Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Άρτεμις Κλιάφα (6974750410) – Δινοπούλου Βαγγελίτσα, αναπληρώτρια εκπ/κός (6975308409)
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συνεχίζουμε ανυποχώρητα τη μάχη ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ
Παλεύουμε για:
Κατάργηση του ν. 4547/18 – απεργία/αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης – μόνιμους διορισμούς ΟΛΩΝ των αναπληρωτών εδώ και ΤΩΡΑ – κατάργηση του προσοντολόγιου
Την Πέμπτη 14/2 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας Γαβρόγλου. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο διευθυντής ειδικής αγωγής κ. Κασσιανός, ο διευθυντής σπουδών Π.Ε. κ. Πολίτης και ο προϊστάμενος της Δ/νσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία κ. Αθανασόπουλος. Μετά από 4 μήνες άρνησης συνάντησης των εκπαιδευτικών σωματείων, των ομοσπονδιών και των εκπαιδευτικών που βρίσκονταν σε διαρκείς κινητοποιήσεις, με αποκορύφωμα τις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις του Γενάρη, ο υπουργός αποφάσισε τελικά να κολυμπήσει σε ήρεμα και ασφαλή νερά. Απουσία του μαχόμενου εκπαιδευτικού κινήματος η συνάντηση ήταν «μία από τα ίδια». Το Υπουργείο επιβεβαίωσε τη συνέχιση των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων σε πλήρη σύμπλευση με τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ.
Στη συζήτηση που έγινε κυριάρχησαν τα ζητήματα της Υπουργικής Απόφασης για τον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η προκήρυξη του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή και το προσοντολόγιο του ν. 4589/19, τα θέματα που αφορούν τη συγκρότηση των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ) κατεύθυνε τη συζήτηση με βάση τις πρόσφατες αποφάσεις του προεδρείου, που στην πραγματικότητα αποδέχονται το πλαίσιο που καθορίζουν οι νόμοι, διαπραγματεύονται βελτιωτικές παρεμβάσεις σε νόμους εκτρώματα που οδηγούν το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών σε διάλυση και καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Για τον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού έργου οι δυνάμεις της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, αποδεχόμενες το ν.4547/18 και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έθεσαν ερωτήματα μόνο σχετικά με το ρόλο του σχολικού συμβουλίου, την υποχρέωση του συλλόγου διδασκόντων να εφαρμόζει τις παρατηρήσεις του Συντονιστή για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπ/κού έργου, καθώς και για τη δυνατότητα οι δείκτες να εξαρτώνται κάθε φορά από νέες Υ.Α. του εκάστοτε Υπ. Παιδείας. Η μόνη αξιολογική διαδικασία δε που εντοπίζουν και επισημαίνουν είναι αυτή της επιλογής των στελεχών, αποδεσμεύοντας όλο το πνεύμα του ν.4547/18 από τις πραγματικές του επιδιώξεις. Ούτε λόγος για την σύνταξη εκθέσεων που στηρίζονται απόλυτα στην καταγραφή όλων εκείνων των δράσεων/πρωτοβουλιών που μεταθέτουν την ευθύνη της υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου, την υποχρηματοδότηση και την καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών στις πλάτες των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, στο όνομα πάντα της “αυτονομίας”.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός επέμεινε στην εφαρμογή και την υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης, επισημαίνοντας ότι οι αρμοδιότητες του σχολικού συμβουλίου είναι σαφέστατες και προσδιορίζονται με βάση το νόμο, ενώ οι παρατηρήσεις του συντονιστή δεν προβλέπεται από πουθενά να είναι υποχρεωτικές για τον Σύλλογο Διδασκόντων. Το υπουργείο Παιδείας εσκεμμένα διατυπώνει «δημιουργικές ασάφειες» όπου όλες οι ερμηνείες και οι διατυπώσεις είναι αποδεκτές. Δεν θέλει να περιγράψει τις αρμοδιότητες του σχολικού συμβουλίου, ούτε βέβαια να καθορίσει με σαφή τρόπο τι θα συμβεί με τις παρατηρήσεις του συντονιστή στον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Διαβεβαίωσε δε τις δυνάμεις της πλειοψηφίας της ΔΟΕ πως θα εξεταστεί η δυνατότητα να μην εξαρτώνται οι δείκτες από Υ.Α., σαν να είναι αυτό το μοναδικό επίδικο του πλαισίου που θέτει ο νόμος! Το σύνολο των φορμών που προβλέπονται από την εν ισχύ Υ.Α. είναι πλήρως ενταγμένα στη λογική των αξιολογικών μετρήσιμων δεικτών της προηγούμενης απόπειρας του 2013-14 με τη μόνη διαφοροποίηση της περιγραφικής καταγραφής των στοιχείων και όχι της ποσοτικής!
Το δηλώνουμε ξεκάθαρα για ακόμη μία φορά: το εκπαιδευτικό κίνημα όπως και στο παρελθόν θα δώσει αταλάντευτα τη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Με τις δεκάδες των συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ που έχουν ήδη πάρει απόφαση για απεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, θα υπερασπιστούμε την παιδαγωγική δημοκρατία και ελευθερία στα σχολεία!
