ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


του Γιώργου Παζάλου, μέλους του Δ.Σ της Δ.Ο.Ε
εκπροσώπου των Ανεξάρτητων Κινήσεων –Παρεμβάσεων

28-09-2003

 

Η βιτρίνα καταρρέει.

Μέσα σε ένα απίστευτο ορυμαγδό προβλημάτων καταρρέει η επιχείρηση προπαγάνδας και παραπληροφόρησης που έστησε το ΥΠΕΠΘ για να εξωραίσει την πραγματικότητα στην εκπαίδευση.

Βρισκόμαστε στο τέλος του Σεπτέμβρη και όλα δείχνουν ότι έως και 5000 κενά εκπαιδευτικών καταγράφονται στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της χώρας, χωρίς να υπολογίζονται οι ελλείψεις στο ολοήμερο σχολείο. «Όλα φέτος θα λειτουργούν τέλεια και στην ώρα τους μας είπαν »… και σήμερα για να συγκαλύψουν τη μαύρη τρύπα σε προσωπικό και για να μην προβούν στους αναγκαίους διορισμούς και πιστώσεις, αποψιλώνουν όλα τα σχολεία από τις τάξεις υποδοχής , τα τμήματα ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υποχρεώνουν με διοικητικά και αυθαίρετα μέτρα εκατοντάδες δασκάλους σε μετακινήσεις, ώστε να αποκρυβούν τα πραγματικά κενά . Εφαρμόζοντας τη λογική των περικοπών, αλλά και την ανεφάρμοστη στην πράξη λογιστική των ωρών και της επιθεώρησης ωραρίων, προκαλούν πλήρη παιδαγωγική αφυδάτωση με εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ώρες και καλύπτουν τις τρύπες στο σχολικό πρόγραμμα. Είναι αδιανόητο να συμπληρωθούν και να ολοκληρωθούν τα προγράμματα , την ίδια ώρα που οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων υποχρεώνονται σε μετακινήσεις μέχρι και σε 5 σχολεία, ενώ άλλοι, όπως των Αγγλικών, είδαν να αυξάνεται ο όγκος των διδακτικών υποχρεώσεων και ταυτόχρονα με την πολλαπλή μετακίνηση είδαν να τους ασκείται μέχρι και το μέτρο της υποχρεωτικής αποδοχής υπερωρίας και πολλοί άλλοι πιέστηκαν για αποδοχή της αυθαίρετης ρύθμισης των κυλιόμενων ωραρίων.

Είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε την απαράδεκτη άρνηση για χορήγηση πιστώσεων και κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών, όπως και τις έντονες φήμες που δε διαψεύδονται ότι η κυβέρνηση για να μη χορηγήσει πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών, σχεδιάζει να προχωρήσει σε προσλήψεις με τη μορφή των ωρομισθίων δασκάλων, ώστε να πληρωθούν από τα κοινοτικά κονδύλια!!!

Το σχολείο που πλέον διαμορφώνεται είναι το φτηνό σχολείο των περικοπών, των ανύπαρκτων υποδομών των ευέλικτων δομών και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και δεν έχει την παραμικρή σχέση με τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» και το επικοινωνιακό αμπαλάζ που στήθηκε από την αρχή της χρονιάς. Το πολυδιαφημισμένο ολοήμερο , ως η πιο πιστή εκδοχή του φτηνού και ευέλικτου σχολείου, προϊόν ενός αμείλικτου κοινωνικού εκβιασμού, έχει αρχίσει ήδη να αποκαλύπτεται πίσω από μια βιτρίνα που καταρρέει.

Τούτη την ώρα, που οι εξελίξεις τρέχουν και πολλά σχολεία πραγματικά δε μπορούν να λειτουργήσουν, αποδεικνύονται σοβαρές οι ευθύνες όσων συνέβαλαν –μηδέ της ηγεσίας της ΔΟΕ εξαιρουμένης- στη συγκάλυψη της πραγματικής εικόνας της εκπαίδευσης και αδιαφόρησαν για τα απαράδεκτα φαινόμενα διοικητικής αυθαιρεσίας ενάντια στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Η εκπαίδευση μπροστά και στους αγώνες που προγραμματίζει απαιτεί:

ü Άμεσους συμπληρωματικούς μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών που καταγράφονται.

ü Να λειτουργήσουν όλα τα υφιστάμενα και να επεκταθούν τα τμήματα ένταξης , τα φροντιστηριακά , ενισχυτικής διδασκαλίας της ειδικής αγωγής και οι τάξεις υποδοχής ,αλλά και να μη μετακινηθεί κανένας εκπαιδευτικός που καλύπτει πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων. Κανείς δεν περισσεύει .

ü Να καθιερωθεί η δίχρονη προσχολική αγωγή και να προσληφθούν άμεσα όλοι οι νηπιαγωγοί που απαιτούνται.

ü Να σταματήσουν αμέσως αυθαιρεσίες, όπως η πολλαπλή μετακίνηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, τα κυλιόμενα ωράρια, οι υποχρεωτικές υπερωρίες.

ü Αποσυμφόρηση τώρα των πληθωρικών τμημάτων και όχι δημιουργία νέων συμπτύξεων, νέων δηλαδή μορφωτικών ελλειμμάτων. Αναλογία 1-20.

Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να δώσει πραγματικές και όχι επικοινωνιακές απαντήσεις και λύσεις στα προβλήματα που παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας ,αλλά και τα ερωτήματα και τις ανησυχίες που τίθενται.

Οι εκπαιδευτικοί βέβαια δίνουν την απάντησή τους στην αντιεκπαιδευτική πολιτική οργανώνοντας τους αγώνες τους και διεκδικώντας τίποτα λιγότερο από οικονομική αξιοπρέπεια ,παιδαγωγική ελευθερία, σταθερή και μόνιμη δουλειά και δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους για να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες της κοινωνίας.


ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα