%@ Language=JavaScript %>
ΔΗΛΩΣΗ - ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ - ΚΙΝΗΣΕΩΝ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ
ΘΕΜΑ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ - ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
Μετά τις απαράδεκτες ρυθμίσεις για τους συμβασιούχους, τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, το εξεταστικό σύστημα, την προσπάθεια για πρόσληψη καθηγητών στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, το παζλ των πρώτων μέτρων συμπληρώνεται με το νομοσχέδιο για τη δημόσια διοίκηση, τις αλλαγές στα υπηρεσιακά στελέχη και στα συμβούλια επιλογής. Ανάμεσα στα άλλα, το σχέδιο νόμου αφορά την αντικατάσταση των στελεχών εκπαίδευσης με προσωρινούς, καθώς και την εξαγγελία μέσω αυτής της ρύθμισης νέου Π.Δ. για την επιλογή τους από δω και πέρα.
Με το νομοθετικό πλαίσιο που προωθεί εσπευσμένα η κυβέρνηση της Ν.Δ. βάζει στην άκρη τα μεγάλα λόγια "περί σεμνότητας και ταπεινότητας" και επιδιώκει να δημιουργήσει, κατά τα πρότυπα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, το πλαίσιο κομματικού ελέγχου, ασφυχτικής χειραγώγησης και υποταγής, έτσι ώστε να εξασφαλίσει το απαραίτητο "εργαλείο" που θα επιβάλλει τις σαρωτικές αλλαγές που προωθούν Ε.Ε. και κεφάλαιο.
Tην ίδια τακτική ακολούθησαν κατά γράμμα όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ., αφού κάθε κυβερνητική αλλαγή ακολουθούσε αλλαγή στα στελέχη.
Επιβεβαιώνεται με τον πιο πασιφανή τρόπο η θέση των Παρεμβάσεων ότι τα στελέχη ανεξαρτήτως χρώματος της κυβέρνησης είναι οι ιμάντες μεταφοράς της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής και της πολιτικής που συνολικά το κρατικό - αγοραίο πλέγμα εξουσίας θέλει να επιβάλλει. Τα πρόσωπα μπορεί να εναλλάσσονται, η ουσία όμως της θέσης τους και της αποστολής τους παραμένει αναλλοίωτη.
Η αλλαγή προσώπων απαιτείται, όχι μόνο για να τακτοποιήσει τα "δικά μας παιδιά", αλλά για να εφαρμόζεται μέχρι κεραίας, χωρίς αντιρρήσεις η πολιτική που θέλει να επιβάλλει η Ν.Δ. Μια πολιτική που για την εκπαίδευση έχει και θα έχει ως βασικό της συστατικό στοιχείο την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ένα διαρκές εξεταστικό - αξιολογικό κάτεργο, που θα αποστεώνει κάθε παιδαγωγική και εκπαιδευτική ελευθερία, που θα αφυδατώνει τη γνώση στα επίπεδα της χρησιμοθηρίας για τις επικείμενες εξετάσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι η λέξη αξιολόγηση διατρέχει όλο το κείμενο του προσχεδίου νόμου. Είναι η μαγική λέξη αυτής και της προηγούμενης κυβέρνησης.
Με όπλο και μοχλό το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ, το νόμο για την αξιολόγηση και το Δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, η κυβέρνηση της Ν.Δ. ανοίγει το δρόμο με την αλλαγή των στελεχών και την κατάληψη των θέσεων διοίκησης από τους κομματικά προσκείμενους που χωρίς διαφωνίες και αντιδράσεις θα κάνουν τα πάντα για να εφαρμόσουν τη νεοσυντηρητική πολιτική στη δημόσια διοίκηση και συνολικά στην κοινωνία.
Τα χέρια της έλυσε και η ΔΟΕ, όταν δια στόματος του προέδρου της εκθείασε την αξιολόγηση στην πρώτη συνάντηση της με την κ. Γιαννάκου. Οι κυβερνήσεις αλλάζουνε αλλά η ΔΟΕ παραμένει στη βασική της γραμμή πλεύσης, κυβερνητικό συνδικάτο παντός καιρού.
Γι αυτό τα δάκρυα και οι φωνές του προέδρου της ΔΟΕ για την αντικατάσταση των "ικανών και καταξιωμένων στελεχών" με κομματικά, είναι κροκοδείλια.
Τα "καταξιωμένα στελέχη" ήταν αυτά που εφάρμοσαν την προηγούμενη αντιδραστική κυβερνητική πολιτική με τον πιο επιθετικό τρόπο. Αυτά έσερναν πέρσι από σχολείο σε σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου χιλιάδες εκπαιδευτικούς, προχωρούσαν σε συμπτύξεις τμημάτων, καταργούσαν τις τάξεις υποδοχής, επέβαλλαν υποχρεωτικές υπερωρίες, απαγόρευαν απεργίες (βλ. Περιφερειάρχης Αττικής), προχωρούσαν σε διώξεις για συνδικαλιστική δράση συναδέλφων π.χ. Διεύθυνση Πειραιά κ.λπ, απέλυαν ωρομίσθιους ( Μυτιλήνη).
Γι αυτό δημιουργεί αγανάκτηση, το ενδιαφέρον και η αγωνιστικότητα της (πολιτικής και συνδικαλιστικής) ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ, που με τόση ευκολία και επιμονή, ενώ μέχρι τώρα σιωπούσε για την ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική της Ν.Δ., είναι έτοιμη τουλάχιστον στα λόγια, να ξεκινήσει "νέο ανένδοτο" για τη θέση και την "τιμή" των στελεχών διοίκησης.
Γι αυτό και η λογική των Παρεμβάσεων δεν αντιτίθεται απλώς στο προσχέδιο νόμου, αλλά σε όλο το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης. Στο θεσμό των στελεχών που καλούνται να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική, γιατί ανεξαρτήτως προσώπων η ουσία του ρόλου τους είναι προκαθορισμένη. Ένας ρόλος ελέγχου, καταπίεσης, πειθάρχησης, επιβολής. Ενός εκπαιδευτικού μοντέλου κομμένου και ραμμένου στα μέτρα του σχολείου της αγοράς και στην προώθηση της επιχειρηματικής λογικής. Ενός ρόλου αξιολογητή, χειραγωγού.
Απέναντι στο ιεραρχικό - αξιολογικό μοντέλο οι δυνάμεις της μαχόμενης εκπαίδευσης, το ρεύμα αμφισβήτησης και ανατροπής, θα δώσει ξανά τη μάχη μέσα από τις Γ.Σ. τον οριζόντιο συντονισμό τους για τη μη εφαρμογή της αξιολόγησης, για την κατάργηση του νόμου.
Στο σχολειό της αγοράς προτάσσουμε το σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας, το σχολείο των αναγκών μας.
Το μάχιμο ριζοσπαστικό κίνημα έχει μια συνολικά διαφορετική αντίληψη για τα ιεραρχικά μοντέλα διοίκησης και το ρόλο τους και διεκδικεί μια άλλη λειτουργία του εκπαιδευτικού και του συλλόγου διδασκόντων, έτσι ώστε να αποτινάσσουν το ρόλο του διεκπεραιωτή της κρατικής διδακτικής. Προτείνουμε και προβάλουμε ταυτόχρονα μια άλλη αντίληψη για την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας συνυφασμένη με τη λογική της αυτοοργάνωσης, της αυτοδιαχείρισης, της αιρετότητας και της ανακλητότητας.
20/7/2004
www.paremvasis.gr
Επιστροφή | Περιεχόμενα |