ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΟΕ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

αρχείο

 

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ

Του Σκαρτσίλα Σωτήρη, εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις θεωρούν ότι ο κλάδος, μπροστά στο φάσμα της λιτότητας, της εφαρμογής του ν. Ρέππα στο ασφαλιστικό που πλήττει ακόμα παραπέρα τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, της αντιασφαλιστικής επέλασης που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση  αλλά και του ζοφερού τοπίου που διαγράφεται στη δημόσια εκπαίδευση που επισημοποιήθηκε  στη συνάντηση της ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας, δεν μπορεί να μείνει άλλο απαθής. Με αφετηρία την κινητοποίηση των εργαζομένων στις 13 Φλεβάρη, με όχημα την πανεκπαιδευτική-πανεργατική δράση και στόχο την συνολική ανατροπή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτική της κυβέρνησης και των προθέσεων  της για την εκδήλωση της τελικής και σαρωτικής επίθεσης απέναντι στην κοινωνία που είναι συγκεκριμένες και περιλαμβάνουν:

·                    Την κατεδάφιση σε ό,τι απέμεινε από την κοινωνική ασφάλιση, την αύξηση των ορίων ηλικίας και των εισφορών, την παράδοση όλων των αποθεματικών στα καρτέλ της αγοράς και τη πλήρη μετατροπή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων σε ατομική υπόθεση του κάθε εργαζόμενου.

·                    Την καθολική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με την άρση της μονιμότητας στο στενό δημόσιο τομέα, που στην εκπαίδευση θα γενικεύει το θεσμό των ωρομισθίων.

·                    Την παγίωση της παρατεταμένης λιτότητας και την εφαρμογή αντιδραστικών μισθολογίων με τη σύνδεση μισθού-αξιολόγησης.

·                    Την επίθεση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει: μεγαλύτερη υποχρηματοδότηση, γενικευμένη εισαγωγή ιδιωτών-χορηγών στα σχολεία (επιχειρηματικοί όμιλοι του ελληνικού κεφαλαίου, Όμιλος Λαμπράκη, Ίδρυμα Ωνάση κλπ. εισέρχονται στα σχολεία με πρόταση του ΥΠΕΠΘ μέσω του «Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας»), τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα που προωθεί η κυβέρνηση και παραδίδει τη διαχείριση και εκμετάλλευση των σχολείων στους ιδιώτες με ό,τι σημαίνει αυτό, εφαρμογή των προτάσεων του ΕΣΥΠ και των νόμων Αρσένη-Ευθυμίου για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση μαθητών- σχολείων- εκπαιδευτικών.

·                    Την αποκέντρωση-ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τα νηπιαγωγεία που παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, ψηφίζει τροπολογίες και στέλνει την προσχολική αγωγή στους ιδιώτες και στους δήμους.

·                    Χιλιάδες μαθητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εξωθούνται στις ιδιωτικές ΕΠΑΣ και για πρώτη φορά από το 1965 ένα κομμάτι της δημοτικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης παραδίδεται στους δήμους και στους ιδιώτες, φυσικά με δίδακτρα.

·                    Στον εντεινόμενο αυταρχισμό και την καταπάτηση των δημοκρατικών ελευθεριών των εργαζομένων

Στον αντίποδα της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής επίθεσης το κίνημα πρέπει να προβάλει τις πραγματικές  ανάγκες και τα ώριμα αιτήματά μας.

Προτείνουμε ένα σχέδιο αγώνα με περιεχόμενο τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας :

Α. Συμμετοχή στην πανεργατική-πανελλαδική κινητοποίηση στις 13 Φλεβάρη με την ταυτόχρονη προβολή του παρακάτω πλαισίου αιτημάτων :

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

1. Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο. Για 1400 ευρώ καθαρά στο νεοδιοριζόμενο. Για ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, για να μην υπάρξει καμιά σύνδεση μισθού – αξιολόγησης. Για ενιαία συλλογική σύμβαση εργασίας σ’ όλη την εκπαίδευση. Για γνήσιες συλλογικές συμβάσεις των αγωνιζόμενων κλάδων.

2. Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π.  Όχι σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης. Κατάργηση του ΣΔΙΤ.

3. Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν και υποχρεωτικό σχολείο, 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά. Για 20 μαθητές στην τάξη – 15 στο νηπιαγωγείο.

Κανένα Νηπιαγωγείο στους Δήμους και στους Ιδιώτες

Αντίσταση σε κάθε σχέδιο που προωθεί την ιδιωτικοποίηση – αποκέντρωση, την υπαγωγή στην τοπική αυτοδιοίκηση των σχολείων.

Κατάργηση του των νόμων για   την αποκέντρωση 2218 και 2240 και του άρθρου 32 στο Νόμο 3577/2007 (τροπολογία για τα νηπιαγωγεία) για τη «Δημιουργία φορέα διαχείρισης ολοκληρωμένων προγραμμάτων δια βίου μάθησης,» 

Μαζικοί διορισμοί τώρα νηπιαγωγών, για να καλυφθούν οι ανάγκες για 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Κανένα νήπιο 4-6 ετών εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου.        

Να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις, τώρα και στο μέλλον, για την αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής με γενναία έκτακτη χρηματοδότηση για κτίρια, προσλήψεις νηπιαγωγών, εξοπλισμό και εκπαιδευτικό υλικό.

Καμία επέκταση ωραρίου των νηπιαγωγών και των νηπιαγωγείων. Διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγών στα επίπεδα όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο τη μείωση στα επίπεδα της Β’βάθμιας. (Μείωση ωρών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας – 24 το ανώτερο διδακτικές και όχι ωριαίες ώρες)

4. Ενιαία ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους χωρίς διαχωρισμούς σε νέους – παλιούς ασφαλισμένους. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή 55 χρονών ίση με τον καταληκτικό μισθό. Για πραγματική δημόσια καθολική κοινωνική ασφάλιση. Κατάργηση της ασφαλιστικής εισφοράς των εργαζόμενων. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων  Σιούφα – Ρέππα και όλων των άλλων αντιασφαλιστικών νόμων και διατάξεων. Βέτο ενάντια σε κάθε χρηματιστηριακή ή επιχειρηματική κίνηση των ταμείων. Να δοθούν τώρα πίσω όλα τα κλεμμένα. Εγγύηση του κράτους για τα αποθεματικά των ταμείων. Εργατικός έλεγχος και βέτο στη λειτουργία των ταμείων.

5. Κάλυψη όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών. Κατάργηση της διπλοβάρδιας.

6. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Αποφασιστική ενίσχυση του συλλόγου διδασκόντων για να αποκτήσουν ουσιαστικό ρόλο. Για να πάψει ο αυταρχισμός κι ο διοικητισμός να αποτελούν την «παιδαγωγική λογική» των κρατούντων. Όχι στην αξιολόγηση κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων. Όχι σε ατομικούς φακέλους αξιολόγησης των μαθητών που προβλέπουν τα νέα βιβλία. Για να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης – χειραγώγησης – κατηγοριοποίησης, κατάργηση του  ν.2986, του Δ.Υ.Κ. και καθηκοντολόγιου Για να μην εφαρμοστεί ποτέ στην πράξη και στην τάξη η αξιολόγηση με την οργάνωση των συλλογικών μας αντιστάσεων.

7. Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που θα ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και δε θα δημιουργούν νέα μορφωτικά ελλείμματα. Κατάργηση ευέλικτης ζώνης.

8. Σταθερή και μόνιμη εργασία – ενιαία εργασιακά δικαιώματα για όλους ενάντια σε κάθε μορφή ελαστικοποίησης. Για να καταργηθεί ο θεσμός της ωρομισθίας. Για το διορισμό όλων των αναπληρωτών.  Όχι στην άρση της μονιμότητας.

9. Μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου, ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό στα σχολεία μας. Να καλυφθούν όλα τα κενά τώρα!

