ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

Συνοπτική παρουσίαση της πρότασης

 των Παρεμβάσεων - Κινήσεων – Συσπειρώσεων Π.Ε.

για την Η.Δ. της 76ης Γ.Σ. της ΔΟΕ   ( Ιούνης 2007)

 

1.                 Ο αγώνας για την ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ενάντια σε κάθε μορφής  ιδιωτικοποίησης και επιχειρηματικοποίησης. Οι εξελίξεις στην Πρωτοβάθμια και σ’ όλη την Εκπαίδευση και η στάση του εκπαιδευτικού κινήματος.

με αιχμές, εκτός των άλλων: Ανατροπή , ακύρωση,καμιά εφαρμογή των διακηρύξεων Λισαβόνας, Μπολόνιας της Ευρωπαϊκές Ένωσης που προωθούν το σχολείο της αγοράς, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τον κατακερματισμό εκπαιδευομένων και εργαζομένων, Κατάργηση του νέου νόμου πλαισίου για ΑΕΙ. Υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Όχι στην αντιδραστική αναθεώρηση του άρθρου 16, ενιαίο δημόσιο, δωρεάν 12χρονο βασικό σχολείο για όλους, που θα παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς, εξεταστικούς  και ταξικούς φραγμούς. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ενιαία δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο. Όχι στη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού. Tην εναντίωση στη λεγόμενη «αποκέντρωση» και στα εκπαιδευτικά μοντέλα που προωθούν τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τους δήμους, τις περιφέρειες και τους ιδιώτες.  15% του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση, άμεσο διπλασιασμό της χρηματοδότηση τώρα. . Tα περιγράμματα ύλης με αποφασιστικό ρόλο των εκπαιδευτικών  της ολόπλευρης γνώσης ,της κριτικής σκέψης και της απελευθερωτικής προοπτικής. Tην κάλυψη όλων των κενών, τους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλου του εκπαιδευτικού έργου που είναι σήμερα αναγκαίο. Tους 15-20 μαθητές ανά τμήμα.  Tην κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640   κ.λ.π.) 

Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

με αιχμές, εκτός των άλλων: Την κατάργηση του ν. 2986, την κατάργηση του Καθηκοντολογίου και του ΔΥΚ, την απόρριψη των σχεδίων για εφαρμογή της αξιολόγησης με προπομπό την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Όχι στις νέες αξιολογικές διαδικασίες των μαθητών - δεν τις υλοποιούμε (ατομικός φάκελος μαθητή, ένταση των εξετάσεων, εναντίωση στις εξετάσεις στην Ε΄ και ΣΤ΄. Την οργάνωση της συλλογικής αντίστασης στην πράξη για να μην περάσει η αξιολόγηση. Κανείς αξιολογητής να μην περάσει τις πύλες των σχολείων. Την ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων με αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία στα σχολεία.

Β.  ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ,

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΚΑΙ  ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ

        με αιχμές, εκτός των άλλων: όχι στην επέλαση των χορηγών στα σχολεία - όχι στο ευέλικτο σχολείο της αγοράς, διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων με νέα διάρθρωση σε όλο το 12χρονο σχολείο. Σύγχρονα ενιαία αναλυτικά προγράμματα – περίγραμμα ύλης της ολόπλευρης γνώσης ,της κριτικής σκέψης και της απελευθερωτικής προοπτικής, που θα αρνούνται των κατακερματισμό της γνώσης, την λογική της κατάρτισης, την αποθέωση της πληροφορίας και το αντιδραστικό ιδεολογικό περιεχόμενο, με το δάσκαλο ελεύθερο παραγωγό γνώσης. Αναδιάταξη της ύλης με βάση τη λογική του ενιαίου 12χρονου σχολείου, όχι στην εντατικοποίηση και την τυποποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συγγραφή νέων βιβλίων που να ανταποκρίνεται στα παραπάνω, με καθοριστικό το ρόλο των εκπαιδευτικών. Ο τρόπος συγγραφής και εισαγωγής και το περιεχόμενο των νέων βιβλίων εντείνουν την εντατικοποίηση, τον κατακερματισμό, την απόρριψη την ταξικότητα και την αναπαραγωγή της κυρίαρχης αντιδραστικής ιδεολογίας. Άμεση απόσυρση όποιων βιβλίων είναι εμπόδιο στην εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνουν την απόρριψη των μαθητών (π.χ. μαθηματικά). Διδακτικές πρακτικές με την ελεύθερη διαμόρφωσή τους και επιλογή του εκπαιδευτικού και προϋποθέσεις(π.χ. αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση) για όλους. Όχι στην ευέλικτη ζώνη να μην περάσει η εφαρμογή της, να στηριχθούν οι σύλλογοι διδασκόντων κλπ.

Γ.  ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

με αιχμές, εκτός των άλλων: Δίχρονο υποχρεωτικό δημόσιο νηπιαγωγείο, ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, παρεχόμενο μόνο από το Υπουργείο Παιδείας. Ενιαίο 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό, για όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με κατεύθυνση τέτοια που να δείχνει σεβασμό στην προσωπικότητα και τις ιδιαίτερες μαθησιακές και κοινωνικές  ανάγκες του παιδιού. Καμία τροπολογία ακύρωσης της μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής άμεση καθολική εφαρμογή της με ταυτόχρονη θεσμοθέτηση της ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. Κανένα παιδί 4-6 χρόνων έξω από τα δημόσια νηπιαγωγεία. Γενναία χρηματοδότηση για την εξασφάλιση επαρκούς ασφαλούς πλήρους εξοπλισμένης και σύγχρονης σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία. Μείωση των νηπίων στα 15. Μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών. Άρνηση χορηγών και ιδιωτικοποίησης πλευρών του δημόσιου Νηπιαγωγείου. Άρνηση εφαρμογής οποιωνδήποτε διαδικασιών αξιολόγησης. Διασφάλιση του περιεχομένου εκπαίδευσης και του ρόλου του νηπιαγωγείου στη βάση της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού σ’ όλους τους γνωστικούς τομείς (όχι στη σχολειοποίησή του). Όχι στη σύμπτυξη τμημάτων και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών (αυθαίρετες μετακινήσεις, ελαστικά ωράρια πρωί απόγευμα κλπ)στις περιπτώσεις απουσίας ή άδειας στα νηπιαγωγεία.

2.  ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ. ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΜΙΣΘΟ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΖΩΗ.

αμφισβητούμε και αντιπαλεύουμε το σύμφωνο σταθερότητας, τα όρια της ΟΝΕ και της ΕΕ – παλεύουμε για την ανατροπή της εισοδηματικής πολιτικής λιτότητας.

 (Α.) ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ

με αιχμές, εκτός των άλλων:  Ανατροπή των προγραμμάτων σύγκλισης και δημοσιονομικής προσαρμογής με τους δεικτες του Μάαστριχτ και της ΟΝΕ –Ε.Ε. 1400 ευρώ καθαρά στον πρωτοδιόριστο, ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, ενάντια στη σύνδεση μισθού–απόδοσης και τις περικοπές του κινήτρου απόδοσης. Aφορολόγητο όριο ίσο με τις ετήσιες αποδοχές του πρωτοδιόριστου. Kλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας , για όλη την εκπαίδευση και εφ’όλης της ύλης χωρίς τη διαμεσολάβηση της ΑΔΕΔΥ.

 (Β.) ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ

με αιχμές, εκτός των άλλων:  Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων Σιούφα - Ρέππα, κ.λ.π  Δημόσια καθολική ασφάλιση, με χρηματοδότηση μόνο από το κράτος και τους εργοδότες. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή στα 55 ίση με τον τελευταίο μισθό με ενσωμάτωση των επιδομάτων. Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν κοινωνική ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Ανατροπή των σχεδίων για ιδιωτικοποίηση μερών της κοινωνικής ασφάλισης, όχι στο κεφαλαιοποιητικό ασφαλιστικό σύστημα. Ούτε ένα ευρώ από τα αποθεματικά των ταμείων στο χρηματιστήριο. Να δοθούν πίσω όλα τα κλεμμένα. Εγγύηση του κράτους για τα αποθεματικά των ταμείων. Τα ταμεία στα χέρια των εργαζομένων,  με δικαίωμα βέτο σε κάθε επιχειρηματική και αγοραία λογική διαχείρισης. Κανείς ανασφάλιστος και μερικά απασχολούμενος.

3.      ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ  ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ως αποκλειστικό εργασιακό πλαίσιο στην εκπαίδευση, αγώνας ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Απαιτούμε την κατάργηση της ωρομισθίας και το θεσμό του αναπληρωτή για οργανικές ή λειτουργικές θέσεις εργασίας, την αντικατάστασή τους με μόνιμες θέσεις εργασίας, τη δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο. Το διορισμό όλων των αναπληρωτών. Την κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και κάθε ελαστικού συστήματος πρόσληψης. Θέσπιση ως μοναδικού τρόπου πρόσληψης με μόνο κριτήριο το χρόνο λήψης πτυχίου. Τη διατύπωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων που θα καλύπτει και θα  προστατεύει τους συναδέλφους από τις καταστρατηγήσεις και τις αυθαιρεσίες. Τη μείωση του εργάσιμου χρόνου -  ωραρίου στα επίπεδα της Β/θμιας, κ.λ.π. 

4.                 ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

με αιχμές, εκτός των άλλων: τον συνολικό επαναπροσδιορισμό της διαχείρισης των οικονομικών της ΔΟΕ(κατάργηση του  επιμίσθιου και των άλλων προνομίων  των μελών του Δ.Σ. και των αιρετών, οι όποιες δαπάνες μόνο με αποδείξεις,   κατάργηση όλων εκείνων των  συνεδρίων συνδικαλιστικού τουρισμού που δεν έχουν σχέση με το κίνημα) Προσανατολισμό της οικονομικής διαχείρισης στην δημιουργία και ενίσχυση ενός δυνατού κεντρικού απεργιακού ταμείου με διασύνδεση με αντίστοιχα απεργιακά ταμεία των συλλόγων και προοπτική τη στήριξη των επόμενων μεγάλων απεργιακών αγώνων. Έλεγχος των αιρετών και ανακλητών εκπροσώπων των Γενικών Συνελεύσεων στη διαχείριση των οικονομικών των απεργιακών ταμείων με δικαίωμα βέτο.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα