ΛΙΑΜΠΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Εκπρόσωπος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ
στο Δ.Σ. της Δ.Ο. Ε.
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. (Τρίτη 29 Αυγούστου 2000)
ΘΕΜΑ: " Πρόγραμμα Δράσης του Κλάδου "
Η συγκυρία στην οποία το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλείται να διαμορφώσει το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης της τρέχουσας συνδικαλιστικής χρονιάς, σηματοδοτείται από την υιοθέτηση και προώθηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, του υπερφιλελεύθερου αμερικανικού μοντέλου οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης.
Κυρίαρχες και αδιαπραγμάτευτες πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, αποτελούν, η απελευθέρωση της αγοράς εργασίας (κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος - παράταση και διεύρυνση της ανεργίας), η κατεδάφιση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και υγείας, οι εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις, η πλήρης απελευθέρωση των αγορών των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας, των μεταφορών (ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας- μεγάλο φαγοπότι επιχειρηματιών- αύξηση κόστους υπηρεσιών) η παρατεταμένη και εντεινόμενη οικονομική λεηλασία των εργαζομένων.
Η εκπαιδευτική εκδοχή, της νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής πολιτικής, έχει δώσει δείγματα γραφής και προθέσεων στη διάρκεια της τρίχρονης εφαρμογής της. Σήμερα, κάτω από το βάρος των κοινωνικών επιπτώσεων του "σχολικού"- εξεταστικού Γολγοθά, ακόμη και οι πιο ακραίοι προπαγανδιστές της "μεταρρύθμισης" και συκοφάντες του εκπαιδευτικού κινήματος, αναγκάζονται να αναγνωρίσουν την ένταση των ταξικών φραγμών, την περιστολή των μορφωτικών δικαιωμάτων, την αύξηση του ιδιωτικού κόστους της εκπαίδευσης (έκρηξη παραπαιδείας), τον ενταφιασμό του, όποιου, παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου, την απαξίωση των πτυχίων, την πρόθεση διαμόρφωσης πλέγματος αυταρχισμού-υποταγής- ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς.
Οι πρόσφατες εξαγγελίες Ευθυμίου, που έγιναν δεκτές με διθυραμβικά οκτάστηλα,
σε καμιά περίπτωση δεν θίγουν τον πυρήνα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ο εξεταστικός Μινώταυρος εξακολουθεί να είναι εδώ και δείχνει τα δόντια του για να τρομοκρατήσει και να στείλει στον Καιάδα των ΤΕΕ το 50% των μαθητών.
Η μετατροπή των ΣΜΑ σε "επί θητεία αξιολογητές, δεν μπορεί να δημιουργήσει εντυπώσεις και να κρύψει την αλήθεια, γιατί και οι αρμοδιότητές τους δεν αλλάζουν και η διοικητική πυραμίδα- ιεραρχία θωρακίζεται και διευρύνεται (ΑΠΥΣΠΕ-Π.Δ. Επιλογής Στελεχών) και οι εξαγγελίες περί μηχανοργάνωσης των σχ. μονάδων παραπέμπουν απ' ευθείας στη σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση των μαθητών μέσω της αξιολόγησης- ανταγωνιστικότητας των σχολικών μονάδων. Οι δείκτες των προηγούμενων παραμέτρων θα είναι τα αντικειμενικά κριτήρια που θα προσδιορίζουν την υπηρεσιακή εξέλιξη αλλά και τη σχέση παραγωγικότητας - μισθού των εκπαιδευτικών.
Η εγκατάλειψη του "αντικειμενικού" διαγωνισμού του ΑΣΕΠ δεν οδηγεί στην επαναφορά της διαφανούς επετηρίδας, αλλά στη ρουσφετολογική συνέντευξη.΄Οσον αφορά στον εφοδιασμό όλων των μαθητών με ηλ. υπολογιστή, μάλλον τα παιδιά θα τους πάρουν σπίτι τους, γιατί σήμερα λείπουν 11.000 αίθουσες για να μπουν τα ίδια μέσα.
Οι εξαγγελίες Ευθυμίου, δεν αναιρούν την εκπαιδευτική πολιτική, απλά, την εξορθολογικοποιούν, διευθετούν τις τεχνικές δυσλειτουργίες, λειαίνουν τα σημεία τριβής, προπαγανδίζουν ψευδή και απατηλά μοντέλα επιδιώκοντας "ήσυχες μέρες" στην εκπαίδευση.
Ο συνολικός χαρακτήρας της επίθεσης, που επιχειρεί η κυβέρνηση απέναντι σε κάθε είδους εργασιακό- κοινωνικό, εκπαιδευτικό δικαίωμα, καθώς και η βιαιότητα και η στρατηγική κατεύθυνση της αντεργατικής αυτής επίθεσης φέρνει με δραματικό τρόπο στο προσκήνιο τη βαθιά ανεπάρκεια και κρίση του συνδικαλιστικού κινήματος και αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για έναν αγώνα με συνολικά πολιτικά χαρακτηριστικά, που θα εμπνέεται από τη βούληση και θα σηματοδοτείται από τα χαρακτηριστικά ενός νέου ανατρεπτικού κοινωνικού κινήματος.
Το εκπαιδευτικό κίνημα στην παρούσα φάση πρέπει να συναντηθεί με τα υπόλοιπα αγωνιζόμενα κομμάτια της κοινωνίας με πολιτικό στόχο την απόκρουση και ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία επιχειρεί να διαμορφώσει ένα μοντέλο ζωής και εργασίας βαθύτατης εκμετάλλευσης, όπου όλα θα στριφογυρίζουν γύρω από το δόγμα "κάνε ό,τι σου λένε, πάρε ό,τι σου δίνουν".
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να εξαντλεί τη δράση του στη διαπραγμάτευση των όρων χειροτέρευσης της θέσης του.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να διαμορφώνει τα αιτήματά του με κριτήριο, το ποια ζητήματα είναι διατεθειμένη η εξουσία να ικανοποιήσει ή ακόμη χειρότερα να προωθήσει. Αυτή είναι η αντίληψη του υποταγμένου συνδικαλισμού, που ουσιαστικά αναιρεί κάθε λόγο συνδικαλιστικής δράσης και μετατρέπει τα συνδικάτα σε όργανα διαχείρισης. Τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος διαμορφώνονται με βάση τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει χρέος, κυρίως, με αποφάσεις των Συλλόγων, με γενικές συνελεύσεις, με επιτροπές αγώνα, με οριζόντιο συντονισμό, με συνεργασία με τους άλλους εργαζομένους
να βάλει φραγμό στην:
ένταση των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση
ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης
περιστολή των μορφωτικών δικαιωμάτων
εμπέδωση του αυταρχισμού- υποταγής, ανασφάλειας των εκπαιδευτικών.
κατάργηση εργασιακών- ασφαλιστικών δικαιωμάτων
οικονομική λεηλασία.
Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει μπροστά του, ως πρώτη χρονικά, αλλά και ως πρόκριμα γι' αυτές που θα ακολουθήσουν τη μάχη του διαγωνισμού της ντροπής.
Η κατάργηση της επετηρίδας (υποχρεωτική σύνδεση σπουδών- εργασίας) αντανακλά με κυρίαρχο τρόπο τη συνολική λογική της εκπαιδευτικής-εργασιακής αποδιάρθρωσης και γι' αυτό, το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να δώσει τη μάχη του "διαγωνισμού" μαζικά και με αποφασιστικότητα αναδεικνύοντας το σύνολο του περιεχόμενό του (το διαρκές "αξιολογικό"-εξεταστικό κάτεργο για εκπαιδευτικούς- μαθητές, την ανεργία, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, την απαξίωση των πτυχίων, την εξατομίκευση των όρων πώλησης της εργατικής δύναμης) και διεκδικώντας τη συνολική κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού πλαισίου, την επαναφορά της επετηρίδας, μαζικούς διορισμούς.
Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε και διεκδικούμε:
ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640
Όχι στο διαγωνισμό της ντροπής. Μαζικοί διορισμοί από την επετηρίδα.
Παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία. ΄Όχι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση, στη σύνδεση αξιολόγησης μαθητή εκπαιδευτικού, στον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων.
΄Οχι στη σύνδεση αξιολόγησης μαθητή- εκπαιδευτικού και στον "ανταγωνισμό" των σχολικών μονάδων.
Όχι στο "ανταποδοτικό" σχολείο- παιδοφυλακτήριο, στα "ευέλικτα" και σπαστά ωράρια.
Να πάρουμε πίσω τα κλεμμένα
Γενναίες αυξήσεις σε μισθούς- συντάξεις.
Όχι στη σύνδεση μισθού- βαθμού- παραγωγικότητας.
Ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και σχεδίων.
Κανένα παιδί έξω από το σχολείο
Ενιαίο υποχρεωτικό δημόσιο δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.
Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
20 μαθητές ανά τμήμα. Οργανικοποίηση όλων των λειτουργικών κενών.
Αύξηση των δαπανών για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της Παιδείας.
Δαπάνες για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
2 Σεπτεμβρίου: | Συμμετοχή της Δ.Ο.Ε. στις κινητοποιήσεις, που οργανώνουν οι εργαζόμενοι στη Δ.Ε.Θ. |
26 Σεπτεμβρίου: | Συμμετοχή της Δ.Ο.Ε. στην Πανευρωπαϊκή Διαδήλωση στην Πράγα κατά τη διάρκεια συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας. |
12 Σεπτεμβρίου: | Συνέντευξη τύπου Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε.-Π.Ε.Α.Ε. κ.λ.π. φορέων (προβλήματα νέας σχολικής χρονιάς- εκπ/κή πολιτική- διαγωνισμός ΑΣΕΠ κ.λ.π.) |
1-15 Σεπτεμβρίου: | Συντονισμός- Συςκέψεις Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε.-Π.Ε.Α.Ε.- Αναπληρωτές- Γονείς- Μαθητές- Φοιτητές- Εργαζόμενοι για την προετοιμασία και συγκέντρωση των δυνάμεων. Αντίστοιχες ενέργειες και οι τοπικοί Σύλλογοι.Συνάντηση- Επιστολή Δ.Ο.Ε. με ΠΟΣΔΕΠ και δημοσιοϋπαλληλικές Ομοσπονδίες, για να καλέσουν τα μέλη τους, να μη συμμετέχουν, ως βαθμολογητές- επιτηρητές. |
13 Σεπτεμβρίου: | Συλλαλητήριο Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στις άλλες πόλεις για " Εκπαίδευση- εργασία- ανεργία" |
21,22 Σεπτεμβρίου: 28, 29 Σεπτεμβρίου: |
48ωρη απεργία. Πρώτη μέρα πρωινά συλλαλητήρια.Δεύτερη μέρα απογευματινά συλλαλητήρια αποτροπής. |
Ημέρες Διαγωνισμού: | Συγκεντρώσεις στα εξεταστικά, με στόχο τη Ματαίωση |
21 Οκτωβρίου: | Ολομέλεια Προέδρων. Εισήγηση για ενιαίο-παρατεταμένο - ανυποχώρητο αγώνα. Μετατροπή τακτικών Γ.Σ. σε Συνελεύσεις Αγώνα. |