ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Δήλωση των εκπροσώπων
των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ–ΚΙΝΗΣΕΩΝ–ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε. στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Ηλία Σμήλιου (6975308409), Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410)
για τη νέα κυβέρνηση και τη διεκδίκηση των διατυπωμένων αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος
Ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους – Κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων –Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία!
Μετά από 5 χρόνια μνημονίων και μέτρων που έχουν σπείρει την κοινωνική καταστροφή, αποτελεί πολύ θετικό γεγονός ότι τα κόμματα που υπηρέτησαν αυτή την κατευθυνόμενη από Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.-κεφάλαιο πολιτική απώλεσαν πολύ μεγάλο (ή και το μεγαλύτερο) μέρος της δύναμής τους και στις πρόσφατες εκλογές έχασαν την κυβερνητική εξουσία. Η ανάδειξη από την άλλη μεριά ως νικητή των εκλογών ενός κόμματος που όλα τα προηγούμενα χρόνια δήλωνε την αντίθεσή του στα μνημόνια και τα αντιλαϊκά μέτρα και ο σχηματισμός κυβέρνησης συνεργασίας αντιμνημονιακών, όπως δηλώνουν, κομμάτων δημιουργεί προσδοκίες και τροφοδοτεί απαιτήσεις από τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς για μια άλλη πορεία στην οικονομική, κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική, μέσα από την κατάργηση των μνημονίων, της δανειακής σύμβασης και όλου του σχετικού νομοθετικού πλαισίου.
Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε. όλα αυτά τα χρόνια στις Γεν. Συνελεύσεις των Συλλόγων και τα συνέδρια της Ομοσπονδίας καταθέτουμε ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο, το οποίο σήμερα καθίσταται πιο επίκαιρο παρά ποτέ. Βασικό στοιχείο αυτού του πλαισίου αποτελεί η θέση ότι καμιά πολιτική που θα στοχεύει στην κατοχύρωση και τη διεύρυνση των κοινωνικών, εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων της εργαζόμενης πλειοψηφίας δεν μπορεί να γίνει πράξη, χωρίς συνολική ρήξη και ανατροπή της πολιτικής του μαύρου μετώπου, όσο θα υπάρχει η θηλιά του δημόσιου χρέους και μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο θεσμών και μηχανισμών δομημένων για την εξυπηρέτηση του κεφαλαίου, όπως η Ε.Ε. και το ευρώ/ευρωζώνη. Και αυτό γίνεται φανερό ήδη από τις πρώτες μέρες της νέας κυβέρνησης, όταν εκφράζονται οι καλές προθέσεις για μια σειρά αναγκαίες ρυθμίσεις προς όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας, ταυτόχρονα όμως γίνεται επίκληση της έλλειψης χρημάτων και των περιορισμών που θέτουν ο καταρτισμένος με βάση τις μνημονιακές δεσμεύσεις ισοσκελισμένος προϋπολογισμός και οι διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας (βλ. δηλώσεις Κατρούγκαλου, Βαρουφάκη κ.ά.). Επιβεβαιώνεται πολύ περισσότερο η άποψη ότι όποιο κι αν είναι το πρόσημο της κυβερνητικής εξουσίας, μόνο οι μαζικοί δυναμικοί ανυποχώρητοι αγώνες του εργατικού και λαϊκού κινήματος μπορούν να επιβάλλουν λύσεις προς όφελος της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και τα πρώτα μέτρα που θα πάρει, όπως δηλώνεται, η νέα κυβέρνηση αφορούν σε ζητήματα για τα οποία υπήρξε συγκροτημένη αντίδραση και έγιναν δυναμικοί αγώνες για την ανατροπή τους (επαναφορά των διαθέσιμων/απολυμένων, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων κ.ά.).
Στη νέα περίοδο το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να διακηρύξει ότι η νέα κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να καταργήσει όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης, που δυο χρόνια τώρα ακυρώνεται στην πράξη και ταυτόχρονα να απαιτήσει την υιοθέτηση των αιτημάτων του για την κατοχύρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα δε, με συλλογικές διαδικασίες και μαχητικούς συντονισμένους αγώνες να συνεχίσει να διεκδικεί την ανατροπή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που προωθούν κεφάλαιο, ΕΕ και ΔΝΤ στην εκπαίδευση και την κοινωνία.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πρέπει δημόσια να καλέσει τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να υλοποιήσει τα διατυπωμένα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, με άμεση προτεραιότητα σε κάποια ζητήματα που δεν σηκώνουν ούτε μία μέρα αναβολή, επειδή έτσι επιβάλλει η αδυσώπητη πραγματικότητα: Η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ελευθερία και δημοκρατία, οι εκπαιδευτικοί (όπως κι όλοι οι εργαζόμενοι) δεν μπορούν να συνεχίσουν να ζουν σε συνθήκες φόβου και διώξεων, εργασιακής ανασφάλειας και με μισθούς πείνας, οι μαθητές δεν μπορούν να μην έχουν το δάσκαλό τους και να συνεχίσουν να μη διδάσκονται τα προβλεπόμενα διδακτικά αντικείμενα.
- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης (Ν. 2986/2002, Ν. 3848/2010, Ν. 4024/2011, Ν. 4142/2013 και Π.Δ. 152/2013) – Υπουργική απόφαση για άμεσο πάγωμα κάθε αξιολογικής διαδικασίας – Κατάργηση του ΙΕΠ και της ΑΔΙΠΔΕ και ανάκληση πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων Λοβέρδου για αμοιβές στελεχών εκπαίδευσης που συμμετείχαν σε αξιολογικές διαδικασίες
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών – Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών τώρα με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία – Μονιμοποίηση των αναπληρωτών και όσων έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού (επιτυχόντες, 24μηνο κ.ά.) – Κατάργηση του Ν. 3848/2010 και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών
- Αύξηση των κονδυλίων για τη λειτουργία των σχολείων –Άμεση απόδοση των κονδυλίων για την εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης σε λειτουργικές δαπάνες
- Ακώλυτη μισθολογική-βαθμολoγική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και δημ. υπαλλήλων, με την άμεση κατάργηση της σχετικής μνημονιακής διάταξης και την κατάργηση της σύνδεσης βαθμού-μισθού με αξιολόγηση – Κατάργηση του βαθμολόγιου-μισθολόγιου-“φτωχολόγιου” – Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις – Κατάργηση της φοροληστρικής για τους εργαζόμενους πολιτικής και των χαρατσιών
- Οριστική απόσυρση του νομοσχεδίου για την ειδική αγωγή – Ίδρυση και στήριξη των αναγκαίων δομών Ε.Α.Ε. – Άμεση μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε.
- Άμεση παύση κάθε δίωξης εκπαιδευτικού και ανάκληση αργιών και ποινών που επιβλήθηκαν με βάση το ισχύον αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιοτων Δ.Υ. – Κατάργηση των Ν. 4057/12και 3528/07
- Θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτ. σχολείου –Κατάργηση της ρουσφετολογικής απόφασης Λοβέρδου για μετατάξεις από τη Δ.Ε. στην Π.Ε. και δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. για μεταθέσεις-μετατάξεις στις νέες οργανικές θέσεις και μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπ/κών στα εναπομείναντα κενά
- Κατάργηση της υπουργικής απόφασης Λοβέρδου για ένταξη στο πρόγραμμα αντικειμένων του «κοινωνικού σχολείου» και της μελέτης μαθημάτων στην πρωινή ζώνη – Ενίσχυση του ενιαίου δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, κόντρα στο σχολείο της αγοράς
- (για την επίτευξη των παραπάνω) Κατάργηση του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού του 2015 και διαμόρφωση ενός νέου στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των αναγκών και των δικαιωμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πρέπει να καλέσει μέσα στο Φλεβάρη Γενικές Συνελεύσεις των τοπικών Συλλόγων για να συζητήσουμε το αγωνιστικό πλαίσιο για τη διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων άμεσης προτεραιότητας και του συνολικού διεκδικητικού πλαισίου του κλάδου.
Για να έρθουν στο προσκήνιο τα δικαιώματά και οι ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας! Για να νικήσουμε!