Μετά τις δυναμικές κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών για την κατάργηση της ελαστικής εργασίας και την μονιμοποίηση των συμβασιούχων της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν επιτέλους οι πρώτεςπροσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού μετά από πολλά χρόνια μηδενικών διορισμών. Οι διορισμοί αυτοί βέβαια, είναι ελάχιστοι μπροστά στις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, γεγονός που αποδεικνύεται από τις προσλήψεις 40.000 αναπληρωτών. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ελαστική εργασία ως μόνιμη πολιτική επιλογή και μάλιστα επιθυμεί να συνδέσει εκβιαστικά τους διορισμούς και τις μονιμοποιήσεις με την προσπάθεια επιβολής της ατομικής αξιολόγησης, μέσω του ν.4823, θεωρώντας τη μεγάλη μάζα των εκπαιδευτικών αυτών ως πιο «ευάλωτες» λόγω της εργασιακής επισφάλειας την οποία υφίστανται.
Στις 19/8/2022 συμπληρώθηκεη προβλεπόμενη από το νόμο διετία «δόκιμης» υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΕΑΕ που διορίσθηκαν το 2020. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί στην πραγματικότητα εργάζονται ήδη 5, 10 ή και 15 χρόνια στα δημόσια σχολεία από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα. Όλοι ανέμεναν πως οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα διεκπεραιώσουν τη γραφειοκρατική διαδικασία της μονιμοποίησης χωρίς καθυστερήσεις, όπως γίνεται δεκαετίες τώρα και ως οφείλουν σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (παρ.3 του άρθρου 40, του Ν.3528/2007).
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι μια σειρά από ΔΙΠΕ έχουν ήδη προχωρήσει στην έκδοση των αντίστοιχων Διεκπεραιωτικών Πράξεων για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση του συνόλου των διορισθέντων του ΄20 που υπηρετούν σε αυτές, μια σειρά άλλων ΔΙΠΕ είτε κωλυσιεργούν, είτε ακόμα χειρότερα αρνούνται να πράξουν το προβλεπόμενο καθήκον τους (στις 19/10/22 λήγει το περιθώριο των 2 μηνών που ο νόμος ορίζει ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες). Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα στελέχη της διοίκησης επικαλούνται προφορικές οδηγίες από στελέχη του Υπουργείου, ώστε να μην προχωρήσουν οι μονιμοποιήσεις.Οι οδηγίες αυτές δεν έχουν καμία νομική βάση και διοικητική ισχύ. Ταυτόχρονα, από πηγές και «λαγούς» του ΥΠΑΙΘ διαρρέονται φήμες για υποτιθέμενη υποχρεωτική ατομική αξιολόγηση των προς μονιμοποίηση εκπαιδευτικών.
Πρόκειται ξεκάθαρα για μια στοχευμένη επιχείρηση εκφοβισμού των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εφαρμόσει το νομοθετικό πλαίσιο πειθάρχησης και υποταγής της αξιολόγησης.
Κανείς/καμία όμηρος στις πολιτικές φαντασιώσεις της ατομικής αξιολόγησης:
- Οι διατάξεις του ν.4823 που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση, δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα στάδιο και επίπεδο. Στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής το εκπαιδευτικό κίνημα όπως έχει κάνει και στο παρελθόν θα απαντήσει και θα την αποτρέψει.
- Σε κάθε περίπτωση, διοικητικά και νομικά οι ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ σε όλη τη χώρα έχουν υπηρεσιακό καθήκον να προχωρήσουν άμεσα στις αυτοδίκαιες μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Καμία υποχρέωση ατομικής αξιολόγησης δεν προκύπτει ως προϋπόθεση από κανέναν νόμο. Όσες δεν το κάνουν, ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ, είναι υπόλογες και έκθετες. Θα βρεθούν απέναντι από τη δυναμική απάντηση του κλάδου, αλλά και αντιμέτωπες με όλες τις νομικές και πειθαρχικές ευθύνες που τους αναλογούν.
Δε θα αφήσουμε κανέναν/μια συνάδελφο μόνο/η απέναντι στη Διοίκηση. Δεν θα επιτρέψουμε στις ανεκπλήρωτες πολιτικές φαντασιώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να σταθούν εμπόδιο στα κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα που προκύπτουν ρητά από τη νομοθεσία. Καλούμε άμεσα τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ να οργανώσουν μαζικές κινητοποιήσεις στις ΔΙΠΕ ανά περιφέρεια, και να επιληφθούν του ζητήματος συνδικαλιστικά και νομικά,. Το εκπαιδευτικό κίνημα θα επιβάλλει τις αυτοδίκαιες μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών με κάθε μέσο, πολιτικο-συνδικαλιστικό και νομικό!
Απαιτούμε:
- να μονιμοποιηθούν άμεσα οι 4.500 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
Αγωνιζόμαστε για:
- την κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο) που δημιουργεί ένα συνεχές κυνήγι συλλογής προσόντων, απαξιώνοντας πλήρως το πτυχίο ΑΕΙ, και ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους συναδέλφους.
- μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ για την κάλυψη όλων των αναγκών με άμεσο διορισμό-μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
- την κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες σε όλα τα σχολεία, νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.
- την κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
Απέναντι στον διοικητισμό, τον φόβο και την υποταγή
Ανυποχώρητος αγώνας για σταθερή μόνιμη εργασία και δικαιώματα!