10. Μείωση των ωρών εργασίας στο επίπεδο της Β΄/θμιας.

Οι Παρεμβάσεις πιστεύουμε ότι χρειάζεται μαζικός συντονισμένος πανεκπαιδευτικός-πανεργατικός αγώνας που θα έχει στην προμετωπίδα του και στόχο του την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής - αντεργατικής πολιτικής. Με βάση το παραπάνω πλαίσιο στην κατεύθυνση συγκρότησης του πανεκπαιδευτικού, πανεργατικού μετώπου- του μετώπου παιδείας εργασίας και ειδικότερα για την περίοδο που διανύουμε πιστεύουμε ότι χρειάζεται:

Να επιδιώξουμε το συντονισμό για  κοινό απεργιακό αγώνα με διάρκεια και προοπτική νίκης  με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και να αγκαλιάζει όλους τους εργαζόμενους. Σε μια τέτοια προοπτική- και όπως είναι αυτονόητο- απευθύνουμε κάλεσμα αγώνα στην ΟΛΜΕ τις ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους της Δευτεροβάθμιας, με στόχο να οργανώσουμε από κοινού    τον αγώνα μας με κοινή πρόταση των δύο Ομοσπονδιών προς τις Γενικές Συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων για απεργιακό αγώνα διάρκειας με επαναλαμβανόμενες μορφές  (με 5/νθήμερη απεργία και πρόταση στις Γενικές Συνελεύσεις για συνέχιση με την ίδια μορφή, πρόταση  που θα κρίνεται από τη βάση των εκπαιδευτικών).  Την πρόταση αυτή η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ να την απευθύνουν από κοινού στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα, την ΠΟΣΔΕΠ και το φοιτητικό κίνημα αλλά και σε όλες τις Ομοσπονδίες και Σωματεία  του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για μια ευρύτερη αγωνιστική σύμπτωση. Στην κατεύθυνση αυτή η ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να καλέσουν από κοινού μέσα σε μια εβδομάδα συνάντηση-σύσκεψη τις μεγάλες Ομοσπονδίες του δημοσίου (ΟΤΑ, Υγεία, κλπ. αλλά και τους ήδη μαχόμενους κλάδους στους προς ιδιωτικοποίηση χώρους, στις ΔΕΚΟ και στον ιδιωτικό τομέα (Εργαζόμενους στα Λιμάνια, Ολυμπιακή, Πρωτοβουλία Πρωτοβάθμιων Σωματείων κλπ.)

Πιο συγκεκριμένα :

Β.   ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

1.                 Tην άμεση  διεξαγωγή ταυτόχρονων Γ.Σ. σε Α/θμια και Β/θμια, με πρόταση για  απεργιακό αγώνα διάρκειας με επαναλαμβανόμενες μορφές, με 5/νθήμερη απεργία και πρόταση στις Γενικές Συνελεύσεις για συνέχιση με την ίδια μορφή μέσα στο Φλεβάρη - Γενικές Συνελεύσεις κάθε εβδομάδα για εκτίμηση και συνέχιση του αγώνα και αμέσως μετά Ολομέλεια Προέδρων και στις δύο Ομοσπονδίες, με ταυτόχρονη πρόταση σε όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς χώρους να συγκαλέσουν συνελεύσεις το ίδιο χρονικό διάστημα για να συντονίσουμε το απεργιακό μας σχέδιο.

2.                  Τη δημιουργία απεργιακού ταμείου που θα μπορεί να στηρίζει τους απεργούς – εργαζόμενους.

3.                  Αν η κυβέρνηση γνωστοποιήσει ή επιχειρήσει  να καταθέσει  αντιασφαλιστικά μέτρα ή νόμους τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να  κηρύξουν άμεσα 5ήμερη απεργία, σύγκλιση γενικών συνελεύσεων με πρόταση συνέχισης με την ίδια μορφή και ολομέλεια προέδρων. Στην κατεύθυνση της προετοιμασίας προχωράμε σε πλατιά καμπάνια για το ασφαλιστικό, την άγρια λιτότητα και τις ιδιωτικοποιήσεις με έκδοση αφίσας, επιστολή προς τους γονείς και τη κοινωνία, συντονισμό με άλλα εργατικά συνδικάτα, σωματεία, ομοσπονδίες.

