ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ Π.Ε.

 

Ο ΙΕΡΑΞ ΕΡΧΕΤΑΙ 

 

…σύνθημα που χρησιμοποιούσαν οι εκπαιδευτικοί δεκαετίες πριν, για να
προειδοποιήσουν συναδέλφους γειτονικών σχολείων για την έλευση του επιθεωρητή

 

Πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση :

ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ … ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

 

Παραμονές Χριστουγέννων : Αυτή την περίοδο επέλεξε η κυβέρνηση για να προωθήσει για ψήφιση στη Βουλή το περίφημο πολυνομοσχέδιο που αφορά τη διοίκηση της εκπαίδευσης, την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Υπολογίζει έτσι ότι θα συναντήσει λιγότερες αντιδράσεις από την πλευρά της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ταυτόχρονα επιδίδεται σε ένα πρωτοφανές όργιο παραπληροφόρησης σε συνεργασία με τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ σε μια προσπάθεια να πείσει τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς, ότι η αξιολόγηση προωθείται "για το καλό μας" και επιπλέον συνοδεύεται και με παχυλές αυξήσεις για τους εκπαιδευτικούς.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Αν ψηφιστεί και εφαρμοστεί το νέο ν/σχ το τοπίο στην εκπαίδευση θα αλλάξει ριζικά προς το χειρότερο :

  1. Είκοσι σχεδόν, χρόνια μετά την κατάργηση του επιθεωρητισμού η ίδια κυβέρνηση που τον κατάργησε, ξαναφέρνει τους ιεροεξεταστές στην τάξη. Η αξιολόγηση - χειραγώγηση όλων των εκπαιδευτικών θα γίνει πραγματικότητα. Ταυτόχρονα προβλέπεται η άμεση σύνδεσή της με τη μονιμοποίηση και την υπηρεσιακή εξέλιξη και μπαίνουν οι βάσεις για τη σύνδεση μισθού - αποδοτικότητας και την πλήρη ανατροπή των σταθερών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση. 

  2. Η διοικητική πυραμίδα γίνεται περισσότερο συγκεντρωτική με επικεφαλείς τους διορισμένους από την ίδια την κυβέρνηση περιφερειακούς διευθυντές, οι οποίοι αναλαμβάνουν δικαιώματα "ζωής και θανάτου" για όλα τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

  3. Η επιμόρφωση παραδίδεται στα χέρια των ιδιωτικών φορέων με απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον της. 

  4. Οι διευθυντές επιχειρείται να αποκοπούν πλήρως από το σώμα των εκπαιδευτικών και να μετατραπούν από συνάδελφοι, σε αξιολογητές - επιτηρητές της καθημερινής παρουσίας - συμπεριφοράς και δράσης μας. Γι' αυτό το λόγο προστέθηκαν την τελευταία στιγμή στο ν/σχ τα "μηνιαία επιδόματα" των 60.000 δρχ. (30.000 για τα ολιγοθέσια και τα νηπιαγωγεία).

Ανοίγει ταυτόχρονα ο δρόμος για μισθούς πολλών ταχυτήτων ανάλογα με τη θέση, την "απόδοση", τους τίτλους "επιμόρφωσης" ή όποια άλλα κριτήρια επιλέγουν κάθε φορά οι κρατούντες με στόχο την πολυδιάσπαση του εκπαιδευτικού σώματος.

 

Όσο αφορά την περίφημη αύξηση του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης :

 

Δεν ξεχνάμε ότι : το μισθολόγιο που ψηφίστηκε το '97 - με τη στήριξη της ΠΑΣΚ και του απεργοσπαστικού μηχανισμού που έκλεισαν πραξικοπηματικά τη μεγάλη απεργία του κλάδου - αποδείχτηκε μισθολόγιο φτώχειας, οικονομικής εξαθλίωσης και απαξίωσης των εκπαιδευτικών. Δεν ξεχνάμε ακόμα, ότι η απάντηση της κυβέρνησης στο αίτημά μας για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, ήταν η δέσμευση για τα ψίχουλα του 15χίλιαρου (μεικτά). Δέσμευση που διατυπώθηκε 7 μήνες πριν, αξιοποιήθηκε δύο φορές στις εκλογές των Συλλόγων από την ΠΑΣΚ και …παραμένει ακόμα δέσμευση ! Είναι λοιπόν τουλάχιστον εξοργιστικό, μετά απ' όλα αυτά, να εντάσσει το ΥΠΕΠΘ την "αύξηση" του 15χίλιαρου στο ν/σχ για την αξιολόγηση, προσπαθώντας έτσι να το χρησιμοποιήσει σαν δόλωμα για να εξαγοράσει τη σιωπή και τη συναίνεσή μας ! 

 

Την ίδια στιγμή :

Η επιχείρηση εφαρμογής της αξιολόγησης είναι στρατηγικής σημασίας για το εκπαιδευτικό κίνημα. Ανατρέπει τις εργασιακές μας κατακτήσεις, υπονομεύει τον παιδαγωγικό κοινωνικό μας ρόλο, αντικαθιστά τη συλλογική δράση με τον ατομισμό και τον ανταγωνισμό. Η λογική του Big Brother και του "αδύνατου κρίκου" απειλεί σήμερα το δημόσιο σχολείο με ανυπολόγιστες συνέπειες για το μέλλον του. Για όλους αυτούς τους λόγους η μάχη για την ανατροπή αυτής της πολιτικής μας αφορά όλους. Κανείς δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος.

 

Αμέσως μετά τις γιορτές πρέπει να προχωρήσουμε αρχικά σε τουλάχιστον 48ωρη απεργία, Γ.Σ. τη δεύτερη ημέρα της απεργίας και ολομέλεια προέδρων με πρόταση για επαναλαμβανόμενες απεργίες με αιχμές : Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, ανατροπή της αντιασφαλιστικής επίθεσης, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών - κάλυψη όλων των κενών του διαγωνισμού από την επετηρίδα. Ταυτόχρονα πρέπει να ενεργοποιηθεί πιο αποφασιστικά το συντονιστικό των Συλλόγων και να συγκροτηθούν παντού επιτροπές αγώνα.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα