ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Συζήτηση – Εκδήλωση για τα νέα βιβλία Κυριακή 14/5/2006 ώρα 10:30 π. μ. Παιδαγωγικό Τμήμα (πύργος)
Ομιλητές: Γρόλλιος Γιώργος Επίκουρος καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. Αϊδίνης Αθανάσιος Επίκουρος καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. Χαραλαμπόπουλος Αγαθοκλής Αναπληρωτής καθηγητής Γλωσσολογίας στο Α.Π.Θ.
Εισηγήσεις από ομάδες του Παιδαγωγικού Ομίλου
«Η παιδαγωγική που υπερασπιζόμαστε είναι μια ουτοπική παιδαγωγική. Εξαιτίας αυτού ακριβώς του γεγονότος τούτη η παιδαγωγική είναι γεμάτη ελπίδα, γιατί να είναι ουτοπικός δε σημαίνει να είναι κανείς απλά ιδεαλιστικός ή μη πρακτικός, αλλά μάλλον να ασχολείται με την καταγγελία και την αναγγελία. Η παιδαγωγική μας δεν μπορεί να κάνει χωρίς ένα όραμα του ανθρώπου και του κόσμου. Διαμορφώνει μια επιστημονική ανθρωπιστική αντίληψη που βρίσκει την έκφραση της με μια πρακτική διαλόγου στην οποία οι δάσκαλοι μαζί με τους μαθητές, στην πράξη της ανάλυσης μιας απανθρωποποιητικής πραγματικότητας, την καταγγέλλουν ενώ αναγγέλλουν τη μεταμόρφωσή της στο όνομα της απελευθέρωσης του ανθρώπου». Πάουλο Φρέιρε
Σε λίγους μήνες ολόκληρο το βάρος για τη διαχείριση των νέων βιβλίων, όλες οι παραλείψεις, όλοι οι συμβιβασμοί, οι αδυναμίες, οι αντιφάσεις και οι παλινωδίες της σημερινής και της προηγούμενης κυβέρνησης και των αντίστοιχων ηγεσιών του ΥΠΕΠΘ και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αλλά και των συγγραφικών ομάδων, θα πέσουν στους δικούς μας ώμους. Αρκετοί από τους παραπάνω, θα επιδοθούν τότε στο αγαπημένο τους σπορ: στην ενοχοποίηση της Ζωντανής Εκπαίδευσης, των μάχιμων εκπαιδευτικών της πράξης. Θα μιλήσουν για «άγνοια, συντηρητισμό, νωθρότητα». Θα θυμηθούν την αξιολόγηση ως ένα περίφημο εργαλείο για να χειραγωγηθεί το «ζωηρό και θορυβώδες» εκπαιδευτικό σώμα. Σύντομα λοιπόν, θα βρεθούμε ανάμεσα στις Συμπληγάδες Πέτρες του διοικητισμού και του αυταρχισμού του ΥΠΕΠΘ από τη μια και του ελιτισμού του συγγραφικού κατεστημένου από την άλλη. Αυτό που εμείς δηλώσαμε από την πρώτη στιγμή ήταν πως οι εκπαιδευτικοί δε θα χρεωθούν τις ευθύνες άλλων… Ταυτόχρονα όμως δηλώσαμε πως ήρθε η ώρα για να ακουστεί επιτέλους και η φωνή μας. Γι’ αυτό ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ Θεσσαλονίκης, επιδιώκοντας την ουσιαστική επικοινωνία και επιμένοντας στην αξία του διαλόγου, οργανώνει ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ για τα ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ. Η δικιά μας απάντηση στην απουσία συζήτησης ή στη φιλτραρισμένη και απόλυτα ελεγχόμενη διαδικασία των σεμιναρίων που οργανώνουν οι σχολικοί σύμβουλοι είναι η συλλογική στάση και ο δημόσιος διάλογος: · Για το περιεχόμενο των βιβλίων, τις κατευθύνσεις τους και την έκταση της ύλης. · Για τις διδακτικές μεθόδους, το σχολικό χρόνο, τις ιδιαιτερότητες των τάξεων, τη σχολική ανισότητα. Ξεκινώντας την προσπάθεια αυτή θέλουμε να θίξουμε ζητήματα που αφορούν: Τη θεμελίωση και στοχοθεσία του νέου αναλυτικού προγράμματος. Τι επιδιώκει; Τι είναι τα ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ που πάνω σ’ αυτά στηρίζεται η συγγραφή των νέων βιβλίων; Να βρούμε πώς τα νέα βιβλία επηρεάζουν την πραγμάτωση των δυο βασικών στόχων που για μας είναι η ισότητα των σχολικών επιδόσεων και η κριτική συνειδητοποίηση των μαθητών. Να βρούμε τις αντιφάσεις των νέων βιβλίων, να φανταστούμε την εφαρμογή τους και να σχεδιάσουμε την παρέμβασή μας σ’ αυτήν. Σ’ αυτό το ταξίδι σας καλούμε να πάρετε μέρος για να αντιμετωπίσουμε τη νέα πραγματικότητα με συλλογικό τρόπο. |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |