Δήλωση των εκπροσώπων
των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ–ΚΙΝΗΣΕΩΝ–ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε. στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Ηλία Σμήλιου (6975308409), Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410)
Λίγες μέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία κι είναι σίγουρο ότι πολλές χιλιάδες παιδιά δεν θα τ’ ακούσουν.
Η σχολική χρονιά αρχίζει με 24000 κενά εκπαιδευτικών στην Πρ. & Δευτ. Εκπ/ση (αποτέλεσμα της πολιτικής των μνημονίων κυβέρνησης-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ. που στη θέση των 9.000 εκπαιδευτικών μόνο της Π.Ε. που συνταξιοδοτήθηκαν τα τελευταία 4 χρόνια προσέλαβαν 278 όλους κι όλους μόνιμους εκπαιδευτικούς) και η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προχωρά, ούτε φέτος, σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά ακόμη και ως προς τις προσλήψεις των αναπληρωτών το ‘χει ρίξει στις “εκπτώσεις” και για τον αριθμό και για την ημερομηνία πρόσληψής τους. Υπηρεσιακοί παράγοντες του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 3/9, κατά τη συνάντηση με αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της ΔΟΕ, μιλούσαν για την πρόσληψη 11.000 αναπληρωτών ΕΣΠΑ αντί των 14.500 που είχαν ανακοινωθεί. Συνολικά δηλ. (μαζί με τους 5.000 από τον κρατικό προϋπολογισμό) 16.000 αναπληρωτές και άρα 8.000 κενά (προσλήψεις αναπληρωτών εκπ/κών λιγότερες) εκπαιδευτικών στον αέρα. Την ίδια στιγμή ανακοινώνεται ότι στις 5 του Σεπτέμβρη δεν θα προσληφθούν τελικά όλοι οι αναπληρωτές, αλλά μόνο ένας απροσδιόριστος αριθμός από τις «βασικές(;) ειδικότητες εκπαιδευτικών», όπως δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, φιλόλογοι και μαθηματικοί. Παράλληλα μ’ όλα αυτά πηγαινοέρχονται έγγραφα του Υ.ΠΑΙ.Θ. που τη μια μέρα βάζουν και την άλλη βγάζουν το δάσκαλο του ολοήμερου και πάντως αφήνουν ανοιχτό το θέμα των υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών.
Και ο εμπαιγμός εκπαιδευτικών και κοινωνίας συνεχίζεται όταν τα επικοινωνιακά παιχνίδια του (γνωστού από τη θητεία του στα υπουργεία Υγείας και Εργασίας) υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου φτάνουν να γίνονται νόμοι του κράτους. Με την (ν)τροπολογία που ψηφίστηκε στις 3/9 στη βουλή ανοίγουν οι πίνακες προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 1/9/2012 (και όχι από 30/6/2010 που έκλεισαν με το Ν.3848, της Διαμαντοπούλου) ενώ από αυτή τη σχολική χρονιά θα προσμετρούνται διπλά τα μόρια από την υπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία.
Πέρα από το ότι όλα αυτά αποκτούν κάποιο νόημα μόνο αν γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, αποτελούν ήδη εμπαιγμό των αδιόριστων εκπαιδευτικών (η ελπίδα…), τεράστια αδικία για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν ως αναπληρωτές το 2010-12. Δυο χρόνια υπηρεσίας σε πόλεις και χωριά ή απόμερα νησιά κι άγρια βουνά δεν έχουν καμιά αξία για το Υ.ΠΑΙ.Θ. και πετιούνται στα σκουπίδια. Είτε μιλήσουμε για τη γνωστή και μη εξαιρετέα Α. Διαμαντοπούλου που κατήργησε την προϋπηρεσία είτε για τον πιο επικοινωνιακό Α. Λοβέρδο που δήθεν την επανέφερε είτε για οποιονδήποτε άλλο εκπρόσωπο αυτής της πολιτικής, η διδακτική εμπειρία ως προσόν του εκπαιδευτικού για την πρόσληψή του (και γενικά η επαγγελματική εμπειρία κάθε εργαζόμενου) δεν έχουν καμιά αξία. Θέλουν εκπαιδευτικούς-εργαζόμενους υπό αίρεση, υποχρεωμένους να αποδεικνύουν κάθε λίγο, μέσα από τις πιο διαβλητές διαδικασίες (ΑΣΕΠ, αξιολόγηση), ότι είναι ικανοί να κάνουν αυτό ακριβώς που ήδη κάνουν, ανασφαλείς και φοβισμένους, χαμηλά αμειβόμενους δούλους ενός σχολείου που λειτουργεί με βάση τους νόμους της αγοράς, για να παράξει νέους εργαζόμενους με παρόμοια χαρακτηριστικά, σε μια κοινωνία που τα πάντα στοχεύουν στην αύξηση των κερδών του κεφαλαίου. Κι έτσι έρχονται και δένουν η αξιολόγηση με τους μηδενικούς διορισμούς, τα κενά στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, η αμφισβήτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Όλα εντάσσονται σε μια πολιτική αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του κράτους –υπηρεσίες που θα ιδιωτικοποιούνται ή θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια– και απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων.
Αποτελούν ταυτόχρονα εμπαιγμό για όλη την κοινωνία, γιατί δεν απαντούν στο βασικό ερώτημα: πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα σχολεία; Γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που καθημερινά επικαλείται ο υπουργός δεν αποτελεί λύση, αφού πρώτα και κύρια καταργεί τα εργασιακά δικαιώματα του πτυχίου και ακόμα είναι αμφίβολη και η διενέργεια του διαγωνισμού και ο χρόνος της και ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν, αλλά και αν ακόμη επαληθευτεί, χρειάζονται πολύ περισσότεροι από τους 10.000 εκπαιδευτικούς (μόνο στην Π.Ε. τα κενά σήμερα ξεπερνούν τις 12.000 και με τις συνταξιοδοτήσεις της επόμενης χρονιάς θ’ αγγίξουν τις 15.000…) και όχι σε 1-3 χρόνια που θα προσληφθούν, αν γίνει ΑΣΕΠ…
Μόνη λύση είναι οι ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ! Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες νέοι με πτυχίο εκπαιδευτικού, χιλιάδες αναπληρωτές που προσφέρουν διδακτικό έργο κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, ήδη 6 και 7 χρόνια (ή και 13 χρόνια στην Ειδική Αγωγή) κι έχουν σωρεύσει τέτοια παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία που κανένας ΑΣΕΠ δεν μπορεί να πιστοποιήσει! Αλλά το Υ.ΠΑΙ.Θ. κι ο υπουργός αδιαφορούν για το αν και πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Αδιαφορούν ακόμη και για την εφαρμογή των δικών τους νόμων και δεν διορίζουν ούτε καν τους εκπαιδευτικούς που έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα μόνιμου διορισμού (δάσκαλοι με προϋπηρεσία, 30μηνα και 24μηνα, νηπιαγωγοί επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ κ.ά.), όπως ζητούν οι συλλογικότητες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών…
Και πού είναι το συνδικάτο να τα πει όλα αυτά; Η ΔΟΕ περιορίζεται σε αναιμικές αντιδράσεις που ούτε αναδεικνύουν το ζήτημα ούτε πολύ περισσότερο μπορούν να οδηγήσουν και γι’ αυτό το ζήτημα σε έναν νικηφόρο αγώνα. Φαίνεται ότι για τις παρατάξεις της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ) όλο το ζήτημα εξαντλείται στο να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για να υφαρπάξουν τις χιλιάδες ψήφους των αναπληρωτών στις επερχόμενες εκλογές των αιρετών…
Μένει σ’ εμάς τους εκπαιδευτικούς, μέσα από τους τοπικούς Συλλόγους και τις Γενικές μας Συνελεύσεις, να αναδείξουμε το ζήτημα στην κοινωνία και να οργανώσουμε τον αγώνα για:
>Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση (γενική και ειδική), με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης του πτυχίου – Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις
>Όχι στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις
>Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010
>Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου
>Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού
>Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
>Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους