Σε νέο κύκλο συγχωνεύσεων σχολείων προχωρά η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ-τραπεζιτών με τις ευλογίες και τη συμφωνία ΕΕ-ΔΝΤ κεφαλαίου. Οι νέες συγχωνεύσεις έχουν ένα και μόνο στόχο: Την κατάργηση δεκάδων χιλιάδων οργανικών θέσεων εργασίας και την παρεπόμενη απόλυση αντίστοιχου αριθμού εκπαιδευτικών μέσω της διαδικασίας λαιμητόμου της αξιολόγησης.
Προδιαγεγραμμένα τα βήματα για κλείσιμο σχολείων
Εδώ και μήνες, και μέσα στον ίδιο εφαρμοστικό νόμο του νέου μισθολόγιου φτώχειας περιλαμβανόταν η διάταξη με την οποία θα μπει λουκέτο στο 30% των μονάδων του δημοσίου συμπεριλαμβανόμενων και των σχολείων. Ήδη δημοσιεύτηκε η πρώτη κοινή Υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) με λίστα υπηρεσιών προς αξιολόγηση – κατάργηση και που δύναται να συμπληρώνεται συνεχώς όπως η ίδια προβλέπει! Στη λίστα συμπεριλαμβάνονται όλα τα Υπουργεία και οι υπηρεσίες τους εξ αρχής. Για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία για τους σκοπούς των ενεργειών που καλούνται οι διοικήσεις των υπουργείων να προχωρήσουν η ΚΥΑ βασίζεται στο άρθρο 35 του ν. 4024/2011 περί πλεονάζοντος προσωπικού και μεταφοράς του σε άλλο οργανισμό ή κατάργησης των οργανικών θέσεων. Εντυπωσιακή είναι και η ημερομηνία έκδοσης: 1/1/2012.
Σε αυτό το σχεδιασμό εντάσσεται και η εγκύκλιος 10112 /Δ4 του Υπουργείου παιδείας που καλεί έως 10/2/2012 τους Διευθυντές εκπαίδευσης και έως 2/3/2012 τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να κάνουν νέες εισηγήσεις για συγχωνεύσεις σχολείων.
Δεν τηρούν ούτε τα προσχήματα!
Αν πέρσι ο πρώτος κύκλος συγχωνεύσεων προωθήθηκε επικοινωνιακά με τάχα παιδαγωγικά κριτήρια και δήθεν για το καλό των μαθητών ο φετινός πετά από πάνω του το μανδύα μιας οποιαδήποτε παιδαγωγικής λογικής. Τα κριτήρια συγχώνευσης είναι:
α) Η δυνατότητα ανάπτυξης αιθουσών (και όχι η ύπαρξή τους! – δηλαδή μιλά ανοιχτά για προκάτ που θα στοιβαχτούν μαθητές!)
β) Προβλέπονται συγχωνεύσεις ακόμα και για δυσπρόσιτες περιοχές (που δεν προβλεπόταν πέρσι) αρκεί να μην υπερβαίνει τη μισή ώρα ο χρόνος μετακίνησης των μαθητών! και μάλιστα χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Ετοιμάζονται για να αδειάσουν πραγματικά κάθε οικισμό πλην των πόλεων από κάθε σχολική μονάδα.
γ) Ένωση συστεγαζόμενων χωρίς κανένα κριτήριο (και άσχετα από αριθμό μαθητών). Θέλουν να δημιουργήσουν σχολεία εκπαιδευτικά εργοστάσια σε μέγεθος και περιεχόμενο όπου οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί θα διαγκωνίζονται για τις λιγότερες θέσεις εργασίας ο ένας εναντίον του άλλου. Θα υλοποιηθεί και με αυτό τον τρόπο η κατάργηση οργανικών θέσεων ( για κάθε υπουργείο η λαομίσητη κυβέρνηση αποφάσισε 30% λιγότερες οργανικές) και η πρώτη φάση του περάσματος των σχολείων στους καλλικρατικούς δήμους, όχι μόνο με τη νεκρή τους μορφή ( κτήρια –κονδύλια από τον προϋπολογισμό) αλλά και με τη ζωντανή τους μορφή (εκπαιδευτικοί – μαθητές ). Το κράτος θα παραδώσει σχετικά σύντομα τα σχολεία στους αντιλαϊκούς Δήμους- τοπικά κράτη με το λιγότερο δυνατό προσωπικό και τους χαμηλότερους μισθούς και θα απαλλαγεί από την πρόσληψη και την πληρωμή τους. Οι Δήμοι με τη σειρά τους θα ελαστικοποιήσουν ακόμη περισσότερο την εργασία και θα την κάνουν πιο φθηνή .
Όλα αυτά σημαίνουν πως οι φετινές συγχωνεύσεις καταργήσεις θα είναι πολύ πιο εκτεταμένες από τις περσινές. Οι περσινές σήμαναν την απώλεια περίπου 10000-15000 χιλιάδων θέσεων στην εκπαίδευση γεγονός που μεταφράστηκε σε καθόλου διορισμούς παρά τις συνταξιοδοτήσεις και πρόσληψη ελάχιστων αναπληρωτών. Οι φετινές συγχωνεύσεις – καταργήσεις μπορούν να μεταφραστούν μόνο σε δεκάδες χιλιάδες απολύσεις.
Λιγότερα σχολεία – διευθυντές σε ρόλο εργοδότη – αξιολόγηση :
η τρόικα των απολύσεων και της φτώχειας!
Το ότι σχεδιάζουν τις απολύσεις φαίνεται και από το ότι ήδη έχουν χτίσει ή χτίζουν όλο το απαραίτητο οικοδόμημα: Την αξιολόγηση όπου όποιος «δεν κουμπώνει στις απαιτήσεις μας θα απολύεται» (τάδε έφη Διαμαντοπούλου!), τις λιγότερες θέσεις εργασίας για να προκύψει ο αριθμός εκπαιδευτικών που θα είναι αναλώσιμος στο μύλο της ανεργίας, τα ηλεκτρονικά δημοσιεύματα (που δεν διαψεύστηκαν από το Υπουργείο) για επερχόμενη αιφνιδιαστική ρύθμιση στη βουλή για το ρόλο των διευθυντών στο «νέο σχολείο» της αγοράς γιατί πρέπει να υπάρξει και ο εργοδοτικός μηχανισμός που θα κρίνει και θα απολύει.
Θέλουν με όλο αυτό το πακέτο να φορτώσουν στις πλάτες του κάθε εκπαιδευτικού το βάρος της πιθανής απόλυσης του, να πλασάρουν το παραμύθι πως μόνο οι «ακατάλληλοι» εκπαιδευτικοί απολύονται, να αναγκάσουν όσους παραμείνουν να έχουν μόνιμα σκυμμένο το κεφάλι στις επιλογές του κεφαλαίου για το σχολείο που χρειάζεται η αγορά : ένα φτηνό, ευέλικτο, εντατικοποιημένο σχολείο επιχείρηση όπου μαθητές και εργαζόμενη πλειοψηφία θα διδάσκονται την υποταγή και τη σκληρή απλήρωτη εργασία από τα 5 τους χρόνια.
Ο γραφειοκρατικός κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ στη ΔΟΕ διαμαρτύρεται «έντονα και θα αντιδράσει ακόμη πιο έντονα αν αυτή η διαδικασία εξελιχθεί σε βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.» Αν δε ήταν σοβαρό το θέμα θα μπορούσε και ως αστείο να ληφθεί αυτή η θέση. Λες και υπάρχει περίπτωση να γίνουν συγχωνεύσεις προς όφελος των εκπαιδευτικών , της εκπαίδευσης και των παιδιών. Λες και οι συγχωνεύσεις δε συνδέονται με νέες συμπτύξεις τμημάτων, με χάσιμο χιλιάδων οργανικών θέσεων, με αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, με απολύσεις χιλιάδων συναδέλφων. ΠΑΣΚ –ΔΑΚΕ συνεχίζουν τη στήριξή του στη λαομίσητη πολιτική της συγκυβέρνησης , συνεχίζουν να στηρίζουν τη πολιτική του υπουργείου παιδείας για ένα φθηνό, αγοραίο, ευέλικτο αυταρχικό σχολείο, για τη πλήρη κατάργηση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ
Γι αυτό τώρα και από τα κάτω, μέσα από Γ.Σ., επιτροπές αγώνα και σε συνεργασία με τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας και τις ΕΛΜΕ, με τους γονιούς να πάρουμε στα χέρια μας την οργάνωση της αντίστασης ώστε να μην προχωρήσει καμιά συγχώνευση καμιά κατάργηση σχολείου στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
1. Κάθε σύλλογος Π.Ε. να μπει μπροστά και να καλέσει σε σύσκεψη συλλόγων Π.Ε. ,ΕΛΜΕ,συλλόγων γονέων, ενώσεων γονέων , ομοσπονδίες γονέων για αυτό το θέμα με σκοπό να υπάρξει συντονισμός δράσης και κινητοποιήσεις. Παράσταση σε κάθε διεύθυνση της ίδιας περιφέρειας, την ίδια μέρα με χρονικό ορίζοντα την ημερομηνία που θα πρέπει, σύμφωνα μα την εγκύκλιο, οι διευθυντές να αποστείλουν στον περιφερειάρχη ποια σχολεία προτείνουν για συγχώνευση
2. Παράσταση διαμαρτυρίας σε κάθε περιφέρεια με ορίζοντα τις 2 Μάρτη.
3. Σε αυτή τη διαδικασία προχωρούμε και σε παρέμβαση στις ΔΕΠ κάθε δήμου και στα δημοτικά συμβούλια ώστε να μην αποδεχτούν καμιά κατάργηση ή συγχώνευση σχολείων με χρονικό ορίζοντα 24 Φλεβάρη.
ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr 8/02/2012