ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
αρχείο
Επικοινωνία:
Βιβλίο Επισκεπτών |
Κάλεσμα στους Συλλόγους φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε. και Π.Τ.Ν. & τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών της χώρας Μετά από κάλεσμα του Συλλόγου φοιτητών του κατειλημμένου Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. Θεσ/νίκης, πραγματοποιήσαμε σύσκεψη συντονισμού στο Πολυτεχνείο, όπου συμμετείχαν συνάδελφοι από τα Παιδαγωγικά Τμήματα της Θεσ/νίκης, Αθήνας, Βόλου, Ρεθύμνου, καθώς και από αρκετούς Συλλόγους Α΄ βάθμιας εκπαίδευσης του λεκανοπεδίου Αττικής και μετά από συζήτηση καταλήξαμε στα παρακάτω : Α. Σήμερα, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς (ΕΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ, κ.α.) συμμετείχαμε σε μία μεγαλειώδη πανελλαδική πανεκπαιδευτική πορεία, που έλαβε χώρα στο κέντρο της Αθήνας. Σκοπός αυτής της πορείας ήταν η δυναμική - μαζική έκφραση της αντίθεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι στα προαναγγελθέντα κυβερνητικά μέτρα για την εκπαίδευση. Δυστυχώς, η μαχητική αλλά ειρηνική διαδήλωση αμαυρώθηκε από την αδικαιολόγητα βίαιη συμπεριφορά των κρατικών σωμάτων καταστολής, τα οποία επιδόθηκαν σε ξυλοδαρμούς, άσκοπες προσαγωγές και ρίψη απαγορευμένων χημικών ουσιών και δακρυγόνων κατά φοιτητών, πολιτών και δημοσιογράφων. Β. Ατυχώς για κάποιους, η αστυνομική βαρβαρότητα, δε στάθηκε ικανή να επισκιάσει το γεγονός ότι χιλιάδες διαδηλωτές εξέφρασαν μαζικά την αντίθεσή τους απέναντι στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Μια πολιτική που συνεχίζει με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα τα μέτρα της προηγούμενης κυβέρνησης για την υλοποίηση των αποφάσεων της Ε.Ε. (Μπολώνια, Λισσαβόνα κλπ.) Αναλυτικότερα: Στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο νέος νόμος – πλαίσιο και η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ανοίγουν το δρόμο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και υπονομεύουν το δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης, συνδέοντας άμεσα τα Α.Ε.Ι. και τα Τ.Ε.Ι. της χώρας με τις ανάγκες της ελεύθερης αγοράς. Αποτελούν την αιχμή για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ και την παράδοσή τους στην αγορά., την εισαγωγή managers και διδάκτρων, τον κατακερματισμό των πτυχίων και την αφαίρεση κάθε εργασιακού δικαιώματος από αυτά, την κατάργηση της δωρεάν παροχής συγγραμμάτων, την αποπομπή φοιτητών μετά τα ν +ν/2 έτη φοίτησης, κάνοντας πιο ταξική την εκπαίδευση και αμφισβητώντας τη δυνατότητα να σπουδάζουν όλο και περισσότεροι φοιτητές, ιδιαίτερα από φτωχότερα λαϊκά στρώματα. Ταυτόχρονα επιδιώκουν την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και την ποινικοποίηση των φοιτητικών αγώνων. Αυτή η πολιτική προετοιμάζει και προωθεί αντίστοιχα μέτρα σε όλη την εκπαίδευση που θα ανατρέπουν προς το χειρότερο τους όρους μόρφωσης όλων των παιδιών αλλά και τους όρους εργασίας στην εκπαίδευση. Τα σχέδια του ΕΣΥΠ για 5 χρόνια δημοτικό σχολείο και την δημιουργία προπαρασκευαστικού έτους για τα ΑΕΙ, θα σημαίνουν την δραστική μείωση θέσεων εργασίας των δασκάλων και την εισαγωγή νέων εμποδίων για τους μαθητές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Οι προτάσεις για επέκταση της λειτουργίας των ολοήμερων υποχρεωτικά για όλα τα παιδιά μέχρι τις 3.30 - 4.00, σημαίνει την προώθηση από το νηπιαγωγείο εντατικών ρυθμών ζωής συνηθίζοντας στα απάνθρωπα ωράρια αλλά και την αμφισβήτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την επιμήκυνση των ωραρίων σ΄ αυτούς και σε όλο το δημόσιο. Η αξιολόγηση επιχειρείται να μπει με εντατικό τρόπο, σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης από την αξιολόγηση του μαθητή, του εκπαιδευτικού, του σχολείου και των σχολών προωθώντας τον ανταγωνισμό, την κατηγοριοποίηση, την απόρριψη και την προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς αλλά και την υποταγή των εκπαιδευτικών (σύνδεση μισθού απόδοσης – αξιολόγησης, κλπ) Η εισβολή της ιδιωτικοποίησης και των χορηγών και στο δημόσιο σχολείο, στα εκπαιδευτικά προγράμματα (αγωγή υγείας AIM, κυκλοφοριακή αγωγή Renault, διατροφή ΦΑΓΕ, Coca-Cola κλπ), στα νέα βιβλία που ανέλαβαν στο μεγαλύτερο ποσοστό οι εκδοτικοί οίκοι, στην κατασκευή των νέων σχολείων μέσω της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού και την εκμετάλλευσή τους από τους ιδιώτες. Η λιτότητα που αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό σε όλη την παιδεία και στη ζωή και τους μισθούς των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζόμενων. Γ. Με αφορμή τις παραπάνω εξελίξεις, οι επιτροπές κατάληψης των παιδαγωγικών τμημάτων της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου και του Ρεθύμνου και σε συνεργασία τους συλλόγους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής, συνήλθαμε σε συντονιστικό στο ιστορικό κτίριο του Πολυτεχνείου, όπου διαπιστώσαμε την ανάγκη σύστασης κοινού αγωνιστικού μετώπου φοιτητών και εκπαιδευτικών. Καλούμε λοιπόν τους φοιτητικούς συλλόγους και των υπόλοιπων ΠΤΔΕ και ΠΤΝ, να προχωρήσουν μέσω των γενικών συνελεύσεων σε καταλήψεις των σχολών τους. Καλούμε ακόμη τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων να συμπαρασταθούν στον αγώνα των φοιτητών, προβαίνοντας σε απεργιακές κινητοποιήσεις, έτσι ώστε να συγκροτηθεί ένα νικηφόρο μέτωπο παιδείας –εργασίας. Ο αγώνας των φοιτητών δεν αφορά μόνο το Πανεπιστήμιο και τις σπουδές αλλά είναι αγώνας για όλη την δημόσια εκπαίδευση αλλά και την εργασία, τη διαμόρφωση του δημόσιου σχολείου και των όρων δουλειάς των εκπαιδευτικών, σ΄ αυτό. Γι αυτό είναι ένας αγώνας που αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές , φοιτητές εκπαιδευτικούς) και πρέπει από κοινού να τον δώσουμε. Ένα μέτωπο παιδείας – εργασίας που θα λέει όχι : · Στους νόμους της αξιολόγησης ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ · Στην επικείμενη αλλαγή του συντάγματος και την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστήμιων · Στην άρση της μονιμότητας στο δημόσιο · Στην κατάθεση του νέου νόμου-πλαίσιο · Στην αξιολόγηση σχολείων, εκπαιδευτικών, σχολών, πτυχίων Ένα μέτωπο παιδείας – εργασίας που θα αγωνίζεται για : · Δημόσια, δωρεάν παιδεία υψηλού επιπέδου. · Μόνιμη, σταθερή δουλειά με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και αύξηση των αποδοχών. · Κατάργηση του θεσμού των ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. · Ενιαίο πτυχίο με πλήρη εργασιακά δικαιώματα ως μόνη προϋπόθεση για αξιοπρεπή εργασία. · Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, χωρίς κάθετους και οριζόντιους διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικούς και εξεταστικούς φραγμούς, ανοιχτό για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα βασίζεται στη συλλογικότητα, τη συνεργασία και την παιδαγωγική ελευθερία: 15 παιδιά σε κάθε τάξη. · Αύξηση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης στη βάση των κοινωνικών αναγκών – Ανοιχτοί κρατικοί προϋπολογισμοί για την παιδεία. Δ. Παράλληλα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ανταγωνιστικό κλίμα μεταξύ των – ούτως ή άλλως ισάξιων – παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας, το οποίο οδηγεί σε εντατικοποίηση της εξεταστικής περιόδου και της γραμματειακής εργασίας και δημιουργεί ένα αρνητικό κλίμα για την κλιμάκωση των αγώνων, διεκδικούμε: 1.Δυνατότητα για κατάθεση των αιτήσεων για πρόσληψη αναπληρωτών στο δημόσιο σχολείο όλων των πτυχιούχων των Π.Τ.Δ.Ε. και Π.Τ.Ν. από 4/9/2006 και έπειτα. 2.Κανονική διεξαγωγή της πτυχιακής εξεταστικής κατ’ εξαίρεση για τους τεταρτοετείς, ανεξαρτήτως καταλήψεων ή απεργιακών κινητοποιήσεων των καθηγητών εφόσον φυσικά το επιτρέψουν τα συνδικαλιστικά όργανα των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ, ΕΣΔΕΠ ). 3.Να μην λαμβάνεται υπ’ όψιν η ημερομηνία λήψης του πτυχίου, υπό τη μορφή ημέρα/μήνας/έτος, για την πρόσληψη δασκάλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά κριτήρια πρόσληψης να είναι η ακαδημαϊκή περίοδος απόκτησης του πτυχίου του εκάστοτε έτους – Ιουνίου, Φεβρουαρίου, Σεπτεμβρίου καθώς και ο βαθμός. 4.Μαζικούς διορισμούς των εκπαιδευτικών. ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 15/6/06Ε.Μ. Πολυτεχνείο Πέμπτη, 8 Ιουνίου 2006 |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |