Η κυβερνητική πολιτική βάζει λουκέτο στα σχολεία…
>3020 οργανικά κενά φέτος μόνο στην Π.Ε. και χιλιάδες άλλα στη Δ.Ε.
>Περισσότερες από 9000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών στην Π.Ε. τα τελευταία τέσσερα χρόνια κι ακόμα περισσότερες στη Δ.Ε.
>278 συνολικά διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών την τελευταία τετραετία στην Π.Ε. κι άλλοι τόσοι περίπου στη Δ.Ε.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., παρότι αναγνωρίζει την έλλειψη 24000 εκπαιδευτικών, ανακοινώνει μηδενικούς μόνιμους διορισμούς για τη φετινή χρονιά κι ανοίγει νέα ζητήματα (και διαμάχες μεταξύ των ενδιαφερόμενων) όπως το άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών (αλλά από το 2014 και όχι από το 2010 που έκλεισαν με το νόμο 3848 της Διαμαντοπούλου), μέσω της προσμέτρησης ως διπλών των μορίων όσων υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτα σχολεία ή η “ρύθμιση” για τους αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής (τώρα προηγούνται οι πτυχιούχοι των τμημάτων Ειδικής Αγωγής έναντι των κατόχων μεταπτυχιακών κ.ά. τίτλων, παραμένοντας βέβαια όλοι μέχρι και 13 χρόνια αδιόριστοι…). Σύμφωνα τέλος με δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου, θα γίνουν 14500 προσλήψεις αναπληρωτών στα μέσα του Σεπτέμβρη κι άλλες 5000 στη διάρκεια της χρονιάς. Και ξεπερνώντας έτσι εύκολα το αυτονόητο ότι για να λειτουργήσουν τα σχολεία το Σεπτέμβρη αλλά και τα επόμενα χρόνια χρειάζεται να γίνουν άμεσα μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, “υπόσχεται” διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για το διορισμό 10000 μόνιμων εκπαιδευτικών από το 2015-16…
Αλλά οι καθημερινές δηλώσεις του Α. Λοβέρδου (γνωστού άλλωστε για την “κοινωνική ευαισθησία” του από τη θητεία του στα υπουργεία Υγείας και Εργασίας…) για τη διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ δεν εξυπηρετούν τίποτα περισσότερο από μια επικοινωνιακή πολιτική και δεν αφορούν σε τίποτα περισσότερο από την υποβολή ενός (τηλεοπτικού!) αιτήματος για το διαγωνισμό και σε καμιά περίπτωση ανακοίνωση κάποιας κυβερνητικής απόφασης γι’ αυτόν. Αμφίβολη λοιπόν και η διενέργεια του διαγωνισμού και ο χρόνος της και ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν αποτελεί λύση αφού ακόμη κι αν επαληθευτούν, χρειάζονται πολύ περισσότεροι από τους 10000 εκπαιδευτικούς (μόνο στην Π.Ε. τα κενά σήμερα ξεπερνούν τις 12000 και με τις συνταξιοδοτήσεις της επόμενης χρονιάς θ’ αγγίξουν τις 15000…) και όχι σε 1-3 χρόνια που θα προσληφθούν, αν γίνει ΑΣΕΠ…
Την ίδια στιγμή η πρόσληψη 19500 αναπληρωτών ενώ τα κενά (σύμφωνα με το Υ.ΠΑΙ.Θ.) φτάνουν τις 24000, αποτελεί “καμπανάκι” για εφαρμογή νέων πολιτικών αμφισβήτησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Η “έκπτωση” μ’ άλλα λόγια της τάξης των 4-5 χιλιάδων αναπληρωτών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ή καλύτερα ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για νέες λειτουργικές συγχωνεύσεις τμημάτων, καθώς και την άμεση ή έμμεση (με ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών) αύξηση του ωραρίου. Σύμφωνα δε με δηλώσεις υπουργών και υπηρεσιακών παραγόντων θα εφαρμοστεί και φέτος η περσινή εγκύκλιος που μετακινεί τον μόνιμο εκπαιδευτικό-δάσκαλο του ολοήμερου στον πρωινό κύκλο, αναθέτοντας το ολοήμερο μόνο σε ειδικότητες και αναπληρωτές από το ΕΣΠΑ και ταυτόχρονα σχεδιάζεται η μετακίνηση της μελέτης για την επόμενη μέρα στην πρωινή ζώνη, με αφαίρεση ωρών από κάποια διδακτικά αντικείμενα. Οδηγούμαστε έτσι στην (εκ νέου) υποχρεωτική μετακίνηση χιλιάδων εκπαιδευτικών εντός ή εκτός του σχολείου τους και εντός ή εκτός της Δ/νσης Π.Ε. που υπηρετούν και τη μετατροπή τους σε “περιοδεύοντα θίασο” που τη μια ώρα θα διδάσκουν στο ένα σχολείο και την άλλη στο άλλο, τη μια ώρα θα ‘ναι δάσκαλοι και την άλλη μουσικοί ή θα ‘ναι γυμναστές με …ολίγη από γεωγραφία (ο περίφημος “εξορθολογισμός των διδακτικών αντικειμένων” του κ. υπουργού…)
Είναι παράξενη ή αλλοπρόσαλλη, μια τέτοια πολιτική, δείγμα ανοργανωσιάς ή λανθασμένης πληροφόρησης της πολιτικής ηγεσίας από κακούς συμβούλους, όπως συνηθίζουν να λένε τα τελευταία χρόνια οι παρατάξεις της πλειοψηφίας στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, προσπαθώντας να δικαιολογήσουν την απροθυμία τους να οργανώσουν αγώνες για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής αφού αποτελούν εξάρτημα της κυβερνητικής μηχανής; Το αντίθετο! Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εφαρμόζει κατά γράμμα την πολιτική κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΔΝΤ και των μνημονίων, υιοθετώντας στην εκπαίδευση τους νόμους της αγοράς κι αμφισβητώντας έτσι ανοιχτά τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Στο σχολείο της αγοράς που χρόνια τώρα δομείται δεν έχουν καμιά αξία οι σπουδές και το πτυχίο των εκπαιδευτικών ούτε η προϋπηρεσία των εργαζόμενων-εκπαιδευτικών, το ότι χιλιάδες αναπληρωτές προσφέρουν διδακτικό έργο κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες ήδη 5 και 6 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση (ή και 13 χρόνια στην Ειδική Αγωγή) κι έχουν σωρεύσει τέτοια παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία που κανένας ΑΣΕΠ δεν μπορεί να πιστοποιήσει! Είναι απόλυτα συμβατό με την πολιτική τους ένα σχολείο στο οποίο το 20% των εκπαιδευτικών (αναπληρωτές) θα εργάζεται με ελαστικές σχέσεις εργασίας και μισθούς πείνας και οι υπόλοιποι (μόνιμοι) κάτω από το διαρκή φόβο της αξιολόγησης, της κινητικότητας, της απόλυσης, της περικοπής του μισθού ή της υποχρεωτικής μετακίνησης.
Πριν φτάσουμε σε εικόνες των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα, όταν η έλευση του δασκάλου στο χωριό (τέλη φθινοπώρου-αρχές χειμώνα) έκανε τις καμπάνες να χτυπήσουν χαρμόσυνα, δασκάλου φτωχού, αναγκασμένου να περιμένει την ελεημοσύνη των κατοίκων για να ζήσει, δασκάλου φοβισμένου που η είδηση της έλευσης του επιθεωρητή σήμαινε καμπανάκι προς τους μαθητές για να μην τον “κάψει” η έκθεση αξιολόγησης, να φωνάξουμε:
Τα σχολειά δεν θέλουν αξιολογητές, θέλουνε δασκάλους και καθηγητές!
και να οργανώσουμε την αντίδραση, την αντίσταση, τον αγώνα μας!
ΟΛΟΙ την Παρασκευή 29/8, 11π.μ. στο Υπουργείο Παιδείας
να διεκδικήσουμε:
>Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση (γενική και ειδική), με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης του πτυχίου – Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις
>Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010
>Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου
>Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού
>Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
>Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους