Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Καλλιθέας – Μοσχάτου
«Αριστοτέλης – Έλλη Αλεξίου»
www.ekpaideutikoi.gr
Τηλ.: 6981 303 002 – 6932 177 611
Τηλ. – Fax: 210 94 22 847
e-mail: aristoteliskallithea@gmail.com1.
Προς: 1. Συναδέλφους σχολείων Καλλιθέας – Μοσχάτου
2. Δ.Ο.Ε.
3. Δ’ Διεύθυνση
Θέμα : « Σχετικά με την πιστοποίηση τίτλων σπουδών »
1. Μεγάλα ερωτηματικά δημιουργεί η αποστολή της εγκυκλίου «περί ελέγχου νομιμότητας των πτυχίων» που απέστειλε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Τα ερωτηματικά αφορούν τόσο στο λόγο, όσο και στο χρόνο κατά τον οποίο γίνεται αυτός ο «έλεγχος».
Ας μας απαντήσει η Διοίκηση:
α. Ο «έλεγχος νομιμότητας» στα πλαίσια ποιου προγραμματισμού πραγματοποιείται; Μήπως εντάσσεται σε κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο χρηματοδοτείται; Υπάγεται στα πλαίσια κάποιου έργου και ποιος το έχει αναλάβει; Πώς θα αξιοποιηθούν οι τίτλοι που θα μαζευτούν στο Υπουργείο; Ποια υπηρεσία θα αναλάβει την οργάνωσή τους; Δεν αρκούν οι μέχρι σήμερα υπάρχοντες υπηρεσιακοί φάκελοι των εκπαιδευτικών;
β. Από πέρυσι έχει ξεκινήσει μια φιλολογία για τους τίτλους των Παιδαγωγικών Ακαδημιών. Υπάρχει κάποια συσχέτιση του «ελέγχου» που διενεργείται, με τη σύνδεση τίτλων και μισθολογικής εξέλιξης; Υπάρχει διασύνδεση με την κινητικότητα που παρατηρείται σχετικά με νέα «προγράμματα εξομοίωσης»;
γ. Η κυβέρνηση προωθώντας τη διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και αποδομώντας την εκπαίδευση ως κοινωνικό αγαθό για όλους, επιχειρεί να εφαρμόσει την αξιολόγηση και τον ανταγωνισμό σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών. Σε αυτά τα πλαίσια η διαδικασία και ο χρόνος που εφαρμόζεται, καταδεικνύουν την διασύνδεση του ελέγχου τίτλων με τις αξιολογικές διαδικασίες και κατ’ επέκταση με την απόπειρα αργιών, διαθεσιμοτήτων και απολύσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο τίτλος της εγκυκλίου «περί νομιμότητας», μεταφέρει μια υπόρρητη δήλωση, που απαξιώνει το εκπαιδευτικό σώμα, περί «μη νομιμότητος» των πτυχίων. Ενισχύει με αυτό τον τρόπο, την διαδικασία του κοινωνικού αυτοματισμού, διαδικασία που η κυβέρνηση ενεργοποιεί έντονα, κάθε φορά που χτυπάει έναν κλάδο και προχωρεί σε απολύσεις.
δ. Στις παραπάνω διαπιστώσεις πρέπει να προσθέσουμε και την υπερβολική βιασύνη για την υλοποίηση της εγκυκλίου. Η βιασύνη αυτή από πού προέρχεται; Μήπως η εφαρμογή της εγκυκλίου συνδέεται με κάποιο γενικότερο σχέδιο που αυτή τη στιγμή αποκρύπτεται; Μήπως συνδέεται με την εφαρμογή κάποιου προγράμματος που έχει ρητά χρονοδιαγράμματα και ρήτρες;
2. Για την εφαρμογή της προαναφερθείσης εγκυκλίου, η Δ’ Διεύθυνση απέστειλε 2 ε-γκυκλίους με Αρ. Πρ. 890 και 1169, με τις οποίες ζητά από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων να « ενημερώσουν… συγκεντρώσουν… επικυρώσουν… συμπληρώσουν… προωθήσουν» τα πτυχία που θα επανασυλλέξουν οι εκπαιδευτικοί. Άρα οι Διευθυντές και Προϊστάμενες των Σχολικών μονάδων εκτός από το να περνάνε απουσίες, παρουσίες, στοιχεία, δεδομένα, να συμπληρώνουν πίνακες, να ελέγχουν και να τροποποιούν προγράμματα (αφού μέχρι και πριν μερικές μέρες έρχονταν οι εκπαιδευτικοί που περιμέναμε από τον Σεπτέμβρη), να συμπληρώνουν το survey και τις άλλες ηλεκτρονικές φόρμες, να διδάσκουν, να οργανώνουν προγραμματισμούς και εκδηλώσεις, τώρα μετατρέπονται και σε γραμματείς των ΑΕΙ (ίσως αυτούς που απέλυσε η κυβέρνηση, ως περισσευούμενους, το προηγούμενο διάστημα). Καθιστά με αυτόν τον τρόπο τους Διευθυντές και τις Προϊστάμενες, από εκπαιδευτικούς σε γραφειοκρατικούς υπαλλήλους, στους οποίους συμπεριφέρεται με απαξίωση, ενίοτε, όταν ζητούν διευκρινήσεις. Πολύ δε, περισσότερο, τους εμπλέκει, μέσω της επικύρωσης, σε νομικής φύσης ευθύνες, οι οποίες δεν τους αναλογούν.
Ερωτάται η Διεύθυνση: Γιατί δεν ελέγχει τους υπάρχοντες υπηρεσιακούς φακέλους, ως οφείλει, ώστε να μαζέψει μόνον τους τίτλους που λείπουν από τις υπεύθυνες δηλώσεις των εκπαιδευτικών, όπως έχουν πράξει άλλες Διευθύνσεις ανά την Ελλάδα;
Υπάρχουν οι υπηρεσιακοί φάκελοι ή βρίσκονται σε κάποιο διάδρομο, μετά τη διάλυση των Γραφείων Εκπαίδευσης ;
Γιατί δεν αρκεί η υπεύθυνη δήλωση του εκπαιδευτικού για τους τίτλους σπουδών που κατέχει, με την προσκόμιση όσων στοιχείων είναι συμπληρωματικά;
Για ποιο λόγο ένας εκπαιδευτικός να προσκομίσει τίτλους που έχει ήδη καταθέσει στη Διοίκηση, κατά το παρελθόν, σε πολλές περιπτώσεις, όχι μόνον μία φορά. Τι θα συμβεί εάν κάποιος δεν προσκομίσει τίτλο τον οποίο έχει ήδη καταθέσει;
Αποδεικνύεται ότι η κατάργηση των Γραφείων Εκπαίδευσης ωφέλησε μόνο της επιδιώξεις της Τρόικας και των διεθνών αρπακτικών οργανισμών, και σε καμία περίπτωση δεν έχει βοηθήσει στην οργάνωση της Διοίκησης. Αντίθετα έχουμε φτάσει στο σημείο να χρειάζεται κάποιος εκπαιδευτικός ολόκληρο ταξίδι στη νότια Αθήνα, για να πάρει μια υπηρεσιακή βεβαίωση. Για να μην αναφερθούμε στο απαράδεκτο γεγονός της, κατά περιόδους, κατάρρευσης του συστήματος ενημέρωσης της μισθοδοσίας…
3. Με βάση τα παραπάνω ερωτήματα και διαπιστώσεις, θεωρούμε άμεση ανάγκη:
Να τοποθετηθεί η ΔΟΕ επί του ζητήματος.
Να απαντήσει το Υπουργείο στα ερωτήματα που θέσαμε: για το σκοπό, τη χρονική στιγμή και το πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται η εγκύκλιος για τον «έλεγχο» τίτλων σπου-δών.
Να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και να υπάρξει νέο χρονοδιάγραμμα για την υποβολή των τίτλων που είναι απαραίτητοι, δηλαδή όσων τίτλων δεν έχουν κατατεθεί στους υπάρχοντες υπηρεσιακούς φακέλους.
Η Διεύθυνση Δ’ Αθήνας να ελέγξει τους φακέλους που υπάρχουν και να ζητήσει μόνο τους τίτλους σπουδών που δεν εμπεριέχονται σε αυτούς, συγκρινόμενοι με τις υπεύθυνες δηλώσεις των εκπαιδευτικών.
Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν τη μάχη για τη μόρφωση των παιδιών, μέσα σε συνθήκες πλήρους εγκατάλειψης από το κράτος και απαξίωσης του έργου τους, με ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ακόμη και τώρα. Δίνουν τη μάχη της μόρφωσης, στα σχολεία, ενώ η παιδεία υποχρηματοδοτείται, η κρίση μεγιστοποιεί την κοινωνική αδικία, η ύλη και τα βιβλία μεγιστοποιούν τις κοινωνικές διακρίσεις.
Ας κατανοήσουν, όσοι δεν κατανοούν, ότι τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι χαρτογιακάδες, βγαλμένοι από ελληνική κωμωδία του ’60, οι οποίοι βάζουν σφραγίδες σαν το Βέγγο σε τόνους χαρτιών. Ας το κατανοήσουν γιατί διαφορετικά η κωμωδία του ’60 θα γίνει φάρσα ή τραγωδία …
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΑΚΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΛΙΠΚΟΒΙΤΣ ΜΑΡΙΑ