ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ |
Επικοινωνία:
|
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΑΪΝΑ ΠΑΝΤΕΛΗ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ΚΙΝΗΣΕΩΝ, ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜ/ΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ Με το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιδιώκει να ολοκληρώσει , κατά τα πρότυπα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, το πλαίσιο ελέγχου, ασφυχτικής χειραγώγησης και υποταγής, έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα "εργαλεία" που θα επιβάλλουν τις σαρωτικές αλλαγές, που προωθούνται. Αυτές κινούνται σε αντιδραστική κατεύθυνση, απαξιώνουν τη δημόσια εκπαίδευση, ιδιωτικοποιούν λειτουργίες της, εισάγουν όρους αγοράς στο σχολείο, προωθούν την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων–εκπαιδευτικών-μαθητών και δημιουργούν ένα ευέλικτο σχολείο μιας υπερσυγκεντρωτικής ιεραρχικής δομής που λειτουργεί με υποταγμένο- ανασφαλές προσωπικό και ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Ήδη η κυβέρνηση έχει υποβάλει στις Βρυξέλλες το «εθνικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων» με το οποίο εκτιμά ότι η έλλειψη αξιολόγησης είναι η αιτία της κακοδαιμονίας της εκπαίδευση και ανακοινώνει ότι θα δρομολογηθεί η κείμενη νομοθεσία ( ν. 2986, ΠΑΣΟΚ) και επίσης, ότι άμεση προτεραιότητα της είναι να αξιολογηθούν 15.000 σχολικές μονάδες. Μία τέτοια γιγάντια επιχείρηση εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου του ΠΑΣΟΚ, που διέπεται από την λογική της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας του σχολείου και εισάγει διαρκείς αυταρχικούς ελέγχους και ποινές για τους εκπαιδευτικούς που φτάνουν μέχρι και την απόλυση, εναποτίθεται σε μια κλειστή και ελεγχόμενη ιεραρχική πυραμίδα στελεχών. Μονιμότητα στελεχών: αντιδραστική τομή βάθουςΤα όσα αναφέρονται στο άρθρο 13 του σχεδίου νόμου, που αντιγράφουν τις διατάξεις του σχ. Υπ.Απόφ.Ευθυμίου, προβλέπουν πράγματι έμμεση μονιμότητα των προϊσταμένων και των σχολικών συμβούλων, μέσω της επανάκρισης και της αξιολόγησης! Αποδεικνύουν την απόφαση της κυβέρνησης να συνεχίσει να επενδύει στα ποικιλόμορφα προνόμια (επιδόματα κλπ) με τα οποία μέχρι σήμερα επιχειρήθηκε να αποκοπεί το σώμα των στελεχών ως μια ιδιαίτερη κάστα επί της μάχιμης εκπαίδευσης. Το μοντέλο της μονιμότητας των στελεχών αποτελεί αντιδραστική τομή βάθους και εισάγει καθεστώς νέου επιθεωρητισμού στη δημόσια εκπαίδευση. Προικίζει με μονιμότητα όσους θα αναλάβουν τη «βρώμικη δουλειά» έτσι ώστε ενισχυμένοι και με εργαλείο την αξιλόγηση να χρησιμοποιηθούν ως ένα αυστηρά επιλεγμένο και ελεγχόμενο σώμα διοικητικών υπαλλήλων "μάνατζερ" που θα έχει ως αποκλειστικό έργο την προώθηση και εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών επιλογών. Ασφαλώς ως πρώτιστο καθήκον θα έχουν τη χειραγώγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε ένα τέτοιο σώμα πραιτωριανών που θέλει να καταστήσει τη δημόσια εκπαίδευση κάτι ανάμεσα σε στρατώνα ή επιχείρηση η ζωντανή και μαχόμενη εκπαίδευση δεν πρόκειται να δείξει καμιά ανοχή! Ποια παιδιά «φωτογραφίζει» το σχέδιο νόμου; Τα υπάκουα! Το φαιδρό ανέκδοτο της εισαγωγής διαγωνισμού του ΑΣΕΠ στην πρώτη φάση της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, δε μπορεί να κρύψει την τακτική ενός μηχανισμού εξουσίας, που ενισχύει το βάρος της αξιολόγησης και της προσωπικής συνέντευξης στο τελικό αποτέλεσμα, όχι μόνο για να βολέψει τα δικά του παιδιά, αλλά για να λειτουργήσει ως στρατολόγος συνειδήσεων μέσα από την καρδιά της εκπαίδευσης. Συνειδήσεων που εξ’αρχής θα κρίνονται και θα απολογούνται για το βαθμό συμμόρφωσής τους στις επιταγές της εξουσίας και την αντιπαράθεσή τους με τα δικαιώματα και τις ανάγκες της μάχιμης εκπαίδευσης. Τα όσα διαδραματίστηκαν το προηγούμενο διάστημα, όπου με αφορμή την ευέλικτη ζώνη, είδαμε ποικιλόχρωμους συμβούλους, διευθυντές και προϊσταμένους να δίνουν εξετάσεις συμμόρφωσης με ό,τι πιο αντιδραστικό είχαν ως οδηγία, δηλαδή τη φίμωση των συλλόγων διδασκόντων και την παρεμπόδιση των συνεδριάσεών τους, αποδεικνύει πόσο αφελής είναι η άποψη ότι μπορεί να υπάρξουν 100% αντικειμενικά κριτήρια που θα καθορίζουν ένα διαφορετικό ρόλο για τα στελέχη και επιβεβαιώνει τη θέση των Παρεμβάσεων ότι: Τα στελέχη, ανεξαρτήτως χρώματος της κυβέρνησης, είναι ιμάντες μεταφοράς της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής και αποτελούν έναν εξωτερικό μηχανισμό επιβολής, ελέγχου και αξιολόγησης, που αναπαράγει και επιβάλλει τις αντιδραστικές κυβερνητικές επιλογές στο χώρο της εκπαίδευσης Έτσι από το ποιος και πώς επιλέγεται στη θέση του στελέχους, μεγαλύτερη σημασία έχει η πολιτική που καλείται να υλοποιήσει. Τα δάκρυα της ΔΟΕ είναι κροκοδείλια, Είναι προφανείς οι κολοσσιαίες ευθύνες του υποταγμένου συνδικαλισμού γι’ αυτές τις τελευταίες εξελίξεις, δηλαδή, το σχέδιο νόμου για τα στελέχη και την προώθηση της αξιολόγησης. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας νομοθετεί ενάντια στις ανάγκες των εκπαιδευτικών, επικαλούμενη ότι υιοθετεί τις θέσεις του κλάδου που διαμόρφωσε η πλειοψηφία της ΔΟΕ. Δεν μπορούσε η Υπουργός να περιμένει καλύτερη πάσα από το "...ο κλάδος είναι υπέρ της αξιολόγησης..." που της δηλώνει το προεδρείο σε κάθε τους συνάντησή τους, αλλά και από τα κείμενα των "θέσεων του κλάδου" που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ. Γι’ αυτό οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται πόσο κροκοδείλια είναι τα δάκρυα των στελεχών της ΠΑΣΚ και της ηγεσίας της ΔΟΕ για την επέλαση των "γαλάζιων παιδιών" και για τη δημοκρατία στην εκπαίδευση. Γιατί όλοι γνωρίζουν πως αποδέχτηκε και βοήθησε να περάσει όλο το αυταρχικό πλέγμα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ (ν. 2525, ν. 2986 για την αξιολόγηση, Δημ. Κώδικας, εσωτερικοί κανονισμοί, Καθηκοντολόγιο, νόμος για τη διοίκηση της εκπαίδευσης και τους δοτούς Περιφερειάρχες, ενίσχυση με κάθε τρόπο της ιεραρχίας και του διοικητικού ρόλου των διαφόρων στελεχών της εκπ/σης, δεκάδες Π.Δ και εγκύκλιοι που επιχείρησαν να κάνουν ακόμα πιο αντιδραστικό το εργασιακό καθεστώς και να ελέγξουν – χειραγωγήσουν τους εκπαιδευτικούς ). Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει στελέχη που υλοποίησαν στην πράξη την κυβερνητική πολιτική του ΠΑΣΟΚ με τον πιο επιθετικό τρόπο. Στον ίδιο και χειρότερο δρόμο συνεχίζει η παρούσα κυβέρνηση και τα στελέχη της ΔΑΚΕ, που κάνουν πάρτι στον κρατικό μηχανισμό, που υπεραμύνονται ανερυθρίαστα κάθε κυβερνητικού μέτρου, που ως στελέχη υλοποιούν καταχρηστικά και αυταρχικά κάθε αυθαίρετη εντολή, που πρωτοστάτησαν στους εκβιασμούς και στις πιέσεις για την εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης, που βρίσκουν θετικό το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών και ζητούν απλώς φωτογραφικές διατάξεις που να τους ικανοποιούν προσωπικά, που κλίνουν σε όλες τις πτώσεις την αξιολόγηση και στριμώχνονται στους κυβερνητικούς διαδρόμους για να πάρουν θέση στο στελεχιακό μηχανισμό χειραγώγησης της εκπαιδευτκής κοινότητας. Υπερασπίζουμε την παιδαγωγική ελευθερία, αντιστεκόμαστε στην αξιολόγηση και την ιεραρχία Το ανεξάρτητο ταξικό ρεύμα στην εκπαίδευση, οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε το εκπαιδευτικό κίνημα δυναμικά και μαχητικά την πολιτική αυτή που αμφισβητεί δικαιώματα, ανάγκες και κατακτήσεις. Δεν αντιστεκόμαστε απλώς στο νέο σχέδιο νόμου για την επιλογή των στελεχών αλλά συνολικά αντιστεκόμαστε στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση και σε όλη τη φιλοσοφία και το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης που καλείται να την εφαρμόσει. Παλεύουμε για την απόσυρση του σχεδίου νόμου καθώς και όλου του αυταρχικού πλαισίου για τη λειτουργία της εκπαίδευσης (Ν.2525, Ν. 2986 για την αξιολόγηση ,Ν. για την περιφερειακή δομή της εκπαίδευσης, Καθηκοντολόγιο, ΔΥΚ). Καλούμε το εκπαιδευτικό κίνημα να μη νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή του καμιά από τις διαδικασίες για τη συγκρότηση του αυταρχικού ιεραρχικού μοντέλου των μόνιμων αξιολογητών και να μην πάρει μέρος σε κανένα "διάλογο" που θα δικαιολογήσει τις προαποφασισμένες αντιεκπαιδευτικές επιλογές. Θεωρούμε ότι το αίτημα της κατάργησης του αντιδραστικού νόμου νόμου 2986 πρέπει να είναι στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων του κλάδου, αντιδρούμε σε κάθε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης-χειραγώγησης, καλώντας κάθε εκπαιδευτικό να μη δεχτεί να παίξει το ρόλο του αξιολογητή, να μην επιτρέψει την είσοδο αξιολογητών στην τάξη του, να μη συμβάλει σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, ή αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Καλούμε τις Γενικές Συνελεύσεις, τους Συλλόγους Π.Ε, αλλά και τη ΔΟΕ να καλύψουν συνδικαλιστικά και νομικά κάθε συναδέλφισσα και κάθε συνάδελφο, ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη -και με συλλογικό τρόπο- την αξιολόγηση χειραγώγηση. Στο αυταρχικό σχολείο της αγοράς, αντιτάσσουμε το σχολείο της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας, το δημόσιο σχολείο των σύγχρονων κοινωνικών και μορφωτικών αναγκών. Προτάσσουμε μια συνολικά διαφορετική αντίληψη απέναντι στα ιεραρχικά μοντέλα διοίκησης και το ρόλο τους και διεκδικούμε μια άλλη λειτουργία του εκπαιδευτικού καθώς και του συλλόγου διδασκόντων, έτσι ώστε να αποτινάσσουν το ρόλο του διεκπεραιωτή των εντολών και των ειλημμένων αποφάσεων. Η αντίληψή μας για την οργάνωση και τη λειτουργία της εκπαίδευσης και της σχολικής μονάδας , εκτός από την παιδαγωγική ελευθερία, είναι συνυφασμένη με τη λογική της αυτοδιαχείρησης, της αυτοοργάνωσης, της αιρετότητας και της ανακλητότητας. 30-10-05, WWW.PAREMVASIS.GR |
|