ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΟΡΗΓΟΙ – Μ.Κ.Ο.
Με έγγραφό του (30/9/2012) ο Δήμος Νεάπολης – Συκεών προσκαλεί σε συνάντηση τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων του Δήμου με θέμα την «αειφόρο ανάπτυξη».
Το έγγραφο αναφέρει ότι το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε (αρ. απ. 140/2012) τη θεσμοθέτηση του προγράμματος «Αειφόρο Σχολείο» και «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» υπογράφοντας το σχετικό πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΕΠΠ).
Ποια είναι η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού;
Η ΕΕΠΠ είναι η Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) των εφοπλιστών. Πίσω της υπάρχουν με διάφορες ιδιότητες οι: Καρράς, Κουλουκουντής, Λιβανός, Ποταμιάνος, Χανδρής, το Ίδρυμα Λάτση, το Ίδρυμα Λεμός, το Ίδρυμα Μποδοσάκη, το Ίδρυμα Νιάρχος, το Ίδρυμα Ρέστη, το Ίδρυμα Σαμούρκα, το Ίδρυμα Ευγενίδου, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, κλπ. Αυτοί κι άλλοι πολλοί που συσσώρευσαν τα κεφάλαιά τους από την εκμετάλλευση των ναυτικών, από τα θαλασσοδάνεια που πήραν και που αφαιρέθηκαν από τα ασφαλιστικά μας ταμεία. Αυτοί που απαλλάσσονται από κάθε μορφής φορολόγηση των κερδών τους και του εφοπλιστικού τους κεφαλαίου.
Το δε «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» κρύβει από πίσω του γνωστούς ομίλους για την ευαισθησία τους στην …αειφόρο τους ανάπτυξη δηλ. για την αύξηση των κερδών τους, την εκμετάλλευση των εργαζομένων και την καταστροφή του περιβάλλοντος.
Χορηγοί του Βραβείου είναι:
- το ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ της εταιρείας του που προκαλούσε στην καταστροφή του φυσικού πλούτου της Χαλκιδικής με τα ορυχεία χρυσού,
- το THE A.G. LEVENTIS FOUNDATION της “A.G. Leventis & Company Limited” που από το 1936 εκμεταλλεύεται με αποικιακούς όρους το φυσικό πλούτο της Δυτ. Αφρικής και κυρίως τους λαούς της Γκάνας και της Νιγηρίας,
- ο ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ με 12 περιοδικά, 4 εφημερίδες ( «Εspresso», «Η Σφήνα», «Ισοτιμία» και «Athens News») το ραδιοφωνικό σταθμό Flash, με απλήρωτους και απολυμένους εργαζόμενους όπως καταγγέλλει το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΥ – ΧΑΡΤΟΥ .
- Τους παραπάνω πλαισιώνουν άλλες ΜΚΟ (Mio-EC SDE, MedIES, egaio) που εμπορεύονται εκπαίδευση με περιβαλλοντισμό και οικολογία και με πιθανό χρηματοδότη τα ευρωπαϊκά προγράμματα
Όλοι αυτοί για να ωραιοποιήσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και να φροντίσουν υστεροφημία τους, «είναι ευαίσθητοι» με το περιβάλλον και ΚΑΤΑΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ
ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ …ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ!!!.
Δηλαδή, να ανταγωνιστούν μεταξύ τους σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές (διαγωνισμό και σύγκριση σχολείων το ονομάζει) για να αποδείξουν ποια σχολεία είναι ευαίσθητα περιβαλλοντικά, ποιοι εκπαιδευτικοί είναι καλύτεροι και δραστήριοι κοινωνικά γιατί ο διαγωνισμός/ανταγωνισμός «της αειφόρου τους ανάπτυξης» περιλαμβάνει εκτός από τον περιβαλλοντικό τομέα, τον παιδαγωγικό και τον κοινωνικό.
Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση των ευρωπαϊκών οδηγιών για την εκπαίδευση όπως αυτές αποτυπώνονται στο Νέο Σχολείο της αλήστου μνήμης υπουργού παιδείας Διαμαντοπούλου και του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία και με χρηματοδότηση από το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Η εφαρμογή αυτής της πολιτικής για την περιβαλλοντική αγωγή ξεκίνησε με μείωση του προσωπικού και υπολειτουργία των κέντρων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ακολούθησε η είσοδος του ιδιωτικού τομέα και βέβαια η ΕΕΠΠ που έχει ετοιμάσει τα πάντα: από το σχολικό πρόγραμμα δράσης τις φόρμες και την αναλυτική περιγραφή των επιμέρους δράσεων μέχρι την αξιολόγηση των επιτευγμάτων. Θα υλοποιούμε δηλαδή ένα πρόγραμμα που μια ΜΚΟ προετοίμασε για να εφαρμοστεί στο δημόσιο σχολείο, θα λογοδοτούμε και θα κρινόμαστε από αυτούς, θα διαμορφώνουμε τον ατομικό μας φάκελο (επιστημονικό και εργασιακό) με βάση τη συμμετοχή και τα αποτελέσματα που θα έχουμε από τον φορέα του κάθε προγράμματος. Μας επιβάλουν την επιστημονική απαξίωσή μας συγχρόνως με την πλήρη εργασιακή μας εξάρτηση μέσα από τέτοια προγράμματα και ΜΚΟ.
Και βέβαια η δημοτική αρχή τη δουλειά της κάνει. Αυτή την πολιτική στήριξε και αυτήν ακολουθεί. Βραβεία θα μοιράσει, φωτογραφίες στα προπαγανδιστικά έντυπα του δήμου θα υπάρξουν, φιέστες θα γίνουν, φιλοπεριβαλλοντικές κορόνες θα ακουστούν. Όμως από τα σχολεία θα εξακολουθούν να λείπουν τα χρήματα για να λειτουργήσουν, θα εξακολουθούν να στεγάζονται σε ακατάλληλα ή νοικιασμένα μαγαζιά, οι ελεύθεροι χώροι θα απουσιάζουν από το δήμο, οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας θα είναι σε απόσταση ανάσας από τα σχολεία. Τα παιδιά θα εξακολουθούν να ζουν στη συνεχή υποβάθμιση του περιβάλλοντος από fast tract έργα που θα παρακάμπτουν τους περιβαλλοντικούς όρους «για την ανάπτυξη και την ανάκαμψη της οικονομίας,» έργα που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν οι χορηγοί.
Λυπόμαστε μόνο που τέτοιες προτάσεις ψηφίστηκαν και με την ψήφο συναδέλφων εκπαιδευτικών που είναι δημοτικοί σύμβουλοι. Τους καλούμε να αναθεωρήσουν τη στάση τους .
Το οικονομικό όφελος της …νίκης για τα σχολεία ανά κατηγορία είναι τα παρακάτω, όπως τουλάχιστον αναγράφεται στο πρακτικό της απόφασης 140/2012 του δημ. συμβουλίου. Κι όλα αυτά την περίοδο που η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ. υποχρηματοδοτεί το δωρεάν δημόσιο σχολείο. Η δεύτερη δόση μειωμένη κατά 50% δεν έχει φτάσει στα σχολεία, η τρίτη δόση οδηγείται στα κεφάλαια για τη διάσωση του τραπεζικού κεφαλαίου μαζί με τους μισθούς και τις συντάξεις μας και το πετρέλαιο για τη θέρμανση των σχολείων. Μια χαρά μονόδρομος παρουσιάζεται το 500κοσάρικο του βραβείου για να καλυφθούν βασικές λειτουργικές ανάγκες.
Η κυβέρνηση μας το λέει καθαρά: ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ. Βρείτε τα λεφτά μόνοι σας. Από τους γονείς, από διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα που χρηματοδοτούνται από πλούσιους κι ευαίσθητους χορηγούς, από επιχειρήσεις, από την εκκλησία, από ευρωπαϊκά προγράμματα, από εσάς τους ίδιους. Οι προσπάθειές σας θα αναγνωριστούν με την αυτοαξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ:
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε ανάγκη από όλους αυτούς (ΜΚΟ, δημοτικούς παράγοντες, πλούσιους φιλάνθρωπους και λοιπές κατηγορίες) για να αναδείξουμε τα ζητήματα που αφορούν την ποιότητα ζωής, τη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και την ανάδειξη των οικολογικών ζητημάτων, με οδηγό την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, το σεβασμό και την αποδοχή κάθε μαθητή, κάθε εκπαιδευτικού και κάθε σχολείου. Δε λειτουργούμε ανταγωνιστικά ούτε …διαγωνιζόμαστε. Αντίθετα:
- Αγωνιζόμαστε για ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
- Αγωνιζόμαστε για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά μας δικαιώματα.
- Δεν ψάχνουμε για βραβεία 500σίων, 300σίων ή 200σίων ευρώ. Αγωνιζόμαστε για δημόσια χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. ΈΞΩ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ, ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΟΥΤΕ ΔΕΚΑΡΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.
- Είμαστε απέναντι στην απαξίωση-υποχρηματοδότηση των σχολείων, τις καταργήσεις-συγχωνεύσεις, στις ευρωπαϊκές οδηγίες για αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, στα αγοραία προγράμματα σπουδών, στο φτηνό, ευέλικτο, αποδοτικό, πειθαρχημένο και αποκεντρωμένο «Νέο Σχολείο»
- Βρισκόμαστε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση που επιχειρεί τον ανταγωνισμό, την εργασιακή και ιδεολογική χειραγώγησή μας.
Καλούμε τους διευθυντές, -τριες και τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012