ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΑΝΤΙΛΑΪΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΔΝΤ
Η 87η γενική συνέλευση της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε στον απόηχο της ψήφισης των 55 μέτρων της Δ΄ αξιολόγησης και του κλεισίματος της συμφωνίας στο Eurogroup. Διαρκή επιτήρηση και απαρέγκλιτη συνέχιση των αντεργατικών – αντιλαϊκών μέτρων και του μνημονιακού μεσαίωνα συμφώνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προς όφελος του κεφαλαίου και των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, και βρίσκεται σε σύμπλευση με το αντιδραστικό μπλοκ της μνημονιακής αντιπολίτευσης και ολόκληρου του πολιτικού κατεστημένου που βύθισαν τη χώρα στη μνημονιακή κόλαση όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Την ίδια στιγμή, οξύνονται οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις με στόχο το ξαναμοίρασμα της παγκόσμιας οικονομικής πίτας και τον γεωστρατηγικό έλεγχο για να ξεπεραστεί η παγκόσμια οικονομική κρίση, φέροντας πολύ κοντά την πιθανότητα ενός γενικευμένου πολέμου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, εμπλέκει τον λαό και τη χώρα στα νέα πολεμικά σχέδια Αμερικάνων, Ε.Ε. και ΝΑΤΟ, ευθυγραμμίζεται στις επιταγές τους, ακολουθώντας την τακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, αναβαθμίζει τις αμερικάνικες και νατοϊκές βάσεις που αποτελούν ορμητήριο για όλες τις ΝΑΤΟϊκές επιθέσεις.
Η εκπαίδευση βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Η ψήφιση του 4547/2018 για τις δομές της εκπαίδευσης, το Π.Δ. 79, οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, οι συγχωνεύσεις τμημάτων, οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τα Τμήματα Ένταξης, η υποχρηματοδότηση, τα χιλιάδες κενά, οι χιλιάδες αναπληρωτές που για ακόμη μία χρονιά βρίσκονται στις ουρές των ταμείων του ΟΑΕΔ, βαθαίνουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου που έχει επιλέξει και υπηρετεί η σημερινή κυβέρνηση.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται η έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση, που προωθεί το σύνολο των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τους διευθυντές managers που θα επιλέγουν και θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς και θα αναζητούν χορηγούς. Προτείνει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και τις πενταετείς συμβάσεις εργασίας μειωμένης απασχόλησης για τους αναπληρωτές.
Στο συνέδριο οι δυνάμεις του παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΡΑ και ΑΕΕΚΕ, επέλεξαν να μην παρθεί καμία αγωνιστική απόφαση στο συνέδριο για το επόμενο διάστημα για τα κρίσιμα ζητήματα της επόμενης περιόδου (νόμος για τις δομές υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, η ειδική αγωγή). Ζητήματα που οι αντιπρόσωποι των Παρεμβάσεων θέσαμε με σειρά τοποθετήσεων επιδιώκοντας να αναδείξουμε με σαφή και ολοκληρωμένο τρόπο την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε στο σύνολό της, τη σκληρότητα της επίθεσης απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, με τη ματιά μας στραμμένη στην πολιτική και αγωνιστική τοποθέτηση του συνεδρίου γύρω από όλα τα κρίσιμα γεγονότα της περιόδου.
Συγκεκριμένα:
Το αμέσως επόμενο διάστημα η εκπαίδευση καλείται να δώσει για ακόμη μία φορά μια μεγάλη μάχη. Με ξεκάθαρο τρόπο οι Παρεμβάσεις αναδείξαμε όλο το αντιδραστικό πλαίσιο που προβλέπει ο νόμος για την «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» ενταγμένος στις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Προωθεί την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, διαμορφώνει μια συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου σε σχολεία και εκπαιδευτικούς. Αποδομεί την ειδική εκπαίδευση αλλάζει τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ, καταργεί τη διάγνωση και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή, μεταθέτει στους εκπαιδευτικούς την αντιμετώπιση, αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Καλέσαμε το συνέδριο να πάρει απόφαση για κήρυξη απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης ώστε να συνεχιστούν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων όπου οι εκπαιδευτικοί μπλόκαραν στην πράξη την αξιολόγηση.
Το συνέδριο με ευθύνη των δυνάμεων ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΕΕΚΕ, ΕΡΑ δεν πήρε καμιά απόφαση για την απεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ, της ΔΗΣΥ και της ΑΕΕΚΕ παρέπεμψαν την απόφαση σε επόμενο ΔΣ και με την αίρεση ότι η οποιαδήποτε απόφαση θα πρέπει να λάβει υπόψη της τις εγκυκλίους που θα ακολουθήσουν, ενώ η ΕΡΑ ως κυβερνητικός εκπρόσωπος αναπαρήγαγε την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης και του υπουργείου περί «μη τιμωρητικής αξιολόγησης» και «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου».
Είναι προκλητική η αδράνεια και η ολιγωρία για μη λήψη απόφασης. Συντασσόμαστε με τους συλλόγους εκπαιδευτικών που έχουν πάρει απόφαση για απεργία-αποχή από τις ΓΣ και καλούμε όλους να ακολουθήσουν την ίδια στάση, να διαμορφώσουμε τις αναγκαίες συνθήκες προετοιμασίας δηλώνοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του απέναντι στη ΝΔ και σε όλα τα συστημικά κόμματα που προωθούν την αξιολόγησης και συνολικά τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις των Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ, έστω και τώρα, να προχωρήσει σε απόφαση κήρυξης απεργίας – αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων). Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν τις πολιτικές διάλυσης του δημόσιου σχολείου, να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κλπ) ως μια εσωτερική δημοκρατική συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής.
Οι ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΡΑ και ΑΕΕΚΕ με θολές και ασαφείς τοποθετήσεις έκαναν λόγο για την ανάγκη συζήτησης και αναζήτησης εκείνου του πλαισίου μοριοδότησης στο όνομα της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, χωρίς ποτέ να ξεκαθαρίσουν ποια θα είναι εκείνα τα κριτήρια που θα οδηγήσουν κάποιους στην ανεργία. Αποκαλυπτική ήταν και δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά η στάση των δυνάμεων της ΑΣΕ-ΠΑΜΕ που ενώ υπερασπιζόταν τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, την ίδια στιγμή ευθέως αμφισβήτησε την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ως προϋπόθεση που κατοχυρώνει δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, την ώρα που σύσσωμοι ΕΕ και ΟΟΣΑ επιτάσσουν ότι η προσφορά εργασίας δεν μπορεί και δεν πρέπει να θεωρείται κεκτημένο στα πλαίσια της εναλλαγής μεταξύ ανεργίας και εργασίας, αλλά και στα πλαίσια κατάρτισης και εξειδίκευσης. Δεν απαντά στο πώς προκύπτει το αίτημα για μονιμοποίηση όταν αυτό που διαφοροποιεί τον αναπληρωτή από τους άλλους εκπαιδευτικούς είναι ακριβώς ότι έχει προϋπηρεσία με έστω και μία σύμβαση και άρα έχει δικαίωμα να μπει με μόνιμο τρόπο στην εργασία.
Με αποφασιστικότητα δηλώσαμε ότι η προϋπηρεσία είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος που απονομιμοποίησε τον ΑΣΕΠ και την αξιολόγηση και υποχρέωσε σε προσλήψεις και χωρίς αυτόν, είναι τα χρόνια περιπλάνησης και αβεβαιότητας των αναπληρωτών και ως τέτοια ούτε παραγράφεται ούτε μπαίνει στο ζύγι της μοριοδότησης ή σε «ταβάνια»! Για τις Παρεμβάσεις το πτυχίο και η προϋπηρεσία δεν παζαρεύονται, αποτελούν αδιαπραγμάτευτα στοιχεία του τρόπου πρόσληψης, και για το λόγο αυτό καταψηφίσαμε την εισήγηση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας.
Σε ότι αφορά τα εργασιακά, συνδικαλιστικά, ασφαλιστικά δικαιώματα των αναπληρωτών θέσαμε την ανάγκη εξίσωσης προς τα πάνω με αυτά των μονίμων. Οι Παρεμβάσεις δεν ψηφίσαμε την εισήγηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ παρόλο που ενσωμάτωσε αρκετές από τις προτάσεις μας, γιατί δεν δέχτηκε να μπει το αίτημα για εξίσωση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Ίσα δικαιώματα σημαίνει για μας να μπορούν οι αναπληρωτές να συμμετέχουν στα συνδικαλιστικά όργανα όλων των βαθμίδων. Να μην υπάρχουν αποκλεισμοί και προσκόμματα που εμποδίζουν τη συμμετοχή και δράση στη ζωή του σωματείου και της Ομοσπονδίας. Έχοντας αυτή την αντίληψη ανακοινώσαμε στο συνέδριο την πολιτική επιλογή μας να εκπροσωπηθούν οι Παρεμβάσεις με αναπληρώτρια εκπαιδευτικό στο ΔΣ της ΔΟΕ και καλέσαμε το συνέδριο να πάρει απόφαση ενάντια στους τιμωρητικούς περιορισμούς που θέτει το Υπουργείο καθώς δεν προσμετρά τα μόρια προϋπηρεσίας στους πίνακες των αναπληρωτών, θέτοντας με αυτό τον τρόπο το εκβιαστικό δίλλημα εργασιακό μέλλον ή συνδικαλιστική εκπροσώπηση.
Στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καταδείξαμε τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας που παρέπεμψε την καθολική εφαρμογή της σε βάθος τριετίας, περιόρισε προκλητικά τους δήμους εφαρμογής σε 184, κατά κύριο λόγο στις περιοχές που σχεδόν όλα τα προνήπια ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο, ενώ κατέστησε του δημάρχους επίσημους ρυθμιστές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι Παρεμβάσεις δηλώσαμε ότι απέναντι σε κυβέρνηση, ΚΕΔΕ και ιδιωτικά συμφέροντα θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και θα πάρουμε κάθε αγωνιστική πρωτοβουλία για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο, με κατάργηση των voucher και όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη. Τονίσαμε και τις ευθύνες των δυνάμεων του ΠΑΜΕ που με τη στάση τους στις τριμερείς επιτροπές έθεσαν από την πλευρά των εκπαιδευτικών σωματείων όρους και προϋποθέσεις στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής, στάση ανάλογη με αυτή των δημάρχων που εκλέχθηκαν από το ΚΚΕ. Καταδείξαμε και τη στάση των δυνάμεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ της ΔΟΕ που αντί να συμβάλλουν ώστε η Ομοσπονδία να δώσει αποφασιστικά τη μάχη, αποφάσισαν στο συνέδριο της ΔΟΕ για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση να καλέσουν το Υπουργείο Παιδείας, την ΚΕΔΕ, την Εκπαιδευτική Διεθνή, την ETUCE κ.λπ.
Σε ότι αφορά στο ζήτημα της επιμόρφωσης, η εισήγηση της πλειοψηφίας κινήθηκε αποκλειστικά στο επίπεδο των μορφών επιμόρφωσης. Αντίθετα, οι Παρεμβάσεις θεωρούμε ότι το κύριο ερώτημα είναι ο ρόλος του σχολείου και οι σκοποί του και σε αυτό το πλαίσιο, σε αντιπαράθεση με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και την κυρίαρχη παιδαγωγική αρθρώνουμε αντίπαλο λόγο για το σχολείο (τι σχολείο θέλουμε, πως αυτό υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών), για τον εκπαιδευτικό, την αρχική του εκπαίδευση και την επιμόρφωσή του, η οποία πρέπει να απεξαρτηθεί εντελώς από κάθε μοριοδοτική ανταλλακτική αξία, να βασίζεται στον αυτοπροσδιορισμό των αναγκών από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μέσα από συλλογικές διαδικασίες, από τα παιδαγωγικά Τμήματα (επαναλειτουργία διδασκαλείων κλπ.) να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.
Καταψηφίσαμε τον οικονομικό απολογισμό και προϋπολογισμό της ομοσπονδίας παρότι υπήρχαν αλλαγές τα τελευταία χρόνια σε θετική κατεύθυνση. Αντίθετα υπερψηφίστηκαν από τη ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΕΕΚΕ, ΕΡΑ. Στο συνέδριο καταθέσαμε ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία όμως δεν έγινε δεκτή, για μείωση των εξόδων της Ομοσπονδίας (περιορισμός των συμμετοχών σε συνέδρια εξωτερικού κ.λπ.), ώστε να αυξηθούν σημαντικά τα ποσά που δαπανώνται για τη στήριξη των κινητοποιήσεων. Προτείναμε τη μείωση της συνδρομής των αναπληρωτών προς τη ΔΟΕ στα 10 € και των αναπληρωτών ΑΜΩ στα 5 €. Θέσαμε για άλλη μια φορά την αποχώρηση της Ομοσπονδίας από την ETUCE, τη Διεθνή Εκπαιδευτική Οργάνωση καθώς αυτοί οι οργανισμοί εναρμονίζονται με τις στοχεύσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε..
Τέλος, στην ημερήσια διάταξη οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ κατέθεσαν ψήφισμα με αφορμή το Μακεδονικό, και όπως φάνηκε ήταν η μόνη απόφαση που τους ενδιέφερε να πάρει το συνέδριο. Όλες οι δυνάμεις κατέθεσαν δικό τους ψήφισμα και παραπέμφθηκε η απόφαση στο επόμενο ΔΣ της ΔΟΕ. Οι Παρεμβάσεις τοποθετηθήκαμε δηλώνοντας ότι η συζήτηση γύρω από το μακεδονικό συνδέεται με τους ενδοιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς των αστικών τάξεων, τονίσαμε την έξαρση του εθνικισμού και τις φασιστικές/ακροδεξιές προκλήσεις που αναδύονται από τα εθνικιστικά συλλαλητήρια και την ανάγκη ανάπτυξης ενός αντιιμπεριαλιστικού, αντιεθνικιστικού, αντιπολεμικού κινήματος που θα θέτει στην προμετωπίδα του την διεθνιστική αλληλεγγύη και φιλία των λαών ενάντια σε ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΗΠΑ και την σταθερή πρόσδεση της κυβέρνησης σε αυτούς τους μηχανισμούς.
Σκληρή ήταν η κριτική των αντιπροσώπων των Παρεμβάσεων στην «σιωπηλή» αποδοχή του πλαισίου της «Κοινωνικής Συμμαχίας», αφού η ομοσπονδία δεν πήρε σαφή θέση καταγγελίας της «Κοινωνικής Συμμαχίας», ούτε κάλεσε την ΑΔΕΔΥ να αποχωρήσει. Στην κατεύθυνση αυτή η ομοσπονδία επιλέγει τον δρόμο του κοινωνικού εταιρισμού με τη συμμετοχή και την προσπάθεια συνάντησης και συζήτησης τόσο με το Υπουργείο όσο και με φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ, την ώρα που κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ διαλύουν το δημόσιο σχολείο, καταπατούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
Σε αντιπαράθεση με τις επιλογές της ΔΑΚΕ και της ΔΗΣΥ που παραμένουν πιστές σε μια φιλοΕΕ πολιτική και «ξεχνούν» τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων και τις αιτίες που γεννούν αυτές τις πολιτικές, σε αντιπαράθεση με τον κυβερνητισμό της ΕΡΑ και της ΑΕΕΚΕ, οι αντιπρόσωποι των Παρεμβάσεων-Κινήσεων-Συσπειρώσεων, ενάντια στη συναίνεση, την αδράνεια και την υποταγή, θέσαμε στο συνέδριο την ανάγκη για αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής, με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό, με προσανατολισμό ρήξης με την κυβερνητική πολιτική, την ΕΕ, το ΔΝΤ, τον ΟΟΣΑ και κάθε διαχειριστή της πολιτικής τους.
Απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ, απέναντι σε κάθε μέτρο που οδηγεί στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και περικόπτει θέσεις εργασίας οργανώνουμε τις αντιστάσεις μας, ορθώνουμε την αποφασιστικότητα του κινήματος. Τα σωματεία μας πρέπει να πάρουν την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα στα χέρια τους. Ο Σεπτέμβρης πρέπει να σηματοδοτήσει την έναρξη της σκληρής αντιπαράθεσης, που θα υπερβαίνει το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, που θα φιλοδοξεί να είναι πολιτικά επικίνδυνο. Με αποφάσεις για απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης του ν. 4547/2018. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων, κ.λπ.) ως μια εσωτερική δημοκρατική συλλογική οργάνωσης της σχολικής ζωής. Με πρόταση στις Γ.Σ. του Σεπτέμβρη για απεργιακό αγώνα, πανεκπαιδευτικό/παλλαϊκό με 24ωρη -48ωρη απεργία και Γ.Σ. αμέσως μετά για κλιμάκωση.
Σήμερα πρέπει να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων. Να συμβάλουμε σε πανεργατικό αγωνιστικό απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Απέναντι στα νέα μνημόνια διαρκείας, στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων και διεκδικήσεων. Να διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής, απελευθερωτικής παιδαγωγικής, για ένα σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας της κοινωνικής πλειοψηφίας, για ένα ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο, για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην απεργία και τη συνδικαλιστική δράση.