ΜΑΧΗΤΙΚΟΣ-ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΜΕ ΟΛΟΙ –ΟΛΕΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΔΟΕ
ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΕ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΜΕ ΤΙΣ «ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η αξιολόγηση και η αυτοαξιολόγηση αποκαλύπτουν το πραγματικό τους πρόσωπο μέσα από συγκεκριμένες αποφάσεις και τοποθετήσεις της κυβέρνησης και των στελεχών της
Δηλώσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη: «δεν μπορεί στην ίδια υπηρεσία να είναι όλοι άριστοι. Η αξιολόγηση είναι σύγκριση, μέτρηση και κατάταξη. Θα υπάρχουν ποσοστώσεις».
1) Νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο δημόσιο: καθορίζει με σαφήνεια ότι το 25% (ανώτερο) μιας υπηρεσίας μπορεί να βαθμολογηθεί με άριστα ενώ πρέπει οπωσδήποτε ένα 15% να βαθμολογηθεί με κάτω της βάσης.
2) Το ενιαίο μισθολόγιο καθορίζει με ξεκάθαρο τρόπο ποσόστωση για την αλλαγή βαθμού. Από τον βαθμό Στ στον Ε μπορούν θεωρητικά να περάσουν όλοι, από τον Ε στο Δ οι 9 στους 10, από τον Δ στον Γ οι 7 στους 10, από τον Γ στον Β οι 4 και από τον Β στον Α μόνο οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι σχολικοί σύμβουλοι.
3) Όμως, ακόμα και η αλλαγή βαθμού έχει απαγορευτεί από το μνημόνιο που ψηφίστηκε το 2011 και την ερμηνευτική εγκύκλιο του 2012. Εκεί αναφέρεται καθαρά ότι απαγορεύονται οι αυξήσεις και η ωριμάνσεις στο δημόσιο τομέα μέχρι η ανεργία να πέσει κάτω από το 10% (!!!). Μας δουλεύουν κανονικά. Η ανεργία βρίσκεται στο 27,7% και με την πολιτική που ακολουθούν αυξάνεται ραγδαία.
4) Την ίδια στιγμή στο δημόσιο ξετυλίγεται το σχέδιο μεσαιωνικής μετατροπής των εργασιακών σχέσεων και των μισθών. Απολύονται οι σχολικοί φύλακες και στη θέση τους προσλαμβάνονται «ωφελούμενοι» (δε θεωρούνται εργαζόμενοι) με 427 ως 490 ευρώ, για 5 μήνες, χωρίς δικαίωμα ταμείου ανεργίας μετά, χωρίς δικαίωμα αδειών, επιδομάτων κ.λπ., χωρίς να είναι συντάξιμα… Το σχέδιο περιλαμβάνει 250.000 τέτοιες προσλήψεις. Έχει κανείς αυταπάτη ποιες θέσεις θα έρθουν να καλύψουν αυτά τα προγράμματα; Οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις στο δημόσιο οδηγούν κατευθείαν στις ελαστικές θέσεις εργασίας!
5) Η αυτοαξιολόγηση είναι ο μηχανισμός για να καταστραφούν «εθελοντικά» τα όποια δικαιώματα των εκπαιδευτικών και του λαού στο κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης. Η αυτοαξιολόγηση καθιστά τη σχολική μονάδα και τους εμπλεκόμενους σε αυτή (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) υπόλογους για όλες τις ανεπάρκειες, παραλήψεις και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του κράτους και των κυβερνήσεων. Οι δείκτες της αυτοαξιολόγησης αφορούν τη σχολική διαρροή, την κάλυψη των ωρών που λείπουν, των υλικών που δεν υπάρχουν… Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να βρουν τρόπο αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων!!! Ανάλογα με την τους δείκτες της αυτοαξιολόγησης, τα σχολεία θα κατατάσσονται και θα βαθμολογούνται!!! Έτσι, όταν το σχολείο δεν έχει ολοήμερο γιατί το κράτος δε διόρισε, καλείται η σχολική κοινότητα να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό, για να μην της φύγουν οι μαθητές και πάνε στο διπλανό σχολείο που έχει ολοήμερο. Το κράτος ελπίζει ότι με το φόβο της απώλειας οργανικών και των απολύσεων, η σχολική μονάδα εύκολα θα «αποδεχτεί» να καλύψει την κρατική πολιτική. Ο δάσκαλος θα πάει στο ολοήμερο ή στα τμήματα να καλύψει το κενό, θα μπει στα κενά του να καλύψει τον εκπαιδευτικό που αρρώστησε για μεγάλο διάστημα, θα ζητήσει από τους γονείς ενίσχυση να καλύψει την ελειπή χρηματοδότηση και ο κατάλογος δεν έχει τέλος… Το κράτος θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό, δια του φόβου και της υποταγής, θα δεχτούμε να συμβάλλουμε στην πλήρη καταστροφή του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης, θα συμβάλλουμε για την πλήρη μετατροπή της σε εμπόρευμα που προσφέρεται με άξονα το κέρδος, σε όσους έχουν να πληρώσουν.
Βρισκόμαστε μπροστά στην κορύφωση της γενικευμένης επίθεσης κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας στην προσπάθεια τους να υλοποιήσουν άμεσα τις επιταγές των εντολοδόχων τους Ο.Ο.Σ.Α-Δ.Ν.Τ-Ε.Ε, με στόχο:
- Την δημιουργία του απαραίτητου εκείνου αποθέματος εκπαιδευτικών σε κινητικότητα – διαθεσιμότητα-απόλυση ώστε να καλυφθεί, στο χώρο της Παιδείας, ο «στόχος» των χιλιάδων απολύσεων που θα γίνουν συνολικά στο Δημόσιο.
- Την προώθηση του «νέου» σχολείου της αγοράς, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη κι οι μαθητές θα μαθαίνουν μόνο όσα και ό,τι έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις.
- Το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη μισθολογική-βαθμολογική καθήλωση.
- Το να προωθηθεί η μετακύληση των ευθυνών και των δαπανών του σχολείου κατευθείαν στους “πελάτες”-γονείς λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
- Το να επιβληθεί στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, η εκσυγχρονισμένη αναζήτηση για χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.
- Να πλήξουν δραστικά, συρρικνώνοντας και χειραγωγώντας την παιδαγωγική και διδακτική αυτονομία των εκπαιδευτικών, μέσω της διευρυνόμενης τυποποίησης και ομοιομορφίας των διδακτικών τους πρακτικών, μέσω των πολλαπλών και αλλεπάλληλων διαδικασιών αξιολόγησης και απόδοσης λόγου αλλά και του πολύπλευρου πολιτικοϊδεολογικού ελέγχου της διδακτικής πράξης από το κράτος και τους μηχανισμούς της αγοράς.
- Να αποπροσανατολίσουν από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης φορτώνοντας στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για τις δυσλειτουργίες του Δημόσιου Σχολείου.
- Να αποδομήσουν το δωρεάν, δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εντείνοντας τις ταξικές ανισότητες και κατηγοριοποιώντας σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Με το νέο αξιολογικό πλαίσιο αθωώνεται η καταστροφική πολιτική της ΕΕ, του ΔΝΤ, της κυβέρνησης και του κεφαλαίου, στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά. Την ίδια στιγμή, που οδηγούν στην εξαθλίωση ένα ολόκληρο λαό, επιθυμούν να αξιολογήσουν τα σχολεία για τη σχολική διαρροή και την εγκατάλειψη της μόρφωσης από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα.
ΑΝΥΠΑΚΟΗ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ!
Όμως, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα στην προώθηση αυτής της πολιτικής:
- Τα σεμινάρια των διευθυντών ακυρώνονται το ένα μετά το άλλο σε ολόκληρη τη χώρα εξαιτίας των μαζικών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών.
