολείου, τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, το διοικητισμό, τη λογική της ιεραρχίας, τις δομές που θα στηρίξουν το σχολείο της αξιολόγησης και του αυταρχισμού. Είμαστε αντίθετοι με την ενσωμάτωση του κινήματος στη λογική της διαχείρισης. Θεωρούμε πως οι αγώνες δε δίνονται σε αδιαφανή και στεγανοποιημένα όργανα σαν τα Υπηρεσιακά συμβούλια που προστατεύονται από ένα ολόκληρο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να μην ελέγχονται από το κίνημα. Οι αγώνες δίνονται στο σύλλογο διδασκόντων, στη Γενική Συνέλευση, στη διαδήλωση και στην απεργία. Άρα είμαστε αντίθετοι σε κάθε λογική συνδιαχείρισης. Δίνουμε τη μάχη, όχι για να συνδιαχειριστούμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική, αλλά για να την ανατρέψουμε. Παρεμβαίνουμε, συνεπώς, στις εκλογές στα ΠΥΣΠΕ από τη σκοπιά των συμφερόντων του κλάδου και του κόσμου της μισθωτής εργασίας με στόχο την υπεράσπιση ενός δημόσιου και δημοκρατικού σχολείου. Δεν υποτάσσουμε την καθημερινή αγωνία των εκπαιδευτικών στους πολιτικούς σχεδιασμούς του Υπουργείου και των επιτελείων των κομμάτων είτε αυτά προέρχονται από τα δεξιά είτε από τα αριστερά. Επιδιώκουμε την ενδυνάμωση των συλλογικών μας διαδικασιών και την ανάπτυξη νικηφόρων εκπαιδευτικών και εργατικών αγώνων, σε αντιπαράθεση με τη γενικόλογη αριστερή κριτική που εξαντλείται στην ενίσχυση της κοινοβουλευτικής αντιπροσώπευσης, χωρίς κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Ριζοσπαστικό ρεύμα χωρίς κίνημα και χωρίς τη μαζική συμμετοχή των εργαζομένων δεν υπήρξε, ούτε πρόκειται να υπάρξει ποτέ. Με βάση αυτή τη λογική που εκθέσαμε, η /ο αιρετός μιας τέτοιας αντίληψης είναι αυτονόητο ότι δεσμεύεται : 1. Να αναδεικνύει στους συναδέλφους και την κοινωνία τα προβλήματα που συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική, το Υπουργείο και η Διοίκηση. 2. Να ελέγχει, να καταγγέλλει και να αποκαλύπτει τις αυθαίρετες και τις παράνομες ενέργειες, τις πελατειακές σχέσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες. 3. Να βρίσκεται έξω από τη λογική της διοίκησης, τις έριδες και τις αντιπαλότητες για τη νομή της εξουσίας. 4. Να βρίσκεται δίπλα σε όσους συναδέλφους υφίστανται αδικίες, διώξεις και αυθαιρεσίες. 5. Να εφαρμόζει και να υλοποιεί τις αποφάσεις των συλλόγων του νομού Κυκλάδων και των Γενικών τους Συνελεύσεων . 6. Να ενημερώνει τις/ τους συναδέλφισσες/ ους για κάθε στάση, θέση και ενέργειά του. 7. Να ασκεί θητεία ενός χρόνου και να επιστρέφει στην τάξη του, συμβάλλοντας στην εναλλαγή, ενάντια στον παραγοντισμό και τις προσωποπαγείς θέσεις. 8. Να μην συμμετέχει με κανέναν τρόπο σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης, αντίθετα να επιχειρήσει να μπλοκάρει κάθε τέτοια πράξη και αν χρειαστεί, να φτάσει ακόμα και στην παραίτηση για να συμβάλει σ’ αυτήν την κατεύθυνση. Οι υποψήφιοι για το ΠΥΣΠΕ Ν. Κυκλάδων : Πολιτάκη Πολύνα : Νηπιαγωγός, Γραφείο Δ/νσης Μιχαλίτσης Παναγιώτης : Δάσκαλος, Γραφείο Δ.νσης Καλημερίδης Γιώργος : Δάσκαλος, 2ο Γραφείο |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |