ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
Τοποθέτηση-δήλωση του εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Σκαρτσίλα Σωτήρη, για την Εγκύκλιο σχετικά με την Επιμόρφωση, 8 Απριλίου 2008
1. Με τη σχετική εγκύκλιο το ΥΠΕΠΘ ζητάει την "άποψη" των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να έχει «νομιμοποίηση» αλλά και ως άλλοθι τη συναίνεση και την έγκριση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να υλοποιήσει τις κάθε λογής "επιμορφώσεις" που θα εκπονηθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία όπως τα 8 "κοινωφελή ιδρύματα" Λαμπράκη, Μποδοσάκη, Ωνάση, Νιάρχου, Λεβέντη, κλπ. Με τους εκπροσώπους τους μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός κ.Στυλιανίδης υπέγραψε σχετική συμφωνία (μνημόνιο), όπως και με τον κάτοχο της microsoft Bill Gaits λίγες βδομάδες πρωτύτερα για την θεσμική εισβολή τους σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία που θα αναλάβουν να «επιμορφώσουν» και τους εκπαιδευτικούς. Σαφέστατα κύριος στόχος και χωρίς ενδοιασμούς από την κυβερνητική πλευρά είναι η υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που κύρια χαρακτηριστικά της είναι η παράδοση της εκπαίδευσης στους ιδιώτες και στην αγορά. Η θεσμική και επίσημη εισβολή των ιδιωτών στην εκπαίδευση όπως σαφώς αναφέρεται στα κείμενα και στα δελτία τύπου του ΥΠΕΠΘ στοχεύουν στην ευθεία σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω της εμπέδωσης στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας (περιεχόμενο αναλυτικών προγραμμάτων και σχολικά βιβλία, διδακτικές μέθοδοι, περιεχόμενο και χαρακτήρας επιμόρφωσης εκπαιδευτικών κλπ) της επιχειρηματικότητας (ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος) και της εμπορευματοποίησης. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι εδώ και καιρό μια σειρά σεμιναρίων-επιμορφώσεων (για τους εκπαιδευτικούς των αγγλικών αλλά και των νέων σχολικών βιβλίων) γίνονται κάτω από την χορηγία και τη σκέπη εκδοτικών οίκων, γεγονός που το έχουμε καταγγείλει στο Δ.Σ. της ΔΟΕ αλλά η πλειοψηφία των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ δεν εναντιώθηκε. Ο λόγος είναι ότι συμφωνούν με τα ευρωπαϊκά προγράμματα όπως οι ίδιοι δήλωσαν και κατ’ επέκταση με τις αντίστοιχες πολιτικές που σηματοδοτούν πλευρές των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι μεγαλοβιομήχανοι, η εγχώρια ελίτ και όχι μόνο (βλέπε Bill Gaits) προσβλέπουν στο μεγάλο φιλέτο της Παιδείας - είτε διαγκωνιζόμενοι, είτε συμμαχώντας - που είναι το πλέον επικερδές κομμάτι και μεγάλη πρόκληση για τις βλέψεις τους και τα συμφέροντά τους. Βέβαια η αγωνία του ΥΠΕΠΘ της απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων για άλλη μια φορά θα προσφερθούν σε όλους αυτούς τους «θεσμικούς» ιδιώτες και εταίρους του ΥΠΕΠΘ για να υπηρετηθεί η πολιτική της Ε.Ε. Η υλοποίηση και ανάπτυξη του «Επιχειρησιακού προγράμματος για τη δια βίου μάθηση και κατάρτιση» που κατέθεσε το ΥΠΕΠΘ στην ευρωπαϊκή επιτροπή παιδείας τον Ιούνιο του 2007 και σύμφωνα και με το οποίο εγκρίθηκαν τα ευρωπαϊκά κονδύλια του Δ΄ Κοινοτικού Πλαισίου στήριξης για την εκπαίδευση είναι ο κύριος στόχος της κυβέρνησης και του ΥΠΕΠΘ σύμφωνα με τις διακηρύξεις της Λισσαβόνας, Μπολόνιας, Λευκής Βίβλου κλπ. Σύμφωνα δε με δηλώσεις του ίδιου του υπουργού τα κονδύλια αυτά συμποσούνται στις δαπάνες για την παιδεία κι έτσι αυξάνουν τεχνηέντως την κρατική χρηματοδότηση της παιδείας! 2.Οι διαδικασίες επιμόρφωσης που προβλέπονται μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και των «πρωτοβουλιών» ιδιωτικών φορέων όπως η «Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία για την Παιδεία» των Λαμπράκη, Μποδοσάκη, Ωνάση, Νιάρχου, Λεβέντη κλπ. και όλες οι υπόλοιπες διαπνέονται και περιέχουν διαδικασία αξιολόγησης. Αξιολόγηση που στοχεύει από τη μια πλευρά στην αποτελεσματικότητα του κάθε προγράμματος σύμφωνα με τις προτεραιότητες και τους στόχους που περιγράφονται στα κείμενα και στα δελτία τύπου του ΥΠΕΠΘ και αναπαράγουν τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και οδηγίες. Απ’ την άλλη πλευρά ο στόχος είναι η εμπέδωση και αποδοχή της αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς, μια διαδικασία αξιολόγησης ως "εκ των ων ουκ άνευ" σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία και πρόγραμμα. 3. Για την εγκύκλιο που για άλλη μια φορά και για ευνόητους λόγους, έρχεται με τη διαδικασία του επείγοντος να υλοποιήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική, η όποια διαδικασία που αναφέρεται στους συλλόγους διδασκόντων δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική. Σημειώνουμε ότι σε άλλες Δ/νσεις η σχετική εγκύκλιος μιλάει για προαιρετικότητα και δεν έχει ερωτηματολόγιο(Χαλκίδα, Δυτική Αττική), σε άλλες έχει ερωτηματολόγιο και αναφέρεται η ανελαστική εφαρμογή της δηλ. υποχρεωτικότητα (Α΄Αθήνας, Ρέθυμνο κλπ.)! Σε κάθε περίπτωση η επιμόρφωση, πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης, να ανταποκρίνεται σ’ αυτές και να τροφοδοτείται από τη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών. Ο σχεδιασμός, το περιεχόμενο και η όλη διαδικασία να καθορίζεται από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών της πράξης και με προτεραιότητα στην ενδοσχολική επιμόρφωση. Να έχει αφετηρία και να εκπορεύεται από τις ανάγκες των εκπαιδευτικών όπως αυτοί τις θέτουν και τις ορίζουν , των μαθητών και της εκπαίδευσης συνολικότερα, να αρνείται την υποταγή στις επιλογές των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και την είσοδο των ιδιωτών στις επιμορφωτικές διαδικασίες. Πρέπει δε να συνοδεύεται με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και όχι να γίνεται σε βάρος του ελεύθερου χρόνου των εκπαιδευτικών. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μη μην μπουν στη διαδικασία συζήτησης του πλαισίου που οριοθετεί το ΥΠΕΠΘ για να νομιμοποιήσει τις προσχεδιασμένες στοχεύσεις του. Να διατυπώσουν, να καταγράψουν και να αποστείλουν τις θέσεις τους και απόψεις τους βάση των αναγκών των δικών τους και των μαθητών τους έτσι όπως αναδεικνύονται μέσα από την εκπαιδευτική πράξη. |
|