Προσοντολόγιο και Ωρολόγια Προγράμματα ή αλλιώς η «μαγική εικόνα» των απολύσεων, των αποκλεισμών και της ανεργίας

                                         Προσοντολόγιο και Ωρολόγια Προγράμματα

                                                                               ή αλλιώς

                             η «μαγική εικόνα» των απολύσεων, των αποκλεισμών και της ανεργίας

Η κυβέρνηση της ΝΔ συμπληρώνει ένα-ένα και με αλματώδεις ρυθμούς τα κομμάτια του παζλ  σε μια «μαγική εικόνα»  εξαφάνισης  χιλιάδων θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών συρρικνώνοντας, εκτός από  το ανθρώπινο δυναμικό, και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου.

Το προσοντολόγιο – έκτρωμα της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ «έτρεξε» και στη Γενική Αγωγή με την ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας  του πρώτου από τους δύο νέους πίνακες της προκήρυξης 1/ΓΕ υποψηφίων αναπληρωτών – αποκλεισμού αναπληρωτών. Οι πίνακες της Γενικής Αγωγής ήρθαν σε συνέχεια των πινάκων της ειδικής αγωγής, των ΕΕΠ-ΕΒΠ και παράλληλα με την απόλυση 40.000 και πλέον αναπληρωτών/-τριών που εργάστηκαν τη φετινή χρονιά.

Ανακατατάξεις που κόβουν την ανάσα σε πίνακες «ξαφνικό θάνατο», με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν και προσφέρουν χρόνια τώρα – 5-10-15- στο δημόσιο σχολείο να έχουν κατρακυλήσει εκατοντάδες μέχρι και  χιλιάδες θέσεις στους νέους πίνακες, μένοντας πλέον εντελώς μετέωροι στο προσωπικό και εργασιακό τους μέλλον.

Εδώ θα προστεθούν και οι απολυμένοι εκπαιδευτικοί είτε λόγω παραβόλου, είτε λόγω άλλων λαθών, που είναι χιλιάδες και δεν γνωρίζουν αν θα μπορέσουν να ξαναεργαστούν στην εκπαίδευση.

Οι πίνακες αυτοί θα σημαδέψουν την επόμενη εποχή αναπλήρωσης που θα γίνεται με αυτό το βάρβαρο τρόπο: ο κάθε ένας θα πρέπει να τρέχει να πάρει με το αζημίωτο όσα περισσότερα χαρτιά μπορεί, που ποτέ δεν θα φτάνουν, για να αναμετρηθεί με τους άλλους για μια θέση επισφάλειας που δεν θα ξέρει αν θα την έχει την επόμενη χρονιά! Με άλλα λόγια, πέρα από την παγίωση της ελαστικής, θα γίνει καθεστώς και η εκ περιτροπής εργασία.

Γι’ αυτό άλλωστε, η εξαγγελία 15.000 διορισμών στην τριετία χρησιμοποιήθηκε ως δούρειος ίππος για την εφαρμογή του ν. 4589 για να κάμψει τις αντιστάσεις, κρατώντας ομήρους στο εμπόριο ελπίδας χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, επαναφέροντας τις πιο νεοφιλελεύθερες επιλογές αποκλεισμού και απόρριψης στο όνομα της «αριστείας» και της «αξιοκρατίας», κάνοντας ακόμα πιο ανταγωνιστικό το κυνήγι μιας θέσης ελαστικά εργαζόμενου εκπαιδευτικού.

Στην εφαρμογή του Προσοντολογίου ως «κανονικότητας», οι πίνακες-κινούμενη άμμος, διαμορφώνουν ανασφαλείς πειθαρχημένους εργαζόμενους που θα μετακινούνται σε πίνακες αναπλήρωσης και όχι μόνιμων διορισμών, όπως και η πρώην και η νυν κυβέρνηση

 

υποστηρίζουν, ως απόρροια της από κοινού σύγκλισης  των αστικών πολιτικών σχηματισμών στις επιδιώξεις του ΣΕΒ. Επιδιώξεις, οι όποιες ορίζουν την αγοραία εκπαίδευση, όπου οι επιχειρήσεις θα υποδεικνύουν τους τομείς ανάπτυξης της κερδοφορίας τους.  Σε αυτές τις υποδείξεις, συμπληρώνοντας  το παζλ των απολύσεων και της ανασφάλειας, βλέπουμε να συμμορφώνεται και η πρόσφατη ΚΥΑ για τα ωρολόγια προγράμματα γυμνασίου και λυκείου με την  οποία συντελείται  ο  «αποκεφαλισμός» των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας από τη Β΄θμια Εκπαίδευση, ενώ οι κλάδοι των εκπαιδευτικών Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών, Καλλιτεχνικής παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση! Η ΚΥΑ που εξαφανίζει μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελεί ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζονται στον αέρα οργανικές θέσεις, αφήνοντας πλήθος συναδέλφων με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, κρύβοντας στο συρτάρι  διαθεσιμότητες και απολύσεις  και πλήττοντας ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) επιδίδονται σε αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης σε βάρος των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών προκειμένου να τα προσαρμόσουν στους στόχους της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και της Αγοράς για τον «εξορθολογισμό» του ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση. Το «ξεσκαρτάρισμα» των αναπληρωτών, στο οποίο βοηθά ο ανταγωνισμός και ο κατακερματισμός του κλάδου από πίνακες «αξιολόγησης» και «μοριοδότησης» προσόντων, όπως είναι οι νέοι πίνακες με το προσοντολόγιο, είναι ένα από τα εργαλεία του.  Το προσοντολόγιο είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το νέο αυταρχικό πλαίσιο για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων και με το νέο σκληρό και εξεταστικοκεντρικό αξιολογικό σύστημα για τους μαθητές.

Οι αποφάσεις και οι πρακτικές της κυβέρνησης με την ΚΥΑ για τα ΩΠ, όλες τις οι αλλαγές του νόμου Κεραμέως για την εκπαίδευση και οι πίνακες του προσοντολογίου του Γαβρόγλου αποτελούν τους κρίκους μιας αλυσίδας στην αποτελεσματικότερη  δημοσιονομική πειθαρχία με την  ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο Ν.4692/2020 με την αύξηση του ορίου των μαθητών στους 25 ανά τμήμα. Χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί απολύονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες συνάδελφοι σε καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.

Απαιτούμε:

Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολογίου εδώ και τώρα.

Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία όλων των ετών που δεν έχει προσμετρηθεί.

Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών

Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία

Ολιγομελή τμήματα, δραστική μείωση του ορίου των μαθητών ανά τμήμα, κατάργηση του Ν.4692/2020.

Ραντεβού στην πλατεία Κοραή στο «περίπτερο» που στήθηκε, πραγματοποιώντας εξορμήσεις, με μοιράσματα κειμένων και δρώμενα ενημέρωσης της κοινωνίας για τις καταστροφικές αλλαγές στα Λύκεια, το οποίο  θα αποτελέσει το κέντρο αγώνα των δράσεων του επόμενου διαστήματος.

Την Πέμπτη 2 Ιουλίου το απόγευμα στις  18:00 καλούμε σε συγκέντρωση  στην πλ. Κοραή και πορεία προς τη βουλή.

ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ

ΣΕ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ!

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤ(ΡΙ)ΩΝ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ! ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ!

ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΩΡΟΛΟΓΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ!