ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
Βιβλίο Επισκεπτών |
Δήλωση του Κ.Τουλγαρίδη , Μέλους του Δ.Σ της ΔΟΕ, εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Π.ΕΤηλ: 6974750410, e-mail: ktoulparemvasis@yahoo.gr Από τη «διαφήμιση» των νέων βιβλίων στα νέα βιβλία των...διαφημίσεωνΗ επίσημη απάντηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.) στις καταγγελίες μας για τη διαφήμιση από σχολικό βιβλίο συγκεκριμένου ηλεκτρονικού παιχνιδιού γνωστής εταιρείας, αποκαλύπτει την επιμονή του ΥΠΕΠΘ και της κυβέρνησης συνολικά, στις επιλογές, τις κατευθύνσεις και τις δεσμεύσεις τους για την εκπαίδευση. Επιπλέον, επιβεβαιώνει με το χειρότερο τρόπο τη συνολική κριτική και τον προβληματισμό που ο Παιδαγωγικός Όμιλος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν αναπτύξει για την εισβολή της αγοράς με πολλούς νέους τρόπους στην εκπαίδευση και μέσα από τα νέα βιβλία και το περιεχόμενο της διδασκαλίας. Παρά την έκταση της ανακοίνωσής του, το Π.Ι. δεν μπαίνει στον κόπο να εξηγήσει γιατί υπάρχει άμεση διαφήμιση συγκεκριμένου παιχνιδιού - προϊόντος σε σχολικό εγχειρίδιο. Επομένως, είτε αποδέχεται τη λογική της διαφήμισης, είτε πολύ απλά «απαξιεί» να απαντήσει στην κριτική που δέχεται. Από την πλευρά μας ζητούμε το αυτονόητο : Να αφαιρεθεί τώρα, έστω και την τελευταία στιγμή, η συγκεκριμένη ενότητα από το βιβλίο. Θεωρούμε τουλάχιστον απαράδεκτο, να φτάσει στα χέρια των μαθητών μας βιβλίο με τέτοιο περιεχόμενο. Θεωρούμε επιπλέον, ιδιαίτερα επικίνδυνο να δημιουργηθεί τετελεσμένο που να ανοίγει τη δυνατότητα να υπάρχουν διαφημίσεις εμπορικών προϊόντων στα σχολικά βιβλία. Γιατί ακόμα και αν αυτή η ενότητα εξαιρεθεί από τη διδασκαλία, θα υπάρχει στο επίσημο βιβλίο που θα έχει στα χέρια του το κάθε παιδί. Σε κάθε περίπτωση, αν το ΥΠΕΠΘ τυπώσει τα νέα βιβλία συμπεριλαμβάνοντας και αυτή την ενότητα, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να ΜΗΝ ΤΗ ΔΙΔΑΞΟΥΝ. Οι δάσκαλοι δεν μπορούν και δεν πρέπει να μετατραπούν σε πλασιέ εμπορικών προϊόντων. Η συγκεκριμένη ενότητα, δεν αποτελεί μια ακραία εξαίρεση αλλά είναι ενδεικτική του πνεύματος και της κατεύθυνσης των νέων βιβλίων και των «αλλαγών» που φέρνουν, με την αγορά να παίζει καθοριστικό ρόλο στις λειτουργίες της εκπαίδευσης αλλά και στο περιεχόμενο της και στο μοντέλο ζωής και κοινωνίας που θα προβάλλει. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά : 1. Το πνεύμα της επιχειρηματικότητας, της εμπορευματοποίησης και της αγοράς, δεν περιορίζεται στη συγκεκριμένη διαφήμιση που είδε το φως της δημοσιότητας, αλλά διαπερνά το περιεχόμενο πολλών μαθημάτων, ακόμα και των βιβλίων των μαθηματικών. 2. Η αύξηση της ύλης, ο αδικαιολόγητα υψηλός βαθμός δυσκολίας, η εντατικοποίηση και το κατέβασμα της ύλης σε μικρότερες τάξεις (βλ. μαθηματικά μικρότερων τάξεων, τρόπος διδασκαλίας της γραμματικής στη γλώσσα κλπ) καθώς και η προχειρότητα στη μετάβαση από τα παλιά στα νέα βιβλία, θα προκαλέσουν μορφωτικά ελλείμματα, και θα οξύνουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες, θα βαθύνουν την ταξικότητα της εκπαίδευσης κάνοντας το σχολείο απρόσιτο για όλο και περισσότερα παιδιά.. 3. Στο μάθημα της γλώσσας, ειδικότερα στις μεγάλες τάξεις, η λογοτεχνία, παραμερίζεται, υποβαθμίζεται και απαξιώνεται για να δώσει τη θέση της στο εφήμερο, το καθημερινό, το αγοραίο, σε διαφημίσεις, συνταγές και οδηγίες καφετιέρας.. 4. Οι αντιεπιστημονικές, συντηρητικές και εθνικιστικές αναφορές σε βιβλία των Θρησκευτικών και της Ιστορίας, θέτουν σοβαρά επιστημονικά, πολιτικά, κοινωνικά και ηθικά ζητήματα στους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να τα διδάξουν. 5. Οι μέθοδοι αξιολόγησης και βαθμολόγησης που προτείνουν οι συγγραφείς κάποιων βιβλίων, σηματοδοτούν μια πιο σκληρή στάση και σε αυτό το ζήτημα και προοιωνίζουν απόρριψη μαθητών και νέα έξαρση της παραπαιδείας από το Δημοτικό ακόμη. ΟΣΟ οι ευθύνες για αυτές τις εξελίξεις βαραίνουν την σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και την σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ που σχεδίασε και υλοποίησε τη διαδικασία εποπτείας και ελέγχου των συγγραφικών ομάδων καθώς και την εισαγωγή και εφαρμογή των νέων βιβλίων στην εκπαίδευση άλλο τόσο βαραίνουν την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ η οποία το 2003 έφτιαξε τα Αναλυτικά Προγράμματα, έθεσε τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη συγγραφή και έκδοση των νέων βιβλίων, δίνοντας το μεγαλύτερο μέρος στους μεγάλους εκδοτικούς οίκους και ανέθεσε τη συγγραφή των βιβλίων στις συγγραφικές ομάδες. Είναι τουλάχιστον υποκριτικές οι καταγγελίες της αντιπολίτευσης, που άλλωστε περιορίζονται σε διαδικαστικά ζητήματα ενώ από κοινού με την κυβέρνηση συμφωνούν στην ουσία της πολιτικής της ΕΕ- η οποία χρηματοδοτεί τα νέα βιβλία- και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση που προωθεί την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της , την υποταγή της στην αγορά, την ανταποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα, την αξιολόγηση - απόρριψη και κατηγοριοποίηση σχολείων , μαθητών και εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση και απαξίωση του δημόσιου σχολείου και την αμφισβήτηση του δικαιώματος στη μόρφωση σε όλο και μεγαλύτερα κομμάτια του μαθητικού πληθυσμού. 4/8/2006 |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |