Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ
Λεπτουργίδου Κατερίνας (6974750410) και
Ρέππα Ντίνας (6975308409)
Εφαρμογή του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Δυο μήνες μετά τις εκλογές, η κυβέρνηση της ΝΔ με στόχο τη μείωση των διορισμών αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη εγκαινιάζει μεεπίσημα έγγραφα την αλλαγή του τοπίου σχετικά με την ειδική αγωγή.
Μένει πιστή στις επιλογές ΕΕ/ΟΟΣΑ και τα διάφορα μοντέλα που προκρίνουν οι παραπάνω οικονομικοί οργανισμοί. Έτσι με ημερομηνία 25/08/2023, αριθμό πρωτ. 93506 /Δ3 και υπογραφή του γενικού γραμματέα ΠΕ-ΔΕ και ειδικής αγωγής κ. Κατσαρού, δίνονται «διευκρινήσεις», οι οποίες υλοποιούν τα πολιτικά προτάγματα της κυβέρνησης σχετικά με τον νόμο 3699/2008.
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008, δίνονται «διευκρινήσεις» για έναν νόμο που με τυμπανοκρουσίες και ψευδεπίγραφες κορώνες περί «εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης» των ατόμων με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έκρυβε την επιδίωξη για λιγότερο οικονομικό κόστος με τη μεγαλύτερη δυνατή προβολή του «κοινωνικού και ανθρωπιστικού προφίλ του οργανωμένου κράτους» και μετέφερε από τότε τη συλλογική κρατική ευθύνη στην ατομική ευθύνη και την προσωπική ευαισθησία του καθενός.
Στο έγγραφο με αριθμό πρωτ. 93507/Δ3 γίνεται ουσιαστικά προδημοσίευση της τροπολογίας (ίσως και νόμου;) που αφορά στο καθηκοντολόγιο της παράλληλης στήριξης, όπως ακριβώς είχε προαναγγείλει ο υπ. παιδείας στις αρχικές του δηλώσεις. Η αναφορά του εγγράφου ότι:
«Ως εκ τούτου, η παρέμβασή του (ενν. του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης) έχει δυνατότητα, σε σταθερή συνεργασία με τον/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στη μαθητή/τρια της παράλληλης στήριξης, στις μικροομάδες της τάξης,καθώς και στο σύνολο της τάξης και του σχολείου, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί»,δίνει το ελεύθερο σε κάθε διευθυντή εκπαίδευσης ή και διευθυντή σχολείου να «αξιοποιεί» την/τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ανάλογα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας (έλλειψη εκπαιδευτικών για όποιον λόγο).
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας δίνει το «ελεύθερο» για να αξιοποιηθεί ο/η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης κατά το δοκούν στη σχολική μονάδα.
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 και με την τακτική της διαχρονικά νομοθετικής διολίσθησης όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (γιατί το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια στην εφαρμογή των οδηγιών ΕΕ/ΟΟΣΑ),
το υπ. παιδείας με τη συνδρομή του ΙΕΠ, ανέλαβε να διευκρινίσει γιατί ακυρώνονται στην πράξη οι αποφάσεις των ΚΕΔΑΣΥ προκειμένου να γίνει «εξορθολογισμός προσλήψεων» στις παράλληλες στηρίξεις.
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανέλαβε να διευκρινίσει πώς θα γίνεται το μοίρασμα σε ένα τμήμα, σε ένα σχολείο, σε μια περιοχή.
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανέλαβε να διευκρινίσει γιατί οι μαθητές που έχουν απόφαση από το ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη σε όλη την έκταση του σχολικού χρόνου θα βρεθούν σε εκπτωτική περίοδο.
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανέλαβε να διευκρινίσει στους εκπαιδευτικούς που δούλευαν τα προηγούμενα χρόνια πωςφέτος θα μείνουν άνεργοι.
15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανάλαβε να διευκρινίσει στους γονείς των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πως τώρα που η οικονομία πάει καλά τώρα που οι δείκτες της οικονομίας καλυτερεύουν τώρα που η ακρίβεια δεν υπάρχει, τώρα που οι μισθοί ανέβηκαν, τώρα είναι η ώρα να «επενδύσουν» (να βάλουν το χέρι στην τσέπη δηλαδή) για να προσλάβουν τους εκπαιδευτικούςπου το κράτος στερεί με διάφορα νομοθετήματα από τα παιδιά τους.
Η χρονική στιγμή που το υπ. παιδείας ανάλαβε να ανοίξει το θέμα με το επερχόμενο νέο καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σχετίζεται από την μια με τον κόφτη που θέλει να επιβάλλει στις προσλήψεις και από την άλλη (κυρίως αυτό) να κατοχυρώσει την αλλαγή προσανατολισμού στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Το νομοθετικό οπλοστάσιο που διαχρονικά έστησαν με τους προηγούμενους υπ. παιδείας (όλων των αποχρώσεων) υπερασπίζεται σθεναρά τις επιλογές των ευρωπαϊκών οδηγιών για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε αυτόν τον προσανατολισμό καθιέρωσαν το προσοντολόγιο, έβαλαν κόφτη στο ΕΒΠ (Γαβρόγλου), έβαλαν με προφορική εντολή πλαφόν 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (Αύγουστο του 2021) ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσουν και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.
Ό,τι και να πουν, όσες νομοθετικές παρεμβάσεις και αν ετοιμάζουν αναφορικά με το καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (σε συμφωνία ή και διάλογο με διάφορους «πρόθυμους κοινωνικούς εταίρους»), είναι βέβαιο ότι επιδιώκουν με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια: από τη μια την υλοποίηση του προγράμματος «εξοικονομώ» στην εκπαίδευση και από την άλλη, την αλλαγή προσανατολισμού της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα αποτελέσουν έναν σημαντικό και καθοριστικό δείκτη στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με την ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη να έχει στην πράξη χαρακτηριστικά parttime ειδικής υποστήριξης.
ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, δημιουργούν ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες του υπ. παιδείας στις πλάτες όσων οικογενειών μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια (1.396 ιδιώτες ειδικοί βοηθοί για τη σχολικό έτος 2017-2018 και 1.222 για το σχολικό έτος 2019 2020) αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στους γονείς και όχι στον σύλλογο διδασκόντων.
ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΠΟΛΥ ΗΧΗΡΑ ….
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας.20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.
Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπ. παιδείας.
Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου
Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ, άμεση στελέχωση τους και επίλυση των προβλημάτων στέγασης και υλικοτεχνικής υποδομής, μικρότερες περιοχές ευθύνης, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία.
Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.
Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές, ψυχολόγου, κοινωνικούς λειτουργούς και όλες τις ειδικότητες εργαζομένων που έχουν ανάγκη.
Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.