Σε αντίστοιχο κλίμα κινήθηκε και η συζήτηση για τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης. Η πλειοψηφία της ΔΟΕ αναφέρθηκε στις διαφορετικές οδηγίες που δίνουν τα ΚΕΣΥ προς τα σχολεία, τις ελάχιστες ΕΔΕΑΥ που λειτουργούν και τη στελέχωση των ΚΕΣΥ. Αυτό που έγινε σαφές είναι ότι το υπουργείο είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στη συγκρότησή τους. Δήλωσε ότι «αυτό που μορφοποιεί ο νόμος είναι αυτά που κάνουν μέχρι τώρα τα σχολεία» και μας «καθησύχασε» λέγοντας πως κάθε μεταβατική περίοδος παρουσιάζει προβλήματα! Υπαινίχθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί με πολύ μεγάλη ευκολία στέλνουν παιδιά για αξιολόγηση στα ΚΕΔΔΥ και γι’ αυτό ο νόμος έρχεται να βάλει τάξη στις ανάγκες καλώντας τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν ευθύνες. Τους υπενθυμίσαμε φυσικά ότι η άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση που κάνει ο εκπαιδευτικός προς όφελος δικό του και του μαθητή, οι παρεμβάσεις στη μαθησιακή διαδικασία είναι κομμάτι της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών, και πως σε καμιά περίπτωση δε θα αποδεχτούμε αυτό να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής.
Ο κ. Κασσιανός δήλωσε ότι θα δοθούν οδηγίες και διευκρινήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ θα αποσταλούν φόρμες που θα καθορίζουν το βραχυχρόνιο πρόγραμμα. Στις επίμονες ερωτήσεις μας για τις διατάξεις του νόμου στις οποίες περιγράφεται σαφώς ότι το βραχυχρόνιο πρόγραμμα είναι απαραίτητο είτε ο γονέας υποβάλει μόνος του αίτημα για αξιολόγηση στα ΚΕΣΥ είτε γίνει μέσω του σχολείου, έσπευσε να μας διευκρινίσει ότι κάνουμε λάθος ανάγνωση του νόμου για το πώς παραπέμπεται ένα παιδί. Δήλωσε λοιπόν ότι με βάση το ν. 4547/18 και τον κανονισμό λειτουργίας των ΚΕΣΥ αν οι γονείς ενός μαθητή/τριας υποβάλλουν αίτημα με δική τους απόφαση ΔΕ θα ζητείται βραχυχρόνιο πρόγραμμα υποχρεωτικά, αλλά μπορεί να ακολουθηθεί και η προηγούμενη διαδικασία. Μας κάλεσε μάλιστα να τον ενημερώσουμε για το αν υπάρχουν ΚΕΣΥ που δίνουν διαφορετικές οδηγίες καθώς κάτι τέτοιο αντίκειται στον κανονισμό λειτουργίας τους! Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να μας πείσει ότι δεν έχει την εικόνα του τρόπου που λειτουργούν τα ΚΕΣΥ και κάτω από ποιων τις εντολές αποτελούν πραγματικά πρόκληση!
Σε ερώτηση εκπροσώπου των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ σε ποιο χρόνο θα πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις των Ομάδων και πότε ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. θα κάνει τις άτυπες εκπαιδευτικές αξιολογήσεις, ο κ. Κασσιανός απάντησε ότι αυτά θα γίνονται στο εργασιακό ωράριο και σε καμία περίπτωση στο διδακτικό, ενώ στο ερώτημα πόσους μαθητές τελικά θα παρακολουθεί η ΕΔΕΑΥ και η Ο.Ε.Υ. δεν δόθηκε καμία απάντηση.
Η μέχρι τώρα καθυστέρηση στην έκδοση οποιασδήποτε ερμηνευτικής εγκυκλίου δεν είναι τυχαία. Επιδιώκει να προχωρήσει η συγκρότηση των ομάδων, να αποδεχτούν οι εκπαιδευτικοί τη λειτουργία και τον ρόλο τους, να εμπεδώσουν τη λογική ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να φτάσει ένας μαθητής στο ΚΕΣΥ. Στοχεύει στο φιλτράρισμα των μαθητών που θα φτάνουν στο ΚΕΣΥ επιδιώκοντας να μειώσει την χορήγηση παράλληλων στηρίξεων, γεγονός που θα οδηγήσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων καθώς οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη στήριξη των παιδιών τους. Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το επίσημο κράτος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων να μην προχωρήσουν σε συνεδριάσεις και συγκρότηση των τριμελών ομάδων και να συνεχίσουν να καταθέτουν τις περιγραφικές αξιολογήσεις προς τα ΚΕΣΥ όπως έκαναν μέχρι τώρα. Καλούμε τη ΔΟΕ και τους συλλόγους ΠΕ να προχωρήσουν σε αποφάσεις για το μπλοκάρισμα της διαδικασίας, χρησιμοποιώντας και την απεργία-αποχή. Απαιτούμε τη στελέχωση των δομών της ειδικής εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό.
Για την εφαρμογή του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς και για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αποκαλυπτική ήταν και πάλι η τοποθέτηση των δυνάμεων της πλειοψηφίας της ΔΟΕ. Αφού έγινε απλή αναφορά στο ότι ο νόμος ψηφίστηκε, επανάφεραν τη θέση για προσμέτρηση όλη της προϋπηρεσίας ως κυρίαρχο κριτήριο. Καμιά συζήτηση για την κατάργηση του εκτρώματος που οδηγεί στην απόλυση χιλιάδες συναδέλφους, αξιολογεί με τον πιο σκληρό τρόπο ποιοι μπορούν να δουλεύουν και ποιοι όχι, καλλιεργεί την ανθρωποφαγία και το αέναο κυνήγι προσόντων. Μάλιστα αποδεχόμενοι τους ελάχιστους διορισμούς των 4500 στην ειδική αγωγή και νομιμοποιώντας την ελαστική εργασία στην εκπαίδευση, αναφέρθηκαν απλώς στο να βρεθεί εκείνος ο τρόπος που θα διασφαλίσει όσους εργάστηκαν μέχρι τώρα.
Ο Υπουργός δήλωσε ότι επιδίωξη είναι να βγει άμεσα η προκήρυξη του ΑΣΕΠ, αφού επιλυθούν τεχνικά προβλήματα που δυσκολεύουν την έκδοσή της. Δεν απέκλεισε, σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία του ΑΣΕΠ, η συγκρότηση των πινάκων να γίνει όπως τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που προβλέπεται και στον νόμο που ψηφίστηκε. Αρνήθηκε για άλλη μια φορά την ανάγκη για μαζικούς διορισμούς ΟΛΩΝ όσων έχουν έστω και μία σύμβαση ώστε που να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων. Δεν θέλησε να ανακοινώσει τον αριθμό των διορισμών ανά κλάδο, όμως δήλωσε ότι αυτοί θα είναι αναλογικοί των προσλήψεων των αναπληρωτών. Φυσικά, δεν υπήρξε καμιά ξεκάθαρη τοποθέτηση και για τις περιοχές που θα κληθούν να δηλώσουν οι υποψήφιοι, αν δηλαδή θα δοθούν όλα τα κενά σε όλη την Ελλάδα ή θα προχωρήσουν στοχευμένα σε μοίρασμα των κενών ανά περιφέρεια ώστε να μοιραστούν οι διορισμοί σε όλες τις περιοχές, αποκρύπτοντας έτσι κενά.
Επίσης, ο υπουργός πανηγύρισε για την άδεια ανατροφής που δόθηκε στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, ξεχνώντας όμως ότι είναι πολύ πίσω από το αίτημα για πραγματική εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών. Η μικρή αυτή παραχώρηση είναι αποτέλεσμα των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος και δεν μας χαρίστηκε από κανέναν! Συνεχίζουμε να παλεύουμε για πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των αναπληρωτών, μέχρι την οριστική κατάργηση της ελαστικής εργασίας.
Για εμάς το μήνυμα δόθηκε! Το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα συνεχίζει να δίνει τη μάχη για την κατάργηση του προσοντολογίου και τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς εδώ και ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
Τέλος, στο ζήτημα της προσχολικής αγωγής ο Υπουργός αποδέχθηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στην έκδοση της υπουργικής απόφασης η οποία προβλέπεται να εκδοθεί μέχρι τις 15 Μαρτίου. Προκειμένου να εφαρμοστεί καθολικά η δίχρονη προσχολική για ακόμη μία φορά αναφέρθηκε η ανάγκη επίλυσης του κτιριακού. Παρότι δήλωσε ότι υπάρχουν χρήματα για την ανέγερση νέων κτιρίων, στην αμέσως επόμενη φάση των 116 Δήμων που θα υλοποιηθεί η δίχρονη, θα προχωρήσουν σε ενοικιάσεις χώρων, εγκατάσταση προκάτ αιθουσών, καθώς η κατασκευή νέων νηπιαγωγείων είναι πιο χρονοβόρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους μεγάλους δήμους, οι οποίοι θα εξαιρεθούν και φέτος από την εφαρμογή της. Οι περιοχές που θα ενταχθούν φέτος θα είναι και αυτές όπου πάρθηκε απόφαση κατά πλειοψηφία και εφόσον τηρούνται οι υλικοτεχνικές υποδομές. Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο αρνείται να αναλάβει κάθε πολιτική ευθύνη επιρρίπτοντας μονότονα, σε κάθε συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα, τις ευθύνες μονομερώς στους Δήμους. Το αίτημα μας ξεκάθαρο: Απαιτούμε εδώ και τώρα την καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στα δημόσια νηπιαγωγεία!
Το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα θα δώσει για άλλη μια φορά τη δική του απάντηση, θα μπει εμπόδιο και θα ανατρέψει τις αντιεκπαιδευτικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ που στοχεύουν στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ!
Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο και συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων θα σπάσουμε τη συναίνεση και την υποταγή του κυβερνητικού, γραφειοκρατικού συνδικαλισμού της πλειοψηφίας της ΔΟΕ!