Δεν υπάρχει παράταση: το παιχνίδι είναι στημένο!
Καθολική άρνηση εισέπραξε το Υπουργείο Παιδείας από τους εκπαιδευτικούς στο ζήτημα του ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση. Η αποχή των εκπαιδευτικών έφτασε σε τέτοια επίπεδα, που το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την παράταση της διαδικασίας και επιπλέον, συμπεριλαμβάνει τώρα και τα ιδιωτικά σχολεία !
Και τι περίμεναν δηλαδή ;
- Αφού υποβίβασαν, με το νόμο για το μισθολόγιο-βαθμολόγιο, τους εκπαιδευτικούς δυο και τρεις βαθμούς…
- Αφού τους αφαίμαξαν και τους εξαθλίωσαν μισθολογικά, όπως και τους υπόλοιπους εργαζόμενους…
- Αφού συνέδεσαν ευθέως βαθμό και μισθό δια νόμου με την αξιολόγηση – καρατόμηση…
…τώρα έρχονται να τους ρωτήσουν δήθεν εάν συμφωνούν ή όχι να συνδεθεί η αξιολόγηση με το βαθμό και το μισθό ;
Τώρα το Υπουργείο στοχοποιεί τους διευθυντές για την καθολική άρνηση των εκπαιδευτικών. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση για την παράταση της διαδικασίας, «Λόγω του ότι δεν έχουν δοθεί ακόμα και σήμερα κλειδάριθμοι στους εκπαιδευτικούς σε πολλά σχολεία με ευθύνη Διευθυντών, η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου παρατείνεται μέχρι τη Δευτέρα 15.10.2012 , ώρα 23:59». Δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μας πει ότι οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν κλειδάριθμους για να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο και οι διευθυντές δεν τους έδιναν; Μήπως τελικά αυτό που επιδιώκουν είναι να τρομοκρατήσουν τους διευθυντές, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να πιέζουν έναν – έναν τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο ;
Από τους 6.000 που υποτίθεται ότι συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο, όπως αφήνει να διαρρεύσει το Υπουργείο στον τύπο (βλ. σημερινές εφημερίδες), πόσοι είναι άραγε αποσπασμένοι σε υπηρεσίες του Υπουργείου και στις διευθύνσεις; Πόσοι είναι Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι και γενικώς στελέχη εκπαίδευσης; Πόσοι κλειδάριθμοι εκδόθηκαν όλες αυτές τις ημέρες; Πόσοι από αυτούς συμπληρώθηκαν; Πόσοι βρίσκονται στα συρτάρια των διευθυντών, αφού οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να τους παραλάβουν; Πόσοι πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων;
Δεν υπάρχει παράταση: το παιχνίδι είναι στημένο!
Η διαδικασία συλλογής των ερωτηματολογίων τελείωσε την Τρίτη το βράδυ. Από το σημείο αυτό και μετά, το όποιο αποτέλεσμα, θα είναι προϊόν εκβιασμών, φανερών ή ανομολόγητων πιέσεων και υπόγειων μαγειρεμάτων.
Όπως γνωρίζουν πολύ καλά –όλοι όσοι σέβονται τουλάχιστον τον εαυτό τους και την επιστημονική τους υπόσταση– η διαδικασία διαμόρφωσης, συμπλήρωσης και αποδελτίωσης ενός ερωτηματολογίου ενέχει τα στοιχεία της ανωνυμίας και της προαιρετικότητας όσον αφορά στη συμπλήρωσή του και, επιπλέον, την αμεροληψία του ερευνητή. Ακόμη, το περιεχόμενό του δεν μπορεί να προκαθορίζει τα συμπεράσματα της έρευνας. Το Υπουργείο έχει ήδη παραβιάσει κατάφορα την τρίτη και τέταρτη προϋπόθεση, αφού ως φορέας που διενεργεί την έρευνα έχει ισχυρότατο κίνητρο να «παράγει» συμπεράσματα απολύτως συμβατά με το νεοφιλελεύθερο πλαίσιο αξιολόγησης που προωθεί ο ΟΟΣΑ, ενώ οι ίδιες οι ερωτήσεις (όταν δεν κινούνται στη σφαίρα του σουρεαλιστικού, όπως περιγράψαμε πριν) «διαμορφώνουν» το αποτέλεσμα : τα συμπεράσματα έχουν βγει ήδη. Τώρα επιδιώκει να παραβιάσει –εμμέσως πλην σαφώς– και την προϋπόθεση της προαιρετικότητας! Γιατί; Το είπαμε από την αρχή. Η φιλόδοξη υπερπαραγωγή που ονομάστηκε «ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού κλπ.» μοναδικό στόχο είχε να παρουσιάσει στην κοινωνία ένα εκπαιδευτικό σώμα συμμέτοχο και συνένοχο, πρόθυμο να αξιολογηθεί και να υποστεί τις συνέπειες της καθήλωσης, της περιθωριοποίησης, ακόμη και της απόλυσης. Όμως η υπερπαραγωγή είχε ανάγκη από μερικές δεκάδες χιλιάδες «κομπάρσους»… Μόνο που οι «κομπάρσοι» αποδείχθηκαν απρόθυμοι να συμμετάσχουν στη σφαγή τους!
Τώρα λοιπόν που έπεσαν οι μάσκες του «διαλόγου»και των δήθεν δημοκρατικών διαδικασιών,
τι θα κάνει το Υπουργείο;
Μήπως θα ήταν μια λύση να μας μοιράσουν συμπληρωμένα τα ερωτηματολόγια αφού η γνώμη μας περιττεύει ; Μήπως θα ήταν ακόμα καλύτερα το Υπουργείο Παιδείας να δημοσιεύσει από τώρα τα συμπεράσματά του, που έτσι κι αλλιώς είναι ήδη έτοιμα και προκατασκευασμένα;
Άλλωστε, οι κύριοι του Υπουργείου δεν κρατιούνται ! Με τη γνωστή μέθοδο διαρροές/διαψεύσεις/διευκρινίσεις, την ίδια στιγμή που μας καλούσαν να συμπληρώσουμε το ερωτηματολόγιο, κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση και στον ημερήσιο τύπο δημοσίευμα για εξετάσεις στη Γ΄ και τη Στ΄ Δημοτικού ! Αξιολόγηση και εξετάσεις δια πάσαν νόσον, λοιπόν, είναι η συνταγή πίσω από το προσωπείο του «διαλόγου» και των στημένων ερωτηματολογίων!
Μετά από το απίστευτο αυτό θέατρο σκιών, οι συμμετέχοντες στην επιτροπή του υπουργείου για την αξιολόγηση, πανεπιστημιακοί και στελέχη εκπαίδευσης, εάν έχουν ελάχιστο φιλότιμο και επιστημονικό αυτοσεβασμό οφείλουν να αποχωρήσουν! ΄Η μήπως δεν έχουν ούτε το ένα ούτε το άλλο;
Ούτε βήμα πίσω !
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων όλη αυτή την εβδομάδα, συνεδρίασαν, ενημερώθηκαν και αποφάσισαν. Στη συντριπτικότατη πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτικοί δεν ζήτησαν κλειδάριθμους από τους διευθυντές. Ακόμα και στην περίπτωση που τους προτάθηκε δεν έλαβαν κλειδάριθμους και όσοι έλαβαν, κάτω από διαδικασίες πρωτοφανών πιέσεων, δεν τους χρησιμοποίησαν. Η διαδικασία έληξε!
Επαναλαμβάνουμε τα αυτονόητα κι όμως τόσο απαραίτητα:
Οι διευθυντές δεν έχουν άλλη υπηρεσιακή υποχρέωση από την ενημέρωση όλων των συναδέλφων. Δεν εκδίδουν κλειδάριθμους εάν δεν τους ζητηθεί κάτι τέτοιο από τους συναδέλφους. Οι εκπαιδευτικοί δεν παραλαμβάνουν κλειδάριθμους και δεν συμπληρώνουν ερωτηματολόγια – αρκούνται να δηλώσουν ότι έλαβαν γνώση. Δεν δίνουν αναφορά σε κανένα διοικητικό μηχανισμό εάν επιθυμούν ή όχι να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων αποφασίζουν ότι έλαβαν γνώση και ότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να παραλάβει κλειδάριθμο.
Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρουν άμεσα σαφή και ξεκάθαρη θέση για τις πρωτοφανείς μεθοδεύσεις, αλλά και τις διαρροές για την αξιολόγηση και τις εξετάσεις.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να πάρουν όλα τα μέτρα ώστε, αποφασιστικά και σαν ένας άνθρωπος, οι εκπαιδευτικοί να γυρίσουν την πλάτη στον εμπαιγμό και να αναχαιτίσουν κάθε αυταρχική και αντιδημοκρατική εκτροπή.
- Διάλογος και διαβούλευση δεν μπορούν να γίνουν με αυτούς που οδηγούν τον εργαζόμενο λαό, τον άνεργο, τον εκπαιδευτικό, στην εξαθλίωση
- Όχι στην αξιολόγηση – παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία
- Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη για όλους-ες
- Όχι στις νέες εξετάσεις στη Γ΄ και Στ΄ Δημοτικού – μόρφωση για όλα τα παιδιά, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς και τις διαδικασίες απόρριψης
- Κανείς αξιολογητής στην τάξη, με κινητοποιήσεις – στάσεις εργασίας αποτρέπουμε κάθε μορφή επιχειρούμενης αξιολόγησης
- Διαγραφή από τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ όσων μετέχουν ως αξιολογητές σε οποιαδήποτε διαδικασία και φάση αξιολόγησης
- Κίνημα ανυπακοής, αντίστασης και αγώνα παντού, για να ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΡΑΣ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ
Εκπρόσωποι των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