Εθελόδουλοι κωπηλάτες στη γαλέρα του captain-Loverdo;

   8–11–2014

Χωρίς τίτ22οΟ υπουργός Παιδείας φαίνεται πως συγχέει την εκπαίδευση με τις προσφιλείς του «Mη Κυβερνητικές» Οργανώσεις για την …προστασία της αρκούδας της Πίνδου ή της χελώνας caretacareta. Ή μάλλον θέλει να εισάγει και στη δημόσια εκπαίδευση εργασιακές σχέσεις γαλέρας σαν αυτές των διάφορων ιδιωτικών εταιριών που ξεσάλωσαν στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης, όπως γνωστή αεροπορική εταιρία ή η αλυσίδα των café, που απαιτούν από τους εργαζόμενους να εργαστούν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δωρεάν με την ελπίδα κάποτε να τους προσλάβουν («έναντι πινακίου φακής», φυσικά).

Ο Α. Λοβέρδος,

  • Που “με τέσσερα χέρια” ψήφισε μνημόνια, μεσοπρόθεσμα και δανειακές συμβάσεις…
  • Που ως μέλος των μνημονιακών κυβερνήσεων όχι μόνο στήριξε αλλά και προώθησε με τον πιο αποφασιστικό τρόπο όλους τους νόμους που καταργούν τη μόνιμη και σταθερή εργασία…
  • Που ως υπουργός Υγείας (και αφού διαπόμπευσε στα αδηφάγα Μ.Μ.Ε. τις οροθετικές γυναίκες, συμβάλλοντας και μ’ αυτό τον τρόπο στην ενίσχυση του νεοναζιστικού μορφώματος της Χ.Α.), με σλόγκαν του το «είμαι υπουργός υγείας και όχι νοσοκομείων» συνέβαλλε τα μέγιστα στο κλείσιμο δεκάδων νοσοκομείων και (μαζί με τους άξιους, όπως δηλώνει, συνεχιστές του έργου, Άδωνι και Βορίδη) στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Υγείας…
  • Που ως υπουργός Παιδείας πια, πέντε μήνες τώρα “κλαίγεται” από κανάλι σε κανάλι (πάντα αγαπημένος άλλωστε των καθεστωτικών Μ.Μ.Ε.) ότι δεν έχει μόνιμους εκπαιδευτικούς για να καλύψει τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων, γεμίζει την κοινωνία ψέματα περί μόνιμων διορισμών και ανάγκης διενέργειας διαγωνισμού ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών για να προσλάβει τους εκπαιδευτικούς που έχει ανάγκη η εκπαίδευση ώστε να μπορούν να δουλέψουν τα σχολεία…

…κι ύστερα ήρθαν οι “εθελοντές” εκπαιδευτικοί!

Ο Α. Λοβέρδος, πιστός εξυπηρετητής και εφαρμοστής των μνημονιακών αντιλαϊκών πολιτικών των κυβερνήσεων-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.-κεφαλαίου, ήρθε ο καιρός να πει και μια αλήθεια για να συνεχίσει το καταστροφικό του έργο και στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σχεδιάζει να προχωρήσει στην εφαρμογή του μέτρου της “εθελοντικής εργασίας” των αδιόριστων εκπαιδευτικών: Δουλειά χωρίς μισθό και μόνο αντάλλαγμα μόρια προϋπηρεσίας για μια πιθανή πρόσληψή τους …κάποτε!

Αυτοί που με τα νομοθετήματά τους το καλοκαίρι δεν τόλμησαν ούτε καν να αναγνωρίσουν ολόκληρη την πραγματική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, τώρα (εκβιάζοντας τους άνεργους εκπαιδευτικούς) τάζουν και σ’ άλλους το ίδιο “δώρο”. Αυτοί που απειλούν μια ολόκληρη κοινωνία ότι, αν ανατραπούν οι πολιτικές τους, θα βγούμε από το ευρώ και «θα μπούμε στην κόλαση της δραχμής», τώρα σχεδιάζουν να πληρώνουν τους εργαζόμενους με …μόρια!

Μετά, μ’ άλλα λόγια, την προώθηση των μέτρων για το «κοινωνικό σχολείο»  (το σχολείο της ημιμάθειας δηλ. και της εμπλοκής ιδιωτών, μέσω της εκπόνησης προγραμμάτων, που μετατρέπουν τα σχολεία σε πεδία αγοραίων συμφερόντων, εξοικονομώντας παράλληλα θέσεις εκπαιδευτικών), και την ίδια μέρα που ανακοινώνει το χρονοδιάγραμμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο Λοβέρδος δίνει ένα ακόμη χτύπημα στη σταθερή και μόνιμη εργασία και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, συμπληρώνοντας έτσι το παζλ των καταιγιστικού χαρακτήρα αντεργατικών ρυθμίσεων των κυβερνήσεων που στήριξε και στηρίζει. Αυτή τη στιγμή άλλωστε το 1/5 των εργαζόμενων στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης εργάζεται με ελαστικές–επισφαλείς σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές Γ.Κ.Π. – αναπληρωτές Π.Δ.Ε. – αναπληρωτές ΕΣΠΑ – ωρομίσθιοι – εργαζόμενοι μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ).

Η Δημόσια Εκπαίδευση χρειάζεται αυτή τη στιγμή χιλιάδες διορισμούς εκπαιδευτικών,  με σταθερές εργασιακές σχέσεις και πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κατάργηση των ελαστικών–επισφαλών μορφών εργασίας και μονιμοποίηση των αναπληρωτών με βάση το έτος λήψης του πτυχίου τους και την προϋπηρεσία τους, για να μπορέσουν τα δημόσια σχολεία να δουλέψουν παρέχοντας στα παιδιά μόρφωση με βάση τις ανάγκες και τα δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας.

Στις “νέες” επιλογές του ο υπουργός Παιδείας θα μας βρει όλους, διορισμένους κι αδιόριστους εκπαιδευτικούς, απέναντι του.  Τα τεράστια κενά και τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό τα δημιούργησαν οι μνημονιακές αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων-Ε.Ε.-ΔΝΤ που και ο ίδιος στήριξε, υπηρέτησε και υπηρετεί και μόνο η ανατροπή αυτών των πολιτικών θα δώσει απάντηση στο πρόβλημα.

Εμείς αγωνιζόμαστε για:

  • Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση (γενική και ειδική), με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης του πτυχίου – Μονιμοποίηση  των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010 – Κατάργηση  του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους – Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου
  • Όχι στη αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, το κλείσιμο σχολείων και την κινητικότητα-διαθεσιμότητα-απολύσεις – Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης – Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο
  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια – Κατάργηση της φορομπηχτικής πολιτικής των μνημονίων και των χαρατσιών

«Λεφτά για την παιδεία και όχι για τους τραπεζίτες», όπως γράφουν τα πανό των μαθητικών καταλήψεων, είναι το ζητούμενο κι αγώνας πανκοινωνικός για τη διαγραφή του χρέους και την κατάργηση των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων.

 

Νέοι αγώνες για :  Ψωμί – δουλειά – παιδεία – ελευθερία!