ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ |
Η ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ
ΚΑΙ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΚΑΙΡΟ
Τους ύπατους εγώ ανέδειξα
Κι αυτοί κληρονομήσανε τα δικαιώματα
Φορέσαν πορφυρούν ατίθασον ένδυμα
Σανδάλια μεταξωτά ή πανοπλία
εξακοντίζουν τα βέλη τους εναντίον μου -
η θέλησή μου που καταπατήθηκε τόσους αιώνες.
Κάτι πήγαινε στραβά στο βασίλειό του… Πολλές μουρμούρες και αμφισβητήσεις από τους υπηκόους του. Ο Ηγεμόνας σκέφτηκε πολύ και είπε να κάνει μια συνεδρία. Κάλεσε λοιπόν την οικογένειά του, τους φίλους του, τους πιστικούς και τα τσιράκια του. Μίλησαν πολύ για ενότητα, για τα οικογενειακά τους, θυμήθηκαν λέξεις που έλεγαν όταν έδιναν παραστάσεις - τότε που γύρναγαν ως μπουλούκι κοντά στους πληβείους- έφαγαν και ήπιαν. Τίποτα δεν είπαν για όσα τους καταμαρτυρούσαν, για όσα μαρτυρούσαν οι κάτοικοι αυτής της χώρας, όμως ο Ηγεμόνας ήταν πια παντοδύναμος και πάλι, τον ψήφισε το 71% της φαμελιάς του, τι σημασία έχουν οι υπόλοιποι;
Με καθαρή την εντολή, προχωρά στο να καθαρίσει το τοπίο από βαρίδια του παρελθόντος. Όπως δημόσια, κοινωνική ασφάλιση, αυξήσεις μισθών, εργασιακή ασφάλεια, δημόσια δωρεάν παιδεία, κοινωνικό κράτος, ατομικές ελευθερίες και άλλους αναχρονισμούς. Αφού προχώρησε στον "αλλαξοκαρεκλισμό" δηλαδή τον ανασχηματισμό όπως λέγεται στη γλώσσα των διανοούμενων, άρχισε να εκδίδει διατάγματα και νόμους, να προσπαθεί να προχωρήσει με πιο γοργούς ρυθμούς όλα όσα διαμαρτύρονταν οι υπήκοοι. Η σκέψη απλή, αν δεν έχεις κεκτημένα και δικαιώματα για τι θα διαμαρτυρηθείς;
Έτσι, αποφάσισε την πιο ενεργητική συμμετοχή στην εκστρατεία ενάντια στο Αφγανιστάν, αρχικά, ενάντια σε όποιον άλλο αποφασίσει η Νέα Τάξη, μετά. Λιμάνια, αεροδρόμια, εναέριος χώρος, πληρώματα των Άβακς, βάσεις. Νέες αποστολές στρατού κατοχής στα Βαλκάνια και αν χρειαστεί και ελληνικά στρατεύματα στον ιερό πόλεμο των Ταλιμπάν της εκμετάλλευσης.
Ιδιωτικοποιήσεις, κραύγασε, πουλήστε ότι είναι δημόσιο ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, πετρέλαια, λιμάνια. Φτηνές επιχειρήσεις για το κεφάλαιο, ακριβές υπηρεσίες για τους πολίτες.
Πόλεμο έχουμε για ποιες αυξήσεις μιλάνε; 2,5% και πολύ είναι σε μισθωτούς και συνταξιούχους, φοροαπαλλαγές, απελευθέρωση των ωραρίων των εργαζομένων για τις ανάγκες του "εθνικού κορμού", των επιχειρηματιών. Σύνδεση μισθού - απόδοσης και σύστημα αμοιβών και όχι μισθολόγιο προτείνει η κυβέρνηση.
Χαμηλότερες δαπάνες για παιδεία, υγεία, ασφάλιση στο νέο προϋπολογισμό το κράτος μας έχει ανάγκη από όπλα και όχι βιβλία, ολυμπιακά έργα και όχι εμβόλια, μεγαλοεκατομμυριούχους και όχι συνταξιούχους.
Έτσι "ξεπαγώνει" και το ασφαλιστικό, παρατεταμένο καλοκαιράκι είχαμε και στο στόχαστρο πάλι οι γυναίκες, τα όρια ηλικίας, οι συντάξιμες αποδοχές και το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών. Κεφαλαιοποιητικό πρέπει να είναι το σύστημα μας λεν οι "σοφοί", έτσι χάθηκαν στο χρηματιστήριο 485 δις από τα αποθεματικά των ταμείων το πρώτο εξάμηνο του 2001.
65 χρονών το όριο ηλικίας γιατί είσαι ακόμα παραγωγικός. Αν θέλεις να βγεις πιο μπροστά μείωση των συντάξιμων αποδοχών 2% ανά χρόνο.
Δεν αντέχουν τα ταμεία φωνάζουν αυτοί που έκλεψαν τις ασφαλιστικές μας εισφορές για δεκαετίες. Λυπηθείτε με είμαι ορφανός, φωνάζει ο δολοφόνος των γονιών του!!!
Μια νέα ΛΑΜΨΗ στην εκπαίδευση
Μετά την εκτυφλωτική "επιτυχία" της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, με άριστα βαθμολόγησε η κυβέρνηση την πολιτική της, με την είσοδο των νέων υφυπουργών στο υπουργείο Παιδείας θέλει να μας σεληνιάσει!!!
Η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως επιχείρηση και αυτό που αναζητά η κυβέρνηση με τις αντιδραστικές τομές της είναι η αποτελεσματικότητά της. Προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα είναι ο ανταγωνισμός - όλοι εναντίον όλων- η μετρησιμότητα, η κατάταξη, η λειτουργία με βάσεις τους κανόνες της αγοράς Το ευέλικτο ανταγωνιστικό σχολείο που πάνε να διαμορφώσουν είναι προϋπόθεση για να πετύχουν τα μέγιστα αποτελέσματα στην πρόσδεση σχολείου - αγοράς, στη δημιουργία των αυριανών απασχολήσιμων, σημερινών εκπαιδεύσιμων μαθητών. Έτσι, καθιερώθηκε ο χωρισμός γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης "δεν κάνουν όλα τα παιδιά για γράμματα και γι αυτό φταίνε τα ίδια και οι οικογένειες τους". Μοχλός ο εξεταστικός Μινώταυρος που κατάπιε μέσα σε τέσσερα χρόνια το 50% των μαθητών που έπρεπε να βρίσκονται στην τρίτη Λυκείου.
Καταργήθηκε η επετηρίδα, δηλαδή η εργασιακή ικανότητα του πτυχίου, η υποχρέωση του κράτους να προσλαμβάνει τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Πολλαπλασιάστηκαν τα φροντιστήρια, έγινε δυσβάστακτο το κόστος της "δωρεάν" παιδείας για τον εργαζόμενο γονιό.
Εντατικοποιήθηκε όλη η εκπαιδευτική διαδικασία με μοναδικό κριτήριο την αποτελεσματικότητα στις εξετάσεις και όχι τη γνώση και την προσωπικότητα του μαθητή.
Με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών εισάγεται η ίδια ποιότητα ανταγωνισμού όπως στις πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών και το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Το ερώτημα πια δεν θα είναι τι προσφέρει το σχολείο στο μαθητή αλλά ο μαθητής στο σχολείο. Από την επίδοση του μαθητή θα εξαρτάται η κατάταξη του σχολείου, η χρηματοδότησή του, ο αριθμός των μαθητών που θα έχει, η οικονομική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Ποιος γονιός θα πηγαίνει το παιδί του σε ένα μη αποτελεσματικό σχολείο; Ποιος εκπαιδευτικός θα θεωρείται αποτελεσματικός σε ένα σχολείο με χαμηλές αποδόσεις; Ποιο σχολείο θα χρηματοδοτείται επαρκώς όταν είναι αναποτελεσματικό;
Με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στόχος δεν είναι απλώς η οικονομική του συρρίκνωση, η σύνδεση με τη βαθμολογική του εξέλιξη, αλλά η ενεργητική του στράτευση στην κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική. Δεν αρκεί να είσαι πειθήνιο όργανο εφαρμογής του κρατικού αναλυτικού προγράμματος, δεν αρκεί η μέχρι κεραίας εφαρμογή του τι λέει το βιβλίου του δασκάλου και του διδακτικού εγχειριδίου, απαιτούν να δίνεις όλη τη δημιουργικότητά σου, τη φαντασία σου ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η αντιεκπαιδευτική τους πολιτική. Γι αυτό χρησιμοποιούν τη δαμόκλεια σπάθη της σύνδεσης μισθού - απόδοσης, την αξιολόγηση για τη μονιμοποίηση, τη βαθμολογική εξέλιξη, για όποτε κρίνουν αυτοί αναγκαίο. Γι αυτό δεν τους αρκεί απλώς ο διευθυντής, ο σχολικός σύμβουλος αλλά θέλουν και οι αξιολογητές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου να μπαίνουν μέσα στην τάξη.
Με την επιμόρφωση δεν έχουν απλώς ως στόχο να μοιραστούν τα κονδύλια (1 τρις !!!) αλλά να τη χρησιμοποιήσουν και ως το νέο τρόπο κατάταξης, αξιολόγησης, κατηγοριοποίησης αλλά και συμμόρφωσης για όποιον παρεκκλίνει από τις άνωθεν εντολές.
ΠΩΣ ΘΑ ΞΑΝΑΒΑΠΤΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Κάτω
στο βάθος
τόσα πέλματα βαριά
Ακούω να έρχεται καινούριο βήμα
Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική μιλώντας για την κρίση και τη συνενοχή του υποταγμένου, κυβερνητικού συνδικαλιστικού κινήματος. Χρόνια τώρα έχει υποστεί μια μετάλλαξη. Από μέσο διεκδίκησης των συμφερόντων των εργαζομένων έχει εξελιχθεί σε φορέα μεταφοράς των κρατικών, κυβερνητικών επιλογών μέσα στους εργαζόμενους. Αποδέχεται την ουσία της αξιολόγησης, ψηφίζει υπέρ της κατάργησης της επετηρίδας και της αποδοχής του ΑΣΕΠ, στηρίζει κυβερνητικές επιλογές π.χ. ολοήμερο σχολείο, περιφερειακή συγκρότηση της εκπαίδευσης, υποτάσσεται στα κελεύσματα της ΟΝΕ εκλιπαρώντας για επιδόματα στους μισθούς, για ψίχουλα στην αντιασφαλιστική λαίλαπα.
Σε όλους τους μεγάλους αγώνες σε όλες τις κρίσιμες στιγμές στάθηκε απέναντι από τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών. Τι να θυμηθούμε ; Την απεργία του 1997 για το μισθολόγιο, ή τη στάση του στα εξεταστικά του 1998; Σήμερα παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις για στείρους αντιπολιτευτικούς λόγους από μεριάς της ΔΑΚΕ επιλέγουν την αδράνεια, τη συνδιαλλαγή, σπέρνουν την απογοήτευση και την ηττοπάθεια. Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς αφού από κοινού ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ συνδιαμόρφωσαν μακριά από τις αποφάσεις των Γ. Σ. της βάσης τις θέσεις του "κλάδου". Θέσεις που παίρνονται υπόψη για τη διαμόρφωση των αντιδραστικών νόμων της κυβέρνησης.
Δεν αρκεί πια το "Δεν πάει άλλο", το "ΔΟΕ πουλημένη". Πρέπει με ενεργητικό τρόπο να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Να μιλήσουν οι Γενικές Συνελεύσεις, οι Επιτροπές Αγώνα, ο οριζόντιος συντονισμός τους. Να ακουστούν τα δικαιώματα και οι ανάγκες μας.
Να απαιτήσουμε :
Όχι στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Όχι στις πολεμικές επιχειρήσεις. Άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας. Να γυρίσουν πίσω όλοι οι φαντάροι από Κόσσοβο, ΠΓΔΜ . Έξω το ΝΑΤΟ από τα Βαλκάνια. Υπεράσπιση και διεύρυνση των λαϊκών ελευθεριών και των κοινωνικών δικαιωμάτων.
12χρονο Δημόσιο, Δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά χωρίς αξιολογικούς ή εξεταστικούς φραγμούς. 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών ν.2525&2640.
Απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση. Κανείς αξιολογητής μέσα στην τάξη. Όχι στη σύνδεση μισθού - απόδοσης - αξιολόγησης.
Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς ώστε να ζούνε αξιοπρεπώς μόνο από το μισθό μας. Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, διπλασιασμό του οικογενειακού επιδόματος και αναδρομική καταβολή του. Μισθός πρωτοδιόριστου 350.000 δρχ. Σχέση εισαγωγικού - καταληκτικού μισθού ½.
Κανένα νέο αντιασφαλιστικό μέτρο. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Να δοθούν πίσω όλα τα κλεμμένα. Μείωση των χρόνων για σύνταξη (55 χρονών - 25 χρόνια δουλειάς), αύξηση των συντάξιμων αποδοχών ( σύνταξη ίση με τον καταληκτικό μισθό). Πλήρης δωρεάν, δημόσια υγειονομική περίθαλψη. Όχι στο χαράτσι πληρωμής στα απογευματινά ιατρεία.
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών από την επετηρίδα. Να γίνουν τόσοι διορισμοί ώστε να προσληφθεί και ο τελευταίος αναπληρωτής που έχει υπογράψει έστω και μια σύμβαση. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και κάθε ελαστικής μορφής πρόσληψης. Μείωση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα στο 1/20.
Όχι στα πιλοτικά ολοήμερα - παιδοφυλακτήρια ,των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της ιδιωτικοποίησης μέσω των δήμων και των ανταποδοτικών τελών.
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτών και με αποφασιστικό ρόλο των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση των προγραμμάτων. Καμιά διαδικασία πιστοποίησης, καμιά αξιολογική χρήση της επιμόρφωσης.
Ανυποχώρητος αγώνας ως τη νίκη
Η φλόγα της νικηφόρας αναμέτρησης στο ασφαλιστικό, οι αγώνες ενάντια στην παγκοσμιοποίηση στη Γένοβα, οι αντιπολεμικές διαδηλώσεις σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι είναι εδώ!!! Ότι μπορούν να επιβάλλουν τα συμφέροντά τους, τις αγωνίες τους, ότι οι εκσυγχρονιστές δεν είναι ανίκητοι, ότι η συντηρητική πολιτική μπορεί να ηττηθεί από τους ίδιους τους εργαζόμενους.
Δεν αναθέτουμε σε κανένα, δεν εκχωρούμε τα δικαιώματά μας, δεν περιμένουμε. Οργανώνουμε από τώρα τον αγώνα μας με ορίζοντα τις απεργιακές μορφές διάρκειας. Οι τακτικές Γ.Σ. καταλήγουν στην πρόταση αγώνα αναλαμβάνουν τον οριζόντιο συντονισμό της βάσης μέσα από επιτροπές αγώνα. Απεργιακά βήματα με αφορμή το πολυνομοσχέδιο και γύρω από αυτό όλα τα υπόλοιπα ζητήματα. Γενικές Συνελεύσεις μέσα στην απεργία και ολομέλεια προέδρων ώστε να αποφασιστούν επαναλαμβανόμενες μορφές αγώνα. Ταυτόχρονα αναπτύσσουμε την αντιπολεμική αντιαυταρχική μας δράση δένοντας την με τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Παίρνουμε πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο και κηρύσσουμε την 16/11 ημέρα αντιπολεμικής δράσης στην εκπαίδευση.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Επιστροφή | Περιεχόμενα |