Οι Παρεμβάσεις ΠΕ ΔΕ χαιρετίζουν τους εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και πήραν μαζικά μέρος, παρά τη μικρή προετοιμασία, στις κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα και στο υπουργείο Παιδείας.
Καμιά δέσμευση για διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών φέτος. Δεδομένη η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και η αναζήτηση τρόπων εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού, μέσω των περικοπών μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων και η προσαρμογή της στα μνημόνια, στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, στις εκπαιδευτικές κατευθύνσεις της ΕΕ, στις απαιτήσεις τραπεζιτών και κεφαλαίου.
Αυτή είναι η ουσία της συζήτησης που έγινε στη συνάντηση των ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, με τον υπουργό παιδείας, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης των εκπαιδευτικών αθμιας και βθμιας εκπαίδευσης, την Παρασκευή 13 Μάη.
Με μελανό σημείο τη στάση των πλειοψηφιών σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, να μη συμμετάσχουν εκπρόσωποι των συντονιστικών των αναπληρωτών και των γονιών, χάριν μιας «αποτελεσματικότερης συζήτησης», όπως ισχυρίστηκαν.
Ο υπουργός δήλωσε ανερυθρίαστα ότι διορισμοί μονίμων δε θα γίνουν. Θα διοριστούν μόνο όσοι έχουν δικαιωθεί από δικαστικές αποφάσεις. Με δεδομένο ότι η αξιολόγηση από τους Θεσμούς δεν έχει ολοκληρωθεί, ότι κονδύλια δεν υπάρχουν και ο χρόνος δεν επαρκεί, η περίφημη εξαγγελία για 20.000 διορισμούς μετατίθεται για την επόμενη τριετία.
Άρα υπάρχει πολύς χρόνος (!) για να συζητήσουμε επί του τρόπου διορισμού με ένα μικτό σύστημα που δεν θα αποκλείει τους αναπληρωτές που δουλεύουν δεκαετίες, αλλά και όσους είναι νέοι και δεν διαθέτουν αξιολόγηση από διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Ο υπουργός δε δεσμεύτηκε ότι ο αριθμός των αναπληρωτών που προσλήφθηκε φέτος (πάνω από 23.000) θα είναι τουλάχιστον ο ίδιος το Σεπτέμβρη.
Υποσχέθηκε ότι πιστώσεις για αναπληρωτές θα εξασφαλιστούν και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, εκτός από το ΕΣΠΑ, αλλά δε δεσμεύτηκε ούτε πόσα κονδύλια θα είναι αυτά, ούτε πόσες προσλήψεις θα γίνουν.
Αρνήθηκε να πει πόσα τμήματα ένταξης θα συσταθούν από την νέα χρονιά και άφησε θολό το ζήτημα της παράλληλης στήριξης και της στελέχωσή της με αναπληρωτές. Στην ειδική αγωγή και στο ΕΕΠ και ΕΒΠ θα γενικεύσει την κοινωφελή εργασία σε συνεργασία με τους Δήμους και το υπουργείο εργασίας και θα μετατρέψει τα 5μήνα σε 9μήνα.
Για το ΦΕΚ που ορίζει ότι και οι δύο γονείς πρέπει να δουλεύουν για να μπορούν τα παιδιά τους να φοιτούν στο ολοήμερο δήλωσε ότι θα το αλλάξει!!! και μέχρι να γίνει αυτό στα σχολεία να εγγράφονται τα παιδιά σε διπλές λίστες : στη μια τα παιδιά που δουλεύουν οι γονείς και στην άλλη τα παιδιά που οι γονείς τους δε δουλεύουν. Κάθε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει ότι η κυβέρνηση επιμένει στη γραμμή να φοιτούν στο ολοήμερο μόνο τα παιδιά που δουλεύουν και οι δύο γονείς. Η λογική αξιοποιώ μόνο όσους εκπαιδευτικούς έχω, αρκεί να μην κάνω προσλήψεις, φαίνεται να επικρατεί κι εδώ.
Ο υπουργός προανήγγειλε το κλείσιμο των ολοήμερων σχολείων που μειώνεται ο μαθητικός τους πληθυσμός στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς λέγοντας χαρακτηριστικά «δεν μπορούν να υπάρχουν ολοήμερα με 4 παιδιά». Για πρώτη φορά με επίσημο τρόπο ανακοινώνεται -η κατά περίπτωση- στη διάρκεια του χρόνου λειτουργία του ολοήμερου.
