ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ΑΥΤΟΝΟΜΗ  ΚΙΝΗΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ενημέρωση- Πρόταση

Με την  πρόσφατη διαδικασία επιλογής Δ/ντών μέσω της συνέντευξης, καταδείχτηκε –για μια ακόμη φορά- ο ρόλος της σαθρής και διάτρητης αυτής διαδικασίας. Η πλειοψηφία των μελών της ΔΑΚΕ, που απαρτίζουν το ΠΥΣΠΕ Ν. Σερρών, μεταχειρίστηκε κάθε μέσο για να διατηρήσει την απόλυτη κυριαρχία στο Συμβούλιο.
Ακόμη και αν κανείς δεχτεί, όπως υποστηρίζει η ΔΑΚΕ, ότι υπήρχε  θέμα ερμηνείας της νομοθεσίας περί αντικατάστασης  μελών του ΠΥΣΠΕ τα οποία είχαν κώλυμα συμμετοχής σε αρκετές από τις κρίσεις, είναι ολοφάνερη η  μεθόδευση της τελευταίας στιγμής   -παραίτηση αναπληρωτή αιρετού της ΔΑΚΕ-  ώστε να μην υπάρξει ο απαραίτητος  για τη διερεύνηση του ζητήματος χρόνος.
Εντελώς  απαράδεκτο είναι επίσης και το ότι σε τηλεοπτική εκπομπή, που έγινε ύστερα  από την καταγγελία-παραίτηση του αιρετού της ΠΑΣΚ, αντί να εμφανιστεί στην εκπομπή στέλεχος της διοίκησης –εφόσον η καταγγελία στρεφόταν εναντίον αυτής-  παρακολουθήσαμε τον αιρετό της ΔΑΚΕ στον ξετσίπωτο ρόλο του αυτόκλητου συνηγόρου  της διοίκησης. 
Η παράταξη της ΔΑΚΕ αποδεικνύει έτσι, για πολλοστή φορά, ότι είναι απολύτως ταυτισμένη με τον κομματικό της φορέα και τυφλά υποταγμένη στις  διοικητικές εντολές και μεθοδεύσεις.

Όλα αυτά ωστόσο, όση κι αν έχουν σημασία,  έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Διότι το βασικό πρόβλημα, η ρίζα του κακού δε βρίσκεται εδώ, στην «κακή χρήση», στην κατάχρηση ή την καταστρατήγηση  της διαδικασίας της συνέντευξης αλλά στη συνέντευξη αυτή καθεαυτή. Βρίσκεται στο γεγονός ότι και τα δύο κόμματα εξουσίας (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) νομοθέτησαν  την ευτελιστική αυτή διαδικασία για να εξασφαλίζουν κάθε φορά τον πλήρη έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας και να διαιωνίζουν την κυριαρχία του καθεστωτικού συνδικαλισμού. Κάτι που οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ θυμούνται και καταγγέλλουν μόνον όταν ο κομματικός τους φορέας βρίσκεται στην αντιπολίτευση και  το ξεχνούν μόλις αναλαμβάνει τα κυβερνητικά ηνία. 

Για το λόγο αυτό  η Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών κατέθεσε προς ψήφιση στο Δ/κό Συμβούλιο του συλλόγου μας  την παρακάτω πρόταση:

«Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Ν. Σερρών «ο Εμ. Παπάς», σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης μέσω της συνέντευξης, θεωρεί ότι:

  • Η συνέντευξη αποτελεί μια διάτρητη και πλήρως ανυπόληπτη  διαδικασία γενικευμένης κομματικοποίησης της εκπαιδευτικής διοικητικής πυραμίδας με την οποία επιχειρείται κάθε φορά η ολοκληρωτική υποταγή προϊσταμένων γραφείων και διευθυντών σχολείων στην εκάστοτε κυβερνητική πολιτική και  τώρα –επιπροσθέτως- στη λογική των διοικητών - μάναντζερ του δημόσιου σχολείου, με βασικό στόχο τη συνολική  ενεργοποίηση-εφαρμογή  του αντιδραστικού νομοθετικού  πλαισίου για την αποκέντρωση και την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.
  • Δεν υπάρχει «σωστή χρήση» της συνέντευξης. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί καταχρηστική διαδικασία χωρίς καμιά απολύτως δημοκρατική νομιμοποίηση.

Με βάση τα παραπάνω και θεωρώντας ότι η δημοκρατική νομιμοποίηση της επιλογής των στελεχών διοίκησης –και πιο συγκεκριμένα των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολείων- πρέπει να βασίζεται στην αποδοχή των προσώπων αυτών από τους υπηρετούντες σε κάθε σχολική μονάδα εκπαιδευτικούς,

                               Το  Δ/κό Συμβούλιο του συλλόγου μας αποφασίζει:

Ζητά την κατάργηση της διαδικασίας συνέντευξης. Στη θέση της να θεσμοθετηθεί η ανάδειξη των διευθυντών - υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων με εκλογή τους από τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου.

Η απόφαση αυτή να σταλεί στη ΔΟΕ με την προοπτική να γίνει θέση και της Ομοσπονδίας.

                                                                                                Το  Δ.Σ.»

Συνάδελφοι,

Είναι ολοφάνερο πως  το ΥΠΕΠΘ δεν πληρώνει επιδόματα στους διευθυντές απλά και μόνο για τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, τη γνωστοποίηση σε μας υπουργικών αποφάσεων και υπηρεσιακών εγκυκλίων ή την αντιμετώπιση των λειτουργικών ζητημάτων του σχολείου. Το επίδομα διευθυντικής θέσης δίνεται για να καταστεί ο διευθυντής της σχολικής μονάδας αποκλειστικά και μόνο εντολοδόχος και διεκπεραιωτής  της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής, ακόμη και αν αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τα μορφωτικά–παιδαγωγικά δεδομένα ή και με τη νόμιμα εκφρασμένη βούληση των εκπαιδευτικών.
Η περίπτωση της περίφημης «αναπλήρωσης» καθώς επίσης και της υποχρεωτικής εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης καταδεικνύουν ότι παρά τις  αρνητικές αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων, οι διευθυντές συνέταξαν και προγράμματα αναπλήρωσης και ευέλικτης ζώνης.

Αυτό που τώρα πια επιχειρείται από τη μεριά  της κυβέρνησης είναι η πλήρης αυτονόμηση της λειτουργίας του διευθυντή από την εκπαιδευτική κοινωνία και συλλογικότητα κάθε σχολείου και η μετατροπή του σε ένα όργανο με στυγνή διοικητική νοοτροπία (μάνατζερ),  πρόθυμο να εφαρμόσει κάθε κυβερνητική-διοικητική εντολή, με πρώτη και καλύτερη  την αξιολόγηση, και ικανό  -στο πλαίσιο της λεγόμενης «λειτουργικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας» και σε εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για την εκπαιδευτική αποκέντρωση (νόμοι ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.)-  να εξευρίσκει εξωτερικούς πόρους  (από την ονομαζόμενη τοπική κοινωνία) για τα λειτουργικά έξοδα του κατ’ ευφημισμό δημόσιου σχολείου.
Αυτός είναι ο ρόλος που θα κληθούν να επιτελέσουν οι διευθυντές της «νέας εποχής». ΄Ενας ρόλος ερήμην και εναντίον των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Το ζήτημα λοιπόν σε καμιά περίπτωση δεν είναι να προσδιορίσουμε τη σωστή  χρήση της συνέντευξης
 -τέτοια χρήση δεν υπάρχει-  ούτε βεβαίως να θέσουμε ως αίτημα την επιλογή διευθυντών «με 100% αντικειμενικά-μετρήσιμα κριτήρια», όπως προτείνεται από τη ΔΕΕ-Σ,  -γιατί  ούτε έτσι αποφεύγουμε την αλλοτρίωση και αυτονόμησή τους από τη σχολική κοινότητα-  αλλά, κατανοώντας την έκταση και το βάθος του εγχειρήματος για ολοκληρωτική μετατροπή των διευθυντών σε μόνιμους και πιστούς εντολοδόχους-δορυφόρους της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής, να παλέψουμε για την αποτροπή αυτού του ενδεχομένου.
 Και σε αυτό ακριβώς αποβλέπει η πρότασή μας  για ανάδειξη διευθυντών με εσωτερική διαδικασία του συλλόγου διδασκόντων. ΄Ετσι μόνο θα μπορέσουμε να  διατηρήσουμε και τη συναδελφικότητα μεταξύ διευθυντών-εκπαιδευτικών του σχολείου και τη συλλογικότητα  στους εργασιακούς μας χώρους.
Γνωρίζουμε βεβαίως ότι αυτό δεν είναι πανάκεια –έχει και τα  τρωτά του- αλλά:
α.   Τα όποια  τρωτά του σημεία δεν είναι σοβαρότερα από αυτά που εντοπίζει κανείς σε
       οποιαδήποτε άλλη εκλογική διαδικασία ( εκλογές, βουλευτικές ή Τ.Α.). Γιατί
       δηλαδή  μπορούμε να αναδεικνύουμε βουλή και κυβέρνηση και δεν μπορούμε να 
       αναδείξουμε  διευθυντές στα σχολεία μας;
β.   Σίγουρα είναι παιδαγωγικά και δημοκρατικά προτιμότερο από τη διαδικασία της
      συνέντευξης, με την οποία «φυτεύονται» στα σχολεία διευθυντές /διευθύντριες με
      βασικό κριτήριο –το οποίο πραγματώνεται μέσω της συνέντευξης- την πλήρη
      στοίχισή τους με τις εντολές της διοίκησης.

                                                                   Αυτόνομη  Κίνηση  Εκπαιδευτικών
                                                                                            5-11-2007


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα