ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ενημέρωση- Πρόταση Με την
πρόσφατη διαδικασία επιλογής Δ/ντών μέσω της συνέντευξης, καταδείχτηκε –για μια
ακόμη φορά- ο ρόλος της σαθρής και διάτρητης αυτής διαδικασίας. Η
πλειοψηφία των μελών της ΔΑΚΕ, που απαρτίζουν το ΠΥΣΠΕ Ν. Σερρών, μεταχειρίστηκε
κάθε μέσο για να διατηρήσει την απόλυτη κυριαρχία στο Συμβούλιο. Όλα αυτά ωστόσο, όση κι αν έχουν σημασία, έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Διότι το βασικό πρόβλημα, η ρίζα του κακού δε βρίσκεται εδώ, στην «κακή χρήση», στην κατάχρηση ή την καταστρατήγηση της διαδικασίας της συνέντευξης αλλά στη συνέντευξη αυτή καθεαυτή. Βρίσκεται στο γεγονός ότι και τα δύο κόμματα εξουσίας (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) νομοθέτησαν την ευτελιστική αυτή διαδικασία για να εξασφαλίζουν κάθε φορά τον πλήρη έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας και να διαιωνίζουν την κυριαρχία του καθεστωτικού συνδικαλισμού. Κάτι που οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ θυμούνται και καταγγέλλουν μόνον όταν ο κομματικός τους φορέας βρίσκεται στην αντιπολίτευση και το ξεχνούν μόλις αναλαμβάνει τα κυβερνητικά ηνία. Για το λόγο αυτό η Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών κατέθεσε προς ψήφιση στο Δ/κό Συμβούλιο του συλλόγου μας την παρακάτω πρόταση: «Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Ν. Σερρών «ο Εμ. Παπάς», σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης μέσω της συνέντευξης, θεωρεί ότι:
Με βάση τα παραπάνω και θεωρώντας ότι η δημοκρατική νομιμοποίηση της επιλογής των στελεχών διοίκησης –και πιο συγκεκριμένα των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολείων- πρέπει να βασίζεται στην αποδοχή των προσώπων αυτών από τους υπηρετούντες σε κάθε σχολική μονάδα εκπαιδευτικούς, Το Δ/κό Συμβούλιο του συλλόγου μας αποφασίζει: Ζητά την κατάργηση της διαδικασίας συνέντευξης. Στη θέση της να θεσμοθετηθεί η ανάδειξη των διευθυντών - υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων με εκλογή τους από τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου. Η απόφαση αυτή να σταλεί στη ΔΟΕ με την προοπτική να γίνει θέση και της Ομοσπονδίας. Το Δ.Σ.» Συνάδελφοι, Είναι
ολοφάνερο πως το ΥΠΕΠΘ δεν πληρώνει επιδόματα στους διευθυντές απλά και μόνο
για τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, τη γνωστοποίηση σε μας υπουργικών
αποφάσεων και υπηρεσιακών εγκυκλίων ή την αντιμετώπιση των λειτουργικών
ζητημάτων του σχολείου. Το επίδομα διευθυντικής θέσης δίνεται για να καταστεί
ο διευθυντής της σχολικής μονάδας αποκλειστικά και μόνο εντολοδόχος και
διεκπεραιωτής της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής, ακόμη και αν αυτή βρίσκεται
σε πλήρη αντίθεση με τα μορφωτικά–παιδαγωγικά δεδομένα ή και με τη νόμιμα
εκφρασμένη βούληση των εκπαιδευτικών. Αυτό
που τώρα πια επιχειρείται από τη μεριά της κυβέρνησης είναι η πλήρης αυτονόμηση
της λειτουργίας του διευθυντή από την εκπαιδευτική κοινωνία και συλλογικότητα
κάθε σχολείου και η μετατροπή του σε ένα όργανο με στυγνή διοικητική νοοτροπία
(μάνατζερ), πρόθυμο να εφαρμόσει κάθε κυβερνητική-διοικητική εντολή, με πρώτη
και καλύτερη την αξιολόγηση, και ικανό -στο πλαίσιο της λεγόμενης
«λειτουργικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας» και σε εφαρμογή του νομοθετικού
πλαισίου για την εκπαιδευτική αποκέντρωση (νόμοι ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.)- να εξευρίσκει
εξωτερικούς πόρους (από την ονομαζόμενη τοπική κοινωνία) για τα λειτουργικά
έξοδα του κατ’ ευφημισμό δημόσιου σχολείου. Το
ζήτημα λοιπόν σε καμιά περίπτωση δεν είναι να προσδιορίσουμε τη σωστή χρήση της
συνέντευξης
Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |