Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30 Ιανουαρίου, η συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον υπουργό παιδείας Κ. Γαβρόγλου καθώς και με συνεργάτες του ΥΠΕΘ, υπεύθυνους για τη σύνταξη του ν/σχ για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Θέμα της συνάντησης ήταν οι εξελίξεις στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με βάση και το, υπό προώθηση, σχετικό νομοσχέδιο.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε δύο εβδομάδες μετά την ψήφιση του μνημονιακού νόμου που προβλέπει το χτύπημα του δικαιώματος της απεργίας, την προώθηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και όσο αφορά στην εκπαίδευση, το εργασιακό 30ωρο και τα κριτήρια των συγχωνεύσεων. Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης, το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί σταθερά και με συνέπεια την άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής αγωγής και εκπαίδευσης, με εγγραφή όλων των προνηπίων και νηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο ενάντια στην πολιτική των κουπονιών, της επιλογής δομών, του αποκλεισμού προνηπίων από το νηπιαγωγείο, της ισοπέδωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, της εκχώρησης τμημάτων του δημόσιου σχολείου στους δήμους και τα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι θα υπάρχει διάκριση στους τίτλους των τμημάτων (το νέο τμήμα του Πανεπιστημίου Δ. Αττικής δεν θα φέρει τον όρο «προσχολική»), στις ηλικιακές ομάδες που απευθύνονται οι σπουδές τους και στα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως επίσης, θα υπάρχει πρόβλεψη για την έκδοση νέου ΠΔ που θα αφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Επανέλαβε τη δήλωσή του για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής αγωγής και εκπαίδευσης εντάσσοντας όμως την εφαρμογή της στα πλαίσια τριετούς σχεδιασμού, με αφετηρία το Σεπτέμβριο του 2018, κατά τη διάρκεια του οποίου θα συνεχίσει η λειτουργία παράλληλων δομών για την ηλικία των προνηπίων (νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί).
Η παρελκυστική πολιτική του υπουργείου με τη διαρκή παραπομπή στο μέλλον της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, θολώνει το τοπίο υπονομεύοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα, διαιωνίζει τη λειτουργία παράλληλου δικτύου για την ηλικία των προνηπίων και δίνει το έδαφος σε επιχειρηματικά συμφέροντα και την τοπική αυτοδιοίκηση να διεκδικούν με μεγαλύτερη επιθετικότητα κομμάτια της δημόσιας εκπαίδευσης στα πλαίσια του σχολείου της αγοράς. Πολύ περισσότερο όταν κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός δεν υπάρχει για την απαραίτητη χρηματοδότηση, την επίλυση του κτιριακού και των προβλημάτων υλικοτεχνικής υποδομής και διορισμών που απαιτούνται για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Από την πλευρά μας εκτιμούμε ότι συνολικά η προωθούμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, στα πλαίσια των κατευθύνσεων ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ, πολιτική περικοπών και αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, πλήττει το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία και συνεχίζει τις μνημονιακές πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων. Σε αυτό το τοπίο, ότι κατακτούμε οι εκπαιδευτικοί, όποιες νίκες ή ανατροπές πετυχαίνουμε, είναι αποτέλεσμα των αγώνων μας, όπως, να μην το ξεχνάμε, η θεσμοθέτηση του ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης ήταν κατάκτηση της μεγάλης απεργίας του 2006.
Καλούμε το εκπαιδευτικό κίνημα σε συσπείρωση και αγωνιστική δράση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που εξελίσσεται το επόμενο διάστημα με την προώθηση του ν/σχ για τις Νέες Υποστηρικτικές Δομές (αυτονομία σχολικής μονάδας, αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, συγκεντρωτικές ιεραρχικές δομές), τους μηδενικούς διορισμούς και συνολικά όλες τις κατευθύνσεις ενάντια στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα που περιλαμβάνει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση.
ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