ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε.-ΕΛΜΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ, ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΡΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΡΟ ΕΠΙΘΕΣΗΣ

Των Συλλόγων Π.Ε.: Α’ Αθηνών, «Αθηνά», Αιγάλεω, Αμαρούσιο, Αν. Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, «Αριστοτέλης», «Γληνός», «Κ. Σωτηρίου», Καλλιθέα-Μοσχάτου, Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Νίκαια-Πειραιά, Ν. Σμύρνη, «Παρθενώνας», «Περικλής», Πρόοδος, Χαϊδάρι,

 

και των ΕΛΜΕ: Β’ Αθήνας, Ε’ Αθήνας, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής

 

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29/9/2014 στα γραφεία της ΔΟΕ σύσκεψη συντονισμού συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, μετά από πρόσκληση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης». Στη συνέχεια, επιγραμματικά αναφέρουμε τους άξονες της συζήτησης. Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση σχετικά με τα ζητήματα που συζητήθηκαν.

 

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν τα ιδιαίτερα οξυμένα προβλήματα της περιόδου με έμφαση:

 

Αξιολόγηση Υπήρξε κοινή η εκτίμηση ότι το ΥΠΑΙΘ προωθεί με γοργούς ρυθμούς την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών ως εργαλείο για να υλοποιήσει την πολιτική του κλεισίματος σχολείων, των απολύσεων εκπαιδευτικών, της εφαρμογής του νέου μισθολογίου και κάθε απόπειρα εφησυχασμού και φημολογιών παγώματος επιδιώκει να αφοπλίσει το κίνημα αντίστασης και ανυπακοής που διαμορφώθηκε την προηγούμενη χρονιά. Απόδειξη γι’ αυτό είναι οι ενέργειες που προωθούνται. Συγκεκριμένα:

 

  • Ως τις 7/10/2014 πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι αιτήσεις για τη στελέχωση των 5μελών επιτροπών για κάθε ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ των ράμπο-εξωτερικών αξιολογητών με αρμοδιότητες  την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας και την εκδίκαση των ενστάσεων σχετικά με την αξιολόγηση διευθυντών και εκπαιδευτικών.
  • Εκδόθηκε νέα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τις διαδικασίες προώθησης της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2014-15 όπου ζητούνται να αναρτηθούν στην ΑΕΕ σχέδια δράσης και προγραμματισμός της σχολικής μονάδας, νέες ομάδες εργασίας κ.λπ.
  • Δόθηκε νέα προθεσμία υποβολής εργασιών για τις 15/10/2014 για όσους διευθυντές δεν έκαναν την εξ’ αποστάσεως  επιμόρφωση με σκοπό να κλείσει προς την πλευρά της κυβέρνησης το ρήγμα που άνοιξε με τους εκατοντάδες διευθυντές που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του συνδικάτου και αρνήθηκαν να κάνουν την εξ’ αποστάσεως.
  • Στις αρχές Νοέμβρη ετοιμάζουν την αξιολόγηση των διευθυντών ώστε ως το τέλος του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των υποδιευθυντών για να ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από 1/1/2015.
  • Εντείνονται οι πιέσεις από την πλευρά των σχολικών συμβούλων που μετά αποδοχή τους να αξιολογηθούν επιδιώκουν να αυξήσουν τα προσόντα στους φακέλους τους με δράσεις που αποβαίνουν σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της παιδαγωγικής λειτουργίας και των εκπαιδευτικών.

Νέο μισθολόγιο Ο υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης προχώρησε σε ανακοινώσεις που αφορούν νέο μισθολόγιο από 1/1/2015 με βασική λογική νέα αφαίμαξη, εξίσωση του μισθού εκκίνησης στα εισαγωγικά κλιμάκια τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, κατάργηση μονιμότητας και ισχυρότερη σύνδεση με την αξιολόγηση.

 

Κενά, μηδενικοί διορισμοί Καταγράφηκαν τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων. Περιοχές ολόκληρες χωρίς λειτουργία ολοημέρων σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, με πληθωρικά τμήματα που ξεπερνούν τα 27 παιδιά, με κενά σε κανονικές τάξεις, με μεγάλη έλλειψη ειδικοτήτων και τελικά με λειτουργία του σχολείου χωρίς ικανοποίηση των βασικών εκπαιδευτικών προϋποθέσεων αλλά με μοναδική στόχευση τη φύλαξη των μαθητών ως τις 14.00

Αντίστοιχα σε μέγεθος είναι  τα προβλήματα στη β/βάθμια με πολλά κενά, αλλά κι άλλες σοβαρές εκκρεμότητες, όπως οι καταργήσεις τμημάτων, οι βίαιες μετακινήσεις μαθητών κι εκπ/κών, η ανύπαρκτη δωρεάν μεταφορά των μαθητών, οι μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών κι η υποχρεωτική ένταξη στην τάξη εκπ/κών με σοβαρά προβλήματα υγείας, ελλείψεις βιβλίων, προβληματικά αναλυτικά προγράμματα κι αναθέσεις μαθημάτων κι αυθαίρετες αλλαγές στις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων.

 

Διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών β/βάθμιας 1650 εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα τον Ιούλη του 2013, βρίσκονται για 15 μήνες σε ομηρεία αφού δεν έχει εκδοθεί ΦΕΚ για την τοποθέτηση τους, σε 82 από αυτούς έχει ήδη διακοπεί η μισθοδοσία, ενώ η απόφαση του ΣΤΕ στις 26/9/14 νομιμοποιεί τις καταργήσεις βασικών τομέων και ειδικοτήτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και τις διαθεσιμότητες των συναδέλφων μας, στρώνοντας το δρόμο για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων.

 

Εκφράστηκε σαφώς η κοινή απόφαση των σωματείων να αντιπαλέψουν με αποφασιστικότητα όλες τις προωθούμενες αναδιαρθρώσεις με κέντρο τις αυξήσεις στους μισθούς και την ακώλυτη βαθμολογική εξέλιξη, χωρίς αξιολογήσεις, την εναντίωση σε απολύσεις-διαθεσιμότητα-κινητικότητα, αξιολόγηση, προώθηση του νέου σχολείου της αγοράς, τη διεκδίκηση μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών με μόνιμη σταθερή εργασιακή σχέση χωρίς περιόδους δοκιμασίας, χωρίς αξιολογήσεις και με σημαντική αύξηση του εισαγωγικού μισθού και κλιμάκωση με τα χρόνια, που να τον επαναφέρει στο ύψος του 2009 με στόχο να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

 

Τα σωματεία που συμμετείχαν έκφρασαν τις κοινές τους αποφάσεις για καμία συμμετοχή στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης. Καλούν τους συλλόγους διδακσόντων να μην τροφοδοτούν το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, τους διευθυντές να μη συμμετέχουν στο νέο γύρο της εξ’ αποστάσεως, να μη δεχτούν να αξιολογηθούν και να αξιολογήσουν και τους εκπαιδευτικούς να μη δεχτούν να αξιολογηθούν. Όλα τα παραπάνω κάνοντας χρήση της απεργίας-αποχής, τροφοδοτώντας ένα κλίμα γενίκευσης της αντίστασης και της ανυπακοής, που προτίθενται οι σύλλογοι να οργανώσουν και να προωθήσουν με συγκεκριμένα μέτρα στις περιοχές τους. Ταυτόχρονα, εκφράστηκε από όλα σωματεία η αναγκαιότητα προετοιμασίας αποφασιστικών απεργιακών αγώνων και συγκρούσεων για την αποτροπή των αναδιαρθρώσεων και τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας.

 

Στα πλαίσια της παραπάνω συζήτησης υπήρξε σαφής πρόθεση από τα σωματεία να συντονιστούν και να οργανώσουν δράσεις. Πολλοί από τους εκπροσώπους σωματείων εξέφρασαν  κριτικές στα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ που με την ταχτική της αδράνειας και της έλλειψης οργάνωσης του αγώνα, αφήνουν την πρωτοβουλία των κινήσεων στην κυβέρνηση, διευκολύνοντας κλίμα αναμονής και αναποτελεσματικότητας.

 

Προτάθηκε από συλλόγους και ΕΛΜΕ που συμμετέχουν στην ευρύτερη καμπάνια που βρίσκεται σε εξέλιξη από σωματεία, συλλογικότητες, λαϊκές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και της φοροληστείας για τους οικονομικά αδύνατους και την άρνηση πληρωμής του ΕΝΦΙΑ, να δηλώσουν συμμετοχή όλα τα σωματεία της εκπαίδευσης.

 

Μπροστά στις ΓΣ των σωματείων και τις συνεδριάσεις των ΔΣ συλλόγων και ΕΛΜΕ προτάθηκαν ως άμεση παρέμβαση, οι παρακάτω δράσεις:

 

  • Κινητοποίηση στη περιφέρεια με θέματα την αξιολόγηση και τη δημιουργία των επιτροπών ράμπο-αξιολογητών, την κάλυψη των κενών στα σχολεία με μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (προτεινόμενη ημερομηνία 10/10 το μεσημέρι)

 

  • Επίσης, για την αξιολόγηση να γίνει κινητοποίηση στα γραφεία παιδαγωγικής καθοδήγησης των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ και παναττικό κάλεσμα-συγκέντρωση των διευθυντών και των εκπαιδευτικών για την προετοιμασία της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση των διευθυντών κι εκπαιδευτικών.

 

ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