4.                 Δημιουργία επιτροπών αγώνα που θα ενισχυθούν μέσα από τις γενικές συνελεύσεις, με στόχο τον  οριζόντιο συντονισμό  με τους άλλους εργατικούς χώρους (κοινές απεργιακές επιτροπές, τοπικές κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις-συζητήσεις και εξορμήσεις στους εργασιακούς χώρους και στην τοπική κοινωνία).

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ στην τελευταία συνεδρίαση στις 22/1/08 όπως και σε όλες τις συνεδριάσεις  του Δ.Σ. έχουμε καταθέσει επανειλημμένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης με  διεκδικητικό και αγωνιστικό πλαίσιο με σκοπό  να προταθεί από τη ΔΟΕ στην ΟΛΜΕ προκειμένου να καταλήξουν οι δυο Ομοσπονδίες σε κοινή πρόταση την οποία και να απευθύνουν στις υπόλοιπες ομοσπονδίες του εκπαιδευτικού, δημοσιοϋπαλληλικού και εργατικού χώρου. Τελευταία στο πρόγραμμα δράσης εντάσσαμε και την επερχόμενη 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ που προσδιοριζόταν μεταξύ 12 με 15 Γενάρη όπως και που τελικά αποφασίστηκε για τις 13 Φλεβάρη.

Στο σχέδιο απόφασης που πρότεινε σήμερα η ΠΑΣΚ, 23/1/08, στη ΔΟΕ για «κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης» είναι σαφής η εναγώνια προσπάθεια αποπροσανατολισμού και αφελούς εντυπωσιασμού. Για την Τετάρτη 13 του Φλεβάρη 2008  έχει ήδη αποφασιστεί και ανακοινωθεί από ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ 24ωρη πανελλαδική-πανεργατική απεργία που ο κλάδος ούτως ή άλλως συμμετέχει.  Η πρότασή της για κήρυξη 24ωρης, την ίδια ημερομηνία γίνεται  εκ του ασφαλούς προκειμένου να αποσοβήσει τις τεράστιες ευθύνες της για την απραξία της ΔΟΕ και την σαφέστατη επιλογή να γίνει ο κλάδος παρακολουθητής των αποφάσεων ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ.  Άλλωστε το ότι η ΠΑΣΚ στην πρότασή της δε θέτει καν θέμα κατάργησης των αντιασφαλιστικών νόμων Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ που ήδη ισχύουν και αποψιλώνουν τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, επιβεβαιώνουν τις δεσμεύσεις της απέναντι στον κομματικό της φορέα του ΠΑΣΟΚ και την πλήρη ταύτισή της με τον πυρήνα της αντιασφαλιστικής επίθεσης που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση της Ν.Δ. Η ΠΑΣΚ θέλοντας να δικαιώσει την πολιτική του ΠΑΣΟΚ υπερασπίζεται με επιμονή το νόμο Ρέππα που ήδη είναι σε εφαρμογή  από 1ης-1ου -2008 από την κυβέρνηση της Ν.Δ. Η στάση της αυτή δίνει  έδαφος στην κυβέρνηση για το προχώρημα της αντιασφαλιστικής επίθεσης που σχεδιάζει για την πλήρη κατάργηση της κοινωνικής ασφάλισης.  Πολύ περισσότερο που στις θέσεις της δεν αμφισβητεί την ουσία  της αντιεκπαιδευτικής  πολιτικής στα κεντρικά ζητήματα όπως την αποκέντρωση της εκπαίδευσης και την παράδοσή της στους ιδιώτες, στις επιταγές της αγοράς και του κέρδους («Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας» - εισβολή Ιδρυμάτων Λάτση, Μποδοσάκη, Λαμπράκη, ιδιωτικές εταιρίες κλπ.), οι Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και γενικότερα τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.      

23 Γενάρη 2008


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα