ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
20 χρόνια Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης 10 χρόνια Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός»
ΣΥΜΠΟΣΙΟ Νεοφιλελευθερισμός στην εκπαίδευση –Αναλυτικά προγράμματα 15 -16 Μαΐου 2006
Δευτέρα 15 Μαΐου 2006 Αίθουσα Δ στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης 19.00 Γιώργος Τσιάκαλος, Πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ. «Είκοσι χρονών, κι ακόμη δεν αλλάξαμε τον κόσμο!» - Ένας μικρός απολογισμός 19.20 Χαιρετισμοί
20.15 Michael Apple, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Wisconsin-Madison Κατανοώντας και αναχαιτίζοντας το νεοφιλελευθερισμό στην εκπαίδευση (Στην αγγλική γλώσσα με ταυτόχρονη μετάφραση) 21.30 Δεξίωση στην προβλήτα του λιμανιού Τρίτη 16 Μαΐου 2006 9.30 -11.00 (10ος όροφος του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής) Πρωινός καφές με τον Michael Apple, και συζήτηση για την «εισβολή του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση και τις δυνατότητες αντιμετώπισής της» Ο Michael Apple είναι διακεκριμένος καθηγητής (John Bascom Professor) Αναλυτικών Προγραμμάτων και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο University of Wisconsin-Madison. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται αυτόν τον καιρό στους περιορισμούς που υφίσταται αλλά και στις δυνατότητες που έχει η κριτική εκπαιδευτική πολιτική και πρακτική σε μια εποχή συντηρητικής παλινόρθωσης, όπως είναι η σημερινή. Με τα βιβλία του, που έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, ο Michael Apple έχει αναδειχτεί σε έναν διανοούμενο με πολλή μεγάλη επιρροή κυρίως, αλλά όχι μόνον, στον κόσμο των εκπαιδευτικών. Μια ελεύθερη και ανοιχτή συζήτηση μαζί του για τα ζητήματα τα οποία θίγονται στη διάλεξή του «Κατανοώντας και αναχαιτίζοντας το νεοφιλελευθερισμό στην εκπαίδευση» αποτελούν χωρίς αμφιβολία μια αποτελεσματική άσκηση στην κριτική προσέγγιση των επίκαιρων εκπαιδευτικών θεμάτων. Στα ελληνικά κυκλοφορούν τα εξής βιβλία του: Ιδεολογία και Αναλυτικά Προγράμματα (ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ , και τώρα Εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ) Εκπαίδευση και Εξουσία (ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ,1993, και τώρα Εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ) Εκσυγχρονισμός και συντηρητισμός στην εκπαίδευση (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, 2002) Τρίτη 16 Μαΐου 2006 Αίθουσα 1 του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής Προσεγγίσεις του ζητήματος των αναλυτικών προγραμμάτων Πρώτη συνεδρία Προεδρείο Δήμητρα Κογκίδου, Παναγιώτης Κουμαράς 11.00-11.30 Γιώργος Φλουρής & Γιώργος Πασιάς (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) Γνώση, διακινδύνευση, αβεβαιότητα. Μεταμοντέρνες «δυστοπίες» και η επαγγελία ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού «Πανοπτικού» στην Ευρώπη της Γνώσης 11.30-12.00 Βασίλης Κουλαϊδής (Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου) Προγράμματα Σπουδών: Μια τυπολογία 12.00-12.30 Συζήτηση Δεύτερη συνεδρία Προεδρείο Θεοπούλα Ανθογαλίδου, Σπύρος Ράσης 13.00-13.30 Γεράσιμος Κουζέλης (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Πανεπιστημίου Αθηνών) Διδακτική και αναλυτικό πρόγραμμα: έκθεση και παιδαγωγική σχέση 13.30-14.00 Γιώργος Γρόλλιος (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης) Εναλλακτικές οπτικές για τα αναλυτικά προγράμματα 14.00-14.30 Συζήτηση 14.30 Τέλος του συμποσίου |
Επιστροφή |
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Περιεχόμενα |