Σύσκεψη Πέμπτης (29/11) για το Συντονισμό των
Συλλόγων λεκανοπεδίου Αττικής
Την Πέμπτη 29/11 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΔΟΕ σύσκεψη Δ.Σ. των Συλλόγων Αττικής. Στη σύσκεψη συμμετείχαν συνολικά 12 Σύλλογοι (Αριστοτέλης, Αθηνά, Παρθενώνας, Αιγάλεω, Περιστέρι, Ν. Σμύρνη, Κ. Σωτηρίου, Μαρούσι, Πρόοδος, Κερατσίνι - Πέραμα, Νίκαια, Κορυδαλλός) με αποφάσεις Γ.Σ. ή Δ.Σ.
Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε η ανάγκη και η δυνατότητα να προχωρήσει η κοινή δράση και ο συντονισμός με βάση την περσινή θετική εμπειρία αλλά και τις αποφάσεις των πρόσφατων Γενικών Συνελεύσεων των Συλλόγων. Ως αντικείμενο της κοινής δράσης προτείνονται οι άξονες : της πάλης ενάντια στην αντιεκπαιδευτική "μεταρρύθμιση", στο πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση, το ασφαλιστικό, το μισθολογικό, η αδιοριστία, η αντιπολεμική - αντιιμπεριαλιστική δράση.
Από τη συζήτηση που έγινε καταλήχθηκαν οι παρακάτω προτάσεις προς τους Συλλόγους :
Η έκδοση κοινής ανακοίνωσης και αφίσας
Η απόφαση από τώρα για κήρυξη κοινής στάσης εργασίας και κινητοποίησης τις αμέσως επόμενες μέρες από την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την αξιολόγηση
Η συμμετοχή στα συλλαλητήρια ενάντια στον πόλεμο και την παγκοσμιοποίηση στις 13 και 14 Δεκεμβρίου
Επισυνάπτεται η πρόταση για κοινή αφίσα και ανακοίνωση των Συλλόγων
ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ - ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ
"να υψώσουμε νέο πύργο ατίθασο"
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βρισκόμαστε στο στόχαστρο μιας πραγματικής καταιγίδας μέτρων, νόμων και διαταγμάτων που ανασυνθέτουν αντιδραστικά το τοπίο της εργασίας και της εκπαίδευσης. Στην εποχή της ΟΝΕ, η γενίκευση της ελαστικής απασχόλησης, οι ιδιωτικοποιήσεις, η ένταση της λιτότητας, η κατεδάφιση του ενιαίου και κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης είναι στην προμετωπίδα.
Στην εκπαίδευση η αντιδραστική πορεία της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι πασιφανής και για τον πιο δύσπιστο. Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, τα πολυπληθή τμήματα, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και αίθουσες, η απαράδεκτη και πρωτοφανής καθυστέρηση στη διανομή των βιβλίων, οι χιλιάδες μαθητές που πετάχτηκαν έξω από το "Ενιαίο" Λύκειο, η άνθιση των φροντιστηρίων, είναι αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης" των ν.2525 και 2640 είναι συνέπειες της πολιτικής λιτότητας και υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης. Τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης για το "σχολείο του 2000" και οι τυμπανοκρουσίες του Υπουργού Παιδείας ότι "δεν υπάρχουν προβλήματα στην εκπαίδευση" συντρίβονται από την ίδια την πραγματικότητα.
Με την επικείμενη κατάθεση του περίφημου, τριπλού πολυνομοσχεδίου για την αξιολόγηση, μπαίνει σε νέα φάση η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ένα πολυνομοσχέδιο που κάνει πιο συγκεντρωτική, πιο αυταρχική , πιο ιεραρχική τη δομή της εκπαίδευσης, που παραδίδει στα χέρια των ιδιωτών την επιμόρφωση. Ένα νομοσχέδιο που είκοσι χρόνια μετά την κατάργηση του επιθεωρητισμού ξαναφέρνει την τάξη τους σύγχρονους ιεροεξεταστές. Η προβλεπόμενη αξιολόγηση - κατάταξη - χειραγώγηση θέτει στο στόχαστρό της την ακώλυτη βαθμολογική εξέλιξη, συνδέει το μισθό με την απόδοση, θέτει υπό αμφισβήτηση τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων μας. Προωθεί τον πλήρη ιδεολογικό έλεγχο της εκπαίδευσης, την κατάταξη των σχολείων με βάση την αποδοτικότητά τους, όπως καθορίζονται από τους δείκτες της αγοράς.
Την ίδια στιγμή, το νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών, στηρίζεται πλήρως στην εξατομίκευση των όρων, καταργεί το συλλογικό δικαίωμα στην εργασία και την εργασιακή αξία των πτυχίων, προϋποθέτει τη συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη ακόμα και σε θέση αναπληρωτή, οδηγεί στη "μόνιμη προσωρινότητα"χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιους συναδέλφους μας.
Η κυβερνητική επίθεση στην εκπαίδευση, η προώθηση της αξιολόγησης - χειραγώγησης, οι χιλιάδες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, η πολιτική της αδιοριστίας, η προώθηση του νέου ελαστικού μισθολογίου και των νέων αντιασφαλιστικών μέτρων, βρίσκουν για μια ακόμα φορά την Ομοσπονδία σε κατάσταση πλήρους αδράνειας. Για τρεις ολόκληρους μήνες, καμιά αγωνιστική απόφαση, καμιά προετοιμασία, κανένα μέτρο αποφασιστικής απάντησης. Θεωρούμε ότι είναι άμεση ανάγκη, να προχωρήσει ο κλάδος στην οργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων με όλες τις προϋποθέσεις επιτυχίας και με νικηφόρα προοπτική (συνέχεια, συνέπεια, μαχητικότητα). Απαιτείται σήμερα, περισσότερο από ποτέ, ο αποφασιστικός αγώνας, ο συντονισμός της δράσης των συλλόγων με αποφάσεις των Γ.Σ. με τη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα, με μαζικές διαδικασίες. Σε κοινό βηματισμό αλλά και κοινές πρωτοβουλίες με όλο τον κόσμο της εκπαίδευσης, με τους εργαζόμενους για την ανατροπή της επίθεσης.
Γι' αυτό ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια, από 12 συλλόγους αρχικά. Είχαμε ξαναβρεθεί πέρσι στις κοινές πρωτοβουλίες μπροστά στη λιτότητα, την αδιοριστία, το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, την αντιασφαλιστική επίθεση. Βρεθήκαμε φέτος και στις αντιπολεμικές πρωτοβουλίες
Αυτή την προσπάθεια με συνέπεια και προοπτική θέλουμε να συνεχίσουμε ώστε να επιτευχθεί η μάχιμη συσπείρωση όλου του κλάδου.
Να γράψουμε σε όλες τις τάξεις τη λέξη Ειρήνη !
Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να μένουμε αδιάφοροι και απαθείς απέναντι στις πολεμικές ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Στο όνομα της "αντιμετώπισης της τρομοκρατίας", ΗΠΑ - ΝΑΤΟ και Ε.Ε. οργανώνουν και πραγματοποιούν στρατιωτικές επιχειρήσεις που μόνο στόχο έχουν να εξυπηρετήσουν τα οικονομικά και τα γεωπολιτικά τους συμφέροντα. Για μια ακόμα φορά, αθώα θύματα πληρώνουν την πολιτική της Νέας Τάξης, όπως έγινε στο Ιράκ, στη Γιουγκοσλαβία και αλλού. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δώσουμε δυναμικά το παρών, στις μεγάλες αντιπολεμικές κινητοποιήσεις, να πρωτοστατήσουμε στην οργάνωση πρωτοβουλιών ενάντια στον Πόλεμο και τη Νέα τάξη σε κάθε γειτονιά, Δήμο και συνοικία. Να μεταφέρουμε σε κάθε σχολική τάξη το ελπιδοφόρο μήνυμα της Ειρήνης, της Αλληλεγγύης, της Δικαιοσύνης.
Διεκδικούμε - Απαιτούμε
Κατάργηση των ν.2525 και 2640 - Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή - 12χρονη δημόσια δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά
Συνολική απόσυρση του πολυνομοσχεδίου "για την περιφερειακή αποκέντρωση, την αξιολόγηση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών". Όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση και στη κατηγοριοποίηση των σχολείων. Κανένας αξιολογητής στις τάξεις. Παιδαγωγική ελευθερία - Δημοκρατία στο σχολείο.
Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και σχεδίων. όχι στα ευέλικτα συστήματα συνταξιοδότησης. Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης, αύξηση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων, μείωση (με προοπτική κατάργησης) της εργατικής ασφαλιστικής εισφοράς. Να δοθούν πίσω όλα τα κλεμμένα στα ταμεία. Όχι στο διάλογο - απάτη. Δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας για όλους.
Ανατροπή της λιτότητας. Ουσιαστικές αυξήσεις ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς από ένα μισθό. Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, εκτός χρονοεπιδόματος και οικογενειακού (που πρέπει να καταβληθεί άμεσα και αναδρομικά και στους δυο συζύγους). Όχι στη σύνδεση μισθού - απόδοσης. Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις για όλα τα ζητήματα. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες και ταυτόχρονα να ανοίξει ο δρόμος για το μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών. Επαναφορά της επετηρίδας. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και των ελαστικών συστημάτων πρόσληψης.
Κατάργηση του ΔΥΚ και της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Να σταματήσουν τώρα οι πολεμικές επιχειρήσεις και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Άμεση απεμπλοκή της χώρας μας από τον αμερικανοΝΑΤΟϊκό πόλεμο. Απέναντι στον Ευρω-τρομονόμο και την κρατική καταστολή, αγωνιζόμαστε για υπεράσπιση - διεύρυνση των λαϊκών ελευθεριών και των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων
Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΦΙΣΑ
STOP
|
Απόσυρση πολυνομοσχέδιου Όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς - συντάξεις Όχι στη σύνδεση μισθού - απόδοσης |
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ |
Μαζικοί διορισμοί από την επετηρίδα
12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο
2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
Κατάργηση ν.2525 - 2640
Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση για όλους
Κατάργηση αντιασφαλιστικών νόμων
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Επιστροφή | Περιεχόμενα |