- Το saxes story δεν προχωρά και χρειάζεται άλλα 12,5 δις για να πληρώσει τα τοκοχρεολύσια του Μαϊου. Η συζήτηση για νέο δανεισμό και νέα μέτρα έχει φουντώσει.
- Το επόμενο διάστημα βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλους σκοπέλους. 22 Μάρτη λήγουν οι διαθεσιμότητες και είναι κρίσιμο αν θα μετατραπούν σε απολύσεις ή θα υποχρεωθεί να κάνει πίσω έστω και προσωρινά.
- Η πολιτική αστάθεια είναι φανερή! Η κυβέρνηση μόνο σταθερή και δυνατή δεν είναι! Η πολιτική που ακολουθούν είναι απολύτως απονομιμοποιημένη στη συνείδηση των εργαζόμενων, των ανέργων και του λαού. Η κυβέρνηση φοβάται ότι στις εκλογικές αναμετρήσεις του Μαϊου ο φερετζές της σταθερής κυβέρνησης θα εξαφανιστεί εντελώς γι’ αυτή.
Να βγούμε ΤΩΡΑ στο προσκήνιο! Να αρνηθούμε τις εντολές τους με μαζικούς-πλειοψηφικούς όρους, να μπλοκάρουμε τα σχέδια τους, να τους υποχρεώσουμε σε αναδίπλωση!
Με βάση όλα τα παραπάνω και για να αλλάξει ο «φόβος» στρατόπεδο:
- Οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Ο σύλλογός μας έχει εκδόσει σχέδιο πρακτικού.
- Κανείς εκπαιδευτικός να μη συμμετέχει σε ομάδες εργασίας, να μη δημιουργηθεί καμία ομάδα σε καμία σχολική μονάδα. Να αρνηθούμε μαζικά, όπως έγινε την περίοδο της πιλοτικής εφαρμογής της το 2010, με αντίστοιχους τρόπους την υλοποίησή της. Επισημαίνουμε ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου ή του Νηπιαγωγείου για συμμετοχή στις «ομάδες εργασίας».
- Δηλώνουμε πως με όρους κινήματος και συλλογικών αποφάσεων θα μπλοκάρουμε, όπως έγινε την προηγούμενη περίοδο, την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης και με κάθε πρόσφορο συνδικαλιστικό τρόπο θα την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων, των Διοικητικών Συμβουλίων και των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολείο. Καλύπτουμε μέσω μαζικών διαδικασιών συνδικαλιστικά τους συναδέλφους με στάσεις εργασίας για τη μη συμμετοχή τους σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (σεμινάρια, ομάδες εργασίας, σχέδια δράσης, ολομέλειες συλλόγων διδασκόντων…).
- Όλοι οι εκπαιδευτικοί να υπογράψουν το κείμενο εναντίωσης στην αξιολόγηση.
- Με τη μαζική παρουσία των συναδέλφων και με αγωνιστικές μορφές να μπλοκάρουν-ακυρώσουν τη διεξαγωγή των σεμιναρίων για τους διευθυντές και με αγωνιστικές αποφάσεις να καλύψουν κάθε εκπαιδευτικό και σύλλογο διδασκόντων που θα αρνηθεί στην πράξη την αυτοαξιολόγηση.
- Οι διευθυντές/ντριες των σχολείων σε περίπτωση που καλεστούν, να μη συμμετέχουν στα σεμινάρια και τις διαδικασίες για την αξιολόγηση και οι σχολικοί σύμβουλοι να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους και στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης. Ο σύλλογός μας και η ΔΟΕ έχει μόνιμα προκηρυγμένη στάση εργασίας για το σκοπό αυτό ώστε και οι διευθυντές να είναι καλυμμένοι για τη μη συμμετοχή τους και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση ακύρωσης.
Με βάση και τις αποφάσεις των συλλόγων και των Γ.Σ. όποιος/α στέλεχος εκπαίδευσης προωθεί-στηρίζει-συμμετέχει στις διαδικασία αξιολόγησης, διαγράφεται από το σύλλογο.
23/1 2014