![]() |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗεκπ/κων Π.Ε. Κερατσινίου – ΠεράματοςΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Κάθε φέτος και χειρότερα Όσο περνάει ο καιρός φτωχαίνουμε ως λαός. Η κυβέρνηση πουλάει ό,τι είχαμε ως περιουσία. Τον ΟΤΕ, τα λιμάνια, το Ταμιευτήριο, τα Ταχυδρομεία, τα διόδια…. Την ίδια ώρα αφήνει τα δάση να καίγονται και τη μόλυνση να απονεκρώνει τις θάλασσες. Όσο περνάει ο καιρός φτωχαίνουμε σαν εργαζόμενοι. Οι σχεδόν καθηλωμένοι μισθοί μας σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων. Ο πλούτος μεταφέρεται στα χέρια των λίγων, οι περικοπές στην καθημερινότητα των πολλών. Παράλληλα ο κοινωνικός μας μισθός συνεχώς συρρικνώνεται. Η δωρεάν υγεία τείνει να γίνει ανέκδοτο, ενώ η φτώχεια και η εγκατάλειψη τείνει να γίνει χαρακτηριστικό κάθε δημόσιου χώρου και δραστηριότητας (από την παιδική χαρά ως τις δημόσιες συγκοινωνίες). Όσο περνάει ο καιρός φτωχαίνει το μέλλον μας. Το ένα ασφαλιστικό νομοσχέδιο μετά το άλλο (Σιούφας, Ρέππας, Πετραλιά) μειώνει τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Τελευταίο κρούσμα η στέρηση της ιατροφαρμακευτικής κάλυψης του ΙΚΑ για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, αφού η κυβέρνηση Καραμανλή ανέβασε σε 100 (από 50) τα ετήσια ένσημα που απαιτούνται γι’ αυτή, ενώ μία χρονιά στην ωρομισθία δεν προσφέρει περισσότερα από 80. Παράλληλα ο αρμόδιος υπουργός απέκτησε το δικαίωμα να μειώσει δραστικά τις επικουρικές συντάξεις όλων μας, χωρίς την υποχρέωση ούτε καν να νομοθετήσει.
Όσο περνάει ο καιρός φτωχαίνουν τα σχολεία
μας. Τα κονδύλια για τα
λειτουργικά τους έξοδα παραμένουν καθηλωμένα, τη στιγμή που οι τιμές των
καυσίμων κυρίως, αλλά και όλων των άλλων εξόδων, αυξάνονται ιλιγγιωδώς. Οι
νέες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών (π.χ. πληροφορική) αγνοούνται από το
δημόσιο σχολείο και ανατίθενται είτε στο σπίτι είτε στην αγορά. Οι
προσλήψεις προσωπικού δεν καλύπτουν τις ανάγκες που κάλυπταν χθες, με το
πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι δάσκαλοι.
Όσο περνάει ο καιρός φτωχαίνει η επιστημονική και κοινωνική μας αξιοπρέπεια. Συζητάμε όλο και λιγότερο για το ορθό και το δίκαιο, όλο και περισσότερο για το νόμο και τις διατάξεις του. Όλο και λιγότερο ενδιαφέρει αν η γνώση που διδάσκουμε βοηθάει τους μαθητές μας. Όλο και λιγότερο ενδιαφέρει αν αυτή ή η άλλη πρωτοβουλία θα ωφελήσει τα παιδιά. Αυτό που ενδιαφέρει είναι αν προβλέπεται από το νόμο κι αν είμαστε καλυμμένοι. Και είναι αναμενόμενο, αφού οι πρωτοβουλίες που δεν συνάδουν με τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης (π.χ. 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας) αντιμετωπίζονται όχι με παιδαγωγικά / επιστημονικά επιχειρήματα (ή έστω με ιδεολογικά) αλλά με τη μεζούρα του νόμου και της τάξης. Παράλληλα διδάσκουμε βιβλία για τα οποία όχι μόνο δεν μας ρώτησαν όταν τα προετοίμασαν, αλλά ακόμη και σήμερα, που με βεβαιότητα εκφράζουμε αρνητική γνώμη για τα περισσότερα από αυτά μας αγνοούν επιδεικτικά.
Το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε εδώ και δύο περίπου δεκαετίες την πολιτική της λιτότητας και είχε πολλές μικρές κατακτήσεις: τα τρίμηνα και το επίδομα βιβλιοθήκης από την απεργία των καθηγητών το 1988, οι 20.000 δρχ. αύξηση, η ενσωμάτωση των τριμήνων στο βασικό μισθό, ο αναπροσαρμοζόμενος και όχι ονομαστικός χαρακτήρας του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης από την μεγάλη απεργία των καθηγητών το 1997 με τη δική μας 13ήμερη συμμετοχή, τα 105 ευρώ του 2006. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι οι κατακτήσεις αυτές δικαιώνουν τους αγώνες μας ή ότι μας εξασφαλίζουν μισθούς από τους οποίους μπορούμε να ζούμε αξιοπρεπώς. Είναι ωστόσο φανερό ότι χωρίς αυτές ο μισθός μας θα βρίσκονταν σήμερα στο ύψος του δώρου Χριστουγέννων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε σε όλη την
δεκαετία του ’90 (καταλήψεις 1991, εξεταστικά 1998) την κατάργηση της
επετηρίδας.
Το εκπαιδευτικό κίνημα (με τις φοιτητικές κινητοποιήσεις του ’06 και του ΄07, τον αγώνα της ΠΟΣΔΕΠ τη δική μας μεγάλη απεργία) αντιπάλεψε την αναθεώρηση του συντάγματος. Αν και η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συνεχίζει να αποτελεί πολιτική της κυβέρνησης η συνταγματική της αναγνώριση πήγε στο καλάθι των αχρήστων μαζί με τα σχέδια για κατάργηση της μονιμότητας για όσους συναδέλφους διορίζονται από εδώ και μπρος.
Το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε την
επαναφορά της αξιολόγησης
(θεωρητική και ιστορική απονομιμοποίηση της, άρνηση συγκρότησης των
επιτροπών αυτοαξιολόγησης το 1999, άρνηση συμπλήρωσης ερωτηματολογίων ΚΕΕ),
Το εργατικό και το εκπαιδευτικό κίνημα αντιστάθηκαν φέτος στην ασφαλιστική αντιμεταρρύθμιση. Τα δύο εκατομμύρια απεργών και οι δεκάδες χιλιάδες των διαδηλωτών στις 19 Δεκέμβρη ματαίωσαν τα επιθετικότερα σχέδια της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό (αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της κύριας σύνταξης με σκοπό τη δραστική μείωση όλων των συντάξεων) δεν κατόρθωσαν όμως να αντιστρέψουν τον κατήφορο της συρρίκνωσης των εργατικών δικαιωμάτων. Και εάν η συνδικαλιστική γραφειοκρατία στη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ δεν είχε διαλέξει το δρόμο της αποκλιμάκωσης των κινητοποιήσεων και της συνεννόησης για εργασιακή ειρήνη με την εργοδοσία, είναι σαφές ότι οι πανεργατικές κινητοποιήσεις θα είχαν διαφορετική τύχη. Ο κατήφορος δεν έχει τέλος
Το επόμενο διάστημα μια σειρά κρίσιμων
ζητημάτων για τη ζωή και το μέλλον μας θα επανεξεταστούν. Σύμφωνα με
κυβερνητικές εξαγγελίες περιμένουμε νομοσχέδια για το
Την επόμενη χρονιά θα μας ξαναβρούν μπροστά τους άλλες τόσες φορές. Αυτή τη φορά καλύτερα προετοιμασμένους και πιο δυνατούς Απέναντι σε όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι μπορούμε να ενώσουμε τις αντιστάσεις μας για να κάνουμε τη γενικευμένη δυσαρέσκεια μαζικό κίνημα ανατροπής. Συνδυάζοντας την πάλη στο μικρό και το τοπικό (τις συνενώσεις τμημάτων, την άρνηση εγγραφής προνηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο, τη μείωση των τμημάτων του ολοήμερου σχολείου, τα κενά διδακτικού προσωπικού) με την πάλη στα μεγάλα και κεντρικά ζητήματα (το ασφαλιστικό του δημοσίου, το νέο μισθολόγιο, την εισοδηματική πολιτική, τη χρηματοδότηση της παιδείας) μπορούμε να φτιάξουμε μέτωπα ανατροπής αυτής της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Σε κεντρικό επίπεδο οι δάσκαλοι μαζί με τους καθηγητές, το εκπαιδευτικό κίνημα και άλλα σωματεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορούμε να υψώσουμε τείχη αντίστασης στο φτηνό σχολείο, στο ασφαλιστικό, στην εισοδηματική πολιτική, στην ακρίβεια, στον κρατικό προϋπολογισμό. Όλοι πια καταλαβαίνουμε ότι η συμπόρευση είναι προϋπόθεση μιας νίκης που θα βάλει τέρμα στον κατήφορο. Όλοι πια καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να επιλέξουμε πολύμορφους αγώνες ικανούς να εξαντλήσουν την κυβέρνηση. Όλοι πια καταλαβαίνουμε ότι μια τέτοια νίκη δεν μπορεί παρά να έρθει μέσα από ένα αγώνα διαρκείας (με απεργίες, καταλήψεις, διαδηλώσεις). Αγώνα με κορυφώσεις και υφέσεις. Αγώνα με στιγμές έξαρσης και ανασυγκρότησης. Αγώνα ανατροπής, πέρα από τη λογική της γραφειοκρατικής ηγεσίας της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ και την κομματική περιχαράκωση του ΠΑΜΕ. ¨Όλοι πια καταλαβαίνουμε ότι για ένα τέτοιο αγώνα ο κλάδος μας θα χρειαστεί ένα ισχυρό απεργιακό ταμείο που θα διαχειρίζεται από τους συλλόγους και θα έχει κοινά χαρακτηριστικά σε όλη τη χώρα . Θεωρούμε αναγκαίο να εργαστούμε για μια πρώτη στιγμή κορύφωσης μέσα στο φθινόπωρο. Η διαμόρφωση της θα εξαρτηθεί από τη συγκυρία: τις κινήσεις της κυβέρνησης και την κατάσταση του κινήματος. Η προετοιμασία της αρχίζει από σήμερα.
|
![]() |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα![]() |