ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

 

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ "ΝΕΑ" ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ 
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

"κι όμως θα ξανάρθω...μ' άλλο όνομα,
άλλα ρούχα, αλλά με τον ίδιο πάντα σκοπό"

 

Για τρία ολόκληρα χρόνια η εφαρμογή της αξιολόγησης μένει στα χαρτιά κάτω από το βάρος των πανεκπαιδευτικών αγώνων ενάντια στον 2525/97. (Οι περίφημες πενταμελείς επιτροπές αυτοαξιολόγησης συνάντησαν την καθολική άρνηση των εκπαιδευτικών)

Σήμερα η αξιολόγηση επιστρέφει με το νέο νομοσχέδιο που καταθέτει το Υπουργείο Παιδείας, με "άλλο όνομα" και "άλλα ρούχα", αλλά με τον ίδιο πάντα στόχο : την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, τον ιδεολογικό και παιδαγωγικό έλεγχο και υποταγή, την απαξίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού, τον ανταγωνισμό μεταξύ σχολικών μονάδων, την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. 

Ο υποταγμένος συνδικαλισμός και τα ΜΜΕ - σύμμαχοι του Υπουργείου Παιδείας - κάνουν το άσπρο μαύρο προσπαθώντας να καθησυχάσουν τους εκπαιδευτικούς ότι η "νέα" αξιολόγηση "έχει ήπια μορφή", "ανατρέπει βασικά δεδομένα του ν.2525/97" και επιπλέον "μοιράζει και αυξήσεις".

 

 Στην πραγματικότητα, οι περίφημες "αλλαγές" που γίνονται στο προηγούμενο αξιολογικό πλαίσιο του ν.2525/97, όχι μόνο δε θίγουν τις βασικές κατευθύνσεις και επιδιώξεις, αλλά φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα πιο αυταρχικό, ιεραρχικό και αποτελεσματικό για το ΥΠΕΠΘ μοντέλο αξιολόγησης. Η "θεαματικότερη" και πολυδιαφημισμένη αντικατάσταση του ΣΜΑ από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, στην ουσία επιβάλλει καθεστώς ασφυκτικού ελέγχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΠΟΙΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΠΟΙΟΝ ;

ΠΩΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ;

Να πάρουμε υπόψη μας τρεις εξελίξεις :

  • Το εκπαιδευτικό βαθμολόγιο αργά ή γρήγορα θα προσαρμοστεί με το πενταβάθμιο βαθμολόγιο του νέου Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, που προβλέπει βαθμολογική ανέλιξη μετά από υποχρεωτική αξιολογική κρίση, απόλυση μετά από δύο ανεπιτυχείς κρίσεις και στην πρώτη εφαρμογή του θα φέρει τους εκπαιδευτικούς έναν ή και δύο βαθμούς πίσω.

  • Προωθείται πολυνομοσχέδιο για το δημόσιο τομέα με την ονομασία "Πολιτεία" με στόχο μεταξύ άλλων τη σύνδεση μισθού - αξιολόγησης για τους δημόσιους υπάλληλους.

  • Ετοιμάζεται νέο μισθολόγιο για το δημόσιο που θα συνδέει το κίνητρο απόδοσης με τις εκθέσεις αξιολόγησης - άρα δεν είναι ανάγκη το ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει σε ανάλογες ρυθμίσεις.

 

Να απορρίψουμε την αξιολόγηση πριν μας απορρίψει αυτή

 

Το Υπουργείο Παιδείας, με τα νέα νομοσχέδια κάνει ένα σοβαρό βήμα στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης - χειραγώγησης, αξιοποιώντας τη συναίνεση και τον εφησυχασμό. Προωθεί πιο αποτελεσματικά την αντιεκπαιδευτική πολιτική που στηρίζεται στα ίδια υλικά : κάθετη ιεραρχία, ασφυκτικός έλεγχος, σταδιακή προώθηση ελαστικών εργασιακών σχέσεων, ανταγωνισμός, διοικητισμός, απαξίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών.

Ήδη αρκετοί σχολικοί σύμβουλοι ακονίζουν τα μαχαίρια τους και προετοιμάζουν το έδαφος με επισκέψεις στις τάξεις και αναφορές που θυμίζουν τις παλιές καλές εποχές του επιθεωρητισμού. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο υπάρχουν σήμερα Σύλλογοι που θέτουν στην κρίση της Γενικής τους Συνέλευσης τη διατήρηση της ιδιότητας του μέλους για τους σχολικούς συμβούλους. Πλησιάζει για όλους η ώρα των κρίσιμων αποφάσεων : ή με τη ζωντανή εκπαίδευση ή εναντίον της !

Η ΠΑΣΚ γνώριζε εδώ και καιρό τις εξελίξεις αυτές και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, μεθόδευσε την πραγματοποίηση μιας αποτυχημένης απεργίας τρεις μέρες πριν τα Χριστούγεννα. Έτσι ώστε να επικρατήσει η ηττοπάθεια και η απογοήτευση όταν θα υπάρχει ανάγκη για παρατεταμένους αγώνες πάνω στα ζητήματα της αξιολόγησης, των διορισμών, των μισθών, του ασφαλιστικού, του δημόσιου σχολείου.

Η εκπαιδευτική κοινότητα με τους μαχητικούς και πολύμορφους αγώνες της τελευταίας τριετίας, αντιστάθηκε στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, όρθωσε μια άλλη παιδαγωγική εργασιακή αντίληψη, μπόρεσε να μπλοκάρει μέτρα της "μεταρρύθμισης". Σήμερα, απέναντι στην ιερή συμμαχία ΥΠΕΠΘ - ΜΜΕ - υποταγμένου συνδικαλισμού, η μόνη διέξοδος είναι η οργάνωση του αγώνα στις Γενικές Συνελεύσεις και ο οριζόντιος συντονισμός των Συλλόγων και των επιτροπών αγώνα, η μόνη λύση είναι η πιο πλατιά αγωνιστική ενότητα του κλάδου στη βάση της ανατροπής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

Οι εκπαιδευτικοί δε θα γίνουν μαριονέτες !

 

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ 

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

  • ΑΜΕΣΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ, ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ, ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ

  • ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ

  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ

  • ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

  • ΔΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ -
    ΔΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ - ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ- ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

Γενάρης '01

ΕπιστροφήΕπιστροφή