ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΟΕ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

αρχείο

 

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

ΥΠΕΠΘ-ΔΟΕ:

…σαν τον παλιό καλό καιρό!

Δήλωση του εκπροσώπου των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ για τη συνάντηση ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας στις 22-1-2008

Η συνάντηση της ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας πραγματοποιήθηκε σε ένα περιβάλλον εκρηκτικών προβλημάτων για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς: Με τη λιτότητα να κυριαρχεί, την νέα αντιασφαλιστική επίθεση να είναι προ των πυλών, την παραπέρα μείωση των δαπανών για την Παιδεία, τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και βιβλία Γενάρη μήνα, την απαξίωση του δημόσιου δωρεάν σχολείου με την ταυτόχρονη  επέλαση των χορηγών και των επιχειρηματιών στα σχολεία, το γενικευμένο αυταρχισμό, τις  διώξεις και το νεοσυντηρητικό-σκοταδιστικό προσανατολισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Την ίδια στιγμή που το ΥΠΕΠΘ προσπαθούσε να διασκεδάσει τις αλγεινές εντυπώσεις από την πολιτική υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης ανακοινώνοντας σχέδια για «έξυπνα-βιοκλιματικά σχολεία», το πρόσφατο πόρισμα του ΕΣΥΠ αποκάλυπτε τις πραγματικές του προθέσεις, προβλέποντας :

«  - Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας με τη διαδικασία της αυτό-αξιολόγησης, αλλά και της εξωτερικής αξιολόγησης.

-         Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως προϋπόθεση για την επαγγελματική τους εξέλιξη.

-         Φάκελος εκπαιδευτικού με ευθύνη του ίδιου του εκπαιδευτικού για την ενημέρωσή του.

-         Περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών και φάκελος μαθητή που θα ενημερώνεται κατόπιν συνεργασίας μαθητή και εκπαιδευτικού.  »

Είναι φανερό πως σε ένα τέτοιο κλίμα το μόνο που θα μπορούσε  να αναδείξει το εκπαιδευτικό κίνημα στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ήταν η συνολική καταδίκη της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, με την απαίτηση για  ικανοποίηση των κυρίαρχων και κεντρικών αιτημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών μέσα σε έναν πραγματικό αγωνιστικό σχεδιασμό.

Η απουσία όμως, από την πλευρά του προεδρείου της ΔΟΕ, κάθε διάθεσης αμφισβήτησης του κεντρικού πυρήνα της πολιτικής της κυβέρνησης αλλά και οποιουδήποτε αγωνιστικού σχεδίου από την αρχή της χρονιάς, οδήγησαν τη συνάντηση σε μια άνευ προηγουμένου συναινετική διαδικασία. Προσπαθώντας να περιορίσουν κάθε τοποθέτηση που αναδείκνυε τα κυρίαρχα προβλήματα, έδωσαν στον Υπουργό  την ευχέρεια από τη μια να παρουσιάζει ως αδιαπραγμάτευτες όλες τις  αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, και από την άλλη να αναλίσκεται σε φληναφήματα περί έξυπνων σχολείων και διαπραγμάτευση  για ό,τι δεν αμφισβητεί την πολιτική του.

Ο Υπουργός επανέλαβε ως μονόδρομο την πολιτική της παρατεταμένης λιτότητας για τους εκπαιδευτικούς, αναφερόμενος στη δημοσιονομική πειθαρχία και τα οικονομικά της χώρας, ενώ μόνο ως ειρωνεία μπορεί να ακουστεί η παραπομπή της οικονομικής ανακούφισης των εκπαιδευτικών στη χορήγηση δανείων από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και στη μελέτη για αύξηση στην υπερωριακή αποζημίωση. Με την άδεια του προεδρείου παρέπεμψε το ασφαλιστικό, χωρίς συζήτηση, στον κεντρικό κυβερνητικό σχεδιασμό.

 Προσπάθησε να παρουσιάσει ως αναμενόμενη και αναγκαία τη μείωση των δαπανών στο 3,02% του ΑΕΠ, που δημιουργεί περιβάλλον εγκατάλειψης του δημόσιου σχολείου, αντιπαραθέτοντας την απορροφητικότητα των κοινοτικών κονδυλίων. Επιχείρησε να εντοπίσει την αιτία για τις τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών που υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης (συμπτύξεις τμημάτων, κατάργηση τάξεων υποδοχής, τμημάτων ένταξης, ενισχυτικής διδασκαλίας ), όχι  στην υποχρηματοδότηση και τις μειωμένες πιστώσεις,  αλλά στην κακή διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανακοινώνοντας μάλιστα περιστολή των αποσπάσεων και μεταθέσεων που θα μειώσουν τη σπατάλη του ανθρώπινου δυναμικού!  Σε παρόμοιες αιτίες απέδωσε τα πληθωρικά τμήματα- αρνούμενος να συζητήσει το αίτημα για μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, ενώ τις ελλείψεις σε βιβλία τις χαρακτήρισε περίπου ως συνηθισμένο φαινόμενο στην ελληνική εκπαίδευση που θα το λύσει… με τη σύσταση μιας ακόμα επιτροπής. Η επιμονή του Υπουργού στη διατήρηση και γενίκευση της ωρομισθίας την καθιστά ως μόνιμο καθεστώς για τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση.

Ο Υπουργός παρουσίασε ως επίσημη πολιτική όλα τα φαινόμενα θεσμικής εισβολής των επιχειρήσεων, ιδιωτών και εταιρειών στην εκπαίδευση που βρίσκονται σε εξέλιξη όπως το «Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας» των ιδρυμάτων Λάτση, Μποδοσάκη, Λαμπράκη κλπ  καλυπτόμενος, φαίνεται, πίσω από τη συναίνεση της ΔΟΕ και την πρόσφατη άρνησή της να το καταγγείλει. Η εξαγγελία και η υλοποίηση στην εκπαίδευση του νόμου για τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ( ΣΔΙΤ)  φανέρωσε τα σχέδια για υπαγωγή της εκπαίδευσης στην υπηρεσία της αγοράς και την προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων.

Σε ό,τι αφορά την αποκέντρωση και την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους δήμους και στους ιδιώτες, αξιοποίησε κατευθυνόμενες ερωτήσεις της κυβερνητικής ΔΑΚΕ για να αποφορτίσει το πολιτικό βάρος της «τροπολογίας» που ψήφισε η κυβέρνηση, αλλά δεν κατάφερε να αντιπαρέλθει το γεγονός πως η ίδρυση και λειτουργία  τμημάτων νηπιαγωγείων από τους δήμους και τους ιδιώτες θα συνεχίζεται, όσο δεν καταργείται το άρθρο 32 του ν. 3577 (η τροπολογία) και πως η αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών θα συνεχίζεται όσο δεν καταργείται η εγκύκλιος του Ιουλίου 2007.

Η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ εμφανίστηκε να έχει την υψηλή εποπτεία για όλα τα φαινόμενα, αυταρχισμού, διώξεων, τρομοκράτησης, μισαλλοδοξίας και ρεβανσισμού κατά συναδέλφων, που βρίσκονται σε έξαρση το τελευταίο διάστημα με στόχο να ανασχέσουν κάθε ριζοσπαστική εκπαιδευτική δράση και να κάμψουν τις αντιστάσεις που αναπτύσσονται στον αντίποδα της αντιδραστικής πολιτικής. Σε συνδυασμό δε, με τη στάση του σε όσα εξελίσσονται στο 132ο Δ.Σ Αθηνών, είναι εμφανής ο πολιτικός προσανατολισμός και το ιδεολογικό στίγμα της ασκούμενης  εκπαιδευτικής πολιτικής Για αυτό και κάνουμε σαφές πως δε θα επιτρέψουμε να  επιβληθεί στην εκπαίδευση ο νεοσυντηρητικός χειμώνας του σκοταδισμού και του νεοεπιθεωρητισμού.

Η  συνολική τοποθέτηση της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, που διαγράφει ένα ζοφερό τοπίο για την εκπαίδευση, αντιμετωπίστηκε με πρωτοφανή παθητικότητα από την πλευρά του προεδρείου της ΔΟΕ. Αντί να φέρει στη συνάντηση το άρωμα του μεγαλειώδους αγώνα του κλάδου και των κυρίαρχων αιτημάτων του,  έδωσε ρεσιτάλ συναίνεσης και συνδιαλλαγής για αμφίβολα μικροπαραχωρήσεις σε επιμέρους  ζητήματα. Η στάση αυτή της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας συνοδεύτηκε από προσπάθειες να μην εκφραστούν ισότιμα τοποθετήσεις κι απόψεις από τα ρεύματα του Δ.Σ. της ΔΟΕ που βρίσκονται απέναντι από το σκληρό πυρήνα της κυβερνητικής πολιτικής, προσπάθειες που έπεσαν στο κενό. Είναι μια πολιτική στάση της συνδικαλιστικής ηγεσίας του κλάδου που αντί να εμπνέεται από τους αγώνες της περσινής χρονιάς, δίνει άλλοθι και χρόνο στο Υπουργείο να περνά την πολιτική του, παρακολουθεί μόνο το σχεδιασμό της ΑΔΕΔΥ, αρνείται να καταδικάσει την αποκέντρωση που ανατρέπει το τοπίο στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αρνείται να καταδικάσει τον πυρήνα της αντισφαλιστικής επίθεσης και υπερασπίζει το νόμο Ρέππα που από 1η Γενάρη του 2008 αφαιρεί εκ νέου ασφαλιστικά δικαιώματα.

Απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις στη Δημόσια Εκπαίδευση, μπροστά στο φάσμα της νέας λιτότητας και της αντιασφαλιστικής καταιγίδας, οι εκπαιδευτικοί δε μένουν απαθείς. Η συμμετοχή στην κινητοποίηση της 12ης Δεκέμβρη έδειξε και τη δύναμη και τις διαθέσεις του κόσμου της εργασίας. Η συνδικαλιστική γραφειοκρατία ούτε θέλει ούτε μπορεί. Οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους μέσα από τους συλλόγους και τα σωματεία τους.

Καλούμε τους συναδέλφους σε ακόμη πιο μαζική και δυναμική συμμετοχή στην απεργία της 13ης του Φλεβάρη με ένα περιεχόμενο πάλης που εκφράζει τις πραγματικές μας ανάγκες. Είναι ο δρόμος της κλιμάκωσης, του πανεκπαιδευτικού μετώπου, του κοινού αγώνα με διάρκεια και προοπτική. Είναι ο δρόμος του πανεργατικού συντονισμού για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

22 Γενάρη 2008


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα