"Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου": σχόλια σε μια αποκαλυπτική εγκύκλιο
(από το Δελτίο ενημέρωσης της ομάδας "Δάσκαλοι σε Κίνηση" του Συλλόγου Π.Ε. "Παρθενώνας")
Με ημερομηνία 19/05/03 έφτασε στα σχολεία η εγκύκλιος για τον προγραμματισμό του έργου για το επόμενο σχολικό έτος. Ενταγμένη μέσα στο πνεύμα του καθηκοντολογίου είναι αποκαλυπτική των προθέσεων και των επιλογών του ΥΠΕΠΘ:
«Προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί η προώθηση του προγράμματος του ολοήμερου σχολείου (.)». Όπου η πολιτική κοινωνικής πρόνοιας βαφτίζεται πρώτη εκπαιδευτική προτεραιότητα!
«Για την κατανομή των τμημάτων λαμβάνονται υπόψη οι κείμενες διατάξεις που προβλέπουν την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό (.)». Μπας και ξεφύγει κανένα τμήμα με κάτω των 20 μαθητές.!
«Στις περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες σε εκπαιδευτικούς (.) οι εκπαιδευτικοί διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλα σχολεία (.)». Το μοντέλο του περιπλανώμενου εκπαιδευτικού επεκτείνεται για όλους!
«Ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 07.00΄ καλύπτει διδακτικό ωράριο μέχρι τις 13.00΄, αυτός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 08.00΄ καλύπτει διδακτικό ωράριο μέχρι τις 14.00΄ (.)». Περιπλανώμενοι αλλά και ευέλικτοι εκπαιδευτικοί!
«Η παρουσία άλλων προσώπων στην τάξη (πτυχιούχων εκπαιδευτικών και λοιπών ιδιωτών) κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου δεν προβλέπεται από καμιά διάταξη και τόσο οι διευθυντές όσο και ο δάσκαλος της τάξης που την επιτρέπουν φέρουν τη σχετική ευθύνη (.)». Ξεχάστε το συγγραφέα ή τον παππού που ερχόταν στην τάξη για να μας διηγηθεί ό,τι έζησε! Αυτό λέγεται άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, ή αλλιώς «καινοτόμα προγράμματα της ευέλικτης ζώνης»!
«Σε ένα σύγχρονο σχολείο, ο σύλλογος διδασκόντων και οι διευθυντές (.) υιοθετούν και εφαρμόζουν με επιτυχία προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής του καταναλωτή, ενισχυτικής διδασκαλίας (.)».
Κούφια λόγια, εντυπωσιασμός κι επίδειξη! Και μόρια!
Ν.Σ.
Επιστροφή | Περιεχόμενα |