ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ


Ανακοινώσεις

αρχείο


Η στάση μας στη ΔΟΕ
Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά
Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Βιβλίο Επισκεπτών

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΧΑΪΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ

ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΝ

 

 

Παρέλαση, μια επινόηση του Φρειδερίκου της Πρωσίας όταν ήταν υπό διαμόρφωση τα εθνικά κράτη, που αποθεώθηκε στη χιτλερική Γερμανία, ενώ στην Ελλάδα είναι εισαγόμενη από τον Μεταξά και το εθνικό πρόταγμα της δικτατορίας του.
Από τότε, γενεές και γενεές παρατάσσονται σε γραμμές με το γνωστό ιεραρχικό, μιλιταριστικό μοντέλο, που απαιτεί ομοιομορφία, τους άριστους να προηγούνται και τους υπόλοιπους χωρισμένους σε φύλα, ύψη, ικανότητα ρυθμού βηματίζοντας υπό τους άχαρους ρυθμούς των τυμπάνων και των εμβατηρίων και χαιρετίζοντας επισήμους που διακρίνονται σε εξέδρα, προκειμένου να αναπαραχθεί συνείδηση ξενοφοβική, ρατσιστική και ταυτότητα εθνικόφρονη.
Είναι τραγελαφικό ότι ακόμη και σ’ αυτό το «προνόμιο» υπάρχουν αποκλεισμοί μαθητών, όταν αυτοί δεν έχουν το ανάλογο παράστημα ή τα απαιτούμενα ελληνορθόδοξα πιστοποιητικά. Ενώ, από την άλλη όσοι επιλεγούν, ή όλοι οι μαθητές σε περιπτώσεις ολιγάριθμων σχολείων, δεν έχουν την ελευθερία της άρνησης στην παρέλαση. Κάτι που ισχύει και για τους καθηγητές φυσικής αγωγής (βλ. πειθαρχική δίωξη της καθηγήτριας Ρωμανού Φ. που δεν θέλησε να παρελάσει).
Τι προσδοκούν κοινωνία και κράτος από τις παρελάσεις; Μαθητές και γονείς ίσως το βλέπουν σαν μια ευκαιρία να αισθανθούν περήφανοι για κάτι, αφού κοινωνικά το αίσθημα αυτό είναι πλέον δυνατό μόνο κατ΄επίφαση μέσα από ανάλογες εκδηλώσεις . Είναι γεγονός επίσης πως απέχει χιλιόμετρα από την απόδοση των ευσήμων και των τιμών σε ήρωες και αγωνιστές. Αυτούς μπορούμε να τους τιμούμε χωρίς τυμπανοκρουσίες και βηματισμούς μέσα από άλλες φόρμες και με άλλο περιεχόμενο…, αναζητώντας πρώτα απ΄όλα την ιστορική αλήθεια και καλλιεργώντας την ιστορική συνείδηση και γνώση σε ένα μάθημα ιστορίας περισσότερο κριτικό, ερευνητικό και ανυπόκριτο.
Το κράτος από την πλευρά του ανατροφοδοτεί και διαιωνίζει την αναχρονιστική και παρωχημένη αισθητική της παρέλασης, με σκοπό να διατηρήσει τα σύμβολα της εθνικής ιδεολογίας, των δήθεν εθνικών συμφερόντων την ίδια στιγμή που η παγκοσμιοποίηση της αγοράς, τα «ιδεώδη» των πολυεθνικών εταιριών για το κέρδος και οι αρνητικές της συνέπειες θριαμβεύουν, την ίδια στιγμή που η ιστορία είναι δεμένη στα μάγια των ισχυρών και των κυρίαρχων.
Και τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, διανύουμε μια ιστορική συγκυρία, που λόγω της συρροής ανθρώπων από διάφορα μέρη, ένα δέκα περίπου τοις εκατό (10%) των μαθητών που παρακολουθούν το ελληνικό σχολείο είναι παιδιά μεταναστών από διαφορετικές χώρες και ηπείρους. Οι κοινωνίες, ως εκ τούτου χρειάζεται να αξιοποιούν και να εμπλουτίζονται από τα πολυπολιτισμικά στοιχεία και κρίνεται αναγκαίο τα σύμβολα να μην χωρίζουν αλλά να συνδέουν τους ανθρώπους και τους λαούς.
Στους κόλπους της κοινωνίας και της πολιτικής οι απόψεις πάνω στο θέμα διίστανται άλλοτε από σκοπιμότητες και άλλοτε από ελαφρά πίστη σε μύθους. Ωστόσο το ζήτημα, αν και όχι μείζον (κάτι που φανερώνεται από το γεγονός ότι σύγχρονα κράτη που δεν «παρελαύνουν»… προκαλούν ή εμπλέκονται σε πολέμους) για την ποιότητα και το χαρακτήρα της παιδείας, είναι πάντα επίκαιρο και από κάποια διάσταση επείγον να τεθεί και να αμφισβητηθεί με λόγο και δράση, αν θέλουμε ένα σχολείο για όλους, ελεύθερο από διαχωρισμούς και προκαταλήψεις.
Προς την κατεύθυνση αυτή κινούμενοι, και ευτυχώς όχι μόνο εμείς, επιζητούμε να βάλουμε ένα φρένο στην έκπτωση της ιστορίας, να αναχαιτίσουμε την ανοδική πορεία του εθνικισμού και να διεκδικήσουμε την κατάργηση των παρελάσεων.
Καλούμε τους συναδέλφους όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τις συλλογικότητες που δραστηριοποιούνται στη δημόσια εκπαίδευση να στηρίξουν την προσπάθειά μας. Η συλλογή υπογραφών είναι ο τρόπος που επιλέξαμε ώστε να ακουστεί η αντίθεσή μας σε ό,τι προσπαθεί να μας «φοβίσει» και να μας χαλιναγωγήσει.

 

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ
ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ, ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ,
ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
 

 

Την Πρωτοβουλία για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων στηρίζουν
οι παρακάτω εκπαιδευτικοί των τριών βαθμίδων:


Α/ΘΜΙΑ :Βγενόπουλος Ανδρέας, 42ο Δημ. Σχολείο Γιαννόπουλος Κώστας Δάσκαλος Γούλας Βαγγέλης δάσκαλος Kυπραίος Μανόλης δάσκαλος 57ο Δημ. Σχολείο, Mίντζα Ευγενία 3ο Δημ. Σχολείο, Μιχαλακόπουλος Γιώργος δάσκαλος, Πολύζου Λία ωρομίσθια ολοήμερου, Ρακόπουλος Γιώργος 3ο Δημ. Σχολείο, Σκούρα Θεοδώρα 3ο Δημ. Σχολείο, Σκρέκα Χαρά δασκάλα 3ο Δημ. Σχολείο Ταρνάρης Αλέξανδρος δάσκαλος 57ο Δημ. σχολείο , Τζαννετάτου Ευανθία 3ο Δημ. Σχολείο, Τζούτζιος Κώστας Δημ. Σχολείο Μιντιλογλίου

Β/ΘΜΙΑ :Αδαμόπουλος Νίκος 1ο ΤΕΕ Πύργου, Αναγνωστάκης Αλέκος, 7ο Λύκειο Αραβανή Ιωάννα 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Αυγουστινιάτος Γρηγόρης Λύκειο Βραχναιίκων Βασιλακόπουλος Γιώργος, 11ο Γυμνάσιο, Γαλάζιος Ανδρέας, 7ο Λύκειο, Γασπαρινάτου Χαρά Γυμνάσιο Τραγανού Ηλείας Γελασίου Δέσποινα 7ο Λύκειο, Γεωργαλή Σοφία, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Γεωργοπούλου Κυπαρισσία Γυμνάσιο Λακκόπετρας, Γκόβας Παναγιώτης Γυμνάσιο Σαγεΐκων , Γλαρού Άννα Λύκειο Λάππα, Γράψα Σοφία Γυμνάσιο Σταυροδρομίου, Δελής Γιώργος Λύκειο Καστριτσίου, Δημακόπουλος Δημήτρης 30 Γυμνάσιο, Δημητρίου Τασία, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας Διαμαντόπουλος Γιώργος, Λύκειο Καστριτσίου, Θεοδωρόπουλος Βασίλης 1ο ΤΕΕ Αιγίου, Καλλιμάνη Αθηνά, 8ο Γυμνάσιο Καλλίτση Ζηνοβία Γυμνάσιο Λακκόπετρας, Καραλής Κώστας, Γυμνάσιο Ριόλου, Καρνάρου Κατερίνα,2ο Γυμνάσιο Παραλίας Κατσιγιάννης Κωνσταντίνος, Λύκειο Βάρδας Ηλείας, Κοντζιά Βιβή 10ο ΤΕΕ Κουρεμένου Καίτη , 13ο Γυμνάσιο Κυπραίος Περικλής Γυμνάσιο Λακκόπετρας, Κωσταράς Γιώργος, Λύκειο Βραχναιίκων Κωστόπουλος Γιάννης, Γυμνάσιο Κ. Αχαΐας, Κωστόπουλος Παναγιώτης 16ο Γυμνάσιο , Λαζανάς Αλέξης 1ο ΤΕΕ Αιγίου, Λάζαρη Μαρία, Γυμνάσιο Ριόλου Λελοβίτης Παναγιώτης, Γυμνάσιο Λακκόπετρας, Λυμπεράτος Νίκος, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Μουρατίδου Μαρίνα Γυμνάσιο Ριόλου, Μπαρλίγκα Άννυ, Λύκειο Καστριτσίου, Μπαρούνη Αριστέα Γυμνάσιο Σταυροδρομίου, Μπελερή Ντίνα, 7ο Λύκειο, Μπέτσος Γιώργος Γυμνάσιο Σταυροδρομίου, Νικολέτος Θεόδωρος, 6ο ΤΕΕ, Νικολόπουλος Χρήστος Εσπερινό Λύκειο, Οικονομοπούλου Βάσια ωρομίσθια ΠΔΣ , Οικονόμου Γεωργία 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Παλάσκας Κώστας Γυμνάσιο Βραχναιΐκων, Πανά Τασία 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Παναγοπούλου Μαργαρίτα 1ο ΤΕΕ Αιγίου, Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος Γυμνάσιο Λακκόπετρας, Παπαδέλη Μαρία 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Παπάζογλου Ευρυδίκη Συμβ. Σταθμός Νέων, Παπαθανάση Αναστασία Γυμνάσιο Φαρρών, Παπακωστόπουλος Σπύρος, Γυμνάσιο Σταυροδρομίου, Παπαλεξίου Γεώργιος Λύκειο Καστριτσίου, Παπαπαναγιώτου Παναγιώτης Λύκειο Παραλίας, Πετσούλας Νίκος Γυμνάσιο Λακκόπετρας, Πλέα Κατερίνα Γυμνάσιο Ριόλου, Πολύζου Λία ωρομίσθια ολοήμερου, Πολυζωγόπουλος Δημήτρης 8ο Γυμνάσιο, Πομώνης Διονύσης, 7ο Λύκειο Πυλαρινός Ηρακλής, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Σιάτου Μαρία, Λύκειο Καστριτσίου, Σιγάλα Κατερίνα 2ο Γυμνάσιο, Σιακοβέλη Αιμιλία Γυμνάσιο Σταυροδρομίου, Σόγιας Αντώνης 1ο ΤΕΕ Αιγίου, Σταμούλης Θοδωρής, Γυμνάσιο Λάππα Στάθης Στέφανος, Λύκειο Κ. Αχαΐας Συμεωνίδης Γιάννης, 1ο ΤΕΕ Αιγίου Σταυρόπουλος Παναγιώτης, 9ο Λύκειο, Στυλιανού Ανδρέας 1ο ΤΕΕ Μεσολογγίου, Ταβλά Αργυρώ, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας Ταραμπέρη Αφροδίτη, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Τζάρτζος Βασίλης ΤΕΕ Αιγίου, Τζεκίνου Ανθή Γυμνάσιο Ερυμάνθειας, Τζελέτα Κωνσταντίνα, 11ο Γυμνάσιο , Τσαπακίδης Νίκος, 6ο Γυμνάσιο Τσούκας Βαγγέλης , ωρομίσθιος ΠΔΣ ,Φλογεράς Γιώργος, 2ο Γυμνάσιο Παραλίας, Φραγκουλάκη Κατερίνα Γυμνάσιο Οβρυάς, Φυκούρας Ηλίας 11ο Γυμνάσιο, Χάλκος Πέτρος, Λύκειο Καστριτσίου, Χατζήπαππας Αριστομένης Γυμνάσιο Σταυροδρομίου, Χριστόπουλος Παναγιώτης Γυμνάσιο Λακκόπετρας

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ :Αλετράς Αλέξης Πανεπιστημιακός Τμ Χημείας, Γούτσος Σταύρος Πανεπιστημιακός Τμ. Μηχανολ. Αεροναυπηγών Μηχανικών, Δεσποινιάδου Βαρβάρα Πανεπιστημιακός Τμ. Πολ. Μηχανικών , Ζαρκάδης Γιάννης, Πανεπιστημιακός Tμ. Ιατρικής, Κονδύλη Μαριάννα Τμ. Επιστημών Εκπαίδευσης, Κοσμόπουλος Γιάννης Πανεπιστημιακός Τμ. Φυσικής, Κρίβας Σπύρος, Καθηγητής ΑΕΙ, Κυπριανός Παντελής Τμ. Επιστημών Εκπαίδευσης, Μπάλιας Στάθης Πανεπιστημιακός Τμ. Επιστημών Εκπαίδευσης, Παπαευθυμίου Ελένη Πανεπιστημιακός, Παπαχατζοπούλου Αδαμαντία Πανεπιστημιακός Τμ. Ιατρικής, Περράκη Βάσω Πανεπιστημιακός Τμ. Ηλεκ. Μηχ. Τεχ. Υπολογιστών, Σάμαρης Νίκος Πανεπιστημιακός Τμ. Μαθηματικών Σπαρτινός Δημήτρης Πανεπιστημιακός Τμ. Χημ. Μηχανικών Τζάννες Βασίλης, Πανεπιστημιακός Τμ. Μαθηματικών, Χασαπογιάννης Δημήτρης Πανεπιστημιακός Τμ. Μηχανολ. Αεροναυπηγών Μηχανικών

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ : Λυκουργιώτης Σωτήρης φοιτητής, Ρίζος Χριστόφορος φοιτητής,
Αριστερά Σχήματα φοιτητών-σπουδαστών, το Δίκτυο ανεξάρτητων αριστερών σχημάτων, τα ΕΑΑΚ,
η Αντιεξουσιαστική κίνηση , οι φοιτητικοί σύλλογοι Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών
 

ΠΑΤΡΑ 8.3.2006
 

Επικοινωνήστε μαζί μας στο e-mail:


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα