Δημόσια δήλωση παραίτησης
από τη θέση της προϊσταμένης του νηπιαγωγείου Σκάλας Καλλονής Λέσβου
Η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που σαν οδοστρωτήρας σαρώνει τα τελευταία χρόνια τη ζωή μας έφτασε μπροστά από το δημόσιο σχολείο το οποίο προσπαθεί να μετατρέψει σε ανταγωνιστική επιχείρηση πώλησης υπηρεσιών εκπαίδευσης, να υποβαθμίσει το ποιοτικό του επίπεδο και να καταργήσει το δημόσιο χαρακτήρα του. Επιπλέον προσπαθεί να ανατρέψει πλήρως τόσο το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, όσο και να μεταλλάξει ολοκληρωτικά το πλαίσιο άσκησης του εκπαιδευτικού τους έργου και του παιδαγωγικού τους ρόλου.
Επειδή η εκπαιδευτική διαδικασία δε μπορεί να χωρέσει σε κουτάκια και δείκτες που τελικά θα στοχοποιούν τον εκπαιδευτικό σαν τον μόνο υπεύθυνο για τα στραβά της εκπαίδευσης και όχι την υποχρηματοδότηση και την εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου παιδείας, η συνείδησή μου με καλεί να παραιτηθώ από τη θέση της προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου Σκάλας Καλλονής για να υπερασπιστώ τη συλλογική απόφαση του κλάδου κόντρα στην εγκύκλιο που καλεί τον διευθυντή να διαχωριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Θα υπερασπιστώ με όποιο τρόπο μπορώ το δημόσιο δωρεάν σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, την παιδαγωγική ελευθερία, τη δημοκρατία και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Δε μπορώ να μην εκφράσω την πικρία μου για την αντίδραση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ η οποία δεν αντιστοιχεί στο μέγεθος της επίθεσης που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση. Ελπίζω ότι η βάση των μαχόμενων εκπαιδευτικών θα τους κάνει στην άκρη.
Καριώτου Ευτυχία
Νηπιαγωγός
Σκάλα Καλλονής, Λέσβος
Μέλος της ριζοσπαστικής ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
εκπαιδευτικών Λέσβου
ριζοσπαστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
εκπαιδευτικών Λέσβου
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
Η τελευταία απόφαση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ διευκόλυνε σημαντικά την προσπάθεια του υπουργείου να βάλει την Αυτοαξιολόγηση-Αξιολόγηση μέσα στο σχολείο. Ο Διευθυντής σε ρόλο πολιορκητικού κριού, αποφασισμένου να σπάσει τις αντιστάσεις των συναδέλφων και ταυτόχρονα να μετατρέψει το Σύλλογο Διδασκόντων σε γραφειοκρατικό όργανο κρατικής υπηρεσίας με το οποίο συναλλάσσεται αποστασιοποιημένος ο ίδιος, αποκάλυψε την αντίληψη «περί διοίκησης της Σχολικής Μονάδας» που στηρίζουν η ΔΑΚΕ και η ΠΑΣΚ (με όποιο όνομα κι αν κυκλοφορεί).
Η προτροπή για «συμβολική παραίτηση», πέρα από τη δημιουργία ψευδών εντυπώσεων, δεν ωφελεί παρά μόνο την συνδικαλιστική καριέρα των παραγόντων που ονειρεύονται να παίξουν ρόλο στο θέατρο του κατεστημένου συνδικαλισμού, εξαργυρώνοντας την «αγωνιστικότητα- παστίλια για τον πόνο του άλλου» στο εγγύς μέλλον.
Οι παραιτήσεις όσων Διευθυντών αντιστέκονται στην πράξη, έβαλαν ψηλά τον πήχη στον αγώνα του κλάδου κατά της Αυτοαξιολόγησης και κανείς πια δεν μπορεί να ισχυρίζεται πως ο Διευθυντής που αποδέχεται το ρόλο του αξιολογητή είναι συνάδελφός μας.
Καλούμε τους Διευθυντές να επιλέξουν στην πράξη το συλλογικό αγώνα των εκπαιδευτικών της βάσης για την κατάργηση της αντεργατικής, αντιπαιδαγωγικής και αντιεπιστημονικής εγκυκλίου που απεργάζεται το τέλος της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Ο αγώνας μας δεν μπορεί παρά να είναι νικηφόρος και στην ιστορία των εργατικών κατακτήσεων όσοι επέλεξαν να στηρίξουν στην εκπαίδευση, την πολιτική της τρόικας –κυβέρνησης – κεφαλαίου, θα αποτελούν μελανή σελίδα.
Μυτιλήνη 28 Απρίλη 2014