ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π. Ε.

              ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΜΕ

                     ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΤΗΣ  Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

              «Αιρετικά», χωρίς καμιά λογική διαχείρισης

 

 

Ενάντια στην αντιεκπαιδευτική  πολιτική

Ενάντια στον υποταγμένο συνδικαλισμό

Για αντίσταση και συλλογικό αγώνα για τα δικαιώματά μας

που δεν είναι «εξυπηρετήσεις»

               Η ΖΩΝΤΑΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ

        Σε αυτούς που ο συνδικαλισμός γίνεται όχημα για θέσεις διοίκησης, επάγγελμα, παιχνίδι εξουσίας, συνδιαλλαγής και πελατειακών σχέσεων.

  Σε αυτούς που γαντζώνονται από καρέκλες, που ξεχνούν τη μυρωδιά της κιμωλίας, τις παιδικές φωνές, τη σχολική τάξη και τις αγωνίες της.

Συμμετέχουμε – Στηρίζουμε

Εκπαιδευτικοί από

Τη  Συνεργασία για Ενότητα και Αγώνα -Γλυφάδας

Την Αγωνιστική Συσπείρωση -Νέας Σμύρνης

Την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση- Καλλιθέας-Μοσχάτου

Εκπαιδευτικοί από το Σύλλογο Αργυρούπολης-Αλίμου-Ελληνικού

      Η εποχή που διανύουμε χαρακτηρίζεται από συντηρητικές «μεταρρυθμίσεις» και αναδιαρθρώσεις στην κοινωνία, στην οικονομία και στην εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στην επίθεση που δέχονται εργαζόμενοι, κοινωνικές κατακτήσεις και δημοκρατικά δικαιώματα, από τις κυβερνήσεις των τελευταίων 20 χρόνων.

   Σήμερα, για μια φορά ακόμη, βλέπουμε να καταρρέουν δραματικά οι υποσχέσεις, τα ψεύτικα μεγάλα «εθνικά οράματα» και ιδέες (της ΟΝΕ, της «ισχυρής Ελλάδας» κ.ά.) που θα άλλαζαν τη ζωή μας και θα έφερναν καλύτερες μέρες. Η αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. σε συνδυασμό με την πρόσφατη οικονομική κρίση οδηγεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους σε αδυναμία επιβίωσης. Σε ένα τέτοιο τοπίο, η κυβέρνηση εξαγγέλλει ξανά μηδενικές-ουσιαστικά-αυξήσεις και νέα φοροεπιδρομή, καταδικάζοντας τουλάχιστον το 1/5 των εργαζομένων κάτω από το όριο της φτώχειας!

 Στο χώρο της εκπαίδευσης:

Οι δαπάνες για την Παιδεία, αντί να αυξάνονται, μειώνονται (σύμφωνα με το νέο προϋπολογισμό). Η αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ αλλά και του ΠΑΣΟΚ και οι αντιδραστικές οδηγίες της Ε.Ε. οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ένα υποχρηματοδοτούμενο, φτηνό σχολείο σε όλες τις βαθμίδες, που θα αναζητά χορηγούς και θα λειτουργεί σύμφωνα με τους όρους και τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Με λιτότητα στους μισθούς μας, ελαστικές μορφές εργασίας (αναπληρωτές και το αίσχος της ωρομισθίας των 7 ευρώ), εντατικοποίηση, και αύξηση των ωραρίων (νηπιαγωγοί, υποχρεωτικές υπερωρίες), καθημερινό αυταρχισμό των στελεχών της διοικητικής πυραμίδας, απειλή της επικείμενης αξιολόγησης.

    Ένα σχολείο που πετάει έξω από τους χώρους του χιλιάδες νήπια και προνήπια που δε «χωρούν» στέλνοντάς τα στα ιδιωτικά, που αδιαφορεί για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, παρέχοντάς τους αποσπασματικότητα και κατακερματισμό της γνώσης και όχι ολόπλευρη μάθηση.

    Ένα σχολείο που γίνεται όλο και πιο αυταρχικό, συντηρητικό και μίζερο, που αντί να κυριαρχούν σε αυτό η χαρά, η ελευθερία, η δημιουργία, το χαρακτηρίζουν η εντατικοποίηση, οι εξετάσεις, το άγχος.

ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!

 Πρέπει ΤΩΡΑ να διαλέξουμε μια άλλη στάση ζωής και να τολμήσουμε να διεκδικήσουμε. Να δυναμώσουμε ένα άλλο συνδικαλιστικό και πολιτικό ρεύμα των εκπαιδευτικών που:

·         Δε συναινεί και δεν κινείται στα όρια του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

·         Δεν εκχωρεί τη δράση στα κόμματα και θα περιμένει τους μεσσίες.

·         Δε λειτουργεί με τη λογική της ανάθεσης σε άλλους, «ειδικούς» και παράγοντες, που θα φροντίζουν πριν από μας για μας.

·         Δεν αρκείται σε απλή διαμαρτυρία και καταγγελία αποδεχόμενο μοιρολατρικά την κατάσταση.

·         Είναι ένα ρεύμα που στέκεται στην απέναντι όχθη, που προβάλει τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας, που μάχεται καθημερινά στο σχολείο και τολμά  να οραματίζεται και να οργανώνει μεγάλους αγώνες, όπως η απεργία του 2006, διεκδικώντας να αλλάζει τη ζωή μας.

Το  ΠΥΣΠΕ 

   Τα  ΠΥΣΠΕ  είναι  όργανα  διοίκησης. Συνήθως  μεταθέτουν, αποσπούν, τοποθετούν τους συναδέλφους και επιλέγουν τα στελέχη (διευθυντές, υποδιευθυντές).

Τα ΠΥΣΠΕ  είναι  πενταμελή. Τρία  μέλη  τους ( η πλειοψηφία) είναι διορισμένα από  το  Υπουργείο. Τα άλλα  δύο  ( η μειοψηφία) εκλέγονται από τους  εκπαιδευτικούς. Με άλλα λόγια  τα ΠΥΣΠΕ  χαρακτηρίζονται  από τον  πλήρη  κυβερνητικό και κομματικό  έλεγχο.

Χρησιμοποιούνται επίσης ως  μηχανισμός  πελατειακών  σχέσεων του κυβερνητικού- κρατικού- κομματικού συνδικαλισμού. Δεν  είναι  τυχαίο ότι όσα δικαιούμαστε (αποσπάσεις, τοποθετήσεις, υπεραριθμίες) παρουσιάζονται από τα μέλη των ΠΥΣΠΕ ως «φιλικές διευθετήσεις», που γίνονται ανταλλάξιμα γραμμάτια στις εκλογικές διαδικασίες. Τα ίδια αλλά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό ισχύουν για τις επιλογές στελεχών.

Ο  αντιδραστικός  ρόλος  του ΠΥΣΠΕ

Όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν τα ΠΥΣΠΕ ως όργανα διαχείρισης του μίζερου, φτωχού και γκρίζου σχολείου. Για το σκοπό αυτό, μεταξύ άλλων, περιόρισαν στο ελάχιστο τις τάξεις υποδοχής, συγκρότησαν και διατήρησαν πληθωρικά τμήματα, προσέλαβαν ωρομίσθιους για να καλύψουν πάγιες ανάγκες ακόμα και της πρωινής ζώνης, κατάργησαν τμήματα ολοήμερων σχολείων, επιβάλλουν την μετακίνηση συναδέλφων ακόμα και σε τρία ή τέσσερα σχολεία, επιβάλλουν υποχρεωτικές υπερωρίες, δε φροντίζουν να υπάρχει επαρκές προσωπικό ώστε να καλύπτουν τα κενά σε περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικών.

Από  όλα  τα  νομοθετήματα της  προηγούμενης περιόδου, (νόμος  της  αξιολόγησης, κανονισμοί, καθηκοντολόγια) γίνεται σαφές ότι οι κυβερνήσεις θα ήθελαν να δώσουν στα ΠΥΣΠΕ περισσότερες αρμοδιότητες στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν ένα πιο αυταρχικό σχολείο.  Σύμφωνα με τα κείμενα αυτά  τα ΠΥΣΠΕ θα έχουν  τον  τελικό λόγο  στη  μονιμοποίηση, στην υπηρεσιακή  εξέλιξη  και  αργότερα  στο  μισθό  των εκπαιδευτικών. Το  ΠΥΣΠΕ μαζί  με  όλη  την  ιεραρχία  θα  είναι  βραχίονας, το  μακρύ  χέρι της  κυβερνητικής  πολιτικής  σε  κάθε  αντιδραστικό  της  βήμα.

     Όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούν τα ΠΥΣΠΕ για τον εκμαυλισμό των συνειδήσεων, για την ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων, ρουσφετολογίας και κομματισμού. Είναι όργανα αδιαφανή και στεγανοποιημένα, που επιδιώκουν να νομιμοποιήσουν στη συνείδηση των εκπαιδευτικών τις διοικητικές λογικές, προωθώντας τις αντιλήψεις συνδιαχείρισης και ενσωμάτωσης του συνδικαλιστικού κινήματος στους μηχανισμούς του κράτους.

     Ο χαρακτήρας της λειτουργίας του ΠΥΣΠΕ δεν αλλάζει απλά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, αφού και το νομοθετικό τους πλαίσιο το διαφυλάττει και η αναλογία στη σύνθεσή του (δύο αιρετοί των εκπαιδευτικών και τρεις διορισμένοι από τη διοίκηση).

Το  ανεξάρτητο ριζοσπαστικό ρεύμα

Οι ανεξάρτητες  ριζοσπαστικές  αγωνιστικές ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  - ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ, συλλογικότητες  και  συνάδελφοι  των  Συλλόγων  της Δ ΄Αθήνας, βρεθήκαμε  και  βρισκόμαστε  μαζί  με  τους  συναδέλφους  στους  πολύμορφους  κοινωνικούς  και  εκπαιδευτικούς   αγώνες  ενάντια στην αντιεκπαιδευτική  πολιτική. Αντιπαλεύουμε  το  διοικητισμό  και  τη  λογική  της ιεραρχίας. Αντιπαλεύουμε   τις  δομές  που θα στηρίξουν  το  σχολείο  της  αξιολόγησης  και  του  αυταρχισμού.

 Είμαστε  αντίθετοι  με  την  ενσωμάτωση  του  κινήματος  στη  λογική της διαχείρισης. Δε  θεωρούμε πως  οι  αγώνες  δίνονται  σε  αδιαφανή  και  στεγανοποιημένα  όργανα  σαν  τα Υπηρεσιακά  συμβούλια  που  προστατεύονται  από ένα ολόκληρο θεσμικό  πλαίσιο, ώστε να μην ελέγχονται από  το  κίνημα. Οι αγώνες  δίνονται  στο  σύλλογο  διδασκόντων, στη Γενική Συνέλευση, στη διαδήλωση. Δίνουμε  τη  μάχη  όχι  για  να  συνδιαχειριστούμε  την  αντιεκπαιδευτική  πολιτική, αλλά  για  να την ανατρέψουμε.

Ξέρουμε  καλά, ότι με  αυτά  τα  δεδομένα, το ΠΥΣΠΕ δεν θα αλλάξει  φυσιογνωμία  και  χαρακτήρα  με  τη  συμμετοχή  ενός  ή   και  δυο  ακόμα  αγωνιστών- εκπροσώπων  του  εκπαιδευτικού κινήματος. Θεωρούμε  όμως (χωρίς να αγνοούμε ποτέ  τους  κινδύνους ενσωμάτωσης  και  αφομοίωσης) ότι κάτω  από τις  σημερινές  δύσκολες συνθήκες, είναι πλεονέκτημα η παρουσία  ενός εκπροσώπου στο ΠΥΣΠΕ που θα είναι

« η φωνή , το μάτι και το αυτί του εκπαιδευτικού κινήματος»

Παρεμβαίνουμε στο ΠΥΣΠΕ  με :
 αντιδιαχειριστική λογική και αγωνιστική κατεύθυνση

Δίνουμε  τον  αγώνα  για έναν  ΜΑΧΙΜΟ  ΑΙΡΕΤΟ  της Δ΄ Αθήνας

·         Για  δυναμική  εναντίωση  στις  αντιεκπαιδευτικές  επιλογές αξιολόγησης. Για  να μην παραμένουν  οι  αιρετοί  γρανάζι  του αυταρχικού  μηχανισμού  της  διοίκησης, άλλοθι για την  κάλυψη  της εκάστοτε  κυβερνητικής πολιτικής.

·         Για  να  δώσουμε  τη  μάχη  -που ποτέ δε δόθηκε από τους αιρετούς-να μη γίνονται  αλόγιστες  μετακινήσεις συναδέλφων σε δυο τρία σχολεία.

·         Για να δώσουμε τη μάχη –που ποτέ δε δόθηκε από τους αιρετούς- ενάντια στις υποχρεωτικές υπερωρίες.

·         Για να υπάρξει επιτέλους διεκδικητικός προγραμματισμός με επιπλέον προσλήψεις για τις ανάγκες αναπλήρωσης συναδέλφων των σχολείων και των νηπιαγωγείων.

·         Για την ίση μεταχείριση  όλων, για την αξιοπρέπεια  σε κάθε υπηρεσιακή  μεταβολή  ενάντια στο πελατειακό σύστημα, το ρουσφέτι και τα κομματικά χατίρια. Είναι νομίζουμε καιρός, εμείς οι εκπαιδευτικοί  να  αποδεσμευτούμε  οριστικά  από τα δεσμά των μικροεξυπηρετήσεων, της συνδιαλλαγής και του ρουσφετιού.

Διεκδικούμε τον αιρετό στο ΠΥΣΠΕ της Δ΄ Αθήνας

μ’ αυτή τη λογική που εκθέσαμε και με τη δυναμική του ρεύματος των Παρεμβάσεων / Κινήσεων/ Συσπειρώσεων Π.Ε.

 Είναι αυτονόητο ότι ένας/μία αιρετός μιας τέτοιας αντίληψης…

ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ:

1.      Να αναδεικνύει στους συναδέλφους και την κοινωνία τα προβλήματα που συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική, το Υπουργείο και η Διοίκηση.

2.      Να ελέγχει, να καταγγέλει και να αποκαλύπτει τις αυθαίρετες,  και τις παράνομες ενέργειες τις πελατειακές σχέσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες.

3.      Να βρίσκεται έξω από τη λογική της διοίκησης, τις έριδες και τις αντιπαλότητες για τη νομή της εξουσίας.

4.      Να βρίσκεται δίπλα σε όσους συναδέλφους υφίστανται αδικίες, διώξεις και αυθαιρεσίες.

5.      Να εφαρμόζει και να υλοποιεί τις αποφάσεις των συλλόγων της Δ΄Αθήνας και των Γενικών τους Συνελεύσεων .

6.      Να ενημερώνει τους συναδέλφους για κάθε στάση, θέση και ενέργειά του.

7.      Να ασκεί θητεία ενός χρόνου και να επιστρέφει στην τάξη του, συμβάλλοντας στην εναλλαγή, ενάντια στον παραγοντισμό και τις προσωποπαγείς θέσεις.

8.      Να μην συμμετέχει με κανέναν τρόπο σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης, αντίθετα να επιχειρήσει να μπλοκάρει κάθε τέτοια πράξη και αν χρειαστεί, να φτάσει ακόμα και στην παραίτηση για να συμβάλει σ’ αυτήν την κατεύθυνση.

Οκτώβρης 2008

    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.

                             Υποψήφιοι για το ΠΥΣΠΕ της Δ΄Αθήνας

Αναγνωσταράς Γιάννης Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Π.Ε. Γλυφάδας

Γρηγοριάδου Δέσποινα  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.Καλλιθέας-Μοσχάτου

Κατσός Χαράλαμπος  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καλλιθέας - Μοσχάτου

Κουρμπέλης Γιώργος Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Π.Ε. Γλυφάδας

Λαγοπούλου Βίκυ Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Π.Ε. Αργυρούπολης-Αλίμου-Ελληνικού

Μελαμπιανάκη Ζέττα  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.  Ν. Σμύρνης

Μούκα  Γεωργία   Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καλλιθέας – Μοσχάτου

Πενταγιώτη Αλεξάνδρα  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.  Ν. Σμύρνης

Τσιγκούνης Γιάννης Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Π.Ε. Γλυφάδας 


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα