ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δέκα μήνες πέρασαν από τότε που μας προσέλαβαν στο πρόγραμμα της ολυμπιακής Εκπαίδευσης και κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι τα πράγματα είναι ρόδινα.
Δεν προλάβαμε να χαρούμε με τη νομοθετική ρύθμιση για την επαναπρόσληψή μας ως το 2004, όταν έφτασε η εγκύκλιος που καθορίζει τους όρους εργασίας μας. Είναι προφανές ότι χειρότερη δεν θα μπορούσε να είναι η κατάσταση. Είμαστε ο μοναδικός κλάδος που τον πετάνε εκτός ωραρίου σχολείου και τον αναγκάζουν να δουλέψει πρωί - απόγευμα. Ούτε ένας εκπαιδευτικός σ' όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δεν δουλεύει σε 3 - 5 σχολεία και μάλιστα χωρίς την ελάχιστη διευκόλυνση στο διδακτικό ωράριο, πληρωμή οδοιπορικών κ.λ.π.
Πάνω στο δικό μας αντικείμενο επιχειρούν να καταστρατηγήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα στην εκπαίδευση και να παγιώσουν μια κατάσταση ξεκινώντας από τον κλάδο μας.
Γνωρίζουν κι οι ίδιοι ότι μ' αυτούς τους όρους κυρίως στην Β'θμια Εκπαίδευση το πρόγραμμα δεν θα λειτουργήσει. Το μεράκι των ΚΦΑ να προσφέρουν έργο, πολύ λίγο θα επηρεάσει τους μαθητές με τον ανύπαρκτο ελεύθερο χρόνο, τους μαθητές της επαρχίας που γυρνάνε στο χωριό τους με το τέλος των μαθημάτων, τους μαθητές της πρωινής απογευματινής βάρδιας στα σχολεία της Αθήνας.
Ο επίλογος είναι λίγο πολύ - γνωστός. ''Συγνώμη το πρόγραμμα δεν πέτυχε, ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας''!
- Η εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας αντί ν' αναφέρεται στο πως θα χρηματοδοτήσει το ίδιο ένα τέτοιο μεγαλόπνοο πρόγραμμα με εποπτικό υλικό, καλεί τα σχολεία και τους Κ.Φ.Α. να βρουν χορηγούς! Μήπως αυτό λέγεται ιδιωτικοποίηση των σχολείων; Όποιος εξ' υμών τρέξει περισσότερο στους επιχειρηματίες και εμπόρους της περιοχής και μαζέψει πιο πολλά λεφτά θα πάει καλύτερα το σχολείο τους, θα πάρει μπράβο από το Υπ. Π. Μήπως αυτό λέγεται κατηγοριοποίηση των σχολείων! Είμαστε εκπαιδευτικοί ή ζητιάνοι;
Υπάρχει και ένας ακόμη σοβαρός λόγος που το Υπ. Παιδείας μας έχει με ημερομηνία λήξης. Το πρόγραμμα αυτό γίνεται με συνεργασία Υπ. Παιδείας και Αθήνα 2004. Τα μεγάλα λόγια για το κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο του προγράμματος που έλεγαν στο σεμινάριο πήγαν περίπατο με την εγκύκλιο του Φεβρουαρίου 2001 προς τους Κ.Φ.Α. που έβαζε δύο στόχους: α) να δημιουργήσουμε θετική στάση στους μαθητές - γονείς - εκπαιδευτικούς για την Ολυμπιάδα του 2004 και β) αφού πειστούν για τα οφέλη να γίνουν εθελοντές και να δουλέψουν γι' αυτήν. Γι' αυτό πιέζουν στο να κάνουμε εκδηλώσεις για να καλλιεργούμε το θετικό κλίμα. Ανεξάρτητα από την γνώμη του καθένα μας για τους Ολυμπιακούς αγώνες πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι πρόγραμμα προσηλυτισμού και εμείς κυνηγοί κεφαλών.
Πολλοί από εμάς θα μπορούσαν να πουν ''Υπερβολές σιγά μην γίνουν όλα αυτά!!''. Στην λούφα θα περάσουν οι εξωδιδακτικές ώρες!!. ''ας έρθει το 2004 και βλέπουμε, ας μην κοντράρουμε ιδιαίτερα και μας διώξουν νωρίτερα!!!''. Δεν συμφωνούμε με καμιά από αυτές τις αντιλήψεις:
Γιατί όσο εμείς αδρανούμε και υποχωρούμε στις απαιτήσεις του Υπ. Παιδείας τόσο φτιάχνουν σχέδια για εμάς χωρίς εμάς. Πόσες φορές μέχρι τώρα ιδιαίτερα οι παλιότεροι συν/φοι δεν έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους π.χ. στα προγράμματα Μ.Α. και παρ' όλα αυτά έβλεπαν τη θέση τους να χειροτερεύει και πολλές φορές να χάνουν τη δουλεία τους.
Ιδιαίτερα όταν ο νόμος για τις εργασιακές σχέσεις αντί για τον εργαζόμενο με την μόνιμη σταθερή και αξιοπρεπή εργασία επιβάλει τον απασχολήσιμο με τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
Ο καινούριος νόμος για τους αναπληρωτές δεν είναι τίποτα άλλο παρά η μονιμότητα στην προσωρινή απασχόληση.
Εμείς από την πλευρά μας πρέπει την αγωνία μας για μόνιμη αξιοπρεπή δουλειά να την μετατρέπουμε σε διεκδίκηση όλων μας και όχι με την εύκολη λύση της ανάθεσης στο Δ.Σ.
Ποια όμως είναι τα αιτήματα αυτά που:
α) θ' ανοίγουν δρόμο σε μια τέτοια κατεύθυνση;
β) θα μας φέρνουν κοντά στους μαθητές - γονείς - εκπαιδευτικούς θα τους κάνουν αλληλέγγυους και συμμέτοχους στους αγώνες μας;
γ) θα αντιστρατεύονται τις επιδιώξεις του Υπ. Παιδείας και θ' ανοίγουν το δρόμο για μια διαφορετική εκπαίδευση πραγματικά ανοιχτή στην κοινωνία και τις ανάγκες της.
Γι' αυτό ζητάμε:
1. Αύξηση των ωρών Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης:
α) Επαναφορά του ωραρίου των ΣΔΕΝΠ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 4 ώρες εβδομαδιαία για Α΄- Β΄- Γ΄ τάξη και 3 ώρες της Δ΄- Ε΄- Στ. Ήδη έχει πάρει γι΄ αυτό απόφαση το Συνέδριο της διδασκαλικής ομοσπονδίας (ΔΟΕ).
β) Αύξηση σε τρεις ώρες στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
γ) Εξασφάλιση της ανάλογης υλικοτεχνικής υποδομής που θα διευκολύνει τους συναδέλφους στη δουλειά τους.
Μέσα στα πλαίσια αυτής της αναβαθμισμένης Φ.Α. θα βρει και το ρόλο του αυτό το νέο πρόγραμμα όπου ο Κ.Φ.Α. θα μαθαίνει τους μαθητές να ψάχνουν, να ερευνούν να δημιουργούν κριτική σκέψη. Θα μάθουν ν' αντιμετωπίζουν κριτικά και αντικειμενικά την ιστορία των αρχαίων αλλά και σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων αλλά και όλου του αγωνιστικού αθλητισμού.
Στην λογική του πρωταθλητισμού της εμπορευματοποίησης - του ντόπινγκ θα αντιπαραθέτει την αντίληψη του αθλητισμού και των σπορ για τον άνθρωπο. Θα προβάλει την αξία της ασκησης σαν στοιχείο της καθημερινής ζωής για την υγεία και την ψυχαγωγία. Το δικαίωμα στο παιχνίδι για όλους χωρίς αποκλεισμούς.
Αυτό σημαίνει: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ Κ.Φ.Α. ΤΩΡΑ.
2. Καμία καταστρατήγηση του ωραρίου και των εργασιακών δικαιωμάτων που έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί.
α) Ενιαίο ωράριο σε μια βάρδια μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα,
β) Πληρωμή οδοιπορικών για τις αναθέσεις σε πάνω από ένα σχολείο,
γ) Διευκόλυνση στο διδακτικό ωράριο, των Κ.Φ.Α..
Μπορούμε όμως να πετύχουμε μόνοι μας σαν καθηγητές Ολυμπιακής Παιδείας;
Κατά τη γνώμη μας όχι.
Πρέπει ν' απευθυνθούμε στις ΕΛΜΕ, στους συλλόγους δασκάλων, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, συλλόγους γονέων, σύλλογο αδιόριστων κ.λ.π.
Συν/φοι,
Πριν υπογράψει ο Σουφιάς το Π.Δ. για τις οργανικές θέσεις Κ.Φ.Α. στα Δημοτικά είχαν φτάσει στο γραφείο του εκατοντάδες ψηφίσματα Συλλόγων γονέων. Είχαν πάρει αποφάσεις η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ ύστερα από δική μας επιμονή.
Η λογική του ''διαιρεί και βασίλευε'' καθώς και ο καθένας το μαγαζί του είναι αυτή που επιτρέπει στο Υπ. Παιδείας να αλωνίζει.
Ο συνεχής - παρατεταμένος και ανυποχώρητος αγώνας μπορεί να μας βοηθήσει.
Η εμπειρία μας έδειξε ότι η υποχωρητικότητα και η υποταγή δεν αποδίδει καρπούς.
Το νέο Δ.Σ. να συγκαλέσει άμεσα γενική Συνέλευση για ν' αποφασίσουμε για τα προβλήματά μας.
Κάθε καθυστέρηση μετράει εναντίον μας.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ
Επιστροφή | Περιεχόμενα |