ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ
Ο κύβος ερρίφθη!!!
Το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζοντας την πολιτική της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) της Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ. για την εφαρμογή του προγράμματος δημοσιονομικής σταθερότητας, του εξορθολογισμού και της ανταγωνιστικότητας προχωρά σε βίαιο σάρωμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπ/κών.
Η επίθεση στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς είναι κοινή, αφορά όλες τις βαθμίδες της. Η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος οφείλει να είναι κοινή σε περιεχόμενο και μορφές πάλης. Να προχωρήσουμε ανυπότακτα και ταξικά σ’ έναν αγώνα με χαρακτηριστικά διάρκειας και διακλαδικό συντονισμό για να υπερασπίσουμε την εκπαίδευση και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
Είναι η ώρα της αναμέτρησης
Οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. θεωρούν ότι η πρόταση των Παρεμβάσεων Β’ βάθμιας και η εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για 24ωρη απεργία στις 17/6 και 5ημερη από τις 20/6 ανταποκρίνεται στους αναγκαίους αγώνες που πρέπει σύσσωμος ο κόσμος της μαχόμενης εκπαίδευσης να δώσει.
Σ΄ αυτό το πνεύμα οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. δηλώνουν ότι θα δώσουν όλες τις δυνάμεις τους, ώστε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να πορευτούν μαζί σ’ αυτόν τον αγώνα. Προς τον σκοπό αυτό καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και των τοπικών συλλόγων να προχωρήσουν σε κοινό απεργιακό βηματισμό με την ΟΛΜΕ με την άμεση σύγκλιση Γενικών Συνελεύσεων και την προκήρυξη ανάλογης απεργιακής κινητοποίησης.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει:
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί υπεράριθμοι… με την αύξηση του ωραρίου στη Β’ βάθμια
Με την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την εφαρμογή των μέτρων του 3ου μνημονίου νομοθετεί την αύξηση του ωραρίου στη Β/θμια. Η αύξηση αυτή συνεπάγεται 10 με 12 χιλιάδες απολύσεις και 4-5.000 υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπ/κών. Το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε την αύξηση του ωραρίου μόνο για την Β/θμια, ώστε να μη ανοίξει μέτωπο με όλη την εκπαίδευση.
Με την τακτική της τμηματικής αντιπαράθεσης επιδιώκει να διαιρέσει το εκπαιδευτικό κίνημα. Αυξάνει τώρα το ωράριο στην Β/θμια και προετοιμάζει το έδαφος για την επιβολή του μέτρου και στην Α/θμια ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι.
…με την προώθηση της αλλαγής της οργανικότητας των σχολείων
Παρόμοιο είναι και το σχέδιο για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μόνο που στους εκπαιδευτικούς δημοτικών και νηπιαγωγείων προσπαθεί σε αυτή τη φάση να επιβάλλει τις απολύσεις μέσω των συγχωνεύσεων και καταργήσεων χιλιάδων τμημάτων. Με μια πρωτοφανή εγκύκλιο στις αρχές Απριλίου, το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε με αριθμητικές αλχημείες να εξαφανίσει 10.000 τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα! Διαιρώντας το συνολικό αριθμό των μαθητών κάθε σχολείου δια 25, αποφάσισε ότι ένα 6θέσιο δημοτικό πρέπει να γίνει 5θέσιο και ένα 12θέσιο να υποβαθμιστεί σε 10θέσιο!!! Επιπλέον, για την πρωτοβάθμια πέρασε στο πολυνομοσχέδιο τη ρύθμιση για τη «λειτουργία επταθέσιων έως και ενδεκαθέσιων δημοτικών σχολείων καθώς και δημοτικών σχολείων άνω των δωδεκαθέσιων». Η ρύθμιση φαίνεται αθώα αλλά δεν είναι. Στην ουσία οδηγεί στην κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων με συγχωνεύσεις -καταργήσεις σχολείων και τμημάτων και αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Έρχεται να δώσει νομική κάλυψη σε συγχωνεύσεις σχολείων και καταργήσεις τμημάτων, όπως για παράδειγμα 2 συστεγαζόμενων 10/θέσιων Δ.Σ. σε ένα 15/θέσιο, με την απώλεια φυσικά 5 τμημάτων-οργανικών θέσεων. Ο «εξορθολογισμός» των οργανικών θέσεων θα γίνει με συμπίεση του αριθμού των μαθητών, με ελάχιστο και όχι ανώτερο όριο τον αριθμό των 25 μαθητών και με την κατάργηση των χιλιάδων οργανικών θέσεων που αντιστοιχούν στα ολοήμερα. Σ’ αυτό συνηγορεί και η πεισματική άρνηση του Υφυπουργού Παιδείας Παπαθεοδώρου στη συνάντηση στις 21/4 με τη ΔΟΕ να δεσμευτεί ότι δεν θα προχωρήσει στην κατάργηση των οργανικών θέσεων στο ολοήμερο. Κι εδώ οι προθέσεις είναι ολοφάνερες: να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό, και οι λειτουργικές δαπάνες μέσω των καταργήσεων σχολείων που θα ακολουθήσουν αυτό το σχέδιο.
Εκπαιδευτικοί νομάδες, με το Π.Δ. υποχρεωτικών μεταθέσεων.
Ταυτόχρονα κατέθεσε στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή του ΣΤΕ, Π.Δ. για υποχρεωτικές μεταθέσεις τόσο σε επίπεδο περιφέρειας όσο και σε επίπεδο επικράτειας που αφορά και τη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σ’ αυτό καθορίζει με σαφήνεια ότι οι εκπαιδευτικοί που θα κριθούν υπεράριθμοι και αυτοί που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μετακινούνται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στην περιφέρεια και σε όλη την επικράτεια. Ενεργοποιείται έτσι η διάταξη που ψηφίστηκε με το μεσοπρόθεσμο (ν.4093/2012) για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Αυτό σημαίνει σε απλά ελληνικά ότι οι υπεράριθμοι, με βάση τη «λογιστική» του ΥΠΑΙΘΠΑ, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας θα μετατεθούν υποχρεωτικά οπουδήποτε κρίνει η υπηρεσία! Απροκάλυπτη κατάργηση μ’ άλλα λόγια της οργανικής θέσης και του αμετάθετου στην εκπαίδευση! Η προοπτική αυτή δεν ακυρώνει απλά τον οικογενειακό προγραμματισμό αλλά κάθε έννοια εργασιακής προστασίας. Ο σύγχρονος δούλος έχει να διαλέξει ανάμεσα στην απόλυση και στη βίαιη μετακίνηση σε άλλο γεωγραφικό τόπο, παρατώντας ζωή, οικογενειακές υποχρεώσεις, παιδιά.
Μέχρι τέλη Μάη το νομοσχέδιο για την «Οργάνωση της δημόσιας διοίκησης»
«Ωστόσο, [το σχέδιο μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης] δεν είναι αξιόπιστο, χωρίς περιορισμένες υποχρεωτικές απολύσεις, που θα επιτρέψουν την πρόσληψη νέου, μορφωμένου προσωπικού που θα πρέπει να αποτελέσει βασικό συστατικό στο σχέδιο για την αναβάθμιση του Δημόσιου τομέα. Το ταμπού κατά των υποχρεωτικών απολύσεων πρέπει να ξεπεραστεί».
Έκθεση ΔΝΤ για την ελληνική οικονομία, 6/5/2013
Το σχέδιο προβλέπει ξήλωμα του μισού δημοσίου και απολύσεις με υπουργικές αποφάσεις!!! Οι υπάλληλοι που θα «περισσεύουν» θα πετιούνται έξω με διαδικασίες αιφνίδιου θανάτου. Μέσα στο 2013 η κυβέρνηση θέλει να μπουν σε διαθεσιμότητα-απόλυση 25.000 δημόσιοι υπάλληλοι. Τους μακροχρόνια ασθενείς τους επιφυλάσσουν Καιάδα! Δυσίατα νοσήματα θα τίθενται ακόμα και αυτεπάγγελτα σε διαθεσιμότητα ενός ή δυο ετών και μετά ακολουθεί η απόλυση. Εν ολίγοις στο σύγχρονο πολιτισμό της καπιταλιστικής κρίσης όποιος αρρωσταίνει, αλίμονό του, τελειώνει!!!
Δούλοι του πειθαρχικού
Και για να μην υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία περί δουλείας, η κυβέρνηση κρατά ομήρους χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, με ένα πειθαρχικό δίκαιο που εκβιάζει, υποτάσσει, απολύει. Η εξουσία καταδικάζει τον υπάλληλο σε αναγκαστική αργία γιατί εκκρεμεί ένα δικαστήριο λόγω διαμάχης του με το γείτονα του!!! Ονομάζει επίορκο και απαιτεί την απόλυσή του, τον αγωνιστή του κινήματος που καταδικάστηκε για τη συμμετοχή του στη διαδήλωση!!!
Νέα ήθη στους μισθούς
Έρχεται η ώρα του μόνιμου υπαλλήλου μειωμένου ωραρίου! Όχι δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Άρχισε η εφαρμογή του στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Ας μην ξεχνάμε ότι η Διαμαντοπούλου και η Χριστοφιλοπούλου είχαν επιχειρήσει να πληρώνονται οι αναπληρωτές ΕΣΠΑ με βάση τις ώρες εργασίας και το απέτρεψε η αποφασιστική αντίδραση των ίδιων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των συλλόγων ΠΕ με τις συγκεντρώσεις, την άρνηση υπογραφής συμβάσεων και τις επισχέσεις εργασίας. Σήμερα προσφέρεται δώρο στους σχολάρχες. Σειρά αύριο έχει το δημόσιο σχολείο;
Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει :
- · να δημιουργήσει τετελεσμένα σε χρόνο που πιστεύει ότι το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να αντιδράσει.
- · ακολουθώντας τη λογική «διαίρει και βασίλευε» κλείνει το μάτι στους εκπαιδευτικούς της ΠΕ, ότι δήθεν θα μείνουν στο απυρόβλητο, παίζοντας με συντηρητικά αντανακλαστικά που καλλιέργησαν τα προηγούμενα χρόνια και συνεχίζουν να καλλιεργούν και σήμερα οι ηγεσίες των κυβερνητικών παρατάξεων. Οι υπόγειοι πανηγυρισμοί της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας ΠΑΣΚ- ΔΑΚΕ επειδή δήθεν τα μέτρα δεν αφορούν την Π.Ε. είναι θλιβεροί και άφρονες. Η λογική των εξαιρέσεων που καλλιέργησαν και τα προηγούμενα χρόνια έχει αποδειχθεί καταστροφική για των κλάδο. Τίποτα δε δεσμεύει το Υπουργείο είτε στα πλαίσια ενός νέου πακέτου περικοπών είτε γιατί οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό δεν μπορούν να καλυφθούν με τα μερεμέτια που προωθεί, να επεκτείνει την αύξηση ωραρίου και στην Π.Ε. μέσα στο καλοκαίρι.
- · Ξεκινάει από αυτό που μπορεί να έχει άμεσα μεγαλύτερη λειτουργικότητα: δηλαδή η αύξηση του ωραρίου στη ΔΕ έχει άμεση απόδοση και λειτουργεί εύκολα. Αντίθετα στην ΠΕ η αύξηση ωραρίου για να έχει άμεσο αποτέλεσμα πρέπει να συνοδευτεί από συνολική αναδιάρθρωση του Δημοτικού Σχολείου. Βασική (αλλά όχι αξεπέραστη γι αυτούς) δυσκολία αποτελεί η άμεση αντιστοίχιση δασκάλου-τμήματος. Γι’ αυτό και έντονα πια ακούγονται τα σενάρια «γυμνασιοποίησης» των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού σχολείου. Αυτό θα επιτρέψει τη σχεδιαζόμενη κινητικότητα των εκπαιδευτικών με βάση το μάθημα και όχι το τμήμα.
Ένα είναι το απολύτως βέβαιο:
Τα μέτρα αυτά δεν είναι ούτε αποσπασματικά αλλά ούτε και τα τελευταία. Έρχονται να συμπληρώσουν την «αξιολόγηση», το νέο πειθαρχικό δίκαιο, τις καταργήσεις- συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, και στοχεύουν στην κατασκευή χιλιάδων «υπεραρίθμων» εκπαιδευτικών, που θα εξαναγκαστούν σε υποχρεωτικές μεταθέσεις-μετακινήσεις, όπως προβλέπει το Π.Δ. που δόθηκε στη δημοσιότητα, και σε δεύτερο χρόνο σε απολύσεις μέσω της κατάργησης των οργανικών τους θέσεων.
Η τρικομματική κυβέρνηση Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ προχωράει ολοταχώς το σχέδιο της για συρρίκνωση – διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Το σχέδιο αυτό συμπεριλαμβάνει ολόκληρη την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Από τους 10.000 χιλιάδες αναπληρωτές που θα απολυθούν την επόμενη χρονιά μέχρι τους μόνιμους εκπαιδευτικούς με πολλά έτη υπηρεσίας οι οποίοι απομακρύνονται βίαια από τα σπίτια και τις οικογένειές τους μέσω των υποχρεωτικών μετακινήσεων.
«Οι εκπ/κοί να βάλουν πλάτη» δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας στις 8/5 μετά τη συνάντηση με την ΟΛΜΕ. Οι εκπ/κοί Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ εκπ/σης οφείλουμε να μην έχουμε αυταπάτες. Η κυβέρνηση υπηρετεί τις επιταγές της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., φορτώνει την οικονομική κρίση στους εργαζόμενους και διαλύει το δημόσιο σχολείο. Οι εκπ/κοί σ’ όλες τις βαθμίδες οφείλουμε να συμπορευτούμε σ’ ένα πανεκπαιδευτικό αγώνα για να διαφυλάξουμε το δημόσιο, δωρεάν και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Να βάλουμε πλάτη για να αποκαλύψουμε στην ελληνική κοινωνία και στους γονείς τα σχέδια του υπουργείου και της κυβέρνησης για τον αφανισμό των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Δε χωράει καμία αυταπάτη, είμαστε μπροστά σ’ ένα κηρυγμένο πόλεμο που οφείλουμε να δώσουμε αν θέλουμε να μη γίνουμε ραγιάδες!!!