Στο θέμα των νηπιαγωγείων ισχυρίστηκε ότι αυτά με την ένταξη των προνηπίων θα αυξηθούν ενώ δεν απέκλεισε την συγχώνευση τμημάτων.
Στο αίτημα για απόσυρση της υπουργικής απόφασης για τα δημοτικά σχολεία και της τροπολογίας για τα νηπιαγωγεία υπερασπίστηκε το σχολείο ΕΑΕΠ στην εκδοχή ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, το οποίο αποτελεί συνέχεια της συντηρητικής αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση των προκατόχων του.
Η πολιτική του υπουργείου είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ, που θεωρούν ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερο οικονομικό κόστος.
Όλο το ιδεολογικό οπλοστάσιο του κεφαλαίου, της κυβέρνησης , της τρόικα της ΕΕ και του ΔΝΤ χρησιμοποίησε ο υπουργός λέγοντας «ότι τα ζητήματα της εκπαίδευσης και των διορισμών δε λύθηκαν όταν υπήρχε ΑΕΠ 230 δισ. Ευρώ, τι θέλετε να κάνουμε τώρα που είναι 170 δισ.».
Χρησιμοποίησε επιχειρήματα των προκατόχων του, τόσο για την οικονομική κατάσταση της χώρας που δεν επιτρέπει να γίνει ότι χρειάζεται στην εκπαίδευση όσο και για εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν το πλήρες ωράριό τους ή πλεονάζουν αλλά και ότι το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι μικρό. Με αυτά τα επιχειρήματα απάντησε, στο ερώτημα για την αφαίρεση των ωρών ενασχόλησης με τα εργαστήρια, από το διδακτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής.
Υποστήριξε ότι η εξοικονόμηση ωρών και εκπαιδευτικών δεν θα γίνει με δραματικές αλλαγές σε γυμνάσια και λύκεια. Μετέθεσε όλες τις απαντήσεις γύρω από το είδος αυτών των αλλαγών μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις, προφανώς θορυβημένος από τη συζήτηση για πιθανή αγωνιστική αντιμετώπισή τους.
Στο ίδιο μήκος κύματος απάντησε ότι η πρόσφατη, αναβληθείσα από το υπουργείο, πρόσκληση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ για την ανακοίνωση των αλλαγών σε γυμνάσια και ΓΕΛ, από Σεπτέμβριο, δεν ήταν παρά πρόσκληση για … ανταλλαγή απόψεων που δεν επείγει να οριστεί.
Έτσι για τις αλλαγές στην ΤΕΕ –που ψηφίστηκαν πρόσφατα- και την επίπτωση τους στον αριθμό των τμημάτων και τις μετακινήσεις καθηγητών, θα έχει εικόνα μετά. Για τις αναθέσεις μαθημάτων και τις ειδικότητες, μαθητών και καθηγητών, έχει την πρόθεση σαφούς μείωσης και δημιουργίας «γκρουπ» ειδικοτήτων, που θα διευκρινιστούν όμως αργότερα κ.ο.κ.
Είναι σαφές ότι αυτό που χρειάζεται το επόμενο διάστημα είναι η κλιμάκωση του αγώνα για να μην περάσει καμία απόλυση αναπληρωτή , να δουλέψουν όλοι όσοι εργάζονται στην εκπαίδευση και του χρόνου, να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα ενάντια στα μνημόνια και στη λιτότητα. Να καταργηθούν όλα τα τελευταία μέτρα που διαλύουν μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα σε αθμια και βθμια εκπαίδευση. Μέσα από μαζικές διαδικασίες και ΓΣ να απαιτήσουμε:
• Να πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο με αίτημα την πραγματοποίηση μόνιμων μαζικών διορισμών, να μην γίνει καμία απόλυση, να ανατραπούν οι μνημονιακές αντιλαϊκές πολιτικές.
• Να κηρυχτεί 24 ωρη απεργία μέχρι το τέλος του μήνα
Κική Γιαννάτου
Γιώτα Ιωαννίδου
Γιώργος Γαλάνης
Μιχάλης Μιλτσακάκης